Moottoripyörä?

Ja tuosta katteiden+tankin maalaamisesta vielä itsellä kysymys, että jos katteet ovat lähes virheettömät niin tarviiko siinä ennen maalausta muuta tehdä ku vetästä jollain hienolla hiomapaperilla pinta "rikki" ja maalit ja lakat päälle?

Ja tuosta katteiden+tankin maalaamisesta vielä itsellä kysymys, että jos katteet ovat lähes virheettömät niin tarviiko siinä ennen maalausta muuta tehdä ku vetästä jollain hienolla hiomapaperilla pinta "rikki" ja maalit ja lakat päälle?
Ei.

Ei satu kellään olemaan kokemusta katteiden hiomisesta ja maalaamisesta? Kuinkahan karkealla paperilla uskaltaisi aloittaa hiomisen, ostin 180 karheaa mutta se jotenki tuntuu niin sileältä, että pitäisköhän vähän karkeammalla aloittaa?

Ite vedin jollain 240 ensin, sitten 400, sen jälkeen 800, ja jos siltä tuntuu voi vielä vetää jollain 1000+ karheudella. Ja siis vesihiomapaperilla

Kilikoleilla maalaat?

Kokemustako on? Ei sitten ala puolenvuoden päästä maalit hilseilemään irti tai muuta mukavaa.
Kaveri maalas omansa just tuolla systeemillä, ei siis pohjamaalia laittanu ollenkaa, ruiskulla maalas ja tähän päivään asti on pysynyt. Noin vuosi sitten maalas. Osaava kaveri, just sillä olis tarkotus munki maalauttaa, tosin se sano että paras varmuuden vuoksi hioa ja laittaa muovipohjat. Tosin puhu mun Yamahan katteista, ja ne onki sellaset että on tehtävä kaikkensa jos haluaa että ne näyttää joltaki :D

Kilikoleilla maalaat?
Tarkotus maalauttaa osaavalla kaverilla, ruiskulla maalaa. Pitää vaan ottaa selville että kuin kalliiksi maalit ym. aineet tulee, jos käy kovasti kukkarolle nii sit kilikoleilla, tarkotus kuitenki huolella maalata..

Nyt kun ikä alkaa lähestyä kahtakymmentä niin alkaa viimein olla aika katella sitä ekaa oikeaa pyörää. Olen ajatellut tällaista "streetfighter"-tyylistä pärrää, olisiko esim. Kawasaki Z750 hyvä valinta? Jonkin verran kokemusta mulla on kakspyöräsistä, vuosi mopoilua ja 2 vuotta piikillä.

Z on oikein hyvä aloittelupyörä, vääntöä löytyy paremmin kuin 600 ja ajoasento on mukavan rento. Pieneen kikkailuunkin pyörä soveltuu oikein hyvin.

Ducati Streetfighter S '09 :kuola::kuola::kuola:

1099cc 155hv/114nm

ducati-streetfighter-1-0609.jpg

Z on oikein hyvä aloittelupyörä, vääntöä löytyy paremmin kuin 600 ja ajoasento on mukavan rento. Pieneen kikkailuunkin pyörä soveltuu oikein hyvin.

04 vuosimallissa oli ainakin vielä liian löysä keula (ei auttanut edes jäykemmät öhlinsin jouset ja öljyt), runko alkaa humpaamaan kovemmissa vauhdeissa.. taka-iskari on alkuperäisessä paska.

Ovat korjanneet nuo tyyppiviat uudempiin malleihin, en vaan tiedä, että joko 05:ssa on korjattu...
Muuten hyvä ja näppärä pyörä !!

04 vuosimallissa oli ainakin vielä liian löysä keula (ei auttanut edes jäykemmät öhlinsin jouset ja öljyt), runko alkaa humpaamaan kovemmissa vauhdeissa.. taka-iskari on alkuperäisessä paska.

Ovat korjanneet nuo tyyppiviat uudempiin malleihin, en vaan tiedä, että joko 05:ssa on korjattu...
Muuten hyvä ja näppärä pyörä !!

Moni aloittelija ei noita ominaisuuksia välttämättä huomaa. Itse siirryin piikin jälkeen Z750:n puikkoihin ja olihan se kaikinpuolin passeli laitos. Ei välttämättä se laadukkaimmilla osilla koristeltu joulukuusi, mutta aloittelijan tarpeisiin pitäisi riittää. Ellei sitten ole pro-aloittelija :D

Ducati Streetfighter S '09

On muuten helvetin pieni pyörä (niinkuin kokolailla kaikki Ducatit). Pitäisi olla joku italiaanon rakenteella varustettu alle 160cm kuikelo puikoissa, jos meinaa ettei näytä sirkuskarhulta kolmipyörän selässä.

Hieno tuolla ässällä on kyllä ajaa, sen mitä parissa koeajossa tuota olen tyypännyt. Alusta toimii todella nätisti ja pyörä tuntuu tosi kevyeltä heitellä mutkissa.

On muuten helvetin pieni pyörä (niinkuin kokolailla kaikki Ducatit). Pitäisi olla joku italiaanon rakenteella varustettu alle 160cm kuikelo puikoissa, jos meinaa ettei näytä sirkuskarhulta kolmipyörän selässä.

Hieno tuolla ässällä on kyllä ajaa, sen mitä parissa koeajossa tuota olen tyypännyt. Alusta toimii todella nätisti ja pyörä tuntuu tosi kevyeltä heitellä mutkissa.

Kattelin samaa Youtube-videosta, että onpa pieni pyörä tai sitten kuski poikkeuksellisen isokokoinen. Tuollaiseen nyt tuskin on varaa vielä pitkiin aikoihin, mutta joku vastaava streetfighteri V2:lla voisi olla kiva lelu. Toista yhtä tehokasta tosin ei taida olla...

Tuollaiseen nyt tuskin on varaa vielä pitkiin aikoihin, mutta joku vastaava streetfighteri V2:lla voisi olla kiva lelu. Toista yhtä tehokasta tosin ei taida olla...

Ei tosiaan taida olla, jos on pakko olla twini. Jos tuollaisia summilla lähtisi nakupyörää ostamaan, niin mun valinta olisi kuitenkin Brutale 1078 RR.

Tänään sitten pääsin kokeilemaan tota honda cbr 125... Oli niin pätevän olonen peli et taitaa tw ja ysärit unohtua:) Onhan toi takakumi ruma kun perse mut ei se haittoo.. hyvin tuntu kiihtyvänkin omiin käsiin... tosin kytkin ei ollut omaan makuun kiva kun ajellu kytkimellä joka ottaa heti niin tolla otti vaan lopussa.. tosin se anto tyylikkäät välikaasut kehiin :) sit vaan keväällä korttia ajelee.. :)

juu kotari alle vaa ei muilla mitää tee. ei se piikkikotarikaa oikeestaa lähe eli isompaa alle, vaikka hajapusa.

Kaveri osti tollasen KTM EXC 525, on muute mukava peli lyhyillä välillä:D Ei voi oikee kiihyttää ilma että keula ilmassa

Back
Ylös Bottom