Moottorisaha pitäisi ostaa, oiskos vinkkejä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Ostin oma Huskuni tuosta Jyväskylän Konesahasta ja niillä kuului palveluun koekäyttö. Eli löivät tankin täyteen bensaa ja vetivät käyntiin. Eipä se kaveri sitä nykässyt ekalla kerralla kuin muutaman kerran. No nuot tietää mitä tekee toki.

Mutta todennäkösesti vaan Huppe veteli täydellä ryypyllä pari kertaa liikaa, eikä se muuta tartte. Ei tuo mun saha tartte täydellä ryypyllä kun max 2 nykäsyä ja sitten lähtee ilman ryyppyä käyntiin. Ei tuossa Huskussa olekkaan kuin täysryyppy ja ryyppy pois toiminnot. Parnerin trimmerissä on se puoliryyppy ja se on yhtä kikkailua aina se käynnistely. Ei sekään montaa vetoo vaadi mutta sitä ryyppyä saa kylmällä koneella säätä jonkin aikaa ennenkuin se käy kokonaan ilman ryyppyä.

Ostin oma Huskuni tuosta Jyväskylän Konesahasta ja niillä kuului palveluun koekäyttö. Eli löivät tankin täyteen bensaa ja vetivät käyntiin. Eipä se kaveri sitä nykässyt ekalla kerralla kuin muutaman kerran. No nuot tietää mitä tekee toki.

Mutta todennäkösesti vaan Huppe veteli täydellä ryypyllä pari kertaa liikaa, eikä se muuta tartte. Ei tuo mun saha tartte täydellä ryypyllä kun max 2 nykäsyä ja sitten lähtee ilman ryyppyä käyntiin. Ei tuossa Huskussa olekkaan kuin täysryyppy ja ryyppy pois toiminnot. Parnerin trimmerissä on se puoliryyppy ja se on yhtä kikkailua aina se käynnistely. Ei sekään montaa vetoo vaadi mutta sitä ryyppyä saa kylmällä koneella säätä jonkin aikaa ennenkuin se käy kokonaan ilman ryyppyä.

Tais männä VITUIKS tää osto! :lol2:

Tais männä VITUIKS tää osto! :lol2:

Heh, enpä usko. Meni vaan ensikäynnistelyt harjoittelun puolelle. Mulla kävi noin tuon vitun trimmerin kanssa kun ei tuosta puoliryypyttelystä ottanut manuaalin perusteella mitään tolkkua. Niin tein kun ohje käski ja sai nykiä itsensä väsyksiin. ;)

EDIT: Itselle tuli vähän yllärinä tuon meidän paikallisen sahakaupan palvelu. En mä olettanut että ne sen sahan koekäyttää mutta niin ne vaan teki. Eikä mitään suhteita sinne, taisin toista kertaa elämässäni käydä ko. kaupassa.

Heh, enpä usko. Meni vaan ensikäynnistelyt harjoittelun puolelle. Mulla kävi noin tuon vitun trimmerin kanssa kun ei tuosta puoliryypyttelystä ottanut manuaalin perusteella mitään tolkkua. Niin tein kun ohje käski ja sai nykiä itsensä väsyksiin. ;)

EDIT: Itselle tuli vähän yllärinä tuon meidän paikallisen sahakaupan palvelu. En mä olettanut että ne sen sahan koekäyttää mutta niin ne vaan teki. Eikä mitään suhteita sinne, taisin toista kertaa elämässäni käydä ko. kaupassa.

Sama muuten kävi trimmerin kans viime kesänä. Tunnin nyin sitäkin, eikä käynnistyny. Se tais olla Stihl myös. Taitaa olla ihan paskoja nää tilhit? Tai sit vaan vaikee käyttää.

Sama muuten kävi trimmerin kans viime kesänä. Tunnin nyin sitäkin, eikä käynnistyny. Se tais olla Stihl myös. Taitaa olla ihan paskoja nää tilhit? Tai sit vaan vaikee käyttää.

Mulla on toiminut saha ja trimmeri moitteettomasti. Varsinkin trimmerin kanssa tosin pitää ottaa ryyppy pois seuraavalle vedolle, jos kerrankin yskäisee.

Samoin takapotkun sattuessa tarttee olla sen verran pelisilmää että jäykistää haban ja pysäyttää sahan vähintään parin sentin päähän lärvistä (lähemmäs jos päästää voi ilmavirta sotkea kampauksen). Ei siinä mitään sen kummempia turvavarusteita tarvi. Mullekin on sattunut toi kymmeniä kertoja ilman vahinkoja. Takapotkusuoja on itse asiassa niin turha että otin sen veks samalla kun poistin äänevaimentimen ja kahvanlämmittimet. Nyt on saha kevyt ja jaksaa vetää vaikka 16h päiviä.

Aikuisten oikeasti. Ymmärrän viestin pointin, mutta...

Älkää koskaan poistako takapotkusuojaa!!!!!!!

Terv. 40 vuotta moottorisahalla sahannut osapäivämetsurinakin toiminut äijä!!!

- - - Updated - - -

Nyt ois runkoja pirusti pihassa. Sahan tartteis per heti. Rungot on paksuja, just kaadettuja.

Vähän epäilyttää toi köykänen Stihl MS192CE (399e):
http://www.lakeudenkone.fi/tuotteet.html?id=81/215
-ottaa pattiin jos toi hyytyy kesken kaiken...

Jos pistäs Stihl MS201 (599e)?
http://kauppa.siemenjakone.com/vantaa/fi/shop/show_pr/140/stihl-ms-201-moottorisaha

Kokeilussa Stihl MS 201
http://koneviesti.fi/videot/fi_FI/stihl/

Sit ois tietenkin Husqvarna 346XP (629e):
http://www.lakeudenkone.fi/tuotteet.html?id=73/352

201 Stihl on OK.

- - - Updated - - -

Hitto mikä homma oli nyhtää käyntiin ensimmäistä kertaa toi saha. Onko toi normaalia? Varmaan puol tuntii vetelin.

No ei ole!!

Jos ei saha 10 vedolla kännisty, pitää alkaa etsiä vikaa.

- - - Updated - - -

Niin teki. Ryyppy päällä pari kertaa, sitten ryyppy puoleen väliin ja kertanykäsyllä käyntiin. Taisin nykiä tuota täydellä ryypyllä eilen vähän turhan monta kertaa.

Ryyppy päälle, vedä muutama kerta, niin kuulet kun saha "lupaa" käyntiinlähtöä. Sen jälkeen heti ryyppy pois ja nykäisy.

(Et tainnut viittiä katsoa ohjekirjaa sahaa käyttöönottaessasi?)

Muistakaa poijjaat vielä, että tylsällä sahanterällä ei tee mitään.

On ihan sama, miten hieno ja kallis sahanne on, jos sahaatte sen kanssa teräketju tylsänä.

pari viilanvetoa joka tankillisen välillä, niin toimii.

Viilausohjeet taannenpana tässä ketjussa.

Eikös sulla ole kaikki, siis aivan kaikki, maanantaikappaleita? :D

Kyllä Stihli on ammattivehje. Noh, on kyllä Huskukin, mutta oon ite tykännyt Stihlistä ja sellainen nytkin löytyy. Nyppäät ensi kerralla maksimissaan kolme kertaa ryyppy päällä, seuraavat kolme ryypyttä, sitten taas ryyppy päälle. Jos menee kymmenen nyppäisyä, niin jotain häikkää on.

Muoks. Herra Mirandos olikin jo kutakuinkin samat asiat sanonut.

Husku lähtee käyntiin kolmannella, viimeistään viidennellä nykäisyllä tai sitten käynniställä meni hommat vituiksi. 1-2 kertaa ryypyllä ja 1-2 kertaa ilman ja se on siinä.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
En muuten ole edes katsonut tuon Huskun ohjetta. Konesahan mies näytti perusjutut. Trimmerin ohjeita tavasin ja vituiksi meni ensikäynnistys. Ohjeet on sytykkeiksi parhaat. ;)

En muuten ole edes katsonut tuon Huskun ohjetta. Konesahan mies näytti perusjutut. Trimmerin ohjeita tavasin ja vituiksi meni ensikäynnistys. Ohjeet on sytykkeiksi parhaat. ;)

No joo... huolto- ja puhdistusohjeet kannattaa tsekata.

Jossain kohtaa sun täytyy säätää kaasaria uudestaan. Viimeistään silloin kannattaa tsekata niiden kolmen ruuvin merkitys.

No joo... huolto- ja puhdistusohjeet kannattaa tsekata.

Jossain kohtaa sun täytyy säätää kaasaria uudestaan. Viimeistään silloin kannattaa tsekata niiden kolmen ruuvin merkitys.

On se tallessa se kirja, mitä mä tiedän missä vaiheessa sitä pitää säätää? Ehjää kun ei viittis korjailla...vituiksi menee helposti.

On se tallessa se kirja, mitä mä tiedän missä vaiheessa sitä pitää säätää? Ehjää kun ei viittis korjailla...vituiksi menee helposti.

Niin kauan kun se toimii niin pysy erossa niistä kaasarin ruuveista. Jos et ole ihan himosahaaja niin säätötarvetta tuskin hetikohta ilmenee.

Niin kauan kun se toimii niin pysy erossa niistä kaasarin ruuveista. Jos et ole ihan himosahaaja niin säätötarvetta tuskin hetikohta ilmenee.

Heh joo ja luulen että kun ongelmia tulee, niin kiikutan sen joko kaverille säätöön tai käytän liikkeessä. Tuskin alan itse ropeltaan kun siitä ei takuulla tule kuin sanomista.

EDIT: Ja sitten kun joku älypää keksii sanoa että tuo on todella helppoa, niin joo varmasti on jos sitä on tehnyt ja ylipäätään edes siihen miten kaasari toimii ja hommat kiinnostaa. Eli todellakin mun sahaamiset on kuitenkin senverran vähäistä, että jätän säätämiset niille jotka sen osaa.

Kannattaa muuten tsekata kans että stop-katkaisin on oikeassa asennossa.
T: "pari" kertaa käynyt niin..

Tolla vanhalla Huskulla saa kyllä repästä vähän kovempaa, pudotus-käynnistyksellä lähtee kyllä helposti. :)

Hyvin toi tuntus jaksavan pari päivää sitten kaadettua 60cm paksua oksaista koivuakin.
Ei ollu kyllä huono ostos, tosin kokemusta on vain tuosta yhdestä sahasta.

543102_10151262902678164_1829526566_n.webp

Tankki on aika pieni, oisko puol tuntia sahausta mitä toi riittää. Sahana siis se Stihl MS201.

Kannattaa muuten tsekata kans että stop-katkaisin on oikeassa asennossa.
T: "pari" kertaa käynyt niin..

Tolla vanhalla Huskulla saa kyllä repästä vähän kovempaa, pudotus-käynnistyksellä lähtee kyllä helposti. :)

Mä opettelin heti tuon pudotuskäynnistyksen (jos se siis oikea nimitys sille kun saha käynnistetään niin että se ei ole tuettuna missään vaan omien käsien varassa) ja tuntuu jotenkin muutenkin kaikista luonnollisimmalta tavalta käynnistää tuo oma saha. En tiedä onko hyvä tapa kaikkien sahojen kanssa.

Joo, itse käynnistän sahan niin että pidän oikealla kädellä narusta ja vasemmalla "pudotan" sahan alas.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom