Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nyt on puku :dance:
Dainesen, hieno on :haart: :haart: :haart:
Perse alkaa kyllä puutua pidemmillä matkoilla ja niskat tulee ajon aikana kipeäks...noh eihän nuo matkapyöriä olekkaan.Joo, kaverin wanha ratapuku. Mutta mulle tulee ihan arkikäyttöön, ehkä parin vuoden päästä radalle? Ei oo prätkää vielä, pitäs eka heppa saada kaupaks. Korttikin inssiä vailla...Joko on kortti muuten? Entäs prätkä?
Hieno on puku. Race henkinen :-)
Mutta eiköhän se elokuun alussa, kun autokoulu tulee lomalta ja pääsee varailemaan aikaa.Hieno puku Qan!
Hot!![]()
Aijai, pitää kyllä tollasesta puvusta olla sliderit hieman paskana ihan katu-uskottavuuden nimissä
Jonkinlainen katsastus olisi mun mielestä paikallaan mutta lähinnä, että turvalaitteet toimivat ja ovat säännösten mukaiset. Mutta luultavasti se tosiaan menisi tuohon, että pienetkin muutokset, esim. stongan vaihto tms. pitäisi muutoskatsastaa ja sehän olisi kyllä perseestä. Mutta kyllä motoristit voisivat välillä pitää järjen päässä kun rakentelevat noita pyöriään. Toissapäivänä tuli motoristi vastaan, tai oikeastaan kääntyi minun edestäni risteävästi tien yli, ja oli sellaiset tuuninkivilkut, että joutui oikein tihrustamaan että näki ne. Onhan ne minivilkut siistin näköiset mutta käyttäkää nyt hyvät motoristit edes sellaisia minivilkkuja jotka näkyy. Toissapäivänä jos en olisi tihrustanut ja olisin jatkanut matkaani normaalisti niin seuraavana päivänä mut olisi haukuttu bomber ja moottoripyörä.orgin palstalla motoristin tappajaksi ja päivitelty kun ei autoilijat ota motoristeja huomioon.
Pitihän sitä pyöräkin sitte vielä tälle kesää ostaa(tai itseasiassa ostin sen jo ennen ilmoittautumista autokouluun). Voi iesus vainaja että oli kovat viilikset ku pääsi omaa mopoa ajamaan! Kaikesta tärinästä huolimatta fiilikset oli 10+!!!
Juu siis lähinnä tarkoitin laitteita jotka vaikuttavat turvallisuuteen. mm. renkaat, jarrut, valot, vilkut ym...Mitkä turvalaitteet?
Omasta moposta tulee kyllä tarkisteltua jarrujen, renkuloiden ja alustan toimintaa ihan ajamalla, ei hirveästi tee mieli maksaa siitä senttiäkään, että setä toteaa samat asiat kuin minä, mutta laittaa vielä leiman paperiin...
Ei mun pieneen päähän käy edes se, että mun fillariin pitäis ruveta joko ruuvaamaan pienempää jarrulevyä ja heikompaa pumppua, tai vaihtoehtoisesti tilailemaan jotain helvetin Tüv-todistuksia rahalla ulkomailta, että setä hyväksyis ne katulailliseksi....
Tiesitkö muuten, että ne pitäis ne pienet muutokset muutoskatsastaa jo nyt? Ihan vilkkuja myöten.

Auton ja MP:n katsastuksen rinnastaminen toisiinsa ei ole oikein mielekästä. Autossa on moninkertainen määrä mahdollisia vikakohteita, joita ei suurin osa ihmisistä itse koskaan halua tai edes pysty tarkastamaan. Otetaan esimerkiksi jarrut; pyörän jarruletkujen kunnon kuka tahansa tarkastaa puolessa minuutissa läpikotaisin, auton jarruputkien ja letkujen tarkastaminen vaatii auton alle pääsyä ja kestää silloinkin moninkertaisesti eikä varmasti kuulu jokaisen autoilijan viikkotarkastuksiin. Lisäksi auton jarruilla on 10 -kertaa enemmän massaa pysäytettävänä, puhumattakaan puoltamisista ym. vasta äkkitilanteissa esiin tulevista "ominaisuuksista" joita ei 2-pyöräisessä vehkeessä yllättäen esiinny. Puhumattakaan sitten kaiken maailman nivelistä, runkopalkkien ruostevaurioista ym ym ym..Mutta hei, mä tarkastan samat asiat niin ikään autossani ajamalla mutta silti se ei oikein käy, silti pitää maksaa sedälle, että katsoo ne samat asiat kuin minä ja pistää nimen paperiin.
Se, että tarkistettavia kohteita on vähemmän ja niiden tarkastaminen vie vähemmän aikaa tulisi näkyä tarkastuksen hinnassa. Ja lisäksi on varmasti olemassa myös motoristeja jotka eivät ole rasvanäppejä ja vain ajavat niillä pyörillä... Nuo minivilkut nyt sattui vain olemaan yksi esimerkki, mulla ei ole tietoa saatikka halua alkaa erittelemään tässä kaikkia tarkistettavia kohteita.Auton ja MP:n katsastuksen rinnastaminen toisiinsa ei ole oikein mielekästä. Autossa on moninkertainen määrä mahdollisia vikakohteita, joita ei suurin osa ihmisistä itse koskaan halua tai edes pysty tarkastamaan. Otetaan esimerkiksi jarrut; pyörän jarruletkujen kunnon kuka tahansa tarkastaa puolessa minuutissa läpikotaisin, auton jarruputkien ja letkujen tarkastaminen vaatii auton alle pääsyä ja kestää silloinkin moninkertaisesti eikä varmasti kuulu jokaisen autoilijan viikkotarkastuksiin. Lisäksi auton jarruilla on 10 -kertaa enemmän massaa pysäytettävänä, puhumattakaan puoltamisista ym. vasta äkkitilanteissa esiin tulevista "ominaisuuksista" joita ei 2-pyöräisessä vehkeessä yllättäen esiinny. Puhumattakaan sitten kaiken maailman nivelistä, runkopalkkien ruostevaurioista ym ym ym..
Pakollinen vuosikatsastus minivilkkujen tarkistamiseksi kuullostaa vaan jotenkin liioiteltulta toimenpiteeltä.
Juu siis lähinnä tarkoitin laitteita jotka vaikuttavat turvallisuuteen. mm. renkaat, jarrut, valot, vilkut ym...
Miksi pyöriä ei tulisi katsastaa siinä missä autojakin. Olen nähnyt jos minkälaista viritelmää pyörissä jotka vaarantavat liikenneturvallisuutta. Esimerkkinä vaikka aikaisemmin mainitsemani minivilkut jotka eivät näkyneet mihinkään. Tiedän, että minivilkkuja on myös hyviä ja toimivia mutta silti jostain syystä jotkut käyttävät niitä paskoja jotka sitten katsastuksessa todennäköisesti hylättäisiin.
Minulle pyörien katsastus sopisi kyllä muuten mutta silloin tulisi myös rakennellut pyörät asettaa muutoskatsastuksen osalta samalle viivalle autojen kanssa. Nyt on nimittäin niin että omaa pyörääni en voi Suomessa muutoskatsastaa koska täällä ei kukaan tee nk. päästömittauksia. Jälkiasennusturbothan pitää muutoskatsastaa tehojen ja päästöjen osalta. Ruotsissa päästöt voidaan mitata mutta hintaa operaatiolle kertyy lähes 2000Euroa!! Kyllä 2000! Meni läpi tai ei. Tehot on helppo kuristaa miten alas tahansa mutta jos käryistä ei ole paperia on turha vm.-91 tai uudempaa pyörää konttorille viedä turbopalikoiden kanssa. Miksi autojen käryjen mittaukseen riittää minuutin pari testi mutta pyörät pitää turbojen kanssa viedä dynamometrille ja ajaa parin tonnin arvoinen simulaattoriajo ja ottaa käryt talteen?? Mitä järkeä on kiristää pyörien vaatimukset aivan eri tasolle kuin autojen? Pikkasen eri asemassa ollaan pyörillä kuin autojen kanssa :curs:
Haha :D :DTuolta vaan ohjeet ja askartelemaan.![]()
Ne on kevlar-vahvisteiset Probikerit..Mitkä noi hanskat on???
Eiku pitää olla varaa laittaa vaatetta allekinHieno on, saisi olla vaikka hieman kireämpi vielä![]()
:dance2:Minulle pyörien katsastus sopisi kyllä muuten mutta silloin tulisi myös rakennellut pyörät asettaa muutoskatsastuksen osalta samalle viivalle autojen kanssa. Nyt on nimittäin niin että omaa pyörääni en voi Suomessa muutoskatsastaa koska täällä ei kukaan tee nk. päästömittauksia. Jälkiasennusturbothan pitää muutoskatsastaa tehojen ja päästöjen osalta. Ruotsissa päästöt voidaan mitata mutta hintaa operaatiolle kertyy lähes 2000Euroa!! Kyllä 2000! Meni läpi tai ei. Tehot on helppo kuristaa miten alas tahansa mutta jos käryistä ei ole paperia on turha vm.-91 tai uudempaa pyörää konttorille viedä turbopalikoiden kanssa. Miksi autojen käryjen mittaukseen riittää minuutin pari testi mutta pyörät pitää turbojen kanssa viedä dynamometrille ja ajaa parin tonnin arvoinen simulaattoriajo ja ottaa käryt talteen?? Mitä järkeä on kiristää pyörien vaatimukset aivan eri tasolle kuin autojen? Pikkasen eri asemassa ollaan pyörillä kuin autojen kanssa :curs: