Motivaatiosaarna!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Natu79
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

Natu79

Luomulihaa
Ikä
45
En ainakaan huomannut, että kukaan olisi vielä tätä linkkiä postannut, joten tässäpä tulee loistava motivointipläjäys lontoonkieltä taitaville:

http://www.t-mag.com/nation_articles/292tc.jsp

Siinä asennetta meille kaikille kinkunsyöjille. :worship:

Huvittava juttu sinänsä, mutta tollainen puhuttelu ei kyllä auttaisi mua mitenkään. Selkäkarvat nousee herkästi pystyyn tuollaisesta, ja sitten jää tollainen pettynyt "en mä sitten tollaiseen pysty"-fiilis.

Tajuaminen ettei tämä olekaan niin hankalaa on kyllä tehnyt mun kohdalla suurimman eron.

Hyvä opettavainen tarina, jossa on muutama hieno toteamus. Andorin sigun kautta luin ekaa kertaa. Suosittelen.

Originally posted by Gamzae
Hyvä opettavainen tarina, jossa on muutama hieno toteamus.

Joo muutamassa kohdassa oikein kylmät väreet tuli kun ekaa kertaa luin oikein antaumuksella. Oli vaan niin hienoo tekstii.

Ihan perseestä. Tuollainen saarna nimenomaan leimaa meitä kehareita samanlaisiksi kuin vegaanit, kettutytöt ym. ovat.
'Kukaan ei saisi elää toisin kuin minä!!'

:david:

Hyvä saarna mun mielestä. Mä en oikein jaksa uskoa että se oikeasti piti tuollaista saarnaa sille Bobille, tai sitten piti. Tarinan opetus on se, että jos haluaa saavuttaa jotain urheilun saralla, pitää tietää mitä se vaatii eikä keksiä tekosyitä omalle kehnoudelleen. Just tommoset "bobit" tai Suomessa vaikka "reijot" on hyviä motivaattoreita, heistä näkee miten huonoon kuntoon ihminen voi itsensä päästää ja miten tylsää sellainen elämä voi olla.

Originally posted by HappoVaari
Ihan perseestä. Tuollainen saarna nimenomaan leimaa meitä kehareita samanlaisiksi kuin vegaanit, kettutytöt ym. ovat.
'Kukaan ei saisi elää toisin kuin minä!!'
En ole tuota tekstiä varmaan yli vuoteen lukenut, mutta vieläkin muistan että pointti oli nimenomaan siinä, että kaikenmaailman laiskat, kaljaa kittaavat, töllöä tuijottavat paskamahat ovat aina mankumassa kuinka surkeassa kunnossa ovat, kuinka kamalaa on elää kun vatsalihasrivistön tilalla pilkottaa 30 kiloa silavaa, ja kuinka hekin olisivat todella kovassa kunnossa jos heillä olisi vain aikaa kuntoilla kauheasti.

Ja sitä se on sitten koko fakin ajan. Helvetinmoista mankumista ja valittamista, mutta kukaan näistä herroista ei päivän päätteeksi ole uskaltanut oikeasti tehdä jotain sille kaljamahalle kuten lähteä salille tai ruveta syömään oikeaoppisemmin.

Nämä samaiset bobit ja keijot myöskin yleensä oikeasti kovakuntoisen tyypin nähdessään letkauttavat jotakin suuntaan "joo kyllä mäkin tollaseen kuntoon pääsisin jos vain söisin niitä testosteronihormooninappeja". :wall:

En näe mitään syytä tuomita millään tavalla jotakuta tavallista kaduntallaajaa joka ei ikinä treenaa, syö HK:n sinistä ja juo kaljaa päälle, sattuu olemaan parikymmentä kiloa ylipainoinen jos tämä ei valita siitä koko aikaa tai vain yksinkertaisesti tajuaa sen tosiasian että voi syyttää rappiokunnostaan vain ja ainoastaan itseään.

Sen sijaan näille valittaja-bobeille ja -keijoille pieni saarna olisi silloin tällöin todella paikallaan.

Yeah, tottakai ottaa päähän jos jatkuvasti itkee, eikä tee asialle mitään.Mutta toikin saarna lähti tästä:

"Oh," Bob finally says, "I heard you were, like, one of those bodybuilder guys or something. So, what's that like, you know, working out every day and stuff? I just don't have time to lift weights all day, but I have been meaning to get rid of this beer belly." He takes another sip of beer. "What do you suggest?" Sip.

Jos tällainen smalltalk virittää tollasen saarnaraivon niin kannattais pitää taukoa reenistä :arvi:

Toi kaveri vois kiertää sunnuntai-aamuisin ovelta ovelle ja kysellä 'oletteko jo kuulleet treenaamisesta ja ruokavaliosta?` :haart:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by HappoVaari
Toi kaveri vois kiertää sunnuntai-aamuisin ovelta ovelle ja kysellä 'oletteko jo kuulleet treenaamisesta ja ruokavaliosta?
Mitäh?!? Etkö _sinäkin_ tee niin? :eek: Minä kun luulin, että jokaikinen pakkislainen on tajunnut jo kauan sitten, että fitnessevankeliumin julistaminen kuuluu olennaisena osana ihmisen elämään.

Olen täysin samaa mieltä Hulkin kommentin kanssa. Pitää nähdä, missä ihmiset menevät oikeaan junaan, missä väärään ja koska lähtevät resiinalla kaivosta kohti. On päivänselvää, että jonkunlainen säännöllinen liikuntaharrastus (jonka EI tarvitse sisältää "fuck u & die, puke your innards and bleed motherfucker!" punttireenejä, mutta sykkeen nousua, hikoilua ja normaalia raskaampaa hengitystä kyllä) ja asenne "kyl mä ny vähän katon, mitä suuhuni laitan" ovat järkevämpiä kuin 100% sohvaperunointi. Jos sitä pointtia nyt joskus hieman kärkevämminkin tuo esille, niin ei haittaa. Ihan tarpeeksi moni tuo länsimaisissa yhteiskunnissa ihan tarpeeksi kärkevästi (joskus, joskus pehmeämmin) esille laiskan, kaikkea fyysistä rasitusta välttelevän, roskaruokaa ja sokerimoskaa mättävän (ehkä myös tupakointia ja ryypiskelyä) elämän ihanuutta esille. Onko se nyt niin paha, jos jossain foorumilla edes joku joskus tuo esille asioiden toisenkin puolen?

Topicin kirjoitus on tosiaan hieman :wanha: , mutta valitettavasti aina ajankohtainen, ei pelkästään joulun aikaan.

Mä taas oon samaa mieltä Happovaarin kanssa. Helvetin tyhmä saarna eikä ainakaan minua motivoi. Kyllähän sitä on itsekin tullut kuunneltua sohvaperunoiden vikinöitä ja samalla miettinyt että hohhoijjaa, mees nyt ittees ja pistä pois se sipsipussi ja lähde lenkille paskaperse... Mutta periaatteessa mua ei jaksa kauheesti kiinnostaa mitä muut ihmiset tekee tai on tekemättä.

Tässä jutussa on ärsyttävää toi tapa millä saarnaaja asettaa itsensä tavisten yläpuolelle ja saa treenimotivaationsa toisen tappiosta:

" You're my shot in the arm, Bob, my living and breathing wake-up call, my own personal success coach....Because of people like you, Bob, we never miss a workout. "

Mulla motivaatio tulee sisältä päin ja motivoidun lisää lukemalla fitnessammattilaisista juttuja ja katselemalla heidän kuviaan, en saa mitään kiksejä siitä että olen paremmassa kunnossa kuin joku keskiverto pullamössötäti :kuola:

Kun suodattaa pois kaiken sen paapatuksen, mitä siinä oli, niin sieltä löytyy hyvä perustotuus. Tärkein hetki aloittaa tekeminen on NYT, ei maanataiaamuna, ei uutena vuotena vaan NYT!

" The best time is always now. "

Originally posted by Hulkki
En ole tuota tekstiä varmaan yli vuoteen lukenut, mutta vieläkin muistan että pointti oli nimenomaan siinä, että kaikenmaailman laiskat, kaljaa kittaavat, töllöä tuijottavat paskamahat ovat aina mankumassa kuinka surkeassa kunnossa ovat, kuinka kamalaa on elää kun vatsalihasrivistön tilalla pilkottaa 30 kiloa silavaa, ja kuinka hekin olisivat todella kovassa kunnossa jos heillä olisi vain aikaa kuntoilla kauheasti.

Ja sitä se on sitten koko fakin ajan. Helvetinmoista mankumista ja valittamista, mutta kukaan näistä herroista ei päivän päätteeksi ole uskaltanut oikeasti tehdä jotain sille kaljamahalle kuten lähteä salille tai ruveta syömään oikeaoppisemmin.

Nämä samaiset bobit ja keijot myöskin yleensä oikeasti kovakuntoisen tyypin nähdessään letkauttavat jotakin suuntaan "joo kyllä mäkin tollaseen kuntoon pääsisin jos vain söisin niitä testosteronihormooninappeja". :wall:

En näe mitään syytä tuomita millään tavalla jotakuta tavallista kaduntallaajaa joka ei ikinä treenaa, syö HK:n sinistä ja juo kaljaa päälle, sattuu olemaan parikymmentä kiloa ylipainoinen jos tämä ei valita siitä koko aikaa tai vain yksinkertaisesti tajuaa sen tosiasian että voi syyttää rappiokunnostaan vain ja ainoastaan itseään.

Sen sijaan näille valittaja-bobeille ja -keijoille pieni saarna olisi silloin tällöin todella paikallaan.

Yhdyn 100 % edelliseen puhujaan.

Työpaikalla ja vähän muuallakin ottavat päähän nämä valittajat, jotka ihmettelevät ja/tai kiroavat ylipainoaan mutta samassa lauseessa keksivät sille "luonnollisia" syitä (= ikääntyessähän aineenvaihdunta hidastuu, ne on nämä perintötekijät jne, jne..) ja syitä olla liikkumatta (= ei ole aikaa, kun on nuo lapsetkin jne, jne...).

Ainakin minulle tulee tuollaisista ihmisistä täsmälleen samanlainen olo kuin tuossa jutussa: tiedän miten elää, olla ja syödä niin että kunto pysyy korkealla ja kroppa näyttää suht hyvältä ja se tuntuu helvetin hyvältä ! Varsinkin kun ottaa huomioon, että monen ikätoverin vatsa viistää maata ja osa vetää jo verenpainelääkkeitä.

Suositut

Back
Ylös Bottom