Moottoripyörä?

Iskipä moottoripyöräkuume. Inttiin heinäkuussa, mutta silti ois pyörä saatava alle pariksi kuukaudeksi! Ennen inttiä (tai intissä ollessa) yrittäisin sitten myydä sen.. Ehkä.

Onko "ihan sama", minkä pyörän ostaa alle pariksi kuukaudeksi?

Kait se sitten 600 pitäis olla eeehkäpä, kun tuota ikääkin on vain 18. Nsr:llä ajeltiin kevari-ikä. Mietitytti vaan täällä pakkisella eräs kommentti:
"osta 750 suoraan alle vaan, ite jaksoin ajella pari kuukautta 600:lla" tms..)

Budjetti on haarukassa 4000€-8000€ suunnilleen.. Saa suositella merkkiä ja pyörää!
Mitenkäs, pitääkö kuinka paljon miettiä ajettuja kilometrejä joidenkin pyörien kohdalla? Kaikki merkit on lähestulkoon yhtä kauniita.. Kyykky/sportti se varmaankin on näin nuoruuden himoissaan.. Enskaakin miettynyt tosin.

Aijai, pakko saada pyörä. Jos löydän hyvän, niin käyn pääsiäisen aikaan ostamassa! Ainakin tällä tunteella!

Heh, ja fiilistelyt överiksi.
 
Eiköhän noilla 600 kuutioisillakin sen pari kuukautta pöristele :) Ei siinä ajassa varmaankaan kerkiä liian "pieneksi" käymään ja tolla summalla saa vähän uudemman 600cc ku 1000cc.
 
Mikähän siinä on että heti pitäis ostaa se tonninen? Että miellyttäis muita? Harva sitä pyörää itselleen loppu elämäksi ostaa niin miksei vaan aloita sillä 600cc:lla missä on varmasti tarpeeksi tehoa aloittelijalle. Pyörät vaihtuu joka tapauksessa useimmilla parin vuoden välein. Ja saahan sen kusiaisen myytyä ku vaihtaa isompaan tai muuten vain itselleen sopivampaan pyörään.
 
Jos tuolle linjalle lähdetään niin miksi ostaa sit kyykkyä ollenkaan? kyl se kusiainenkin sen 250km kulkee. Eikä se 750 niin älytön ole et sen takia pitäis kusiainen ostaa ensi pyöräksi. Kahvan asento määrää menon eikä kuutiot :puntti: Niinku edellinenkin kirjoitti ajomukavuutta tuo kuutiot lisää. Miksi vaihdella hetken päästä isompaan ku voi tolla budjetilla ostaa suoraan isomman. Vaikka sitten tonnisen...
 
Kyllä ne vastaavat kusiaiset vaan on huomattavasti halvempia mitä kiloset. Mutta kaikki nyt tekee niin ku ite haluaa. Itekään en tehojen takia ole vaihtamassa isompaa vaan juuri tuon ajomukavuuden. Tehot tulee siinä mukavana plussana :D
 
Hehe, "ajomukavuus". Itselläkin on sen verran maileja takana eri pyörillä, tosin nopein on ollut ZX-12R Ninja mutta kyllä mulle ajomukavuus tulee jostain muusta kuin 10-osa kaasulla väännöllä kiihdyttäyessä sinne nopeusrajoituksen tuntumaan tai pienemmällä vaihteella huudattamalla samaan nopeuteen.
 
Hehe, "ajomukavuus". Itselläkin on sen verran maileja takana eri pyörillä, tosin nopein on ollut ZX-12R Ninja mutta kyllä mulle ajomukavuus tulee jostain muusta kuin 10-osa kaasulla väännöllä kiihdyttäyessä sinne nopeusrajoituksen tuntumaan tai pienemmällä vaihteella huudattamalla samaan nopeuteen.

Niin totta turiset, osa ajomukavuuksista tulee ihan jostain muualta kuin kahvan vääntämisestä. Tässä tapauksessa kaveri oli mitä ilmeisimmin kuitenkin kiinnostunu kyykystä/sporttipyörästä. Vai ymmärsinkö jotain väärin? Siellä ne ajomukavuudet tulee aika pitkälti vääntävästä koneesta ja kahvan asennosta. Mitä tulee kusiaisen ja seiskapätkän eroon niin siinä ajomukavuudessa on eroa et toisella pitää huudattaa huomattavasti isommilla kierroksilla että mennään isoa kovaa ja toisen kone vääntää hiukan paremmin, vaikka ero ei nyt niin päätä huimaava ole.

Ja toki kusiaisen saa halvemmalla kuin isomman pyörän, budjetti jos on 8000 € luokkaa niin kyllä sillä ja aika komeen ja uudenkarhean isommanki saa.

Tää on makuasia sano koira ku muniansa nuoli....:pano:
 
Mihin tarvii ja mihin tarvii. Nää on kyllä taas vittu näitä maailman turhimpia kysymyksiä ja saivarteluja. Mihin tarvii ylipäänsä moottoripyörää? Ei saatana.
 
Nimenomaan. Se on ihan sama kuinka "järkevää" se on tai mitä kaikki muut sanoo jos omassa mielessä on että haluun TON :D
 
Mihin tarvii ja mihin tarvii. Nää on kyllä taas vittu näitä maailman turhimpia kysymyksiä ja saivarteluja. Mihin tarvii ylipäänsä moottoripyörää? Ei saatana.

What?, fatto mako fako. Eiks se nyt jumalauta oo foorumin tarkotus herättää keskustelua ja mielipiteitä eri asioista? Mielipiteitä on yhtä monia ku on kirjoittajiakin, ja täällä jos missä niistä pitää keskustella. Turhia kysymyksiä ei ole olemassakaan on vaan typeriä vastauksia :hyper:

Tosiasiahan on et moottoripyörää ei tarvi mihinkään, se on tunneasia sen hankinta. Maailmassa on paljon muutakin mitä ei tarvi mihinkään, silti niitä on joka toisella.....:D
 
Nimenomaan. Se on ihan sama kuinka "järkevää" se on tai mitä kaikki muut sanoo jos omassa mielessä on että haluun TON :D

Niinpä, parvekkeeltä katsoin puoltoista vuotta sitten kun musta Bläkkäri ajoi ohi. Silloin päätin et ens kesänä ostan mustan vähän ajetun bläkkärin, makso mitä makso ja niin ostin:rock:.
 
Tollanen ketjurasvari ois varmaan ihan hyvä? Kellään tutulla en oo nähny sellasta niin vähän hämäränpeitossa miten se pelittää. Ei ainakaan pitäis kertyä sellasta vitun mäskikerrosta eturattaan koppaan mitä waxia käyttäessä :rolleyes:
 
Ite olen siitä vaha shcaissesta siirtynyt takaisin normi ketjuöljyyn. Saahan sitä vähän useammin öljytä, mutta pysyy paljon puhtaampana.
 
Tollanen ketjurasvari ois varmaan ihan hyvä? Kellään tutulla en oo nähny sellasta niin vähän hämäränpeitossa miten se pelittää. Ei ainakaan pitäis kertyä sellasta vitun mäskikerrosta eturattaan koppaan mitä waxia käyttäessä :rolleyes:

Niin, asennuksen vaiva, pieni säätö ja isompilohkosessa busassa ketjun huolto on viimeisen 4 vuoden aikana vienyt noin 15 min (noin kerran vuodessa öljysäiliön täyttö).

Kyllä sitä paskaa ketjusta edelleen irtoaa, myös sinne eturattaan koppaan, mutta eipähän ole ketjussa mitään muuta kuin öljyä.
 
Back
Ylös Bottom