Moottoripyörä?

Mites uuden bussin omistajat! Minulla aiemmin ollut xx ja nykyisin 06vm 1000-gsx-r. Kun nyt toi parempi puolisko on vihdoin lupautunut, että ensi kesällä reissaillaan ja hän kyydissä. Niin onko busan uusin peli paras ns. "kompromissi"? Kuitenkin pitäisi olla sporttisuutta ja kyyditys mahdollisuutta.
Kyllähän Bussia kehutaan matkapyöränä hyväksi. On kuulemma myös taloudellinen ajettava vaikka olis emäntä ja kolme laukkuakin perässä. Moottorissa riittää vääntöä ja tehoakin löytyy. Iskareita pitää säätää, mutta sehän pitää tehdä muissakin vehkeissä.

Kyllä sun emäntä kiittelee, jos vaihdat kilogixxerin Busaan ennen reissua. Gixxerissä on varmaan aika tuskallista istua pidempään kyytiläisenä.

TJJ osaisi sanoa varmasti paremmin, kun hänellä on noita reissuja takana Bussilla.
 
TJJ osaisi sanoa varmasti paremmin, kun hänellä on noita reissuja takana Bussilla.

Meinasin jo pitää naamani vaihteeksi kiinni busan hehkuttamisesta, mutta olkoon sitten.. :D

Kyllä, busa on hyvä matkapyörä, takapenkki ja kauhukahva on saanut kehuja ainakin vanhassa mallissa. Tuskin uusi merkittävisti huonommin. 3 täyttä laukkua + tankkilaukku + kuski + akka kävi melko kivuttomasti monacossa lounaalla vuonna 2008. Tuollakin varustuksella busa on vakaa kuin juna ja potkua riittää saksassa pistelemään 200+ nopeuksia ilman ongelmia.

Sporttisuuttakin riittää varmasti. Siitä busa ja "normi"kilokyykky eroaa, että busa ei ole (ainakaan vakiona) ei ole hirveän innokkaasti hyppimässä pystyyn. Eikä se ole niin kankea mitä ulkonäkö antaa ymmärtää, viite nigsterin koeajoraportti. Jos ymmärtää jotain mp:n käsittelyn päälle, niin kyllä sillä lujaa pääsee radalla ja mutkatiellä.
 
Joo jos kakspäällä on pakko ajaa niin busa on kyllä ilman muuta parhaimmistoa. Varsinkin vähän uudempien kilokyykkyjen kyydittävän tilat ovat sen verran hirveät että ei mitään käyttöä, ja sinne kun lyö taakse 65kg kyytiläisen niin alkaa ajettavuuskin olemaan aika mielenkiintoinen. Tupla äksää en ole ajanut mutta on busa ainakin omasta mielestä selkeästi parempi ajettava kuin kawasakin vastaava.
 
Oma mielipide asiasta on se, että ei Busaa ja "kyykkyjä" voi verrata keskenään. Kyykyt on enemmän radalla/mutka pätkille ja ehdottomasti yksinään ajettaessa ne loistaa siinä. Lyhyemmät maakunta lenkit tietenki onnistuu myös kaksi päällä, mutta ei ne pidemmät lenkit herkkua varmastikkaan ole takapenkkiläiselle. Uskon sen kyllä, että taitava kaveri vie bussia radallakin ja kovaa. Hondan tupla-X ja Kawan GTR 1400 on varmasti paremmin verrattavissa Busaan.. Kaikkihan selviää sillä, että kevään korvilla käy testaamassa mieleisiä pyöriä ja valitsee sitten parhaan vaihtoehdon itselleen..






(:provo: Tourinkia :lol2: :provo:)

Niin ja Xenonit tulossa jossain päi Eurooppaa kai.. :evil:
 
Hondan tupla-X ja Kawan GTR 1400 on varmasti paremmin verrattavissa Busaan..

Itse en vertaisi GTR kawaa busaan missään tilanteessa. GTR kawa on matkapyörä alusta loppuun sähkösäätöisine plekseineen. Kawa ZZR 1400 on se mihin verrataan. Tarkkana ;)
 
Itse en vertaisi GTR kawaa busaan missään tilanteessa. GTR kawa on matkapyörä alusta loppuun sähkösäätöisine plekseineen. Kawa ZZR 1400 on se mihin verrataan. Tarkkana ;)
Matkavessoja ne on kaikki :D Suorilla ne vaan tahtoo mennä melko kovaa :jahas: Lähtisin kuitenkin siitä että kompromissejä ei tehdä ja tallissa pitäs olla ainakin 3 eri pyörää: radalle, yleiseen kikkailuun ja joku turisti vehje.. :) Harrastusten täytyy maksaa, ja paljon!
 
Matkavessoja ne on kaikki :D Suorilla ne vaan tahtoo mennä melko kovaa :jahas: Lähtisin kuitenkin siitä että kompromissejä ei tehdä ja tallissa pitäs olla ainakin 3 eri pyörää: radalle, yleiseen kikkailuun ja joku turisti vehje.. :) Harrastusten täytyy maksaa, ja paljon!

Joo, sehän tässä moottoripyöräilyssä yleensä onkin vikana, kun ei maksa tarpeeksi :D ...NOT!

Huh, tulis jo kevät. Polte ajamaan on melkoinen. :hyper:
 
TL1000R Suzuki tuli hommattua muutama viikko sitten.. Millä vaimentimilla mahtais saada kunnon äänet tohon pyörään.. kokemuksia kellään?
 
