Moottoripyörä?

http://www.nettimoto.com/suzuki/gsx-r/1214502

Nyt laina-asiat on kondiksessa ja tuollainenkin vaihtoehto pomppasi silmään. Mitä mietteitä tosta pyörästä, onko liian raju ekaksi "isoksi" pyöräksi? Onko noissa jotain tyyppivikoja, jos tuota käyn vilkaisemassa, mitä tulisi tsekata erityisen tarkkaan?

Ihan sama minkä pyörän valitset mut kandee kattoa ketjut, rattaat, jarrupalat, etuputket ettei vuoda, tietty renkaat, mahdolliset öljyvuodot, kurkkaisin jopa minkälaiset öljyt on sisällä sillä hetkellä, kertoo aika paljon miten pyörää huollettu.

Itellä oli tuollainen seiskapätkä ärrä suikka muutama vuosi sitten, tosin 2005 vuosimalli mut olihan hauska pyörä. Ennen tuota oli 600 suikka ja onhan niissä eroa jonku verran mut en kyl ite ainakaan näkis et toi on liian raju pyörä ekaksi pyöräksi. Kahavan asentohan se on joka menon määrää. Ihan sama minkä pyörän ostat niin siellä reservissä on varaa reilusti ennekuin olet ajellu enemmän. Onko sillä sitten väliä onko siellä reservissä 100hv vai 150hv varaa? Helposti käy niin et jos pyörä ei ole mieluinen tehoiltaan jne niin sitä ollaan vaihtamassa jo eka kesänä. Suikissa on ikuinen kone jos ne huolletaan kunnolla, niin on kyllä Hondissakin.

Minusta tuo cebari on hienon mallinen tuon ikäiseksi pyöräksi.

Kokeilemalla ja katsomalla selviää se mikä itelle sopii, sitten kun menee yöunet eka öinä on oikea pyörä tullu ostettua :D

ps. Just möin pyörän ja nyt etitään kuumeisesti uutta ens kesäksi :)
 
Ihan sama minkä pyörän valitset mut kandee kattoa ketjut, rattaat, jarrupalat, etuputket ettei vuoda, tietty renkaat, mahdolliset öljyvuodot, kurkkaisin jopa minkälaiset öljyt on sisällä sillä hetkellä, kertoo aika paljon miten pyörää huollettu.

Käytettyä pyörää ostaessa on myös fiksua tsigailla muovit, koneenposket, jalkatappikolmiot/jalkatapit ym. mitkä ottaa ekana kosketusta pannuttamisessa. Kaatuneita pyöriäkin on tietysti hyvin fiksattuja, mutta jos esim. omistaja ei mainitse asiasta ja skraiduja/murtumia löytyy niin voi olla että ollaan yrittämässä dumpata potentiaalisesti rikottua vehjettä pois.
Yksi kaveri meni innoissaan miinaan ja osti heti kortin saatuaan halvalla ulkoisesti ok-oloisen vehkeen, josta oli kyllä pakkausmuovit vaihdettu. Ite kun sen näin niin bongasin heti että oli kyljellään käyty. Siitä päristimestä löytyi sitten myöhemmin kaikkea pikkukivaa lisää.
 
Käytettyä pyörää ostaessa on myös fiksua tsigailla muovit, koneenposket, jalkatappikolmiot/jalkatapit ym. mitkä ottaa ekana kosketusta pannuttamisessa. Kaatuneita pyöriäkin on tietysti hyvin fiksattuja, mutta jos esim. omistaja ei mainitse asiasta ja skraiduja/murtumia löytyy niin voi olla että ollaan yrittämässä dumpata potentiaalisesti rikottua vehjettä pois.
Yksi kaveri meni innoissaan miinaan ja osti heti kortin saatuaan halvalla ulkoisesti ok-oloisen vehkeen, josta oli kyllä pakkausmuovit vaihdettu. Ite kun sen näin niin bongasin heti että oli kyljellään käyty. Siitä päristimestä löytyi sitten myöhemmin kaikkea pikkukivaa lisää.

Kyllä, tottakai kannattee yleisesti tarkastaa pyörä läpi, en maininnu sitä kun oletin et jokainen tarkastaa yleisesti pyörän kunnon. Mitä tarkemmin "kyylää" niin sitä vähemmän on mahdollisia ongelmia luvassa.
 
Kyllä, tottakai kannattee yleisesti tarkastaa pyörä läpi, en maininnu sitä kun oletin et jokainen tarkastaa yleisesti pyörän kunnon. Mitä tarkemmin "kyylää" niin sitä vähemmän on mahdollisia ongelmia luvassa.

Jeps, ajattelin vaan mainita asiasta kun ei ollu erikseen kirjoitettu. Varsinkin pienen liukupannun jäljet kun saa piiloon melko helposti ja halvalla vaikka nakupyöristä, muoviluodit sitten asia erikseen jos pitää alkaa muoviosia vaihtamaan paljon. Sitäkin kun jengi tuppaa tekemään, että ostetaan AVK:lta tai jostain kaadettu laite ja "ehostetaan" myyntiin...
 
Oon kyllä vähän kahden vaiheilla vielä ens kesän osalta. Joko pikkucustomi, tai pikkuinen katuenska. Customia olis hauska rassailla ja putputella tyylillä, enskalla taas olis hauska kierrellä sorateitä. Toisaalta kyllähän enskaakin tuunattua saa, halutessaan.
 
Osta naku, sitä on hauska rassailla, sillä voi ajella tyylillä, eikä se välittömästi aiheuta kalman kankeutta ku alusta vaihtuu asfaltista soraks. Mutta missä lie oli sanottu, että mies tarvii 7 eri pyörää. Kuudella tulee toimeen.
 
