Mopo-thread

Pakko pistää, että täällä meijän seudulla ihan tosiaan oli sellanen pv, mikä lähenteli 120km/h vauhteja. Osina oli 80cc läppis, giannelli tehari, 17/28 välit, kp-kansi, 22mm mikuni... Tosin ei se ehkä suoralla ihan niin hyvin menny, tiedä sitten.

Oma RX meni parhaillaan 110km/h mittariin, olisko ollu satku oikeeta. Kyllä sillä paikkakunnan kaikki mopot voitti. Ainoo kelle jäin oli kaverin mopo rs, jossa mukavat osat: 75cc eurocilindro, 21mm lortto, arrow putki, kisalevyt ja jäykemmät jouset kytkimessä. Otettiin tolla mittari loppuun, eli 120km/h. Mittariin siis... :)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
meilläpäin pahimmat viritykset oli kun pv:n laitettiin 80cc pytty, kun siihen kyllästyttiin viriteltiin "supersuppari" eli tunturi supersporttiin pv:n kone ja se 80cc pytty, meni viis päälläkin ihan mukavasti :hyper:
Kaverin kans vaihdettiin raisuun trial pyörän kone, oli sekin aika veikeen kuulosta ku sillä lähti valoista.
itse ajelin väsyneellä tigerillä (musta punainen)
 
Mun pv oli kunnon tappokone. Lähti oikeesti ihan vitusti ja keuli vielä kolmosella pelkällä kaasulla. Huipuista ei ole tietoa, mutta 120km/h:n paremmalla (vai pahemmalla) puolella tais olla.

Virit oli seuraavat: viilattu 80cc läppis jonka ylösvirtauskanaviakin oli sorkittu, tehomäntä, laskettu kansi, välit 17 ja 32, 24mm mikuni, tehari, powerfilter.

Muutenkin oli melko hienon näköinen. Metallinhohtopunaiset vanteet ja tankki, nostettu perä, 4" leveet renkaat, motocrosskahvat, ohjaustanko käännetty muodikkaasti vähän eteenpäin, ja kaikenlisäksi vielä reikäpäinen kuski. :D
 
Vanhan vm 86? kolmivaihteisen monkkarin ostin 13 vanhana. Sillä ajelin landella ja huiput oli noin 35 km/h. Säädöt oli viturallaan ja kun myin sen tutulle huoltomiehelle, joka laittoi sen säätöihin, niin mopo kulki reilut 60 km/h.

15 vanhana ostin uuden Suzuki TS:n jolla ajelin kaupungissa. Siitä otin pakoputkesta rajoittimen pois ja se kulki parin minuutin kiihdytyksen jälkeen 60 km/h myötätuulessä.

Vuotta myöhemmin ostin taas mökille Suzuki S1:n vm ~91-93, johon laitoin Power+ 50cc ja teharin. Huippuja en tiennyt, kun nopeusmittari ei toiminut. Kovaa se kuitenkin kulki tai ainakin oli kovat äänet. Itseasiassa jos ajoi kypärä päässä ilman korvatulppia korvat soivat koko päivän. Vaihdoin monta kertaa villat änkkärinn mutta eipä auttanut.

Sitten myin molemmat "endurot" ja ostin vasta 17 vuotiaan Yamaha DT 125:n joka jo uutena kulki melkein kuin täysitehoinen. Sillä ajelin reilun vuoden.

Ja täytyy myöntää että on sitä tullut skootterillakin ajeltua. Siskolla oli omina mopoaikoina skootteri jolla sitten välillä pärräsin. Ja äijällä on edelleenkin 250 kuutioinen Malaguti Madison. Kiva vehje kaupungissa.
 
Powerhousu sanoi:
Mun pv oli kunnon tappokone. Lähti oikeesti ihan vitusti ja keuli vielä kolmosella pelkällä kaasulla. Huipuista ei ole tietoa, mutta 120km/h:n paremmalla (vai pahemmalla) puolella tais olla.

Virit oli seuraavat: viilattu 80cc läppis jonka ylösvirtauskanaviakin oli sorkittu, tehomäntä, laskettu kansi, välit 17 ja 32, 24mm mikuni, tehari, powerfilter.

Muutenkin oli melko hienon näköinen. Metallinhohtopunaiset vanteet ja tankki, nostettu perä, 4" leveet renkaat, motocrosskahvat, ohjaustanko käännetty muodikkaasti vähän eteenpäin, ja kaikenlisäksi vielä reikäpäinen kuski. :D

toi ylösvirtaus(huuhtelu) kanavien sorkkiminen aika riskaapelia, jos vähän sörkkäs väärään paikkaa nii saatto olla pytty sillä ajettu... :D

Toi RM:n pytty oli kans siitä kaunis ku siinähän oli 2-osanen pakoaukko, sai viilasta ihan rauhassa sivuille päin, kun taas yksaukkosessa m-ringulat paukkku heti jos innostuu viilaamaa...vääntöähän sillä saatiin mukavasti :worship:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom