Motivaation katoaminen kesken treenin.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabien
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Miten mahtaa olla?

Terve Palstalaiset!

Takana viikon tauko reeneista sairastelun takia ja tanaan sitten paastettiin kaveri taas irti salille. Eka puolituntia tosi maittavaa rintareenia, mutta sitten.naps. Tuli sellanen olo,etta kotiin samantien. Motivaatio katos taysin ja tuli sellanen fiilis, etta "siirretaan reeni huomiseen ja jatetaan nyt kesken". Istahdin penkille ja paatin,etta nyt perkele vedetaan vaikka vakisin. En tieda miten sain paani kaannytettya, mutta niin vaan tuli vajaa 2 tuntia reenattua ylakroppaa hyvalla teholla.

Onko kukaan "kollega" paininut samanlaisen "motivaatio-ongelman" kanssa ja kuinka olette ottaneet itseanne niskasta kiinni? Vai oletteko?

Pistakaas kommenttia kehiin!

Eiks tommonen 2 tunnin hyvällä teholla yläkropan treenaus ole kuitenkin kerralle pikkaisen liikaa. Luulis jos vetää 100 lasissa niin tunnin treeni riittää mainiosti.

Mulla oli kanssa hieman motivaatio-ongelmia sen jälkeen, kun olin ollut 5-6 päivää kuumeessa ja sen 10-12 päivää melkein kokonaan syömättä. Siinä sitten väännettiin viikko helvetin pienillä panoilla ja sitä mukaa, kun kunto palasi, parani myös motivaatio.
Nyt siitä on reilu kuukausi ja tekisi mieli olla salilla koko ajan...

Alat vaan syömään taas hyvin ja treenailemaan pikkuhiljaa, niin motivaatiokin paranee.

Mulla toi motivaation puute liittyy ainakin osaksi siihen, että kipeenä ei tule tehtyä mitään. Siinä tylsistyy, kun ei ole mitään virikkeitä ja on koko ajan heikko olo. Sitten kun paranee, pystyy taas tekemään kaikenlaista.

Itse aloittelen tauon jälkeen joko kyykky- tai vetotreenillä. Sairaana saa maata tarpeeksi, joten penkkiä joutaa tehdä myöhemminkin. Veto ja kyykky vaativat sen verran paljon keskittymistä ja selkärankaa ettei motivaatio-ongelmia jouda miettimään.

Kyllähän näitä yhtäkkisiä motivaation katoamisia kesken treenin on joskus tullut, varsinkin juuri sairastelun jälkeen, kun kaikki tulokset ovat laskeneet sairasloman aikana. Minäkin olin vähän aikaa sitten ensin kolme viikkoa pois salilta sairastelun takia (vähän päälle 2 viikkoa sairaana), ja kun palasin taas treenin pariin, olin aika heikossa kunnossa. Ja lisää suolaa haavoihin antoi se, kun olin viikon treenannut, alkoi taas kuume nousta ja kurkku tuli kipeäksi, joten uusi viikko pois salilta. Nyt yritetään taas päästä takaisin treenin makuun, mutta koville se ottaa, kun täytyy ottaa näin aluksi hieman iisimmin ja treenipainotkin on niin kuin pikkutytöillä.

Re: Miten mahtaa olla?

Originally posted by Fabien
En tieda miten sain paani kaannytettya, mutta niin vaan tuli vajaa 2 tuntia reenattua ylakroppaa hyvalla teholla.

Ei ole ihme jos motivaatio katoaa noin pitkällä treenillä.Jos treenaat 100% teholla (niinkuin aina pitäisi) niin kyllä se tunti alkaa olla maksimi.Kannattaisi varmaan vähän muuttaa ohjelmaa ,se saattaisi auttaa motivaatioon.

Treeni ku treeni, ni puolen tunnin treenaamisen jälkeen (ei lämmitelyjä mukana) Pitäisikin tuntua tollaselta ja loppuun vedetään pikkasen pumppia ja suihkuun.

Itellä on tullut muutaman kerran tilanne eteen kun on aamulla kömpinyt 6.30 salille niin on vähän aikaa pyörinyt ja sitten on lähtenyt pois kun ei yksinkertaisesti ole kiinnostanut yhtään.

