Moottoripyörä?

Strappado sanoi:
Eipähän tuosta siltikään paljoa selvää ota, mutta ilmeisesti putkelle tuossa jotain tehdään, ja kaasaria ei ilmeisesti tarvitse edes säädellä..?

Eikös tuossa imupuolelta poistella kuristuksia? Erilaiset kurkut rajoitetussa/jotain pilipalipalikoita aukkoja pienentämässä?
 
Sutikka sanoi:
Hyviä testivertailulinkkejä kaivattaisiin kun oon aika susi tossa googletuksessa!

Ööööhhh.. testivertailumitä-linkkejä? Miten sisäänajo tai sen puute vaikuttaa mp:n suorituskykyyn? Sinun pyöräsi huipputeho ja vääntö verrattuna naapurin mopediin? Keskimääräinen ajoaika pohjois-karjalasta ivaloon hiekkateitä käyttäen kuusär vs. ärkuus?
 
IronMind sanoi:
Eikös tuossa imupuolelta poistella kuristuksia? Erilaiset kurkut rajoitetussa/jotain pilipalipalikoita aukkoja pienentämässä?

Samaa mieltä. Eli kovasti on sakemanni repimässä jotain levyjä pihdeillä ulos imupuolelta, leikkaamassa sen jälkeen tiivisteiden jämiä pois ja taitaa olla vielä sitä mieltä ettei masiinaa tarvitsisi säädättää sen jälkeen. Eli kilocebarissa homma on näköjään hoidettu imuun, ei pönttöön. Taitaa tuo kaasarihomma olla sitä yleisempää / todennäköisempää kuristuksiin mitä vanhemmasta moposta on kyse, näin perstuntumalta heitettynä.
 
Sutikka sanoi:
On 2 vuotta. 400 kilsaa nyt ajeltu ihan rauhallisesti, mitä nyt välillä esim. valoissa kun vieressä auto joka on lastattu täyteen vastakkaisen sukupuolen edustajia joiden silmäparit tuijottaa meiksiä? ja pyörää ihan kuin olisivat juuri saaneet uuden h&m kuvaston käteensä niin silloin toi suositeltu 7000 rpm on "hieman" ylittynyt vihreän vaihtuessa. :whip:

Tuota en ymmärrä... vieressä on auto joka on pullollaan vastakkaisen sukupuolen edustajia (oletettavasti jossain corollassa joka ei kovin ripeästi valoista liikahda) jotka kuolaavat sinua niin miksi ihmeessä sinulla on niin hiton kova kiire pois heidän luotaan :D

Jos näkymä aiheuttaa :kuola: reaktion niin eikö loogisempaa olisi jäädä ajelemaan siihen heidän rinnalleen eikä kaasuttaa tuppi nurin auringonlaskuun :D
 
Sutikka sanoi:
Okei uskotaan!

Mietitään nyt vielä hetki.. Honda/Kawasaki/whateva on suunnitellut ja rakentanut kymmeniä vuosia. Heillä on kasapäin kokemusta niin katumopoista kuin aivan viimeiseen pisaraan viritetyistä superbikeistä. Hondan insinööri rakentaa mopon, myy sen sinulle ja sanoo että "tämä pitää sisäänajaa". Tuot mopon kotiin ja naapurin guru (tämä sana kertoo yleensä tarpeeksi) sanoo että paskat, parhaimmillaan vielä ilmoittaa montako heppaa yli sadan se sataheppainen kone tulevaisuudessa tuottaakaan kun ET sisäänaja sitä. Miettisin oikeasti todella tarkkaan kumpaa uskoa. Tätä gurua (yleensä ei edes guru itse vaan joku joka on kuullut kaverilta joka on kuullut kaverilta joka tuntee jonkun joka tietää **tusti mopoista) vaiko moottoripyörän suunnitellutta insinööriä.

Päätös on sinun. Vaikka uskonkin että nykyaikaisen mopon konetta on aika vaikea vahingossa rikkoa, ovat ne niiiin kalliita leluja etten välttämättä lähtisi ottamaan riskiä omani kanssa. Ja ei, minulla ei ole heittää linkkiä siitä montako kertaa nopeammin omasi lähtee tulevaisuudessa valoista jos kierrätät sitä heti punarajalla :(
 
dogi sanoi:
Mietitään nyt vielä hetki.. Honda/Kawasaki/whateva on suunnitellut ja rakentanut kymmeniä vuosia. Heillä on kasapäin kokemusta niin katumopoista kuin aivan viimeiseen pisaraan viritetyistä superbikeistä. Hondan insinööri rakentaa mopon, myy sen sinulle ja sanoo että "tämä pitää sisäänajaa".

...

Päätös on sinun. Vaikka uskonkin että nykyaikaisen mopon konetta on aika vaikea vahingossa rikkoa, ovat ne niiiin kalliita leluja etten välttämättä lähtisi ottamaan riskiä omani kanssa.

Ainakin UK Hondan virallinen edustaja off-the-record pari kuukautta takaperin Performance Bikesissä selosti, kuinka kierrättäminen ei niinkään aiheuta ongelmia, vaan "labouring", jonka ainakin minä käsitän juurikin liian suurella vaihteella ja pienillä kierroksilla hinkkaamiseksi.

Se että sisäänajoa suositellaan, niin siihen voi olla niinkin yksinkertainen syy kuin että halutaan pelata varman päälle. Joku tilastonikkari jossakin on laskenut, että tulee halvemmaksi korvata takuuseen ne kutosella 20km/h ajelusta aiheutuvat vauriot, kuin suoraan startin jälkeen paikallaan autotallissa konettaan huudattavien vastaavat. Molemmat tavat ovat mielestäni yhtä perseestä ja jos valmistajan suosittamaa maksimikiekkamäärää haluaa kunnioittaa niin kannattaa minusta ainakin ajella mielummin siinä maksimin tuntumassa kohtuullisella nopeudella kuin lähes tyhjäkäynnillä.

Hondallehan on yrityksenä kuitenkin aivan sama miten tiivis kone pyörään tulee, heille on myyntitapahtuman jälkeen tärkeintä että asiakas ei ota heihin yhteyttä ennenkuin takuuaika on päättynyt. Falskaavat männänrenkaat/pytty tuskin takuuseen meneviä vaurioita aiheuttavat, siinä olemme yhtä mieltä.

Minulle tuo hieman rankempi alkuvaihe ainakin sopii hyvin, eikä ongelmia ole ilmaantunut. Siis kunhan muistaa ettei huudata konetta ennenkuin nesteet ovat kunnolla kierrossa ja että ei turhaan nysväile tilanteissa joissa kone kuumenee enemmän kuin on tarpeen.
 
Ei hitto. Nyt on taas alkanut iskeä helvetillinen moottoripyöräkuume, eikä tämä threadi ainakaan auttanut asiaa, päinvastoin. Vuosi menisi vielä että saisi ottaa oikean moottoripyörän alle, kun on tullut ainoastaan kewarilla ajeltua. Nyt ei ole enää sitäkään kun tuli tuossa syksyllä myytyä pois, eikä nyt viitsisi mitään väliluokan pärrääkään ostella ainakaan kun kesän lopulla pitäisi intin juhlallisuuksiin suunnistaa. Aivan varmasti, kun intistä pois pääsen, niin jostain haalin rahat kunnon pyörään. Meinaa aina kesällä, kun aurinkoisena päivänä tulee tiellä vastaan uudenkarhea hieno prätkä, päästä itku. On se vaan niin ihqua....

No olipas taas vuodatusta. Mutta olkaa te vaan onnellisia jolla on oma prätkä kesäksi. En ole katkera... :jahas:
 
IronMind sanoi:
Mitenkäs moinen ihme oli onnistunut? Eli oliko jurnuteltu kone punahehkuisena valotolpalta toiselle keskustan ruuhkissa vai mitä tuolla oli touhuttu?

Vaikea uskoa että kierrättämällä _normaalissa ajoviimassa_ saisi uuden japanintuotoksen leikkaamaan. Mahdollistahan kaikki toki on, mutta epäilen että a) kone on päässyt kuumenemaan liikaa tai b) jotain mätää on ollut jo tehtaalta tullessa.

Muistatko minkälaisia kilometrejä tuossa oli kun mylly leikkasi?

En tiedä miten omistaja on huudattanu, mutta radalla oli ajeltu... Ajettu oli 10tkm.

Itse luulen myös, että "(B) jotain mätää on ollut jo tehtaalta tullessa".

Sutikka:No äkkiähän se 1000km on kasassa, Ja sit pääset vähä kokeilemaan. :evil:
 
Omistan semmoosen uusinta uutta (=vm. -84) olevan Hondan enduro-mallisen 125cc romun. Kun se ny vaan kestäis tämän kesän niin iloinen olisin. Ei ole ainakaan kesällä tylsää kun siitä menee jotain rikki suurinpiirtein viikon välein.
 
Kaksi viikkoa nyt tullu ajeltua zgsxr 600:llä,ens viikolla vaihtuu yzf-r1:ään :worship:
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
dogi sanoi:
Samaa mieltä. Eli kovasti on sakemanni repimässä jotain levyjä pihdeillä ulos imupuolelta, leikkaamassa sen jälkeen tiivisteiden jämiä pois ja taitaa olla vielä sitä mieltä ettei masiinaa tarvitsisi säädättää sen jälkeen. Eli kilocebarissa homma on näköjään hoidettu imuun, ei pönttöön. Taitaa tuo kaasarihomma olla sitä yleisempää / todennäköisempää kuristuksiin mitä vanhemmasta moposta on kyse, näin perstuntumalta heitettynä.

Joo, näinhän tuo taitaakin olla. Pitääkin huomenna availla ilmanottokanavia ja kuikuilla mitä ihmeellisyyksiä sieltä löytyy. Kiitoksia Dogi ja Ironmind.
 
dogi sanoi:
Tuota en ymmärrä... vieressä on auto joka on pullollaan vastakkaisen sukupuolen edustajia (oletettavasti jossain corollassa joka ei kovin ripeästi valoista liikahda) jotka kuolaavat sinua niin miksi ihmeessä sinulla on niin hiton kova kiire pois heidän luotaan :D

Olen varattu. :(

dogi sanoi:
Jos näkymä aiheuttaa :kuola: reaktion niin eikö loogisempaa olisi jäädä ajelemaan siihen heidän rinnalleen eikä kaasuttaa tuppi nurin auringonlaskuun :D

Ei koska takapenkiltä kajahtava nyrkki pottaan saa taas katseen tien suuntaan ja menoks... :D

Siis dogi näitä:kuusär vs. ärkuus?
 
Jukkah sanoi:
Sutikka:No äkkiähän se 1000km on kasassa, Ja sit pääset vähä kokeilemaan. :evil:

Eikä siinä vielä kaikki: 1000-1600km vältä suuria nopeuksia ja ajoa yli 9000 rpm kierrosnopeudella. :itku:
 
Onkos CBR:ssä jotkut palat tms. joilla säädetään nuo venttiilit?
Mikäs se säätö väli on? 40tkm???
Entäs jakoketjun vaihtoväli?
Mitäs ne veloittaa liikkeessä ko. hommasta?

600F -95
 
vekku sanoi:
Onkos CBR:ssä jotkut palat tms. joilla säädetään nuo venttiilit?
Mikäs se säätö väli on? 40tkm???
Entäs jakoketjun vaihtoväli?
Mitäs ne veloittaa liikkeessä ko. hommasta?

Ihan satavarmarsti en tiedä, mut kyllä siellä hyvin suurella todennäköisyydellä säätöpalat on. Tarkistus on liikkeessä 3-4 tunnin työ ja säätö noin 6 tuntia. Tuntihinnan ollessa 50 egeä hintaa tulee 200-300 euroa. Lisäksi voivat veloittaa säätöpaloista 3-10 euroa kappaleelta. Yleensä niitä menee 2-5 kappaletta. Säätövälin voi määrittää korvakuulolta/oireilujen perusteella tai soitella maahantuojalle se vaihtelee välillä 6-42 tkm. Jakoketjun vaihtoväliä ei yleensä määritetä vaan ketju vaihdetaan kun se alkaa rapisemaan enemmälti. Ensin on tietenkin syytä tarkistaa kiristimen toimivuus. Jakoketjun vaihto voi maksaa hunajaa ja mansikoita, riippuen konetyypistäsi ja siitä miten haluat sen vaihdettavan.

Jos joku ei oulu seudulla osaa venoja säätää, tulppia vaihtaa tai jotain muuta säätää, niin mä voin laitella ne edullisesti. :)
 
Aijai... Nyt rupes kyl haluttaan ajaan mopetilla :( Harmi että pyörä on vielä huollon alla, vanha rousku kun on... ja piti ruveta hinkkaan sitä tankkia että saa pyörän uudelleen maalata... ja sitten ne kaikki sähköhommat(taino ongelma onkin se johtojen määrä), ja paljon muuten maksaa suurinpiirtein vilkunrele :D
 
Jokakeväinen mopokuume iskee kuin miljoona volttia. :D

A-korttia ei edes ole vielä, saatikka rahaa mopoon mutta ai että kun tekee mieli tuollaista Kawasaki ZX-6R:ää.
 
hande1 sanoi:
Kaksi viikkoa nyt tullu ajeltua zx6r:llä,ens viikolla vaihtuu zx10r:ään :worship:
Sepäs kävi nopeasti pieneksi. :) Mulla on älytön pyöräkuume, mutta näillä tuloilla ja menoilla tulen saamaan pyörän ehkä vuonna 2015 tai jotain. :(
 
Kaikki mopoilijat, varsinkin uudet sellaiset tai uuteen vaihtaneet, muistavat sitten ottaa iisisti siellä ulkona.. Eilen lähti henki kahdelta motoristilta. Toinen onnettomuus oli auton vika, mutta toinen oli ilmeisesti ihan puhdas hallinnan menettäminen. En todellakaan ala sen kummempia syyllistämään tai lässyttämään, mutta tilanne oli niin tuttu viime vuosilta että saisi alkaa riittää jo..

Nuori kuski, uusi 600cc ärrä mallinen mopo alla joka lähti hanskasta.. Ilmeisesti huomattava ylinopeus kaupunkialueella. "Eihän tää lähde mihinkään.. Oho täähän lähtee ihan vitusti..Oooops lähti vähän turhankin hyvin" on kommentti eiliseltä irkin puolelta. Valitettavasti sopii kuvaamaan turhan montaa onnettomuutta joissa lähes aina komponentteina on 600/+ ärräkyykky ja nuorehko mieskuski.

Osanottoni omaisille

:kynttilä:
 
Back
Ylös Bottom