Motivaation puute?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hämis
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tässä nyt ollu viikon verran kauheeta puurtamista salilla, mutta tuntuu ku puskis ihan täysii mut kuitenki homma toimii vaan puolella teholla. Mistä moinen?

Motivaatiot on tietysti ihan perseeseellään ja salille lähtökin tuottaa tuskaa. Treenikaveria ei enää ole salin vaihdon takia, voisiko moinen muka vaikuttaa niin paljon?

Kilpailemaan ei missään vaiheessa ole tarkotus lähteä eli tavotteidenkin määritteleminen on hiukan vaikeaa...

Muutamat vinkit olisivat poikaa, että homma lähtis taas pyörimään!

Voisko olla että olet treenannut liikaa ja ylikunto pukkais päälle? Siinä voi yhtenä oireena olla juuri treenimotivaation katoaminen.

En tiedä pidätkö treenipäiväkirjaa ollenkaan, mutta tuollaiseen jos merkkaat ylös vaikka kuukauden ajan, että mitä on tullut tehtyä, niin siitä pystyy sen jälkeen jo aika hyvin päättelemään, jos jokin osa-alue on jäänyt vähemmälle ja se hidastaisi kehitystä.
Vaikka ei sen kummempia tavoitteita olisikaan, niin Jonkunlaiset tavoitteet kannattaa kyllä asettaa itselle, mutta pitää ne vaikka suht helposti saavutettavissa, jolloin jo pienemmistä tavoitteiden saavuttamisista saa lisämotivaatiota. Sopivan rauhalliseen tahtiin kun kehittää itseään ja ei stressaa vaikka välillä hieman takapakkia tulisikin treenauksessa..

Ylikuntoon en usko vielä itseäni saaneeni, koska sain suoritettua vasta tammikuussa niin mahtavan palveluksen kuin varusmiespalveluksen loppuun ja reeniä on tässä tullut vasta kuukauden päivät kasaan... Aloitin kaiken lisäksi aika rennohkosti sen ekan viikon, joten en todellakaan tiiä mikä olis.

Noi tavotteet ois tietty ehkä yks avain tähän ongelmaan, mutta niitten määritteleminen on niin pirun vaikeaa. Huono tavote on mun mielestä tällänen "kesään mennessä mä oon vitun iso". Jotain parempia ehdotuksia? :)

Niinkin omaperäistä keinoa voisit kokeilla kuin kirjata maksimit ylös ja pyrkiä nostamaan niitä tietyin väliajoin :kippis1:

Meinaatko, että kirjaisin kaikkien apuliikkeidenkin maximit ylös? Ei kiitos. Nimittäin niin hassusti kun kävikin, vuosien 1999-2000 vaihteessa multa löydettii rasitusmurtuma 4:stä nikamasta ja alimman välilevyn likuma, n.5mm. Siihen jäi voimannostoura ja enää ei nosteta kyykyssä ja vedossa ikinään maximia. Eli sekään ei oikeen toimi. Hankalaa... :)

Lähden tästä taas salille koittamaan miltä tuntuu olkapää/ojentajat tällä kertaa, toivotaan että oireet ovat ohi ja rauta kevyttä!

Originally posted by Hämis
Meinaatko, että kirjaisin kaikkien apuliikkeidenkin maximit ylös?

En.

Huhhuh, olihan kevyttä tavaraa! Ojentajissa ois ollu puhtia vaikka mihin, ei sammunu millään. Vetäsin aamulla kyllä reilu 10 grammaa kreaa turpaan, saattaako olla vaikutusta? Nyt oli taas into ja motivaatio kohdallaan, vitun mystistä... Toivottavasti näitä notkahduksi ei tuu montaa kuussa. Ja neuvoja voi heittää että miten pääsis eroo jos tulee...

Toi rattori varmaan tarkoitti maksimisuorituksilla vähän laajempaa skaalaa, eli ei välttämättä pelkkiä ykkösiä. Maksimisuoritus voi olla myös kympin sarja jne.