TL1000R Suzuki tuli hommattua muutama viikko sitten.. Millä vaimentimilla mahtais saada kunnon äänet tohon pyörään.. kokemuksia kellään?

Kaverilla on tollasessa Yoshin tr-s:t rosteriset kannut ja kyllä jytisee niin perkeleesti..
 
TL1000R Suzuki tuli hommattua muutama viikko sitten.. Millä vaimentimilla mahtais saada kunnon äänet tohon pyörään.. kokemuksia kellään?

OOOooohh :kuola: , meikäläisen päiväunipyörä :D . Olisin ostanut kans tuollaisen, mutta alkavat oleen niin vanhoja, etten sit viitsinyt. Minkä vuotinen on?

Vaimentimet tosiaan PAKKO ostos, kunnon jytinöillä toi pyörä on niiiin mahtava.
 
Juu vähän iällä noikin alkaa jo olemaan mutta edelleen ihan hyvännäköinen pyörä mun mielestä.. Ihastuin joskus liikennevaloissa niihin jytinöihin. :D 99 mallinen ja keltainen..
 
Vois melkein tommoset tilata jostain. Ei viittis ostaa ihan sikaa säkissä ku ei yhtään tiedä mihin suuntaan ääni muuttuu..:)
Ylipäätään kun kyseessä on Suzna ja jo tietyllä tavalla classikkomalli on melkein rikos laittaa tuohon muuta kuin Yoshit (tämä uusi Tellun omistaja tiennee että Suizna ja Yoshi on aika lailla paita ja perse ja esim. AMA-Superbike sarjaa on vuosia dominoinut Yoshimura Suzuki ;) ). V2-pata + mahdollisimmat avarat Yoshit; meinaakko nää että äänet hiljenee ;)

Mulla on 1000RR-hontrassa HRC:n hovihankkijan Moriwakin race-kokohuilu; merkki/valmistaja sopi pakettiin ja nuotti on kohdallaan :)
 
V2-pata + mahdollisimmat avarat Yoshit; meinaakko nää että äänet hiljenee ;)

Ylipäätään tarkotin ettei viittis ostaa mitä tahansa pönttöjä siihen.. :) joskus tuli petyttyä pahemman kerran ku vanhaan fzr Yamahaan ostin jonku micronin vaimentimen ni äänet pienemmät ku vakiolla.

Uskaltaisko ostaa Yoshimura rs3 ku niitä ainaki on saatavilla?
 
Ylipäätään tarkotin ettei viittis ostaa mitä tahansa pönttöjä siihen.. :) joskus tuli petyttyä pahemman kerran ku vanhaan fzr Yamahaan ostin jonku micronin vaimentimen ni äänet pienemmät ku vakiolla.
Sisukset hitolle ja jo pörisee :)

Uskaltaisko ostaa Yoshimura rs3 ku niitä ainaki on saatavilla?
Yoshin pitäisi olla kyllä suznaan varsin safe bet ja harvemmin on kuullut että RS3:t on liian hiljaset.
 
Kun työnnän tai siirrän pyörää, siis lihasvoimilla huomaan että etupää naksuu hiukan. Kyseessä ei ole pyöränlaakeri. Mietein että naksuuko se etuhaarukan ja rungon kiinnityksestä vai paukkuuko siellä iskarit.

Ostin prätkän siis kesäkuussa ja se piti jo silloin tuota ääntä. Nyt jälkeenpäin alkanut ärsyttämään ja taitaa olla turhan myöhäistä mennä valittamaan liikkeeseen asiasta. prkl.
Mietein että jos se ohjauslaakeri menee vaihtoon niin tosi halpaa taitaa olla... :curs:
 
Kun työnnän tai siirrän pyörää, siis lihasvoimilla huomaan että etupää naksuu hiukan. Kyseessä ei ole pyöränlaakeri. Mietein että naksuuko se etuhaarukan ja rungon kiinnityksestä vai paukkuuko siellä iskarit.

Ostin prätkän siis kesäkuussa ja se piti jo silloin tuota ääntä. Nyt jälkeenpäin alkanut ärsyttämään ja taitaa olla turhan myöhäistä mennä valittamaan liikkeeseen asiasta. prkl.
Mietein että jos se ohjauslaakeri menee vaihtoon niin tosi halpaa taitaa olla... :curs:

Tuntuuko ohjauksessa mitään pykäliä tai takkuileeko se muuten?

Mikä pyörä sulla on? Alle 200 e saat luultavasti vahdatettua ohjauslaakerin...
 
Kato ensin nyt että etuputket on kiinni kunnolla ja varmistu ettei naksuminen kuulu jarruista. Ohjauslaakerin testaat helposti nostamalla keulan ilmaan ja koitat onko klappia putkia vetelemällä ja sitten tankoa kääntämällä tunnustelet onko tasainen.

Monesti vaan ohjauslaakeri löysällä ja eipä toi kovin ihmehomma oo edes vaihtaa. Itse viime kesänä vaihdoin ja orkkislaakerit maksoi 55 euroa.
 
Tuntuuko ohjauksessa mitään pykäliä tai takkuileeko se muuten?

Mikä pyörä sulla on? Alle 200 e saat luultavasti vahdatettua ohjauslaakerin...

En ole huomannut takkuamista tai muutakaan, toi ääni vain.
zx6r -06 16tkm

E: taidan nostaa etupään ilmaan ens kerralla ja vähän tutkailla tarkemmin.
 
Back
Ylös Bottom