Moottoripyörä?

Onkos pakkislaisilla kokemusta CBR600F PC25:sta? Oliskohan hyvä ensimmäiseksi "isoksi" pyöräksi? Onkohan 60tkm jo loppuun ajettu ja onkos yleensäkki tommoset 90-luvun alkupuolen CBR:t mitenkä ongelmatapauksia?

Itselläni on ollut kyseinen cebari jo 8 vuotta. Vuosimalli on -92. 50tkm olen sillä ajanut, nyt on mittarissa muistaakseni 68tkm. Mitään pahaa sanottavaa ei pyörästä kyllä ole.
Mitään ongelmia ei ole ollut, vaikka ei ole huoltojakaan tullut tehtyä oikeastaan ollenkaan. Ainoastaan kulutusosia on tullut vaihdettua. Aika pomminvarma kone noissa on, luulisin 100tkm ajavan aika helposti.

Onkos pakkislaisilla kokemusta CBR600F PC25:sta? Oliskohan hyvä ensimmäiseksi "isoksi" pyöräksi? Onkohan 60tkm jo loppuun ajettu ja onkos yleensäkki tommoset 90-luvun alkupuolen CBR:t mitenkä ongelmatapauksia?

Itse oon ajanu 90-luvun alun kawsakilla (zxr750) ja mittarissa taitaa olla 70tkm.. Kaikki vanhat pyöräthän on yksilöitä, mutta itse olen ainenkin ollut tyytyväinen. Kone on kestäny eikä pidä ylimääräsiä ääniä, ja oon penkittäny jopa pari heppaa enemmän kuin mitä tehdas lupaa, eli tehotkin vielä tallella.

Hondasta ei ole kokemusta kuin crossipyöränä, mutta huhujen mukaan juuri nuo vanhemmat hondat on elämänkestäviä. Oon lukenu muilta foorumeilta useammasta hondasta millä on ajettu pitkälle toista sataatuhatta ilman isompia remppoja.. Ja hankintahinnan puolesta edullisia pelejä :) Ota joku tuttu mukaan, jolla on kokemusta moottoripyöristä ja käy katsomassa pyöriä paikan päällä.

Itselläni on ollut kyseinen cebari jo 8 vuotta. Vuosimalli on -92. 50tkm olen sillä ajanut, nyt on mittarissa muistaakseni 68tkm. Mitään pahaa sanottavaa ei pyörästä kyllä ole.
Mitään ongelmia ei ole ollut, vaikka ei ole huoltojakaan tullut tehtyä oikeastaan ollenkaan. Ainoastaan kulutusosia on tullut vaihdettua. Aika pomminvarma kone noissa on, luulisin 100tkm ajavan aika helposti.
Joo, hyvältä kuulostaa.. Mimmonen ajettava tuo on, keveneekö keula häiritsevästi jos rivakammin kiihdyttää? Paljonko nämä vie bensaa ja paljonkohan yleensä on vakuutukset jos papereissa on alle 25kW?

Itse oon ajanu 90-luvun alun kawsakilla (zxr750) ja mittarissa taitaa olla 70tkm.. Kaikki vanhat pyöräthän on yksilöitä, mutta itse olen ainenkin ollut tyytyväinen. Kone on kestäny eikä pidä ylimääräsiä ääniä, ja oon penkittäny jopa pari heppaa enemmän kuin mitä tehdas lupaa, eli tehotkin vielä tallella.

Hondasta ei ole kokemusta kuin crossipyöränä, mutta huhujen mukaan juuri nuo vanhemmat hondat on elämänkestäviä. Oon lukenu muilta foorumeilta useammasta hondasta millä on ajettu pitkälle toista sataatuhatta ilman isompia remppoja.. Ja hankintahinnan puolesta edullisia pelejä :) Ota joku tuttu mukaan, jolla on kokemusta moottoripyöristä ja käy katsomassa pyöriä paikan päällä.
Niin pitää tehdä.. Suht halpoja nuo kyllä on.