Osta naku, sitä on hauska rassailla, sillä voi ajella tyylillä, eikä se välittömästi aiheuta kalman kankeutta ku alusta vaihtuu asfaltista soraks. Mutta missä lie oli sanottu, että mies tarvii 7 eri pyörää. Kuudella tulee toimeen.

Mulla on tällä hetkellä naku-kusiainen alla. Olisikohan tarpeeksi perverssiä, jos nostaisi lokareita ja laittaisi vähän rouheampaa rengasta + suojapalaa alle, että voisi soralla pöllyyttää? :D
 
^Komia suiza tulossa. Onkos toi mikä, ku kone näyttäs ulkosesti vähä IÖ:n ikäseltä W- nestemallilta, mut runko ei täsmäis, ku niissähä on sellane alumiinine http://motorbike-search-engine.co.uk/Custom/1991-suzuki-gsxr1100-streetfighter.jpg ton tyyliin. Edit: vai onkos toi joku Banditti?

Toi naku ei todellakaa sovi sit hiekkatielle omien kokemuksien mukaa, suunnillee yhtä paska ku kyykky mistä alotin rakennuksen. Toi rouheet renkaat ja koro oiski sit jotai mahtavaa, B- foorumilla on tollasesta kuvia ni hyvältä näyttää, omalla tavallaan pervo. :rock:
 
Tuosta GSX-R:stä kyselin ja ketjuilla, rattailla sekä renkailla ajettu noin 10tkm. Mulla kun ei ikinä isoa pyörää ole ollut, niin en osaa hahmottaa, alkaako ketjut, rattaat ja renkaat olla finaalissa. Järki sanoo, että kyllä? Viimeksi ollut isossa huollossa 37tkm kohdalla, jolloin säädetty venat jne. Muuten olisi kiinnostava pyörä, mutta ei budjetti kestä, mikäli nuo edellämainitut kulutusosat joutuu heti pistämään uusiksi.
 
Lisätään nyt vielä että yksillä ketjuilla ja rattailla saattaa ajaa jopa yli 30tkm jos on laadukkaat osat ja niitä on huollettu hyvin sekä ajettu matkaa. Niiden osien kunto selviää tarkastamalla.

Lähtökohtaisesti kuitenkin tollasissa katupyörissä keskimäärin vaihtoväli pyörii lähempänä tuota 10tkm.
Myös jotkut touring kumit saattaa kestää matka-ajossa jotain 25tkm, mutta mä en kyllä koskaan päässyt omalla kusiaisella paljon yli 6-8tkm lukemiin. Renkaina käytin metzelerin Z6:sia.
 
Ai kymppitonni paljon ketjulle ja rattaille? Paska ketju ja huonolla pidolla niin ehkä siinä tapauksessa, mutta jos on öljytty säännöllisesti niin kyllä ketjun pitäis yli 20 tonnia kestää. Renkailla kymppitonni on jo paljon.

Edit. No niin, ehtihän se voidi vähän tarkentamaan.
 
Jep iso rosmohan se. Ulkonäkö pysyy samana,kun tänä talvena on tarkotus keskittyä tuohon huoltopuoleen.

Ketjuista ja rattaista sen verran että ainakaan omiin ei tullut silminnähden mitään kulumisen merkkejä viime kesän 13tkm:n aikana,säännöllisesti pestynä ja rasvattuna.
Sitä en tiedä paljonko ed.omistaja on nuilla ajanu,mutta kevyesti pitäs kestää ens kesän ajot vielä...
 
Pelkästään renkaista tulee kuitenkin useampi satanen + työt, joten budjetti (3kE) ylittyy melko reippaasti. Täytynee siis katsella nettimotosta zx-6r tai cbr ja ainakin toistaiseksi unohtaa tuo gikseri.
 
Jep iso rosmohan se. Ulkonäkö pysyy samana,kun tänä talvena on tarkotus keskittyä tuohon huoltopuoleen.

Ketjuista ja rattaista sen verran että ainakaan omiin ei tullut silminnähden mitään kulumisen merkkejä viime kesän 13tkm:n aikana,säännöllisesti pestynä ja rasvattuna.
Sitä en tiedä paljonko ed.omistaja on nuilla ajanu,mutta kevyesti pitäs kestää ens kesän ajot vielä...
Hyvin on kestäny.

Noissa rattaissa ja ketjuissa vaikuttaa tietenkin laatu tosi paljon. Hintaerohan hyvien ja paskojen välillä on suuri ja monet ostaa paskaa. Renkaissa vaikuttaa tietenkin renkaan malli. Joillain kisasilla katuslikseillä ajaa pahimmillaan 2tkm kun toisilla touringpalleroilla saa laittaa nollan perään.

Varmasti ajotyylikin vaikuttaa. Jos ajaa niinkuin meikäläinen ekalla kusiaisella 17-kesäsenä helvetin iso reikä päässä ja kaasussa vaan kaksi asentoa niin kuluuhan siinä joka kulutusosa kovaa tahtia

Eli summa summarum, paha määrittää mitään yleistä vaihtoväliä.
 
Kyllä hyvä ketju järkevästi pidettynä ja oikeaan linjaan asennettuna kestää kilometrejä vaikka millä mitalla. Itellä on ZX12 mittarissa nyt 38tkm ja orggisketjulla mennään. Ei ne uudenveroiset toki ole enää, mutta eivät pidä ääntä eivätkä taivu sivuttain vielä merkittävästi. Jollain automaattirasvarilla ajais varmaan koko pyörän iän.
 
Back
Ylös Bottom