Moottoripyörä?

Vois perustaa threadin: Moottoripyörän vaikutukset testotasoihin. Kyllähän toi nyt tribulukset pöllyttää vaikutuksiltaan mennentullen. :hyper:
 
Sutikka sanoi:
Jees, nyt sain sit jo lapsuudesta asti vaivanneet märät uneni toteutettua ja uusi Jammu yzf-r6 alla. Vinkkejä tarvis että kuinka ton malttaa sisäänajaa? :evil:

Gurut sanoo että pyörän sisäänajo pitää unohtaa kokonaan ja huudattaa pannua ensimetreillä oikein kunnolla. Nykyään vehkeissä on niin tiukat toleranssit että isolla vaihteella matalilla kierroksilla nysväys aiheuttaa enemmän haittaa kuin hyötyä. Itse ainakin huudattaisin kiukulla uutta pyörää sen 500 ensimmäistä kilometriä ennekuin vaihtaisin synteettiset öljyt myllyyn. Tottuisi ja hioutuisi kone ihan eri tavalla kunnon menoihin ja varsinkin männänrenkaat venyisivät oikeasti kunnon mittoihin. Hissukseen nysväämällä puskee vain turhaa karstaa väliin ja lenkit eivät koskaan istu kunnolla pytyn seinämiin. Tämä ainakin tuntuu olevan tämän päivän kisakuskien resepti pannujen lämmittelyyn...
 
Sutikka sanoi:
Vois perustaa threadin: Moottoripyörän vaikutukset testotasoihin. Kyllähän toi nyt tribulukset pöllyttää vaikutuksiltaan mennentullen. :hyper:

Mutta ne tribulukset ja muut taitavat silti tulla halvemmiksi, nimimerkillä 1 000 euroa/kausi vakuutuksiin. Lisäksi tíetysti renkaat, bensat, tarvikkeet jne...
 
nevalainen sanoi:
Kyllä se kesä tulee pikkuhiljaa, äsken kävin jo käynnistämässä pyörän ja hyvin hurisi, jeah! Enää 27 päivää kesään.

Eikö se ole jo kesä... 150 km tuli viikonloppuna :hyper:
 
IronMind sanoi:
Gurut sanoo että pyörän sisäänajo pitää unohtaa kokonaan ja huudattaa pannua ensimetreillä oikein kunnolla. Nykyään vehkeissä on niin tiukat toleranssit että isolla vaihteella matalilla kierroksilla nysväys aiheuttaa enemmän haittaa kuin hyötyä. Itse ainakin huudattaisin kiukulla uutta pyörää sen 500 ensimmäistä kilometriä ennekuin vaihtaisin synteettiset öljyt myllyyn. Tottuisi ja hioutuisi kone ihan eri tavalla kunnon menoihin ja varsinkin männänrenkaat venyisivät oikeasti kunnon mittoihin. Hissukseen nysväämällä puskee vain turhaa karstaa väliin ja lenkit eivät koskaan istu kunnolla pytyn seinämiin. Tämä ainakin tuntuu olevan tämän päivän kisakuskien resepti pannujen lämmittelyyn...

Aamen :worship: sisäänajot on turhia IMO. Kunhan ei lämpöleikkaamiseen asti piiskaa.
 
TheSami sanoi:
Eikö se ole jo kesä... 150 km tuli viikonloppuna :hyper:

No näyttää olevan. Nyt sit tossa vlopun aikana päätin, että haen pärrän tänne helsinkii tossa pääsiäisenä. Mutta perkele, perjantaiksi luvattu räntää.
Saatana :wall:
 
Jep jep, kevään ensimmäisen motoristin näin eilen. Muistakaa varoa Helvetin Enkeleitä tienpäällä! Pitäskö meidän perustaa oma jengi, Pakkiksen Paholaiset? :david:
 
Spelimies sanoi:
Pitäskö meidän perustaa oma jengi, Pakkiksen Paholaiset? :david:

Ei kun Helvetin Kesselit...

Meidän isä meni ostaan uuden mopon. Suzuki Bandit 1200s. On luonnossa aivan saatanan hienon näköinen. Kuvissa ei jostain syystä näytä oikein miltään. Ja tehoo luvataan melkein 100 hp. Tosin niistä on kuulemma mitattu sitä tehoo monesti reilusti päälle sen sadan. Netistä kattelin jostain että parhaillaan oli löytyny jopa 116 hp. Pitäs munkin ajaa moottoripyöräkortti, alkaa jo :kuola: valuun.
 
Powerhousu sanoi:
Tehoo luvataan melkein 100 hp. Tosin niistä on kuulemma mitattu sitä tehoo monesti reilusti päälle sen sadan. Netistä kattelin jostain että parhaillaan oli löytyny jopa 116 hp.

Valmistaja ilmoittaa konetehon ja yleensä vielä varsin optimistisesti. Tuosta tehosta katoaa kohtuullinen siivu ennenkuin se saadaan takapyörälle asti. Tämä määrä vaihtelee malli-, jopa yksilökohtaisesti aika paljon. Nyrkkisääntönä voidaan pitää 10-15%, yleensä lähempänä viittätoista kun kymppiä. Optimistisen laskutoimituksen tuloksena Bandiitti antaa ulos 98 * 0.9 -> ~88 hepoa. Tämä siis ihan karkea arvio. Muistaakseni ainoa dynopaperi jonka tuollaisesta olen nähnyt oli 84hp. Ja jos tällä hetkellä tilanne on se että kortti on tähtäimessä niin tuo on aivan varmasti tarpeeksi ja enemmänkin, vaikka kolmisenkymmentä hepoa "kuolaluvusta" puuttuukin :)

Onnea isäukollesi hankinnan johdosta ja malttia sinulle mikäli ratsua pääset koittamaan. Kyllä tuollainen mylly vie kuskia eikä toisinpäin jos ei pidä varaansa.

EDIT: Voi olla että herneet erehtyvät, mutta joku tuolla takaraivossa sanoo että isossa rosvossa olisi pöntössä kuristuksia (saksan 100hp raja) joten tuohon malliin lisätehon hankinta putkipuoleen koskemalla olisi kohtuullisen vaivatonta ja edullista.. Mutta tuskin sille tosiaan heti alkuun on tarvetta ;)
 
dogi sanoi:
Voi olla että herneet erehtyvät, mutta joku tuolla takaraivossa sanoo että isossa rosvossa olisi pöntössä kuristuksia (saksan 100hp raja) joten tuohon malliin lisätehon hankinta putkipuoleen koskemalla olisi kohtuullisen vaivatonta ja edullista.. Mutta tuskin sille tosiaan heti alkuun on tarvetta ;)

Hop, mikäs tuo 100hp raja muuten on? Alkoi kiinnostamaan, sillä oman Honda CBR1000F:n histamiinilukema on ilmoitettu saksalaisilla sivuilla 98hp, kun taas monet muut sivustot & Haynesin huolto-opas ilmoittavat määräksi 135hp. Pyöräni on juurikin Saksasta tuotu, joten ovatko saksalaiset meetwürstinpurijat oveluuksissaan asentaneet pyörääni jonkun hiton kuristimen?
 
dogi sanoi:
Valmistaja ilmoittaa konetehon ja yleensä vielä varsin optimistisesti. Tuosta tehosta katoaa kohtuullinen siivu ennenkuin se saadaan takapyörälle asti. Tämä määrä vaihtelee malli-, jopa yksilökohtaisesti aika paljon. Nyrkkisääntönä voidaan pitää 10-15%, yleensä lähempänä viittätoista kun kymppiä. Optimistisen laskutoimituksen tuloksena Bandiitti antaa ulos 98 * 0.9 -> ~88 hepoa. Tämä siis ihan karkea arvio. Muistaakseni ainoa dynopaperi jonka tuollaisesta olen nähnyt oli 84hp. Ja jos tällä hetkellä tilanne on se että kortti on tähtäimessä niin tuo on aivan varmasti tarpeeksi ja enemmänkin, vaikka kolmisenkymmentä hepoa "kuolaluvusta" puuttuukin :)

Tais olla niin että noi yli 100hp tehot oli mitattu kytkimeltä. Eli jos onkin niin että valmistaja on mitannut jo valmiiksi takapyörältä. Nimittäin jostain moottoripyörälehdestä lukaisin että niistä tosiaan on mitattu paljon enemmän tehoja kuin mitä luvataan. Voipi olla että se on näin.

Btw, Onkos kellään tietoa moottoripyöräkortin hinnasta? Sehän on tietenkin koulukohtainen, mutta sellaista noin-hintaa kyselen.
 
Kusimato sanoi:
Aamen :worship: sisäänajot on turhia IMO. Kunhan ei lämpöleikkaamiseen asti piiskaa.

Okei uskotaan! Ironmind ja Kusimato antaa sit mulle takuut siitä, että jos mäntä hyökkää 15500 rpm kohdalla satulan läpi suoraan tuhkikseen niin tulee sit vetäsemään sen sieltä pois.
 
Strappado sanoi:
Hop, mikäs tuo 100hp raja muuten on? Alkoi kiinnostamaan, sillä oman Honda CBR1000F:n histamiinilukema on ilmoitettu saksalaisilla sivuilla 98hp, kun taas monet muut sivustot & Haynesin huolto-opas ilmoittavat määräksi 135hp. Pyöräni on juurikin Saksasta tuotu, joten ovatko saksalaiset meetwürstinpurijat oveluuksissaan asentaneet pyörääni jonkun hiton kuristimen?

Esim. saksassa mopot kuritetaan alle satasiksi vakuutuksien vuoksi. Joten on hyvinkin mahdollista että sieltä uiteltu mopedi on tukittu jostain kohtaa. Hyvin usein kuristus tehdään putkeen/pönttöön (kuten muistaakseni on esimerkiksi tuon 1200cc banditin kanssa) jolloin siitä pääsee näppärästi eroon vaihtamalla sliparin ja säädättämällä värkin uusiksi.
 
Sutikka sanoi:
Okei uskotaan! Ironmind ja Kusimato antaa sit mulle takuut siitä, että jos mäntä hyökkää 15500 rpm kohdalla satulan läpi suoraan tuhkikseen niin tulee sit vetäsemään sen sieltä pois.

Vastuu on toki ainoastaan lukijalla, mutta ohessa hieman lisää tarinaa aiheesta: http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

Tuo(kin) kaveri on kovasti sitä mieltä että se muutama kymmenen ensimmäistä kilometriä olisivat ne ratkaisivimmat tuon männänrenkaiden istuvuuden kannalta.
 
Powerhousu sanoi:
Tais olla niin että noi yli 100hp tehot oli mitattu kytkimeltä. Eli jos onkin niin että valmistaja on mitannut jo valmiiksi takapyörältä. Nimittäin jostain moottoripyörälehdestä lukaisin että niistä tosiaan on mitattu paljon enemmän tehoja kuin mitä luvataan. Voipi olla että se on näin.

Btw, Onkos kellään tietoa moottoripyöräkortin hinnasta? Sehän on tietenkin koulukohtainen, mutta sellaista noin-hintaa kyselen.

Valmistaja ilmoittaa -aina- konetehot, ei koskaan takapyöräheposia. Se on varmaa että tuosta myllystä saadaan ulos yli satanen, mutta suoraan kaupan hyllyltä sen ei sitä pitäisi antaa, eli jotain kikkakakkosia pitää tehdä. Tai sitten saksalainen ingenjööri on munannut ja pahasti :D

Kortti maksaa jotain sinne 500 euron korville + viranomaismaksuja, ainakin pk-seudulla. Eli kun varaat 600e niin sen pitäisi ilmestyä taskuun. Hintatason olen viimeksi tarkistellut pari vuotta sitten joten tuskin mitään ihan hirveitä nousuja on ehtinyt tapahtua.
 
Sutikka sanoi:
Okei uskotaan! Ironmind ja Kusimato antaa sit mulle takuut siitä, että jos mäntä hyökkää 15500 rpm kohdalla satulan läpi suoraan tuhkikseen niin tulee sit vetäsemään sen sieltä pois.


Sutikka: Sinuna ajaisin ihan maltillisesti pyörän sisään... Olen nähnyt -03 vuoden bleidin, jossa oli ihme "käyntiääni". Ei ihme oli leiponu kiinni. Meni kyllä takuuseen.

Kestää varmasti enemmän kilometrejä...




Onhan sulla tossa tosin joku 2-3 vuoden takuu?
 
dogi sanoi:
Esim. saksassa mopot kuritetaan alle satasiksi vakuutuksien vuoksi. Joten on hyvinkin mahdollista että sieltä uiteltu mopedi on tukittu jostain kohtaa. Hyvin usein kuristus tehdään putkeen/pönttöön (kuten muistaakseni on esimerkiksi tuon 1200cc banditin kanssa) jolloin siitä pääsee näppärästi eroon vaihtamalla sliparin ja säädättämällä värkin uusiksi.

Hmm, pikaisella googlettamisella tuosta jotain jo löytyikin.

http://home.wtal.de/jugendbar/hauptseiten/tips.htm
(ja tuolta alhaalta ENTDROSSELUNG-kohta)

Saksan kieli ei ole vahvin alueeni, joten Altavistan babelfish-käännös on seuraava :

Herman the German sanoi:
To the Entdrosselung of 100bzw. 98 HP on the full achievement (approx. genuine 120-125 HP) must be removed with the CBR 1993 ago only the screens from the intakes. The intakes should be examined equal for flexibility and tightness. The sheet metal screens can be extracted problem-free with pliers, while one cuts the supernatant rubber remainders out with a sharp measurer. The carburetor must not be umbeduest my knowledge after.

Who needs still more achievement, itself sentence should and K/N air cleaner umschauen after a Dynojet. The rumor keeps itself persistent that the CBR reacts 1000 particularly well to it. Property however no own experiences.

Eipähän tuosta siltikään paljoa selvää ota, mutta ilmeisesti putkelle tuossa jotain tehdään, ja kaasaria ei ilmeisesti tarvitse edes säädellä..?
 
Jukkah sanoi:
Sutikka: Sinuna ajaisin ihan maltillisesti pyörän sisään... Olen nähnyt -03 vuoden bleidin, jossa oli ihme "käyntiääni". Ei ihme oli leiponu kiinni. Meni kyllä takuuseen.

Onhan sulla tossa tosin joku 2-3 vuoden takuu?

On 2 vuotta. 400 kilsaa nyt ajeltu ihan rauhallisesti, mitä nyt välillä esim. valoissa kun vieressä auto joka on lastattu täyteen vastakkaisen sukupuolen edustajia joiden silmäparit tuijottaa meiksiä? ja pyörää ihan kuin olisivat juuri saaneet uuden h&m kuvaston käteensä niin silloin toi suositeltu 7000 rpm on "hieman" ylittynyt vihreän vaihtuessa. :whip:
 
Jukkah sanoi:
Sutikka: Sinuna ajaisin ihan maltillisesti pyörän sisään... Olen nähnyt -03 vuoden bleidin, jossa oli ihme "käyntiääni". Ei ihme oli leiponu kiinni. Meni kyllä takuuseen.

Mitenkäs moinen ihme oli onnistunut? Eli oliko jurnuteltu kone punahehkuisena valotolpalta toiselle keskustan ruuhkissa vai mitä tuolla oli touhuttu?

Vaikea uskoa että kierrättämällä _normaalissa ajoviimassa_ saisi uuden japanintuotoksen leikkaamaan. Mahdollistahan kaikki toki on, mutta epäilen että a) kone on päässyt kuumenemaan liikaa tai b) jotain mätää on ollut jo tehtaalta tullessa.

Muistatko minkälaisia kilometrejä tuossa oli kun mylly leikkasi?
 
Back
Ylös Bottom