Mä en jätä ikinä reeniä kesken.
Ongelmana on salille pääseminen;)

Re: Miten mahtaa olla?

Originally posted by Fabien
Terve Palstalaiset!

Takana viikon tauko reeneista sairastelun takia ja tanaan sitten paastettiin kaveri taas irti salille. Eka puolituntia tosi maittavaa rintareenia, mutta sitten.naps. Tuli sellanen olo,etta kotiin samantien. Motivaatio katos taysin ja tuli sellanen fiilis, etta "siirretaan reeni huomiseen ja jatetaan nyt kesken". Istahdin penkille ja paatin,etta nyt perkele vedetaan vaikka vakisin. En tieda miten sain paani kaannytettya, mutta niin vaan tuli vajaa 2 tuntia reenattua ylakroppaa hyvalla teholla.

Onko kukaan "kollega" paininut samanlaisen "motivaatio-ongelman" kanssa ja kuinka olette ottaneet itseanne niskasta kiinni? Vai oletteko?

Pistakaas kommenttia kehiin!

Itse olen niin pakkomielteinen että en pysty jättämään mitään tapaa minkä otan tavoitteeks. En saa unta jos en pääse treenipäivänä salille. Tietysti kipeenä eri asia, mut kyllä sillonkin on tosi vaikee antaa oikeus löhötä. Tietenkin sen teen tyhmäähän se on kipeenä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by pexxi
Mä en jätä ikinä reeniä kesken.
Ongelmana on salille pääseminen;)

Huomasin pexilla uuden avatarin. Onkos jompikumpi näistä herra itse kun on päät sutattu? :)

ps. jos saan kysyy.

Ottaa aluksi jonkin kovan perusliikkeen ja tekee sen sata lasissa ( esim. mave ). Sitten hifistelee apuliikkeitä sen mukaan miten voimia / henkisiä voimavaroja piisaa :) Näin tulee ainakin se tärkein tehtyä.

Originally posted by ZeiZei
Huomasin pexilla uuden avatarin. Onkos jompikumpi näistä herra itse kun on päät sutattu? :)

ps. jos saan kysyy.

Tottakai saa kysyä. Mä oon posessa ja kaunis MC-neiti vieressä. Kuva vuodelta 1994, yleisöä yli 100. Kännissä eli ei kisoissa:rock:

Mulla näitä treenitaukoja on ollut. Pahinta tauon jälkeen on päästä salille asti. Ei vaan pysty lähtemään vaikka mieli tekisi.

Sitten kun treenaaminen on taas muodostunut automaatioksi, ei motivaatio-ongelmia ole ollut.

Treeni ei ole koskaan jäänyt kesken. Joskus joku liike on jäänyt väliin tai jopa lihasryhmä, kun on ollut puhditon olo, mutta se mitä on treenattu, on treenattu kunnolla.

Ei motivaatio ongelmia ensimmäisen puolen tunnin aikana. noin 45 minuutin jälkeen voikin lähteä kotia. 2 tunnin yhtä mittainen treenaaminen säännölisesti on ainakin mulla aika lailla tyhjää. Menee kuntopiiri hommiksi..

.. joku iski salin tereoihin kesken Metallican enter sandmanin ration päälle ja tietenkin Kiss-FM soimaan... :mad2:

..Motivaatio katosi tissireenistä kuin tuhka tuuleen.

Kumman hyvin ne painot kumminkin pelkän vitutuksen saattelemina nousi..:whip:

Itellä on aina välillä vaikeuksia lähteä salille, mutta harvemmin kesken treenin motivaatio katoaa. Pari kertaa on käyny sillai, että ku meen salille, niin ei huvittais tehdä yhtään mitään. Väkisin kuiteski oon vääntäny treenin, ku ei viitti heti lähtee kotiinkaan. Treenin jälkeen vitutti ja tuntu ettei olis tehny yhtään mitään. Mutta eipä se treeni aina voi maittaa. Onneks treenaaminen on kuitenkin 90% ajasta kivaa. Ja ah sitä tunnetta kun on kovan ja hyvän treenin vetäny.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom