Moottoripyörä?

Kyllä hyvä ketju järkevästi pidettynä ja oikeaan linjaan asennettuna kestää kilometrejä vaikka millä mitalla. Itellä on ZX12 mittarissa nyt 38tkm ja orggisketjulla mennään. Ei ne uudenveroiset toki ole enää, mutta eivät pidä ääntä eivätkä taivu sivuttain vielä merkittävästi. Jollain automaattirasvarilla ajais varmaan koko pyörän iän.
Hyvin on noin tehokkaassa laitteessa vitjat kestäneet. Itse olen vaan tuota miettinyt,että mahtaako riski ketjujen rikkoutumiseen ajon aikana niiden vanhetessa lisääntyä... Jos ketjut menee poikki ajossa niin helposti damagea tulee ja pahimmillaan kuskillekin. Nykyketjut on kyllä käsittämättömän hyviä kun niitä vaan muistaa rasvailla.
 
Noniin arvon motoristit,

Tuli aikanaan ajettua motocrossia 13 vuotta, josta muistaakseni noin 5 vuotta kilpaa, ja nythän se sitten pääsi kipinä tulemaan siihen hommaan uudestaan, kun tuo juniorikin täytti 2v.:D on aika hommata sille, ja tottakai hyvällä tekosyyllä myös itselle joku crossivehje..

nyt olisi tuossa hyvä Zeta-Kawa kaupan, jotta saadaan rahoitusta crosseille..
http://www.pakkotoisto.com/ajoneuvot/105635-m-mp-kawasaki-z-1000-vm-2004-lahti/

Täytyy junnulle hommata kai mönkkäri ekaksi vuodeksi, kunnes saa siirtyä ihan crossipyörään...itsekin alottelin 3 vuotiaana, ennekuin osasin ajaa edes pyörällä, ja kovaa mentiin :hyper:
 
Nyt on tuo http://www.nettimoto.com/honda/cbr/1229209 cebari varattuna lauantaihin asti, jolloin pitäisi käydä sitä vilkaisemassa. En tiedä saanko ketään motoristikaveria mukaan, osaan itse ainakin perusjutut pyörästä tarkastaa kun joitain moottorivehkeitä olen aikaisemminkin omistanut. Vähän kuumottaa jo, en halua edes kuvitella kuinka paljon kuumottaa kevään odottaminen silloin, kun pärrä on jo tallissa. :hyper:

Katselin tuossa myös ajokamoja jo, kun mc-scatterilla oli alennuksia. Minkälaisia nuo MP-asun ajovarusteet on? Tossa takissa on suojat selässä, olkapäissä ja kyynärpäissä. Housuissa on suojat polvissa. Miltä muuten noin yleisesti nuo kamat näyttää? Opiskelijabudjetilla mennään, joten ei ole varaa ostaa kahta eri kokonahkapukua ja 1000e kypärää.

9410945.jpg
 
Laittaisin vielä erillisen selkäsuojan, yleensä takeissa mukana olevat ovat suht huonoja ja liikkuvat helposti pois paikaltaan onnettomuudessa. Hyvät kengät on myös erittäin tärkeät, koska jos kaatuu huonosti niin nilkat saattavat mennä aivan paskaksi.

AGV:n kypäristä on hyvää kokemusta, mutta itselläni on ollut vaan kalliimmasta päästä olevia; 2 Ti-techia ja GP-Pro, jotka ovat ainakin omissa ratalipoissa suojanneet hyvin. Tosin ovat äänekkäitä ja erittäin tiukkoja mitoitukseltaan, kuten ratakypärältä saattaa odottaa.
 
Ihan vinkkinä, jos kerran rahaa on rajallinen määrä käytössä:

ÄLÄ osta noin halpaa kypärää, niissä kulkee käsi kädessä hinta ja laatu, hyvän ja halvan kun ostat, joudut ostaa kaksi.

Äläkä varsinkaan muovikypärää, jos on henki kallis..

Itsellä ollut crossi aikoina aina oikeastaan Shoei:n kypärä, tällä hetkellä katukäytössä XR1000, ja on todella hyvä kypärä, tosin hintaakin oli reilu 500€ silloin kun ostin.

Jätä hyvä mies vaikka se peilivisiiri kauppaan, ja ostat kun saat lisää rahaa, mutta sijoita se raha kunnon kypärään!

Sekin on makuasia, mutta en ole kadulla käyttänyt koskaan kypärämyssyä..mutta jos tykkää pitää niin ok.

myöskin, jos vähänkään meinaat ajaa kaupungilla, tai muuten cruisaillen, osta mieluummin ykkösvaihtoehtona crossi hanskat ( itsellä Alpinestarit, maksoin 30€), niillä kun on paljon parempi pito ja tuntuma sarvista, eikä ole niin v***n kuumat..toki on hyvä olla myös paksummat hanskat olemassa.

e: ilmeisesti meinaat ajaa Nuorgamiin kun on tankkilaukut ja kaikki..heh! mutta JOS sitäkin tarvii niin mikäs siinä..itse en ole tarvinnut tankkiin muuta kuin bensaa.
 
Älä ees kattele noita halpiskypäriä, niissä räjähtää pää jo ilman onnettomuuttaki. Kypärässä _EI_ säästellä. Siulla ei ole varaa alottaa moottoripyöräilyä, jos siulla ei oo varaa ostaa kunnon kypärää.
 
joo kyllä ihan fiksuja kypäriä rupee saamaan 350€:sta sinne 700€ saakka. Unohda tosiaan kaikki halvat.

kandee tosiaan takkikin ehkä? olla sellainen, mistä saa vuoren irrotettua. On meinaan keväällä ja syksyllä se vuori kuitenkin oltava, sen verran vilposta meno on..Itsellä on Alpinestarin takki (olikohan RC-1, musta) tai joku sellanen nimeltään (saattaisin myydäkkin jos koko passaa, käytännössä uusi), ja toinen takki on käytänössä myös uusi Revìt merkkinen, hyvä sekin.

ja se vielä, että kypärä _ei voi_ostaa kokeilematta mistään nettipuljusta, niin kamalasti niissä on eroja, toinen sopii päähän toinen ei, mäkin joskus sovitin 500€:n X-lite merkkistä kypärää Stormilla, näytti hyvältä jne, mutta puristi otsasta kummallisesti, kun taas Shoei istuu juuri 100% kuten kuuluu, pitää ehdottomasti mennä siis ihan kauppaan kokeilemaan!!! ja pitää myöskin olla sen verran tiukka, että posket hieman pullistuu ;)
 
Luulis, että talvella on MP-kaupoissa alemyynnit, jos ovat auki. Eli sieltä tosiaan sovittelemaan ja valkkaamaan. Itellä on aina ollu Arain muotonen pää, joillekki se taas ei sovi millään. Ja en enää ostais kypärää missä ei ole pinlockia, tosin taitaa jo kaikissa uusissa kunnon kypärissä olla vakiona.
 
Kannattaa tsekkailla Englannin kauppojen tarjontaa kanssa ja oman pyöräliikkeen alehyllyjä.
Toissakesänä tuli tilattua kaveriporukalla 5 kypärää, 3 kengät ym. Säästöä noin 25-50% suomen hintoihin.

Esim Shoein XR-1000 hintaan 199€
Sidin varrelliset Coretex kengät 99€

Kypärään kannattaa tosiaankin panostaa ja jos mahdollista niin suosittelen vähintään nahkatakkia. Richa, Alpinestars tai vastaavat.
 
Luulis, että talvella on MP-kaupoissa alemyynnit, jos ovat auki. Eli sieltä tosiaan sovittelemaan ja valkkaamaan. Itellä on aina ollu Arain muotonen pää, joillekki se taas ei sovi millään. Ja en enää ostais kypärää missä ei ole pinlockia, tosin taitaa jo kaikissa uusissa kunnon kypärissä olla vakiona.


Joo pinlock on ihan ehdoton, visiiriä ei edes saa huurtumaan vaikka kuinka hönkii :)
 
ÄLÄ osta noin halpaa kypärää, niissä kulkee käsi kädessä hinta ja laatu, hyvän ja halvan kun ostat, joudut ostaa kaksi.

Älä ees kattele noita halpiskypäriä, niissä räjähtää pää jo ilman onnettomuuttaki. Kypärässä _EI_ säästellä.

No ei siihen kypärään tarvi laittaa mitään 500 euroa. Varmasti lähtee ihan toimiva kampe 150e ylöspäin, tällä hetkellä alet vielä menossa. Nyt lähtis kolme vuotta vanha Schubert R1 150e, L-koko. Kakkos kypäränä toiminut lähinnä..

E; Kannattaa Cartmann seurata ulkomaisia pyöräkauppoja. Sieltä tulee monesti halvemmalla kamppeet, kuin Suomesta tilattuna..
Örggiläiset keränny muutaman linkin, käyttänyt samoja myös itse..
 
Aion käydä paikalliset pyöräpuljut läpi ja vilkaista hinnat. Jos ei muuta, niin tuleepahan sovitettua kypäriä minkä sitten saa tilattua tarvittaessa ulkomailta. Jotenkin tekstiilitakki tuntuisi käytännöllisemmältä ja mukavammalta, eikä tuon MP-asun takki alennuksessa ollut pahan hintainenkaan. Miksi tekstiilitakin sijasta kannattaisi valita nahkatakki?
 
Suojaa ainakin paremmin kaatumisissa. Ite heittäny kahdet lipat tuolla omalla Dainesen takilla ja hyvä se on vieläkin. Itellä ei oo kun gorehousut ja oon käyttäny niitä 2 kertaa. On niin hiton kuumat verrattuna nahkahousuihin. Vois sen tekstiilitakinkin ostaa jos joutuisi vesisateessa ajeleen esim. töihin joka päivä. Nahka on omasta mielestä parempi paitsi jos sataa vettä.

Eikä varmaan mitään tankkilaukkua kannata ostaa jos et pidempään reissuun lähde. Repulla pärjää hyvin. Kannattaa ostaa joku reppu missä on hyvät kiinnitykset ja remmit saa sidotua ettei ne ropise ajaessa. Ite ostin MP-repun johon saa toisen kypäränkin kiinni. Tosi hyvä ja ei painanu selässä edes norjan reissulla.
Tämmösen siis ostin
http://www.rmheino.fi/product_info.php?products_id=403
 
No ei siihen kypärään tarvi laittaa mitään 500 euroa. Varmasti lähtee ihan toimiva kampe 150e ylöspäin, tällä hetkellä alet vielä menossa.

Suosittelen, että ajat ensin hyvän kypärän kanssa ja huomaat sen eron halpaan kypärään. Kypärä on aktiivinen turvallisuusväline mukavuudellaan. Hyvä kypärä ei kisko, vihellä, vingu ja vuoda. Tämä kaikki aiheuttaa kuskille väsymystä ja näinollen nostaa riskiä joutua onnettomuuteen. Nää ketkä aina keuhkoaa vastaan, että "vitosella saa ihan hyvän kypärän, ei noista miljoonan kypäristä oo mihikää" ei ole koskaan ajanut kunnon kypärällä.

e: ja 150e on todellakin mahdollista saada alennuksesta joku poistuva malli hyvästä kypärästä.
 
Jos joku muuten ohimennen surffaillessa löytää 150-200e alennuksessa olevan hyvän kypärän, saa linkittää. Itsellä ei ole oikeastaan mitään hajua hyvistä kypäristä, tähän asti mönkijä- ja kurapyörähommissa kypärän virkaa on toimittanut bilteman krossipotta.
 
Ja kannattaa myös pitää mielessä että jos raha on tiukalla niin käytettyjä saa halvalla. Saattaa löytyä helmiä ja todella vähän käytettyjä kamppeita hyvään hintaan. Ite myin joku aika takaperin pois iconin nahkatakkia ja alpinestarsin kenkiä ja kyllä siinä meni hyvää kamaa tosi halvalla. Huuto.net vaa tsekkaamaan läpi.

Jopa kypärän voi ostaa käytettynä jos on alkuperäsessä maalissa eikä siinä ole jälkiä kolhuista.
 
ÄLÄ osta noin halpaa kypärää, niissä kulkee käsi kädessä hinta ja laatu, hyvän ja halvan kun ostat, joudut ostaa kaksi.
Äläkä varsinkaan muovikypärää, jos on henki kallis..

Ei kyllä pidä paikkaansa että muovikypärät olisivat erityisesti paskempia. Brittien SHARP-testeissä, jossa testataan kypärän kykyä vaimentaa iskuja, arvosanan 5/5 tähteä ovat saaneet jotkut halvimmillaan satasen potat. Puolestaan esim. Schubertin jotkut 400e mallit ovat olleet vain 2-3 tähden arvoisia. Mukavuus, tuuletus, äänentaso jne. sen sijaan ovat kalliimmissa kypärissä parempia tietty.

SHARP-tulokset löytyvät netistä osoitteesta http://sharp.direct.gov.uk/ - n 250 pottaa näyttäisi tällä hetkellä olevan testattuna. Kyseinen "halpa paska" AGV K-4 on saanut 4 tähteä viidestä.
 
Lisätään vielä että jos oikeasti haluatte pistää pääkopan suojaksi rahaa, pistäkää pari hunttia tälläiseen kauluriin. Estää kivasti kypärää vääntämästä niskoja nurin, kun lentää pää edellä sarvien yli.

neckbrace-399-75.jpg
 
Back
Ylös Bottom