Moottoripyörä?

Kannataa ostaa kakstahtipiikki, kuka perkele tollasilla jaksaa ajaa? Honda NSR on ihan yhtä luotettava, tiedän kokemuksesta
Riippuu mitä hakee.. Jos hakee halpoja käyttökustannuksia niin ehdottomasti nelari, luotettavampiakin ovat ku kakstahdit. Toki tosi luotettavia kakstahtejakin löytyy, esim. just NSR ja myös Yamaha DT ja TZR sekä Derbi GPR. Potkua jo huomattavasti enemmän ku nelareissa vaikkei nuokaan mitään raketteja ole. Esim. oma DT on huonoissa säädöissä (7500rpm eteenpäin ei kunnolla toimi, tänään tuli onneks suuttimia) ja pystyy pitämään satasen matkavauhtia..

Huh huh, tulipa tänään ehkä paras fiilis pärrän päällä :) Eilen tuli alotettua etujarrun korjaus, siinä sit vähä innostuttiin ja revittiin penkki, katteet ja muu turha pois, no, etujarru saatiin kuntoon ja uudet vilkut vaihdettiin taakse.. Tänään jatkettiin urakkaa, säädettiin kaasari ja parannettiin ilmansaantia (imuputki oli puoleks tukossa nii katkastiin veks), nyt on ihan niinku eri pyörä! Tänään putsaan sen perusteellisemmin sillee että ne turhat roippeet on irti, sitte laitan uuden etulokarin paikalleen kunhan jaksan ja alotan katteiden ja tankin hiomisen.. Jospa tuosta mopedista vielä pyörän saa :)

No niin nyt tuli myytyä crossi pois ja mieli tekisi kunnon moottoripyörää :) .
Tahtoo perus nakupyörän tai vastaavan esim Suzuki GSX 1400 tai Yamaha XJR vois olla retee :) onko kellään kokemusta kyseisistä pyöristä ?

Onko kenelläkään kokemusta siitä, miten kalliiksi tulee moottoripyörän moottorin vaihto, ja saako tuota pyörää myytyä sen jälkeen enää kenellekään? Kampiakseli poistui moottorista lohkon läpi, puolet taaksepäin ja puolet eteenpäin, joten kone on todellakin viimeiset mailinsa nähnyt.:(
ja sitten vielä
:itku::itku::itku:

Senhän se maksaa millä hinnalla saat vaihtomoottorin hommattua. Vaikea tuohon mitään sanoa kun et mainitse pyörää etkä vuosimallia.

www.teilweise-motorrad.de ja www.ebay.de vaan selaukseen. Uusia koneita ei taida valmistajat juurikaan myydä eli jos pitäisi iskemätön olla niin joutuisit kasaamaan varaosista -> ei kannata.

Helpohko homma vaihtaa itse jos pistät vaihtokoneen pakettina vanhan tilalle. Tuosta ei tuntiliksoja kannata millekään pajalle maksaa, jos sulla vaan joku talli löytyy ja et oo ihan totaaliporopeukalo.

Nettivaraosasta, motot.netistä ja purkaamoista kannattaa kans etsiä. Esim. Kotareiden ja kyykkyjen koneita on yleensä aika paljon kaupan..

Tuohan se olis järkevää. AVK:lta vois saada kokonaisen pyörän suht edullisella, ja pyörästä riippuen vois olla paljonkin muuta käyttökelpoista ku moottori.

Tahtoo perus nakupyörän tai vastaavan esim Suzuki GSX 1400 tai Yamaha XJR vois olla retee :) onko kellään kokemusta kyseisistä pyöristä ?

En ole noita sinun esittämiä vaihtoehtoja itse ajanut, mutta minulla oli 2 vuotta Kawasakin ZRX1200. Se on jostain syystä jäänyt vähemmän tunnetuksi mitä suzuki tai yamaha, vaikka Kawasakissa on voimaa selkeästi enemmän (Kawasaki 122hv, Suzuki 104hv, Yamaha 98hv) sekä muutenkin ajo-ominaisuuksia on kehuttu kaikissa testeissä, etenkin verrattuna XJR:än tai GSX:än. Ulkonäöltäänhän noi ovat melko samannäköisiä, mutta Kawa silti istui parhaiten ainakin minun silmään, ehkä hiukan sporttisempana.

Mulla oli tämmönen:
http://jarle.eltelevest.no/Kawasaki/Images/2004/Road/ZRX/ZRX1200c04.jpg

muttei tämäkään hassumpi olisi ollut:
http://www.totalmotorcycle.com/photos/2005models/2005-Kawasaki-ZRX1200Ra.jpg.

Hiivatti menin jossain mielenhäiriössä keväällä ilmoittautumaan MP kurssille. Juoksulenkillä ollessa tuli joku 600 euron mielijohde autokoulun kohdalla. No nyt 4kk myöhemmin huomenna ois kirjalliset ja äsken jaksoin ekaa kertaa tavailla tuota opusta. 15 min ja laitoin kirjan kiinni. Kymmenellä kysymyksellä selviän niin eiköhän tuo sujune. Yhtään ajotuntia en oo saanu ajettua. Toivottavasti saisin tsempattua sen verran ettei jäisi keväälle.

Ite hommasin juuri vajaa kuukausi sitten 1200 XJR:n, eikä ole vielä ainakaan moittimista. Kilometrejä kertynyt n.800, nyt meni tosin pyörä talviteloille ja pitäisi myös saada talven aikana hieman uutta ilmettä pyörään.

E: ja sovitaan vaikka että olen ajanut nuo kilometrit omalla takapihalla niin ei tarvitse jauhaa kahta sivua siittä että kuinka tyhmä ja ajattelematon ihminen olen.

Mulla on ollu 20 tkm -06 XJR alla. Leppoisa pyörä matkalle ja kaupunkiin, sopii hyvin raskaan kaasukäden omaavalle, koneen luonne on sellainen ettei sitä halua rääkätä. Ja viima karsii pahimpia kaahaushaluja. Viitosella voi ajella jo 50 vauhtia, eikä ole pakko pykältää. 12 ärrän jälkeen tuntuu diesel-farmarilta, mutta tällä on mahdollista pitää kortti Suomen rajoituksilla. Jos joku toinen pyörä pitäisi valita se olisi tuo GSX 1400, ite tykkään enemmän Yamahan ulkonäöstä ja 10 tuhannen huoltovälistä.

Ite hommasin juuri vajaa kuukausi sitten 1200 XJR:n, eikä ole vielä ainakaan moittimista. Kilometrejä kertynyt n.800, nyt meni tosin pyörä talviteloille ja pitäisi myös saada talven aikana hieman uutta ilmettä pyörään.

E: ja sovitaan vaikka että olen ajanut nuo kilometrit omalla takapihalla niin ei tarvitse jauhaa kahta sivua siittä että kuinka tyhmä ja ajattelematon ihminen olen.
En tajunnut.

juu kotari alle vaa ei muilla mitää tee. ei se piikkikotarikaa oikeestaa lähe eli isompaa alle, vaikka hajapusa.

Kaveri osti tollasen KTM EXC 525, on muute mukava peli lyhyillä välillä:D Ei voi oikee kiihyttää ilma että keula ilmassa
Siis voi vittu onko hienoa vaihtaa öljyjä 15h välein ? siis ei vittu mitä pelleilyä...

ja muille: siis mitä vittua ajakaa eka 2 vuotta mopolla niin ei haittaa onko piikki 2 vai 4 tahti..:jahas:
se on kuitenkin se 17km duuniin per suunta aika rankka ajaa mopolla. ja ei vihdintiellä ole kun 60 ja 80kmh... cbr ajaa 400km tankilla ja mitähän siin ois 10 vai 12litran tankki?

E: eii piikistä tykkiä saa vaikka mitä tekis. sen takia voi ostaa tonnisen tai kuussatasen..

Mopolla ajoin melkein 4,5v ja sen jälkeen 2-tahti oli ehdoton valinta..

Ja eihän se 15h välein öltsien vaihtaminen ole homma eikä mikään jos se ei ole rahasta kiinni..

Onko kenelläkään kokemusta siitä, miten kalliiksi tulee moottoripyörän moottorin vaihto, ja saako tuota pyörää myytyä sen jälkeen enää kenellekään? Kampiakseli poistui moottorista lohkon läpi, puolet taaksepäin ja puolet eteenpäin, joten kone on todellakin viimeiset mailinsa nähnyt.:(
ja sitten vielä
:itku::itku::itku:
ei ainakaan haittaa jos pistää pyörän merkin niin jollain saattaisi olla jotain tarjolla.
http://www.bomber.fi/modules.php?na...2&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Muistakaa ottaa se kypärä mukaan kun lähette pois pyörän luota.
10.9 olin kaverin kans ajelemassa ja päätettiin poiketa Lauttasaaren uimarannan kahvilaan sumpille.
15min pois pyöriltä ja kypärä oli pöllitty.. :curs:
silminnäkijä kertoi että kaks 13-16v jätkää oli pyöriny pyörien ympärillä.

Eilen bongasin huuto.netistä epämääräisen myynti ilmon "X-lite moottoripyöräkypärä", ei kuvaa, ei tarkempia tietoja, hintapyyntö 80€.

Noh, ajattelin huutaa ku toi oli tosiaan ainut X-liten kypärä joka oli tullut myyntiin reilun viikon aikana.
Ja kaiken lisäks huutajan nimim. oli "94"-loppuinen, ei voinut olla sattumaa.

No hetken kuluttua tuli myyjän tiedot sähköpostiin ja asuinpaikkana oli Ruoholahti, aivan sillan toisella puolella mistä kypärä vietiin.

Sovin treffit illaksi myyjän kanssa, otin kaverin mukaan todistajaksi jos jtn sattuu.
Kypärän tunnistin omaks ja eiku soitto poliisille.
Pojat pääsi maijakyydillä asemalle.. :thumbs:

Back
Ylös Bottom