Moottoripyörä?

Eiköhän nuo vaarat päde kaikkii käytettyihin osti mistä tahansa. Paska homma kun ei pääse uudella pyörällä kruisii :( Mulla meinaa loppua budjetti kesken huollon :rolleyes:

Mun käsityksen mukaan liikeestä ostettaessa on jonkinlaista turvaa kuitenkin, jos vehe heti lasahtaa ku kotipihaan pääsee.

Moikkaako teille mp-poliisit takasin jos yleensä teette niiden kohdalla "motoristitervehdyksen"? Itselle ei ole vielä yksikään; olen kyllä niitä joka kerta tervehtinyt. Kai se vain on niin, että mies muuttuu mulkuksi heti kun vetää ne siniset nahkahaalarit niskaan...

Moikkaako teille mp-poliisit takasin jos yleensä teette niiden kohdalla "motoristitervehdyksen"? Itselle ei ole vielä yksikään; olen kyllä niitä joka kerta tervehtinyt. Kai se vain on niin, että mies muuttuu mulkuksi heti kun vetää ne siniset nahkahaalarit niskaan...

Just oli Eteläsuomen sanomissa haastattelu MP-poliisista joka kertoi, että ei ne vittumaisuuttaan jätä moikkaamatta, se on vain niillä sääntö joka perustuu siihen, että poliisin kädet ei heilu siellä täällä, saisi kokoajan olla moikkaamassa vastaantulijoita ja siihen, että heillä on kahvat täynnä erilaisia hallintalaitteita (tutkia ym.) joiden ääressä pitää olla kädet. Ja voisi myös sekoittaa liikennettä jos poliisin kourat heiluu ja joku toinen tollo käsittää tervehdyksen käskytykseksi jne..

Tai jotain tuommoista...

Kai he ovat katsoneet yhtenäiseksi toimintatavaksi tämän. Ymmärrän kyllä täysin..

Sitten taas jos MP-poliisi on pysähtynyt ja vaikka donitsilla tai jotain, niin saa mennä reilusti jututtamaan ja moikkailemaan, mutta tienpäällä he eivät vastaa tervehdyksiin.

Mun mielestä tosta moikkaamisesta on jotenkin menny maku sen myötä kun pyörät on viime vuosikymmeninä lisääntyny niin valtavasti. Kaupungissa päiväsaikaan sais olla lapa pystyssä ihan jatkuvasti,ei tää enää niin erikoista touhua ole,että erityistä yhteenkuuluvuuden tunnetta sillai kokis joka kolmannen vastaantulijan kanssa. Tiettömillä taipaleilla hiljaiseen aikaan sitten eri fiilis tohon tervehtimiseen ja tossa on joku pointti jo silloin.

Mun mielestä tosta moikkaamisesta on jotenkin menny maku sen myötä kun pyörät on viime vuosikymmeninä lisääntyny niin valtavasti. Kaupungissa päiväsaikaan sais olla lapa pystyssä ihan jatkuvasti,ei tää enää niin erikoista touhua ole,että erityistä yhteenkuuluvuuden tunnetta sillai kokis joka kolmannen vastaantulijan kanssa. Tiettömillä taipaleilla hiljaiseen aikaan sitten eri fiilis tohon tervehtimiseen ja tossa on joku pointti jo silloin.

Tuo pitää paikkansa.

Ainakin Helsinki,Espoo,Vantaa, Kerava, Järvenpää... (suurhelsinki) alueilla liikkuessa tulee moottoripyöräilijöitä koko ajan vastaan... tosin silti morjestin ja ajelin yhdellä kädellä varmaan puolet ajasta.

Joskus loppusyksystä se on kaikkein siisteinä morjestella kun tulee sellanen "tosimotoristi" fiilis kun ei oikeen kukaan muu kylmyyden takia enää ajele ja ite painelee siitä huolimatta ja jos kohtaa kaltaisensa :D

Mun mielestä tosta moikkaamisesta on jotenkin menny maku sen myötä kun pyörät on viime vuosikymmeninä lisääntyny niin valtavasti.

No sama homma. Moikkaamisen ymmärtää jos joku harvinaisen harrasteajoneuvon omistaja törmää toiseen harrastajaan, mutta en jaksa tuohon kaikkien motoristien morottamiseen nykyään. Pääkaupunkiseudun lähistön maukkaimmilla mutkateilla tulee aurinkoisena päivänä pyöriä vastaan enemmän kuin autoja. Johan tuossa menee omat linjat läskiksi, jos koko ajan pitää kytkinkädellä heilua.

Olis kyllä varmaan unelmahomma päästä Hondalle töihin. Siistin näköstä ja sais tehä töitä "omille" :D

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mukavan näköistä työtä. :D

Jee, taas toimii Cebari! Saan varmaan hermoromahduksen jos vielä tekee sillee että ei lähe käyntiin.. Vielä ei oo ymmärrettävästä syystä niin paljon luottamusta pyörää kohtaan että uskaltais sillä töihin lähtä mutta jos se vielä huomennaki lähtee käyntiin nii kaippa se riski on otettava :)

Laita bensahanan ja kaasarin välille bensaletkuun suodatin, maksaa muutaman euron. Säästyt henkiseltä romahdukselta, kun ilman sitä olisi paskaa kaasareissa taas 2pvä kuluttua.

Noita letkun väliin laitettavia suodattimia saa niin halvalla, että suosittelen cartmannin ratkaisua. Suodatin kun maksaa motonetissä muutaman euron.

No sama homma. Moikkaamisen ymmärtää jos joku harvinaisen harrasteajoneuvon omistaja törmää toiseen harrastajaan, mutta en jaksa tuohon kaikkien motoristien morottamiseen nykyään. Pääkaupunkiseudun lähistön maukkaimmilla mutkateilla tulee aurinkoisena päivänä pyöriä vastaan enemmän kuin autoja. Johan tuossa menee omat linjat läskiksi, jos koko ajan pitää kytkinkädellä heilua.

Laita valkoinen teipinpala hanskan etusormeen (ei keskisormeen) ja sillä sitte iloisesti vilkuttelet.

Olis kyllä varmaan unelmahomma päästä Hondalle töihin.

Unelmahomma tehdä töitä japanilaisella hihnalla jossa kaikki on aikataulutettu sekunnin tarkkuudella? Varmaan kusipaussitkin aikataulutettu tuolla - ei meikäläisen käsitys unelmatyöstä.

Vähän eri asia jos tykkää ropailla pyöriä omassa tallissa omaan tahtiin, kuin jos samaa pitäisi tehdä 10h päivässä koneiden vyöryttäessä loputtomassa ketjussa osia eteen.

Ihanaa tarkkuutta. Kaikki toimii ennaltasuunnitellusti atomikellon tarkkuudella, veitsenterävästi. Työläiset liikkuu kuin kiskoilla toistaen monotonisesti ennalta määrätyn toiminnon, hoitaen tehtävänsä ja hengähtäen puolisekuntia ennen uuden alkua... Niin ihanan robottimaista. :kuola:

Back
Ylös Bottom