Moottoripyörä?

Kuinka paljon on aikaa, kun sulla on rajotettu pyörä ollu? Sillä kyllähän toi nykyään vaikuttaa pakostikkin vakuutuksen hintaan, kun se perustuu ainakin osittain teho-paino-suhteeseen. Ja sen vakuutuksen hinnanhan voi laskea netissäkin. Ainakin Tapiolalla on ihan laskuri, mihin voi syöttää joko suoraan rekisterinumeron tai sitten muuten pyörän tietoja niin tulee vakuutuksen hinta.

Onhan tuosta jo aikaa yli seitsemän vuotta. En ainakaan muista, että silloin olisi vaikuttanut.
Pitäisi varmaan kyllä kilpailuttaa tuo pyörän vakuutus. Ei ole sitä yhdeksään vuoteen tullut tehtyä :)

Kappas, kaveri on tota justiinsa harkitsemassa. Kerro kokemuksia, kun olet ehtiny ajamaan.

Täytyy laittaa kokemuksia kunhan kertyy. Eihän tuo pyörä mikään munan jatke ole, mutta hinta/laatu on kyllä hyvä. Ja ajoasento, korkeus jne tuntuu hyvälle. Eikä mulla ulkonäöstäkään moittimista ole..

Jaksoin vasta nyt availla maaliskuulta vakuutusyhtiön laskun... en halunnu muistaa, miten suolasen hintaista on pitää prätkää.
Se oli vaan (1/3 vuosi) osalasku tulevalta touko-heinäkuulta: 480 euroo

Nyt tuntuu järjettömältä, mut tien päälle päästyään sitä tajuaa, ettei vauhdin hurmaa voi rahassa mitata :D

Itellä isossa rosvossa ympäri vuoden vakuutus n. 630e ennen oli joku 580 kun oli keskittämis alennus siinä mut nyt olivat vissiin ottanu sen pois kun en ottanu kolmatta vakuutusta pohjolaan.

Aika monessa paikassa tuntuu saavan alennuksen, kun on kotivakuutus samasta firmasta. Mä otin viimeksi "turhan" kotivakuutuksen, kun sain enemmän alennusta kuin kotivakuutuksen hinta oli.

Mitä luulette, tarkeneekohan normi ajokamppeilla näillä keleillä (vähä plussan puolella) ajaa semmosen 100km matkan jos viikonloppuna käyn pyörän hommaamassa? Ajohanskojen tilalle laittaisin jotku paksummat hanskat, kenkien sisään villasukat ja ku ajohousuja mulla ei vielä oo nii toppahousut laittaisin.

Ei nimittäin oo häävejä kokemuksia mulla kylmällä ajosta, 15-vuotiaana ensimopon hain naapurikylältä (20-30km matkaa), oli useampi aste pakkasta ja minä kotia päästessä niin jäässä että en oo ikinä ennen ollu.

No kyl mä olen normiajokamoilla ajanu syksyllä illalla niin että ollu muutama aste pakkastakin. Kyllähän siinä kylmä tulee mut kyllä sen nyt kestää. Tosin "normiajokamat" vaihtelee ehkä vähän henkilön käsityksen mukaan :D Mulla on perus coretex puku mut jos omistaa jonku nahkasetin missä takki jää bomberimaisen tyylikkäästi puoleen selkään tms niin ei sit ehkä tarkene.

Joo, mulla on semmone Spyken vuorellinen ajotakki, sitä ei oo kyllä tullu testattua kylmillä ilmoilla ku kesäkuussa ostin ja ajokausi loppu jo elo- vai olikohan syyskuussa mut veikkaan että sen puolesta kyllä tarkenee jos on vaatetta alla, ja kypärän alle laitan semmosen kypärähupun tms. suojaamaan naamaa ja kaulaa.. Lähinnä sormet, ranteet ja varpaat mietityttää :D Ajohanskat mulla on sen verran kylmiä että niistä ei taida olla mihinkään näillä keleillä..

Joko on tyypit ajokauden alottanu? Ite en täällä Oulun eteläpuolella oo nähny vielä yhtään moottoripyörää liikenteessä..

Kyl mä oon nähny muutaman mopon tossa vähän aikasemmin kun oli vähän lämpösempää mut nyt on taas täällä Päijät-Hämeen seudulla aika talvista keliä.. Yks Fireblade veti keula pystyssä tuola mun edellä yks päivä :pano:

Lähinnä sormet, ranteet ja varpaat mietityttää :D Ajohanskat mulla on sen verran kylmiä että niistä ei taida olla mihinkään näillä keleillä..

Joko on tyypit ajokauden alottanu? Ite en täällä Oulun eteläpuolella oo nähny vielä yhtään moottoripyörää liikenteessä..

Ajokautta en oo ite vielä aloittanut, varsinkin isoja enskoja näkynyt liikenteessä jo pari kuukautta :D

Tilaa Englannista uudet, kunnolliset ajohanskat. Hinnat 1/2 Suomen hintoihin verrattuna. Laita YV:tä jos kiinnostaa, laitan linkin takaisin.
Tai sitten osta neoprene hanskat ja laita normaalien ajohanskojen alle. Tärkeintä on, että ajohanskoista löytyy pituutta että saat ne ranteen kohdalla tarpeeksi takin hihojen päälle.

Kahvakuume alkaa yltyä, rahaa tosin on niukanlaisesti! Tälläistä olin katsellut:

http://www.nettimoto.com/suzuki/rm/1088532

Olisi aivan mahtava kikkailupyörä :D

Tässä viimekesäinen pyörä, oli tosi hyvä vehje ekaksi isoksi pärräksi:

28815_1277012297590_1598466578_30586308_4092803_n.jpg

Kannattaa kysyä Aktiasta tarjousta vakuutuksista ja pitää huoli, että tarjouksessa on varmasti oikea paikkakunta merkitty. (jos on väliaikainen osoite tai postinumero toiselle paikkakunnalle).

Taisi olla noin 830€ täyskaskolla (bonus 30%) / vuosi pyöränä Z1000 ja omavastuu muistaakseni 250€
(Pohjolassa ilman bonareita yli 1300€ / vuosi :X )

Suosittelen käymään seuraavan kahden päivän aikana Allrightissa. Kävin hakemassa uuden kytkinvivun ja hintaa oli 9,50e! :D
Siellä on muuttomyynti ja oli kampetta niin halvalla, ettei tosikaan :eek:

Oli nahkapukuja, kypäriä, saappaita 40-70% alella.

Ajokausi korkattu tuossa pari tuntia sitten. Olihan siellä muunmuassa: sateista, pimeää sekä kylmää.

Uudet kledjutkin kadulle saapui muutamat päivät sitten, kelpaa taas näyttäytyä. :-)

Suosittelen käymään seuraavan kahden päivän aikana Allrightissa. Kävin hakemassa uuden kytkinvivun ja hintaa oli 9,50e! :D
Siellä on muuttomyynti ja oli kampetta niin halvalla, ettei tosikaan :eek:

Oli nahkapukuja, kypäriä, saappaita 40-70% alella.

Missä myymälässä, Espoon outlet vai Vantaan myymälä?

Hanskat ja saappaat vois uusia..

Back
Ylös Bottom