Ettei sulla sittenkin olisi piilevä ylikunto vaivana. Ja siihen paras lääke on pieni lepo. Pahaksi äityessään se voi sitten aiheuttaa ongelmia, mitä sulla on joskus ollutkin. (toki ne nikamat on voinut muukin niksauttaa):)

Lopuksi on vielä mainittava, että todellinen vika taitaa olla hartioidesi yläpuolella, muutoin ei ajatus huonosti kulkemisesta muutu hyvin kulkevaksi päivän painuessa iltaan.. Pitemmällä tähtäimellä voi sitten palstauskottavuuskin kärsiä tuollaisista mielen muutoksista.:D

Toi sun motivaatio kato saattaa johtua uudesta elämäntilanteesta. Esim. jos inttiaikana aina uhosit itsellesi että sit kun täältä pääsee pois niin sitte mä rupeen reenaan... Tällä tavalla asetit itsellesi alitajunnassa epärealistiset odotukset sekä reenistä saamaasi nautintoa että tuloksia kohtaan. Mikäli tunnistat edes vähän omaa tilannettasi tosta niin älä huoli, aika korjaa ongelmat, ota rennosti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla sattuu kans välillä oleen vähän motivaation puutetta! Joskus menee salille ja tekee kaiken jotenkin puoliks ja kun lähtee niin vituttaa vaan. Nyt kuitenkin kirjasin 6:n viikon ajaks uuden ohjelman, hommasin lisäproteiinin ja palautusjuoman sekä asetin selvät tulostavotteet tietyin aikavälein. on se perkele jos ei ala kulkeen! :D

Relax man

Joskus vituttaa... se antaa vain perspektiä elämään. Elämässä kohtaat pakosta tietyn määrän paskoja päiviä ja kusipäisiä ihmisiä mutta uskallan väittää, että niitä on vähemmän kuin 1% kokonaisuudesta.

Ole kiitollinen paskoista päivistä ja kusipäisistä ihmisistä, koska todennäköisyys, että tapaat mukavamman ihmisen tai hyvän päivän on entistäkin suurempi.

Ja hei tää on vain elämää - ei sen vakavampaa :)

P.s. mä kohta poltan ton mun sähköiskuja antavan mankkani SAATANA HERMOT MENEE :evil:

motivaatio

Mun mielestä yks ihan ok tapa pitää motivaatio korkealla on pitää suunniteltu kevyt viikko joka kolmas tai neljäs viikko. Jos ei ennen kevyttä viikkoa ehdi ihan vetää itteään liian piippuun, on kevyellä viikolla yleensä mukava vaikutus; alkaa jo odottaa niitä kovia treenejä.
Jos taas vetää ittensä täysin loppuun ennen kuin tajuaa hellittää hetkeksi, on pään kasaaminen hieman vaikeampi ja ehkä hitaampi prosessi. Pitää opetella, mitä oma kroppa ottaa vastaan ja sitten opetella hiukan keventämään juuri ennen kuin touhu menee liian rankaksi...

Originally posted by MrMikey
Toi sun motivaatio kato saattaa johtua uudesta elämäntilanteesta. Esim. jos inttiaikana aina uhosit itsellesi että sit kun täältä pääsee pois niin sitte mä rupeen reenaan...
Kyllä Hämis intissäkin treenasi, mutta muistaakseni vähän vaihtelevammassa määrin. Eli mitään tiukkaa ohjelmaa ei noudatettu.

Kokeile Hämisfaija vaikka yksinkertaistaa hieman treeniohjelmaa. Eli lyhyempi kierto, esim.
-Jalat
-Rinta, olkapäät, ojentajat
-Selkä, hauis

Ja näissä ihan vain perusliikkeet, joissa teet pari tiukkaa sarjaa ja yrität niissä kehittää lisää painoja. Esim:
-Prässi, ojennus, koukistus, pohkeet
-Vinopenkki, pystypunnerrus, kapea penkki / dippi
-Leuat, tuettu soutu, hauiskääntö tangolla

Motivaatio voi nousta yllättävän paljon kun pääsee keskittymään vain muutamaan liikkeeseen kunnolla eikä kahteenkymmeneen puoliteholla.