Honda ei petä.
Susta on jäänykki semmonen kuva että hondamies oot :D

Pitää auto laittaa myyntiin ja kuhan lumet sulais ni tosissaan ruveta pyörää katteleen nyt ku töitä sain. Pari vuotta kevarilla ajelin ja niilläki oli kivempi ajaa mitä autolla vaikkei tää autokaan aivan tylsin mahdollinen ole.
Yks tommonen vanhempi Cebari on tosiaan kiikarissa, muita varteenotettavia vaihtoehtoja ei oikeen oo ku tuntuu kaikki mielenkiintoset ja sopivan hintaset olevan helvetin kaukana tai sitte pitäis ite laittaa alle 25kW, siis papereiden mukaan vaan..

Ainut "tyyppivika" taitaa olla ton ikäsessä cbr:ssä jakoketjun kiristin, minkä ehkä noilla paikkeilla voi joutua vaihtamaan. Muuten noissa on kyllä tosi lujat koneet. Toi 60tkm on vasta hädin tuskin sisäänajettu

Itellä on 99vm Honda Hornet jossa on vissiin melkolailla sama kone ja muutenkin luultavasti aika vastaava, mutta ilman katteita. Ei se keula vakiona ainakaan liikoja kevene :D Et keuli vahingossa ympäri. Vakuutukset on ehkä noin 500€ sisältäen liikenne, hirvi, palo varkaus, ilkivalta ja hinausturva. Tosin täystehoisena. Ite muuttanut vähän välityksiä niin keulii sitten vähän helpommin.

Olen aina 12 vuotiaasta asti ollut paljon tekemisissä kaksipyöräisten kanssa. Mopoksi entisöin aikanaan itselleni -78 vuoden pappatunturin ja ajelin sillä 16 vuotiaaksi. Kevarikausi kului ensin vuoden verran täysitehoisella Honda NSR:llä ja toinen vuosi meni melkein 40 heppasella Husqvarna WR:llä. Vaihdoin enskaan lisätehon takia mutta melko äkkiä huomasin pitäväni kyykkypyöristä paljon enemmän.

Sain vihdoin hussen myytyä pois jaloista ja olen ajatellut ostaa ensikesäksi ensimmäisen kunnon moottoripyöräni. Kovasti olen ihastunut Suzukin GSX-R mallistoon, mutta en ole vielä varma olisiko 600 vai 750 kuutioinen pyörä parempi vaihtoehto? Onko 750cc liian kova peli ensimmäiseksi pyöräksi? Toisaalta kahvan asennostahan se riippuu kuinka kovaa sillä tahtoo mennä, ja kyllä 600 kuutioisellakin saa varmasti holtittomalla ajolla pahaa jälkeä aikaan. Entäs sitten muut seikat, 750cc vie varmasti jonkun verran enemmän löpöä. Entäs sitten vakuutusmaksut, onko niissä suuria eroja? Pyörää ostaessa pitää tietenkin miettiä mitä haluaa pyörältä. Toisaalta tulee ajeltua varmaan paljon kaupungissa/ sen lähistöllä mihin 600cc olisi ihan kelpopeli, mutta varmasti tulisi ajettua myös pidempää matkaa jolloin 750 kuutioisen runsaammasta väännöstä olisi iloa. Auttakaahan epävarmaa tulevaa motoristia selvittämään päänsä! :confused:

Sanoisin et osta suoraan seiskapätkä, ei sitä tehoa nyt niin hirveesti enemmän ole, kusiasisessakin sitä riittää mukavasti mut väitän et kun kesän ajat kusiaisella niin vaihto on edessä. Seiska pätkä on itellä ollu ja kusiainen myös, molemmat lähtee ku kuppa töölöstä mut seiskapätkässä sitä vääntöä on enemmän. Kahvan asento määrää menon vaikka olis mikä mopo alla.

Ite maltoin ajaa kusiaisella kaks kuukautta ku tuli vaihto eteen

Joo, hyvältä kuulostaa.. Mimmonen ajettava tuo on, keveneekö keula häiritsevästi jos rivakammin kiihdyttää? Paljonko nämä vie bensaa ja paljonkohan yleensä on vakuutukset jos papereissa on alle 25kW?
Mielestäni ihan hyvä ajettava. Tietysti jos nyt uuteen pyörään vertaa, niin kyllähän ton iän jotenkin huomaa. Mutta ekaksi pyöräksi mielestäni just sopiva.
Miten keula voi kevetä häiritsevästi :) Häiritsevää tuolla pyörällä on se, että keula ei pelkällä kaasulla nouse. Joutuu jonkin verran repimään, että sen saa ilmaan :D
Bensan kulutus riippuu aika paljon ajotavasta, mutta kai se johonkin 5-8 litran väliin menee.
Ei tuo alle 25kw rajoitus ainakaan itselläni vaikuttanut vakuutuksiin mitenkään.

Miten keula voi kevetä häiritsevästi :) Häiritsevää tuolla pyörällä on se, että keula ei pelkällä kaasulla nouse. Joutuu jonkin verran repimään, että sen saa ilmaan :D
Nähny ku isot pojat tonnisilla gixxereillä ajelee nii näyttää siltä että siinä ja siinä että tekeekö kohta kuperkeikkaa :D

Ei ole sillä tuota ongelmaa, että vahingossa saisi itsensä keulittua selälleen.
Tai ei ainakaan yksin ajettaessa, matkustajan kanssa keula nousee huomattavasti helpommin.

Ei tuo alle 25kw rajoitus ainakaan itselläni vaikuttanut vakuutuksiin mitenkään.

Kuinka paljon on aikaa, kun sulla on rajotettu pyörä ollu? Sillä kyllähän toi nykyään vaikuttaa pakostikkin vakuutuksen hintaan, kun se perustuu ainakin osittain teho-paino-suhteeseen. Ja sen vakuutuksen hinnanhan voi laskea netissäkin. Ainakin Tapiolalla on ihan laskuri, mihin voi syöttää joko suoraan rekisterinumeron tai sitten muuten pyörän tietoja niin tulee vakuutuksen hinta.

Vakuutusta kannataa muuten kysyä ainakin Pohjantähdeltä ja Turvasta. Vaikuttais olevan huomattavasti edullisempia kuin nuo isommat. Itse säästin vajaan tonnin, kun vaihdoin auton ja mp:n liikennevakuutukset ja kaskot Fennialta Pohjantähteen.

Mulla piikit oli Pohjolalla. Auto on ifillä, auton vakuutuksissa ei ollu kummosta eroa eri vakuutusyhtiöiden välillä mutta Pohjolalla oli kevareiden vakuutukset 20% lähtöbonuksilla vähän päälle 300e ku ifillä olis ollu toista tonnia. Isompien pyörien kans vissiin sama homma eli luultavasti Pohjola saa huolehtia mun pyörän vakuutuksista jos/kun semmonen on pihassa.

Mä kilpailutin aluksi viime vuonna auton ja mp:n Ifin, Pohjolan, Tapiolan ja Fennian kesken. Fennia voitti silloin. Nyt kysyin huvikseni Pohjantähdeltä ja Turvalta. Fennia tuli vielä pari sataa vastaan, mutta ei silti pysynyt kilpailussa mukana.

Toi vetää kyllä tyylillä:wtf: Pitkään ollu haaveena hommata joku vanha gixxeri ja ottaa katteet pois, moukaroida tankki lommolle, laittaa kunnon kaatumaraudat ja spreijata mattamustaksi:rock: Tuolla nykysellä ei oikeen kehtaa hirveesti vaikeempia stuntteja kokeilla, kun kuitenkin on kohta katollaan.

Mä kilpailutin aluksi viime vuonna auton ja mp:n Ifin, Pohjolan, Tapiolan ja Fennian kesken. Fennia voitti silloin. Nyt kysyin huvikseni Pohjantähdeltä ja Turvalta. Fennia tuli vielä pari sataa vastaan, mutta ei silti pysynyt kilpailussa mukana.

Kannattaa kysellä aktiasta pyörävakuutusta, saatat yllättyä sieltä saatua hintaa.:wtf:

Back
Ylös Bottom