Moottoripyörä?

http://www.nettimoto.com/suzuki/gsx-r/1087905

Onko porukalla kokemuksia tuon ikäluokan giksereistä? Tuo vaikuttaisi passelilta menopeliltä ja pohjolan vakuutuslaskurin mukaan vakuutuksille tulisi hintaa 672,79e sis. osakaskon. Molemmat ninjat joita aiemmin katselin meni kaupaksi, joten nyt on mahdollisuus miettiä myös muita vaihtoehtoja. GSX-R 600-750cc, ZX6R ninja, cbr 600cc ja yzf600r thundercat on yamahalta käyneet mielessä.

EDIT: http://www.nettimoto.com/honda/cbr/1216881 tossa ois kanssa yksi mahdollisesti varteenotettava vaihtoehto kotinurkilta, mutta cebarien ulkonäkö ei säväytä niin paljoa, kuin ninjoissa ja giksereissä.

Mulla oli ton ikänen 600:nen pari kesää. Ihan kelpo peli se omasta mielestä oli, vaikka onhan noi vanhat aina aivan eri luokkaa kuin uudet vehkeet
 
http://www.nettimoto.com/honda/cbr/1229209

Mitenkäs tollaset cebarit? Tossa ois yks pätevä vaihtoehto, eikä hintaakaan hirveästi. Onko noissa jotain tyyppivikoja tai muuta vastaavaa, että nuo kannattaisi kiertää kaukaa? Tossa yksilössä ei olisi hirveästi kilometrejäkään mittarissa.

Aikalailla päteviä pelejähän noi japsit yleensä on. Kannattaa kysellä huolloista, kuluvista osista. Yleisilmeestä näkee jo aika hyvin miten pyörää on pidetty.
 
http://www.nettimoto.com/suzuki/gsx-r/1087905

Onko porukalla kokemuksia tuon ikäluokan giksereistä? Tuo vaikuttaisi passelilta menopeliltä ja pohjolan vakuutuslaskurin mukaan vakuutuksille tulisi hintaa 672,79e sis. osakaskon. Molemmat ninjat joita aiemmin katselin meni kaupaksi, joten nyt on mahdollisuus miettiä myös muita vaihtoehtoja. GSX-R 600-750cc, ZX6R ninja, cbr 600cc ja yzf600r thundercat on yamahalta käyneet mielessä.

EDIT: http://www.nettimoto.com/honda/cbr/1216881 tossa ois kanssa yksi mahdollisesti varteenotettava vaihtoehto kotinurkilta, mutta cebarien ulkonäkö ei säväytä niin paljoa, kuin ninjoissa ja giksereissä.

Kaikki päteviä pelejä kunhan on huollettu. Tuollanen 750gsx-r olisi oma valinta tuosta porukasta.

"Wanhaa" pyörää hankkiessa pitää sitten muistaa se että kun olet sitä myymässä niin kelpo hintaa saat aika kauan odotella. Itse olen ainakin huomannut omaa myydessä että pääosa tarjouksista tulee perseaukisilta kyselijöiltä. Rahamiehet ostaakin sitten jo uudemman pelin :)
 
Tommosia vanhempia kusiaisia kun kattelette, ni muistuttaisin vanhasta legendasta. Kawasaki ZZR-1100/ZX-11. Tämmönen tuli omistettua yhden kauden ja oli kyllä aivan toisella planeetalla ku vertas saman hintaisiin vähän uudempiin kusiaisiin. Ja toi moottori on upee nykykriteerienkin mukaan. Kävin koeajamassa 2011 Z1000 zetorilla ajamisen jälkeen ja zeta tuntu luonteettomalta ja laiskalta paskalta moottorinsa puolesta.

Suosittelen tutustumaan!
 
Voi olla että joutuu tällainen 66kg vinkuheinä kyytiläiseksi kuskin sijaan, jos ensimmäiseksi pyöräksi hommaa tonnisen muoviluodin ;)
 
Iha samalla tavalla se kusiainen tappaa varomattoman kuskin :)

e: mitä mie yritän sanoa on siis: jos oikean käden ranne on portaattomasti säätyvä ja suorassa yhteydessä aivoon, ei pitäs olla ongelmia isommallakaan pyörällä. Jos tää tärkee linkki puuttuu, ni pulassa on pienemmälläkin :)
 
Kusiaiset on huudatus koneita. Ja vaihteita saa runkata jatkuvaan tahtiin. Väännöt on pieniä jne. Samalla sitä tonnisella ajaa ja siinä oikealla kahvassa on se portaaton säätö :)

Wilmo haukkui tuossa Z1000:sen. Laiska kone? No onhan siinä esim. tonnisiin kyykkyihin verrattuna vähemmän huipputehoja, mutta se onkin tehty erilaiseen ajoon, kuin esim. kyykyt. Z1000:een on lisätty vääntöä keskikierroksille, vaikka huipputehot onkin n. 138hv. Samanlaisia tehomääriä kuin muissakin tonnisissa nakuissa.
 
No siis se Z1000 kone nyt vaan on semmonen "ihankiva(tm)", siinä ei oo mitään luonnetta. Kävin ajamassa noi kaikki isot nakut, ennenku tein (todella helpon) päätöksen ostaa Triumph Speed Triple 1050n. Ei Z1000 huono ollut, siinä ei vaan ollut mitään ylivertaista muihin verrattuna. Kaikista huonoin naku mielestäni oli GSR-750, siitä jotenkin uhkui semmonen muovinen halpispaska-olemus :)
 
No siis se Z1000 kone nyt vaan on semmonen "ihankiva(tm)", siinä ei oo mitään luonnetta. Kävin ajamassa noi kaikki isot nakut, ennenku tein (todella helpon) päätöksen ostaa Triumph Speed Triple 1050n. Ei Z1000 huono ollut, siinä ei vaan ollut mitään ylivertaista muihin verrattuna. Kaikista huonoin naku mielestäni oli GSR-750, siitä jotenkin uhkui semmonen muovinen halpispaska-olemus :)

Joo, itselle tuo Z1000 kelpaa hyvin, kun ekasta pyörästäni on kysymys. Pyöristä yleensä en osaa vielä paljon sanoa ku ei ole paljon kokemusta. Nakun kun halusin ekaksi pyöräkseni ja syksyllä valikoima oli suht suppea, niin itse päädyin uudenmalliseen Z1000een, kun sain sisäänajetun yksilön melko halvalla, pitkän tinkimisen ja odottelun jälkeen. Maksoin pari tonnia ajetusta pyörästä n. 5000€ vähemmän kuin kaupasta uusi. Tämäkin painoi hiukan ostopäätöksessä. :)
Onhan tuo Triumph paremmin pärjännyt testeissä ja vähän erikoisempi. Muotoilu ei vaan, lähinnä keulan osalta miellytä silmääni. Ajettavana varmaan hyvä.
Seuraava pyörä itselläni saattaa olla mikä tahansa. Varmaan ensi kesänä ekan täyden ajokauden jälkeen osaan itsekin paremmin sanoa millaisen pyörän jatkossa haluan ja mitä asioita siinä arvostan.
 
Voi olla että joutuu tällainen 66kg vinkuheinä kyytiläiseksi kuskin sijaan, jos ensimmäiseksi pyöräksi hommaa tonnisen muoviluodin ;)

En kyllä suosittelis kusiaista, edes ensipyöräksi. Heti vaan tonninen. Jos ja kun pyörällä päästetään yli 150km/h yleisillä teillä niin vahingon sattuessa henki lähtee katsomatta pyörän kuutiotilavuutta. Ja nykypäivän peleillä pääsee kirkkaasti 200km/h++. Wilmo sen hienosti mainitsikin, että jos on oikosulkua piuhassa päästä ranteeseen niin kannattaa unohtaa pyöräilyt.

Mutta tonnisen vääntö on se hieno juttu! Kivasti lähtee liikkeelle, ohitellessa ei tarvi vingutella ja pohje krampissa vaihtaa vaihteita... Nojoo, toisaalta oon jäävi sanomaan ku ei oo kokemusta kusiaisista :) itse ostin ensipyöräksi R1:kkösen. Eikä oo koskaan tuntunut, että lähtis lapasesta.

ps. Perheestä josta ostin pyörän, oli kaks rytköstä. Miehellä ja vaimolla (45kg)
 
Itse suosittelisin taas käymään mielellään polun 600cc->750cc->1000cc, mutta tästäkin asiasta on niin paljon tahkottu tässä tredissä, ettei jaksa enää. Tonninen on helppo, kusiaisella opit ajamaan.
 
Itse suosittelisin taas käymään mielellään polun 600cc->750cc->1000cc, mutta tästäkin asiasta on niin paljon tahkottu tässä tredissä, ettei jaksa enää. Tonninen on helppo, kusiaisella opit ajamaan.

Mä oon ite ihan tyytyväinen siihen, että sillon kun isompaa pyörää hommasin, niin ostin ensin sen 600:n. Mukava silläkin oli ajaa ja sitten oli taas hienoa huomata se ero kun vaihto 1000 kuutioiseen.
 
Aina tämä perus "Tonnisella pääsee kätevästi ohi, eikä tarvi vaihteita lippailla".

On se nyt jumalauta jos ei "nykyaikaisella" 600cc pyörällä pääse autosta ohi normaalitilanteissa.

Itsellä tonninen mutta en ole ikinä oikein ymmärtänyt miksi ei sillä kusiaisella pärjäisi normiliikenteessä.
 
Se on kyllä ihan totta, että toi kusiainen vs kilokyykky on täysin loputon suo. Enkä lähtis sen enempää suosittelemaan kumpaakaan ensimmäiseks pyöräks. Kaikista paras olis ihan ennakkoluulottomasti lähtee pyöräliikkeessä koeajamaan tyyliin kaikki pyörät ja muodostaa sieltä se käsitys, et millanen pyörä parhaiten sopii omiin tarpeisiin. Ja vaihtaa se pyörä sit viimeistään ens kaudella sopivampaan. Ja vaihtaa se pyörä sit viimeistään ens kaudella sopivampaan. Ja... ;)
 
nojoo, mielipiteitä yhtä paljon kuin perse.. pääseehän vanhalla jawallakin liikenteessä. Tosiaan paras tilanne jos malttaa kokeilla mahdollisimman montaa erityylistä pyörää ja mikä parhaalta tuntuu. Siitä kaikki motoristit on yhtä mieltä että on se ajaminen vaan kivaa:)
 
Moni ostaa sen kilosen jo senkin vuoksi, kun sillä saa sen kuuluisan nakkikiskan jonossa enemmän rispektiä :) Harvassa on ne jotka osaa ajaa sillä kiloisella oikeasti lujaa. Se mikä tehoreservi siellä on, niin sen hyödyntämiseen tarvitaan helvetin hyvä kuski.
 
Moni ostaa sen kilosen jo senkin vuoksi, kun sillä saa sen kuuluisan nakkikiskan jonossa enemmän rispektiä :) Harvassa on ne jotka osaa ajaa sillä kiloisella oikeasti lujaa. Se mikä tehoreservi siellä on, niin sen hyödyntämiseen tarvitaan helvetin hyvä kuski.

Tai sit kilosella on vaan kiva ajaa. Kyllä se pienen jännityksen tuo kun jalkojen välissä murahtaa 180hv:) Ei näitä järkiperustein voi selittää.. Tehoreservin hyödyntämiseen tarvitaan myös ratapäivät ja sielläkin Kallio ottamaan viimeisetkin murut esiin.
 
Kyllä veikkaan, että kusiainen tulee mulle olemaan eka pyörä. Katsellaan sillä ensimmäinen kausi ja opetellaan ajamaan.

http://www.nettimoto.com/honda/cbr/1229209

Tuosta sähköpostittelin ja käteisellä hintaa olisi 2700e. Vikoja ei ole. Pyörä on tuotu kuulemma 2008
Belgiasta. Huoltokirjaa ei silloin ollut. Kilometrejä oli tuontihetkellä mittarissa 31184. Nykyinen omistaja on vaihtanut tulpat, ilmanputsarin,
ketjut + rattaat, jarrupalat ja takarenkaan( ajettu n.150km) ja ilmeisesti säätänyt/säädättänyt venttiilit, mikäli ilmoitukseen on uskomista. Miltä tuo pärrä tuohon hintaan vaikuttaa? Kannattaisiko vakavasti harkita vai odotella, että nettimotoon tulee vielä viimeistään ensikuun aikana joku edullinen ja näppärä kusiainen myyntiin?
 
Mulla on ollu hauskempaa kusiaisen kun tonnisen kyydissä. Kyykkypyörä on tylsä ajaa hissukseen, ja tonnisessa on liikaa voimaa liikenteeseen.

Kusiasella saa kierrättää ihan kunnolla vaihteita loppuun välillä ilman että vauhtia kertyy yli 200. Tonninen on mukavampi, yleensä vähän enemmän tilaa kuskille ja jaksaa vääntää isonkin miehen alla sekä 2-päällä.

Jos nyt ostaisin uutta niin varmaan tulisi välimallin 750 suitsa. Vielä 25kw papereihin kun laittais ni ois halpaa ajoa :)
 
Back
Ylös Bottom