Mietis nyt,jos tunnet yhtään osakeyhtiön lainsäädäntöä:Jos pizzerian kassaan hakataan 1000 ylimääräistä pizzaa,tulee tottakai firmalle kirjanpitoon ns.tuloa,mutta miten saat sen muuttumaan käteiseksi?Ei sieltä pizzerian kassasta saa ottaa euroakaan ilman kuittia mihin rahat on menny.Sen ymmärrän,mitä monet pubin pitäjät tekee,eli ei lyö kassaan paukkuja vaan lyö rahat taskuun,mutta en tajua,että jos esim. on laitonta rahaa 10.000euroa,niin miten sen saa lailliseksi pistämällä se pizzerian kassaan?Varmaan on silloin laillista juu,mutta sitten on just se pulma,että sitä ei saa enää pois sieltä.Ja jos ottaa esim.palkkana,menee n.3/4osaa verottajalle.Eli ei varmaan kannata.Sori,jos en tajua jotain,mutta en käsitä vielkään,miten se raha muuttuu lailliseksi ja miten sen saa taskuun sen kassan kautta?!Tosi monet puhuu ns.rahanpesupaikoista,mutta kukaan ei edes tiedä,mitä se tarkoittaa.Ite luulen,että esim.ne ählämipizzerian pitäjät jättää kaikki maksut,verot ym,maksamatta,pistää kaiken taskuun ja muutaman kuukauden päästä lopettaa firman(konkurssi,)eri nimi kehiin ja samassa paikassa jatkuu pizzan paisto uudella nimellä/firmalla.Näin ainakin täällä,on yksikin pizzeria vaihtanut nimeä varmaan 3-4kertaa parin vuoden aikana,mutta toimii samassa paikassa,samojen ählämien pitämänä.
Edittiä vielä:Luin noi linkit,niissä puhutaan,että esim.huumerahaa ei voi käyttää näkyvästi,ilman sen muuttamista lailliseen muotoon.Voin kertoa lähes varmaksi,että ne ketä huumeista isoa nippua vetää,niillä on rahaa kyllä varmaan,mutta ei omaisuutta omissa nimissä,eli kaikki se laiton raha "sijoitetaan" ystävien nimiin ostettuun tavaraan.USA:ssa voi olla eri tilanne,siihen toi yks linkki viittasi.Jos joku ei usko,kyselkää piruuttaan verotustietoja esim.joltain kuuluisalta rikolliselta.Ne on julkisia,mutta luulen,et verotoimisto ilmoittaa ne heput varattomiksi.Korostan loppuun,että tämä on vain mun mielipide ja ajatus,en ole asioista varma,enkä missään tapauksessa syyllistä ketään em.mainittuihin tekoihin.