Pakko myöntää että mulle on joskus kateissa ollut motivaatio tullut kunnon ryyppyputken jälkeen, kankkusessa tehdyn lupauksen jälkeen, siis itselle lupaus.
Putkea seurannut täysin raitis kausi ja kova treeni joka on vittumaista aluksi, muuttuu iloksi.
Parempi keino on pitää täydellinen tauko, ja päättää aloituspäivästä ja alotella eka viikko iisimmin.
Paperille vielä tavotteet ylös, ne nousee nopeesti, varsinkin jos on joskus kunnossa ollut.

Kannattaa kokeilla välillä,vaikka voimanostotreeniä. Olin syksyllä aivan totally burn out ja leipääntynyt ainaiseen selkä,rinta,jalat,kädet ohjelmaan.Nyt painetaan WSB-treeniä suu vaahdossa!

Pidä pikku tauko esim. 1 viikko, väsää uutta treeniohjelmaa itelles siinä sivussa pikkuhiljaa vieroitusoireet alkaa näkymään ja haluat päästä jo salille, mutta pysy lujana loppuun asti. Kun tauko on ohi lähdet entistäkin motivoituneempana salille testaamaan uutta treeniohjelmaasi.

Mulla ei oo vielä motivaatio tipahtanu tippaakaan mutta pelolla odotan että joku päiväkö tulee "lamakausi"... :)

Välillä on kumminkin ruvennut tulemaan treeniä aloittaessa olo että "plaah, ei mieli tekis", joka sitten lähtenyt kun on vauhtiin päässyt. Tämä seurausta siitä jos on liian kova ohjelma, että hommaan kyllästyy. Kyllä nykyäänkin 4x viikossa vetelen mutta hieman kevyemmin.

Pidä sopiva tauko, sitten kun tekee mieli mennä treenaamaan, pidä vielä pari päivää lisää lomaa. ;)

Originally posted by radial
Pidä pikku tauko esim. 1 viikko, väsää uutta treeniohjelmaa itelles siinä sivussa pikkuhiljaa vieroitusoireet alkaa näkymään ja haluat päästä jo salille, mutta pysy lujana loppuun asti. Kun tauko on ohi lähdet entistäkin motivoituneempana salille testaamaan uutta treeniohjelmaasi.

Näinhän se on. Yksi toinen hyväksi havaittu keino motivaation ylläpitämiseen on ns. "hullut päivät". Tuolloin kokeillaan uusia liikeitä, tekniikoita, toistomääriä ja ennätyksiä. Samalla kun yläkerta saa hupia, kerätään ideoita seuraavaa treeniohjelmaa varten. Itse aijon toteuttaa salaisen perversioni noihin jalkojen lähentäjä-/loitontajavimpaimiin. :hmmm:

Ps. kokeilkaapa joskus krusifiksia. Siinä nimittäin bodari pesee voimamiehen mennen tullen(no ainakin melkein). ;)

4 päivän tauko on huomisen jälkeen pidetty ja maanantaina salille taas uudessa uskossa. Tarkemmin kun tuossa ajatteli niin ehkäpä kuitenkin sillä ylikunnolla on voinut olla osaa asiassa. Nimittäin kun lepopäiviä viikossa tulee yksi tai kaksi, se ei riitä mulle...

Ma-sali, Ti-sali, Ke-lepo(joskus sali), To-krav maga, Pe-sali, La-krav maga, Su-lepo.

Kyllä tollakin rytmillä varmaan itsensä saa ajettua pussiin aika äkkiä, katotaan nyt mitä tapahtuu. Värkkäsin uuden ohjelman, hiukan vanhoja kunnon kyykky ja maastaveto reenejä väliin kevyillä painoilla, jotta reeniin saadaan sitä vanhaa virtaa mitä joskus oli niin perkeleesti (toivotaan, että selkä kestää, lupaan olla rehkimättä ;-).

Katsotaan viikolla missä mennään...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom