Motocross-/endurohenkisiä pakkiksella?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fear
  • Aloitettu Aloitettu
TheSami sanoi:
Onko tietoa mitä maksaa KTm 300 EXC:n -00 rekisteröinti katukäyttöön ? Onko mahdoton savotta ja tosiann mitkähän voisi olla kulut.

Kyllähän se on mahdollista saada rekisteriin mutta pitää maksaa verot pyörästä, mitkä on samat kuin uudella pyörällä! Näin muistelisin...
Veroksi uskaltaisin arvata jotain ~1000€ luokkaa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jeme sanoi:
Kyllähän se on mahdollista saada rekisteriin mutta pitää maksaa verot pyörästä, mitkä on samat kuin uudella pyörällä! Näin muistelisin...
Veroksi uskaltaisin arvata jotain ~1000€ luokkaa.

Osaisitko sanoa siitä gasgasista, onko kallis vai kohdallaan ?
 
TheSami sanoi:
Osaisitko sanoa siitä gasgasista, onko kallis vai kohdallaan ?

Vaikea sanoa hinnasta mitään kun en tiedä missä kunnossa laitos on! Jos se on kaikin puolin OK kunnossa ja toimiva niin ei tuo hinta mahdoton ole kun tein tässä pientä hintavertailua!
 
Jeme sanoi:
Vaikea sanoa hinnasta mitään kun en tiedä missä kunnossa laitos on! Jos se on kaikin puolin OK kunnossa ja toimiva niin ei tuo hinta mahdoton ole kun tein tässä pientä hintavertailua!

OK, hirmu crossikuume. Onkohan gasgasiin ihan yhtä helppo saada varaosia kuin muihinkin tutumpiin merkkeihin.
 
Kyllähän noihin gasgasseihinki osia kai saa mutta melkeen ostaisin silti jonkun japski crossin. Varmasti luotettavampia laitteita kun gassit.
 
TheSami sanoi:
Toinen kysymys enska/crossi kansalle.

GasGas 250 -98, onko 2000e käypä hinta vai ylihintainen ? Crossi, ei endurovarustusta.

Ei o paha raha, ku tossa seuraillu ni ei oikeen noita puolikkaita o myynnissä ja gasgas on ihan luotettava merkki!

.Asiasta heinä paaliin.Tuli taas koettua harrastuksen varjopuolet.Lähti hyppyristä pyörä ison kiven ansiosta takakorkeeseen, ja niin korkeella liideltiin että kerkes jo miettiä että nyt sattuu, siitä sitten etupää eellä tantereeseen ja kylki suoraan tankoon ja ilmat pihalle.Nyt kyljet ihaan vitun kipeät jne. Mutta sattuuhan sitä.Hassua oli se että kun mentiin ajaa niin joku heppu siinä tarinoi että just oli joku kans satuttanut ittensä siellä rällätessä.Tais olla siel montulla pahan onnen päivät.... :D
 
Jees elikkä nyt on tilanne semmonen että monttupyörä on pakko saada!!Ei auta mikään!Ei edes emännän nalkutus! :hyper: Rahaa en kuitenkaan kauheasti pysty siihen sijottamaan.Piikkisen ajattelin hommata ja vuosimalli johon kiinni pääsen osuu suunnilleen 93-96.Kysynkin että minkä merkkistä pyörää suosittelette.Tehoissa ei varmaan suuria eroja löydy mutta mitenkäs on keston laita.Löytyykö kenties jotain tyyppivikoja mitä kannattaa tarkastaa kun pyörää menee katteleen.Kaikkien mielestä se oma pyörä on tietenki paras mut jos oikeesti on jotain kokemuksia ja tietoa ni pistäkääs tähän.
 
koneistaja --> Muista nyt kuitenkin että se on pieni raha minkä maksat siitä itse pyörästä; varaosiin, renkaisiin, öljyihin menee rahaa ja aikaa rutosti. Renkaita saa koko ajan vaihtaa ja öljyjä vaihdellaan n. 5 kerran välein (Tai itse vaihdoin kun harrastin). Ja ostaessa kannattaa olla tarkka. IMO jos lukee pörssissä esim. että ei kisattu tai harrastekäytössä niin voi olla aika varma että ne ei oo sitä osannu huoltaakaan, toisin kuin kisaajilla olleet (Joissa yleensä on hyvät koneet, mutta katteet yms. pientä halki). Ja merkistä sen verran että joku japsi, esim. Honda CR on hyvä valinta; halvat varaosat ja osia myös löytyy, toisin kuin esim. GasGasiin. Muista että huoltopuoli on tärkeintä ja hyviä hetkiä pyörän parissa!
 
Radoista sen verran, että yks helevetin hyvä, jopa Suomen parhaita, löytyy Alavuden Murronnevalta. Männä vuosina radalla pidettiin a-luokan sm-kisojakin, mutta moittivat varikkoaluetta pieneksi, eikä paikallisella seuralla tahdo aina löytyä resursseja isompien kisojen järjestämiseen. Rata on 1750m pitkä, pehmeää hietaa, ja korkeuseroja löytyy kunnolla (suurin osa radasta kiertää vr:n vanhan hiekanottomontun reunoilla/pohjalla) Kannattaa käydä testaamassa!
 
Onko kenelläkään tietoa Järvenpää - Tuusula -akselin crossiradoista? Olen muuttamassa sinne suunnalle ja olisi kiva aloittaa taas pitkästä aikaa vanha harrastus uudelleen
 
Moro!

Pikkuveljelle ensimmäinen crossi hankittiin. Kyseessä Honda CR85 -03. Tuossa juuri kävin ostamassa Shell Advance Ulta täyssynteettistä moottoripyörä oljyä sekä Shell Advance Transmission vaihteistoöljyä 80W-90. Kaippa ostin oikeat öljyt? Crossi-foorumeita kyllä hieman selailinkin.

3% on varmaan oikea sekoitussuhde, mutta kannattaisiko laittaa 98 vai 95:sta bensaa? Männällä kuuleman mukaan ajeltu 15 ajotuntia (harrastekäytössä). Hyvähän tuo olisi heti vaihtaa, mutta ajattelin, että kyllä sillä vielä 10h ajelee, jossei sirinöitä eikä mitään kuulu.

Onko vielä jotain muita huoltoja tai tarkistettavia asioita? Männän ajattelin kestävän 25 ajotuntia meidän käytössä ja vaihteistoöljyt vaihtaisin noin 5-8 ajotunnin välein. Niin ja ilmanputsarille ostetaan kanssa öljyä, ja se tasasin väliajoin putsataan/öljytään.

Niin ja vielä. Mistä saisi hommattua irojalan tuohon, ettei tarttisi aina puuhun nojata. Alkuperäinen jalka (metallin palanen) maksaa 100e ja crossipyöräpukkikin yli 60e, aika kallista..

T: Ezkm
 
Kyöpeli --> http://www.offroadpro.net/fin/keskustelut/index.asp
ValmetBoi --> Kannattaa 98 käyttää, jos haluaa vähän enemmän hifistellä. Joo, ja käytä aina niitä kalliimpia 2-tahtiöljyjä, halvemmat on tollaisiin koneisiin turhan huonoja. Muista, että jos ajelet pehmeillä/pölyävillä radoilla niin ilmanputsarin saa pestä melkein jokaisen ajokerran jälkeen ja se ei ole mitään miellyttävää puuhaa. Kysele huoltoneuvoja vanhemmilta alan harrastajilta niin neuvoo sua paremmin, mutta muista vaan huoltaa, huoltaa, huoltaa, ehkä ajaa, huoltaa ja huoltaa.. Ja noi jalat menee sitten suht helposti rikki eli osta/tee joku pukki, mielikuvitusta saa ja pitääkin käyttää..
 
ValmetBoi sanoi:
Moro!

Pikkuveljelle ensimmäinen crossi hankittiin. Kyseessä Honda CR85 -03. Tuossa juuri kävin ostamassa Shell Advance Ulta täyssynteettistä moottoripyörä oljyä sekä Shell Advance Transmission vaihteistoöljyä 80W-90. Kaippa ostin oikeat öljyt? Crossi-foorumeita kyllä hieman selailinkin.

3% on varmaan oikea sekoitussuhde, mutta kannattaisiko laittaa 98 vai 95:sta bensaa? Männällä kuuleman mukaan ajeltu 15 ajotuntia (harrastekäytössä). Hyvähän tuo olisi heti vaihtaa, mutta ajattelin, että kyllä sillä vielä 10h ajelee, jossei sirinöitä eikä mitään kuulu.

Onko vielä jotain muita huoltoja tai tarkistettavia asioita? Männän ajattelin kestävän 25 ajotuntia meidän käytössä ja vaihteistoöljyt vaihtaisin noin 5-8 ajotunnin välein. Niin ja ilmanputsarille ostetaan kanssa öljyä, ja se tasasin väliajoin putsataan/öljytään.

Niin ja vielä. Mistä saisi hommattua irojalan tuohon, ettei tarttisi aina puuhun nojata. Alkuperäinen jalka (metallin palanen) maksaa 100e ja crossipyöräpukkikin yli 60e, aika kallista..

T: Ezkm


Joo 3% seos on ihan kohdallaan. Putsari kannattaa pestä ja öljytä joka ajokerran jälkeen, jos vähänkin pölyää! Näppärä jätkä vääntää ja vähän hitsaa sellasen jalan itte. Tai tekee pukin vaikka puusta. Joku laatikko passaa ihan hyvin. Tarkotushan sillä on vaan saada pysymään pyörä pystyssä ja helpottaa huoltotoimia.
Onnea hyvän harrastuksen valinnasta!
 
paksi sanoi:
Onko kenelläkään tietoa Järvenpää - Tuusula -akselin crossiradoista? Olen muuttamassa sinne suunnalle ja olisi kiva aloittaa taas pitkästä aikaa vanha harrastus uudelleen


Ohkolasta läheltä Mäntsälää löytyy ainakin Tuusulan Moottorikerhon rata.
 
Motocrossi on todella hieno laji :rock:

Kaveri ajaa SM:iä 450cc Hondalla ja on se ajanut myös ruotsin mestaruussarjaa. Muutaman kerran oon käynyt kattomassa sen treenejä ja kerran käynyt jopa kokeilemassa sitä sen kisaviritteistä pyörää. Melko hätänen vehje. :D

Vinkkinä voisin kertoa, että he ovat rakentamassa Kuusamoon todella hienoa rataa Kurkijärven moottoriurheilukeskukseen. Kävin kattomassa sitä radan pohjaa viime lomareissulla ja hyvältä näyttää. Toivottavasti tuo ei ollut salaista tietoa.. :)
 
ValmetBoi sanoi:
Niin ja vielä. Mistä saisi hommattua irojalan tuohon, ettei tarttisi aina puuhun nojata. Alkuperäinen jalka (metallin palanen) maksaa 100e ja crossipyöräpukkikin yli 60e, aika kallista..

T: Ezkm

Tyhjä kaljakori ajaa asiansa huoltopukkina hyvin...
 
Nostetaanpas tämä.Elikkä onkos pakkiksella paljon uusia kurapyöräilyyn hurahtaneita?Kisaajia?Ite ajoin tos kesällä ekan kisan,Himoksen cross-countryn.Olipahan hauskaa:)Ens vuonna uudestaan.Oliko täältä kukaan mukana?
 
Keväästä asti on tullut treenailtua, kalustona 250 Husqwarna wre. Olen ajanut pääasiassa enduropoluilla, mutta välillä myös crossia, kun läheltä löytyy varsin tasokas rata (Heinola). Homma on kyllä todella kivaa, varsinkin kun joka kerta tuntuu oppivan jotain uutta pyörän hallinnasta ja vauhtia voi hitusen kerrallaan kasvattaa.

Kävimpähän minäkin ajamassa Himoksella harrasteluokan kisan, tuloksista ei sen enempää, mutta maaliin päästiin :D

Toinen hieno kuramopoilukokemus tältä kesältä oli sen oranssin merkin järjestämä crossikoulu. Oli todella hauskaa treenailla leppoisan harrasteporukan kanssa kun ajovinkkejä sai ihan oikeilta vetomiehiltä. Tälläinen on vielä syksyllä Orimattilassa, itse olen menossa uudelleen, onko muita innostuneita?

Niin, ja olisihan Pieksamäellä vielä lokakuussa cross country-kisa. Saadaanko pakkiksen porukalle oma pilttuu varikolle?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom