Moottoripyörä?

dogi sanoi:
Kaikki mopoilijat, varsinkin uudet sellaiset tai uuteen vaihtaneet, muistavat sitten ottaa iisisti siellä ulkona.. Eilen lähti henki kahdelta motoristilta. Toinen onnettomuus oli auton vika, mutta toinen oli ilmeisesti ihan puhdas hallinnan menettäminen. En todellakaan ala sen kummempia syyllistämään tai lässyttämään, mutta tilanne oli niin tuttu viime vuosilta että saisi alkaa riittää jo..

Nuori kuski, uusi 600cc ärrä mallinen mopo alla joka lähti hanskasta.. Ilmeisesti huomattava ylinopeus kaupunkialueella. "Eihän tää lähde mihinkään.. Oho täähän lähtee ihan vitusti..Oooops lähti vähän turhankin hyvin" on kommentti eiliseltä irkin puolelta. Valitettavasti sopii kuvaamaan turhan montaa onnettomuutta joissa lähes aina komponentteina on 600/+ ärräkyykky ja nuorehko mieskuski.

Osanottoni omaisille

:kynttilä:
:(

En tiedä onko sama tapaus mistä puhutaan, mutta pyöränä oli CBR 1000 kuutioinen. Kaupunkialueella nopeutta toista sataa ja keula pystyssä. Kuski huomasi että auto vaihtaa kaistaa oikealta vasemmalle hänen eteensä, aikeissa kääntyä vasemmalle. Kuski laskee keulan ja lyö molemmat jarrut pohjaan. Jarrutuksessa ilmeisesti takapyörä nousi ilmaan ja pyörä alkasi heittelehtiä. Onnistui kaatamaan pyörän ennekun törmäsi edelleen hullulla vaudilla autoon, joka pyörähti törmäyksen voimasta. 24 vuotias mies kuoli heti. Pyörä ihan muusina.

Ajoin äsken ohi tosta onnettomuuspaikasta, jonne oli tuotu satoja kynttilöitä.

Tossa meidän koulun edessä oli toissapäivänä myös moottoripyörän ja auton kolari, jossa moottoripyöräkuskilta meni molemmat jalat poikki. Tästä en tiedä sen enempää..

Todella harmillisia nuo onnettomuudet, sattuuhan niitä kuolonkolareita autoillakin mutta syyt yleensä ovat toiset. Pyörillä kokemattomuus ja näyttämisen halu kostautuvat usein ikävin seurauksin.

Takaisin aiheeseen iloisemmissa merkeissä, pyörä on nyt alla ja siitä liitteenä olevat kuvat, allekirjoittanut kyydissä. Tuo viljapuimurin kokoinen laukkuteline takaa pitää poistaa/vaihtaa pienempään ja tuulilasi vaihtaa alkuperäiseen matalampaan, nythän tuo on tuollainen touring-malli. Vaikka tuolla pyörällä paino on nesteet sisällä yli 250kg, niin se on silti helvetin näppärä ajettava kaupungissakin. Paino on lisäksi eduksi tuulisella kelillä, käytiin eilen kruisailemassa maaseudulla ja vaikka tuuli yltyikin paikoin tornadoksi viskaten lehmät ja peltovyötiäiset ilmaan niin pyörä pysyi silti vakaana kuin kirurgin käsi. Kyl on perkele ilimoja pielly...

Liitteet

• pruuum.webp
    pruuum.webp
    166,8 KB · Katsottu: 674
  • pruuum2.webp
    pruuum2.webp
    153 KB · Katsottu: 619
Strappado sanoi:
Takaisin aiheeseen iloisemmissa merkeissä, pyörä on nyt alla ja siitä liitteenä olevat kuvat, allekirjoittanut kyydissä.

Onneksi olkoon moposta! Senverran vinkkiä heti peliin että hanki kunnolliset ajohousut ASAP. Vaikka et lippoja heittäisikään niin farkuista tuulee läpi ja nivelet eivät kiitä. Tunnen alka kolmikymppisen kundin joka ajeli pari-kolme vuotta farkuissa lämpöisillä keleillä ja nyt valittaa että polvet toimivat säätilamittareina.. särkee/ei särje/särjee.. Itse ajelen joskus "mitäsattuu" byysillä mutta sillon heitän housujen alle crossisyndit tuplakiinnityksellä. Blokkaavat viimaa edes vähän ja lipoissa jalat kiittävät..

dogi sanoi:
Onneksi olkoon moposta! Senverran vinkkiä heti peliin että hanki kunnolliset ajohousut ASAP.

Kiitos kiitos. Kyllähän tuossa kaapissa on lederhosenit, ilman strategisia toppauksia tosin. Suunnitelmissa on kyllä koko ajopuvun hommaaminen kunhan kesätöiden palkat alkavat tilille kolista.

Meikä on jo piikki-iässä varmaan hankkinut ittelleen tulevaisuuden reumatismia nilkkoihin ja polviin... No pitää toivoa parasta, on jo viisastuttu.

Toinen ajokausi tosiaan menossa piikillä ja armeijan jälkeen tietenkin isompaa(yzf r6, zx-6r?, mutta en aio liittyä motoristikuolleisuus tilastoihin). Motoristi se olla pitää.

http://www.motot.net/kuvat/albumit/kuvat/10104/DSC00664.JPG
Siinä pyöräposetus, noi vaatteet on tossa päällä ihan kuvaustilanteen takia, ei ajossa siis. ;)

Onneksi olkoon kaikille pyörän hankkijoille.Viime kesä tuli ajeltua cbr 900rr hondalla.
Saldo:hyviä fiiliksiä ja 276e sakot.Ei mitään vakavaa; 147km/h moottoritiellä.
Eli ajellaan nätisti eikä luoteta autoilijoihin ne ei välttämättä huomaa.
Ja muistetaan,että 0-100km/h n.3s eli reippaan aivastuksen verran.
Tää ny oli taas tämmöstä valistusta... :thumbs:

Ei kenelläkää sattuisi olemaan tietoa, mistä saisi vanteita moottopyöriin? Tällä hetkellä mulla on eturenkaassa 17'vanne, mutta se ei ole laillinen, ja siitä on tullut vain ongelmia, joten olisi uusi vanne hakusessa. Ei kukaan sattuisi tietämään, onko varsinkin PK-seudulla liikkeitä.. ?
Pyörä on suzuki DR, joten jos vaikka jollakin olisi kunnossa oleva vanne jossai kellarissa, niin olisin kiinnostunut..

Pakkohan se on kevari ostaa kesäks, kun kahvakuume on ihan sairas! Mopot myyntiin ja vähän kovempaa vauhtia! :) Kakspyörästen miehiä kun ollaan henkeen ja vereen...

Pate83 sanoi:
Ei kenelläkää sattuisi olemaan tietoa, mistä saisi vanteita moottopyöriin? Tällä hetkellä mulla on eturenkaassa 17'vanne, mutta se ei ole laillinen, ja siitä on tullut vain ongelmia, joten olisi uusi vanne hakusessa. Ei kukaan sattuisi tietämään, onko varsinkin PK-seudulla liikkeitä.. ?
Pyörä on suzuki DR, joten jos vaikka jollakin olisi kunnossa oleva vanne jossai kellarissa, niin olisin kiinnostunut..

Halvimmalla pääset siten, että ostat vain uuden vannekehän ja pinnat + tietysti sopivan kumin. Sitten pinnaat vanteen vanhalle keskiölle ja homma on sillä hyvä. Jos et itse osaa pinnata niin jätä homma ammattilaiselle sillä saattaa olla melko ikävä tunne kun eturengas pettää alta.. Tämä sillä oletuksella, että sulla on pyörässä pinnavanteet.

paksi sanoi:
Halvimmalla pääset siten, että ostat vain uuden vannekehän ja pinnat + tietysti sopivan kumin. Sitten pinnaat vanteen vanhalle keskiölle ja homma on sillä hyvä. Jos et itse osaa pinnata niin jätä homma ammattilaiselle sillä saattaa olla melko ikävä tunne kun eturengas pettää alta.. Tämä sillä oletuksella, että sulla on pyörässä pinnavanteet.

Noh vanne ja pinnat löytyy, mutta kun ei kukaan suostu pinnaamaan. Olen tässä jo muutamasta paikasta kyselly, mutta aina on sanottu, että ei.. Mutta en ole vielä tuon asian suhteen luovuttanut, jatkan etsimistä..

Aprilia rs 125cc odottaa autotallissa. Broidin vanha meinaan.

Ylihuomenna eka ajotunti. Sit vallottaa pääkaupunkiseutuu ja tietty, joka päivä ziigaamaan kissoja Hietsuun :rock:

Pa83! Mulla on originaali dr etuvanne kiinni pyörässä, voisin mahdollisesti vaihtaa tuohon sun vanteeseen, jos se on motovanne! Pistäs mittoja vanteesta ja sen päällä olevasta kumista! Kuinkas se sopi sun pyörään? Onko pyörä ihan moto vanne vai jostain muusta pyörästä? :)

JustinCre sanoi:
Pa83! Mulla on originaali dr etuvanne kiinni pyörässä, voisin mahdollisesti vaihtaa tuohon sun vanteeseen, jos se on motovanne! Pistäs mittoja vanteesta ja sen päällä olevasta kumista! Kuinkas se sopi sun pyörään? Onko pyörä ihan moto vanne vai jostain muusta pyörästä? :)

On moto vanne.. Se vanne oli jotai 17' 3,5 jotai. en noista tiedä niin tarkasti.. 120/60R17 90 lukee renkaassa...
Toi motovanne on maksanut 3000mk, joten ehkä ihan päittäin en sitä viitsisi vaihtaa.. Ja tolla vanteella ei mene pyörä katsastuksesta läpi.. ainakaa mun DR ei mennyt... Koska takarengas on nyt isompi ku eturengas...

Kumi on hyvässä kunnossa, sillä vielä ajaa monta monta kilometriä..
Vanne sopii pyörään hyvin.. Ei mitään ongelmia ole ollut..

En ole sitä itse ostanut.. Edellinen omistaja on sen hankkinut.. Mutta tarvittaessa saan paikan selville, koska myyjä oli kaverin kaveri...

No kyllä joku 200 ainaki.. koska kumi on siinä hyvässä kunnossa kans.. Ja tosiaan se vanne maksoi viime vuonna 500e.. Nykyää jotai 400e..

tietenki jos hoidat vaihdon niin, että vaihdat ton mun renkaan samalla(ku en itse osaa), niin sitten voidaan hinnasta lisää keskustella..

Pistetään mietintään ja kyselen rahottajalta/mekaanikolta! Ilmotan jos onnistuu. Muuten tollasia vanteita kannattaa kysellä romuttamoilta! :)

Back
Ylös Bottom