Moottorisaha pitäisi ostaa, oiskos vinkkejä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
http://www.youtube.com/watch?v=kYhh_i5wc2o&feature=fvw

Turha ostaa mitään halpoja pikkusahoja jos koskaan pitää ikinä oikeaa puuta katkaista.
Tankkaamisen paikka kun sää yhden pätkittyä.. :lol2:

Tuli hieman hölmösti noita viiltosuojia kritisoitua mutta edelleen se sahaustekniikka on tärkeämpää. Maalaisjärjellä pärjää, kunhan miettii mihin päin saha vetää ja miltä puolelta milloinkin pitää sahata. Eikä lähde kikkailemaan, välillä tulee kuitenkin mieleen kaikenmaailman yhdellä kädellä sahaamisia ja muita hölmöilyjä...

Omat (tai no perheen..) sahat on MS 260 ja vanha about 45cc husqvarna jonka mallia en muista, husku vie vaikka stihlin etukahva on paljon parempi kaatosahaukseen. Stihlissä on eräs perin ärsyttävä piirre, se yhdistelmäkatkaisin on siinä takakahvan vieressä pystyssä, usein jotkut risut ja oksat osuvat siihen ja koko saha sammuu.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Noi suojavarusteet kannattaa olla kyllä kypärästä saappaisiin kun monille on käynyt niin että kun on saha jumittunut puuhun ja sitä on alettu kiskoa ja saha on "kimmonnut" naamaa päin kun on irtoutunut puusta ja tietysti saha on ollut päällä....

No jos tolla tavalla hölmöilee niin ei ihmekään että niille suojakamoille on käyttöä...

No jos tolla tavalla hölmöilee niin ei ihmekään että niille suojakamoille on käyttöä...

Rapatessa roiskuu ja jos ei mitään tee niin ei tee virheitä eikä tule vahinkojakaan. Ja sitä kun amatöörinä sahailee väsyneenä, niin takuulla sattuu jossakin vaiheessa. Kyllä mä itse ainakin hommaan nuo varusteet vaikka ne maksaan saman verran mitä se itse saha...

Zone-sarja -42%
Rapatessa roiskuu ja jos ei mitään tee niin ei tee virheitä eikä tule vahinkojakaan. Ja sitä kun amatöörinä sahailee väsyneenä, niin takuulla sattuu jossakin vaiheessa. Kyllä mä itse ainakin hommaan nuo varusteet vaikka ne maksaan saman verran mitä se itse saha...

voisi sen verta heittää tuohon hommaan että väsyneenä useimmat nuista jalkaan sahaamisista tapahtuu, talvella taas paksun lumen aikaan monesti jalkateriin tulee niitä nirhaumia... amatöörinä tulee vielä esille huomattavasti helpommin kun tekniikka ei ole vielä hallussa ja "pelätään" sahaa jolloin sitä pidetään liian kaukana kropasta -> väsyy todella nopeaan...

Ostin sitten Husqvarnan 440E mallin. Maksoi ihan riittävästi kun mukaan tuli nuo viiltosuojahaalarit, saappaat ja kypärän.

Mites muuten vakuutukset yleensä suhtautuu sahailuun? Varmaan omia puita sahaillessa ihan perus tapaturmavakuutukset ja varmaan kattaa sen jos naapurinkin pihassa sahailee. Eli ei kait tuossa mitään erikoisempaa liene jos ei ala ihan rahasta tuota tekemään, mikä nyt ei varmaan ihan ensimmäinen vaihtoehto ole kun tässä nyt on tätä puuhaa muutenkin ihan riittävästi ja vähän päällekin.

Jep, tapaturmavakuutusten piikkiin menee tuossa sinun tapauksessasi. Metsänomistajilla on MYEL:n vakuutuksia mutta ne ei kuulu tähän. Toivottavasti ei tarvi käyttää vakuutuksia...

Propsit oikeasta merkkivalinnasta :thumbs:

Eipä ole tarvinnut tuota sahavalintaa katua. Tietenkään en voi tietää oisko joku toinen merkki ollut parempi. Erinomaisesti tuolla pistää puuta poikki. Konneveden myrskytuhojen raivailussa sai sahailla paksumpaa puuta kuin sahan laippa on pitkä ja nekin meni ihan nätisti. Eli potkua löytyy moottorista ihan riittävästi omiin tarpeisiin. Muutenkin ihan passeli saha ainakin meilkäläisen lapaseen. Ei siis tunnut painavalta pitkänkään käsittelyn jälkeen. Voin suositella.

Ja se "metsurin kypärä" on törkeän kätevä varuste. On kuulosuojaimset ja silmän ja kasvojen suojaus (se ritelikkö siis) samassa paketissa.

Itse ostin huskin 55 mallin ihan sillä että jos opettelen hirren veistoa jossain vaiheessa mikä olisi siis haaveena. Ei pahan hintainen n.400€ ja hoitaa isommankin tukin ihan ok.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
osaisko joku sanoa mikä sahassa vikana? sahasin ja ketju irtosi, laiton takas paikoilleen niin ei pyöri enää, oon koittanu löysätä ja kiristää ei vaikutusta. moottori käy siististi, kun kaasuttaa voimakkaasti niin sammuu.

osaisko joku sanoa mikä sahassa vikana? sahasin ja ketju irtosi, laiton takas paikoilleen niin ei pyöri enää, oon koittanu löysätä ja kiristää ei vaikutusta. moottori käy siististi, kun kaasuttaa voimakkaasti niin sammuu.

Ootkos tsekannu että teräketju on kunnolla paikoillaan myös sieltä koneen puoleisesta päästä?Tai noh,kyllä sen pitäis tunteakkin kun käsin liikuttelee ketjua.

Lumet alkaa sulaa ja koivunrungot pilkottaa hangen alta. Pitäs ostaa saha. Oisko tuosta Hussen 55:sta mihinkään?
Tuosta puuttuu ketjun pikakiristys...

Olin kanssa ostamassa hussen 55:sta. Myyjä sanoi että on vanha malli ja ei enää saa mistään. Hyllyssä oli 440 e-series (399€) ja 353 (590€). Vähän aikaa näppäilin tuota 440:sta ja myyjä kertoi tuossa rungon olevan muovia... Sen jälkeen mielikuvaksi jäikin että tuo on ihan muovinen lelu ja ostopäätös alkoi kallistumaan kohti tuota kuudenhuntin magnesiumrunkoista "ammattisahaa"... Muutaman viikon sitten sulattelin ajatusta ja mietin sahan käyttötarkoitusta ja kävin sitten lopulta hakemassa tuon muovisahan, eikä ole yhtään kaduttanut. 4 mottia kun sahasi pöllejä polttopuiksi, niin hävisi toi muovisahan mielikuvakin. Ja tuossa 440:ssa on toi pikakiristys, on muuten kätevä kun voi tiukata vaikka joka sauhauksen jälkeen muutamalla liikesarjalla :D

Lumet alkaa sulaa ja koivunrungot pilkottaa hangen alta. Pitäs ostaa saha. Oisko tuosta Hussen 55:sta mihinkään?
Tuosta puuttuu ketjun pikakiristys...

Osta tuo 440, se on pätevä peli ja osta nimenomaan ketjun pikakiristyksellä jos et välttämättä halua kikkailla sen kiristämisen kanssa.

Voin suositella. Voit ampua mut julkisesti jos tuo on paska saha! Kaikki, jotka tuota on työmaalla käyttänyt, on siitä tykännyt. Siitä on siis raksahommiinkin, vaikka ehkä vähän raskas siihen onkin.

Mun pitäs kanssa ottaa ja pätkiä nuot koivurangat, jotka syksyllä jäi lumien alle ja runsaslumisen talven johdosta ei sitten talvella viitsinyt hangessa tetsailla.

Mutta ERITTÄIN tyytyväinen olen ollut tuohon Huskun 440E malliin. Varmaan joku magnesiumrunkonen on paljon parempi, mutta jos et oikeasti meinannut metsuria leikkiä, niin tuo 440E:kin on jo aika reilu peli, pärjäisi varmaan halvemmallakin... Mutta tuo varmaan kestää yhden miehen eliniän!

Osta tuo 440, se on pätevä peli ja osta nimenomaan ketjun pikakiristyksellä jos et välttämättä halua kikkailla sen kiristämisen kanssa.

Tuollaiset ketjujen pikakiristykset jättäisin kyllä omaan arvoonsa, se on minimaallista mitä teräketju venyy ja kiristyksen suorittaa kyllä jouheesti ketjua teroittaessa. Onhan yksi mahdollinen vikakohde pois kun moista ei ota!!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom