Moottoripyörä?

Tulipahan messuilla pyörittyä useampi tunti. Tonnisista (Suitza, Jammu ja Kawa) ei minkään keula miellyttänyt silmää, vaan olivat kauhean kulmikkaita jokainen. Uusi R1 oli varsinkin törkeän näköinen. Samoin uusi BMW ja KTM olivat jotenkin erikoisia myös keulasta, vaikka muuten bemari aika maukas olikin. Sen sijaan Ducatin 1098 ja 1198 sekä Daytona olivat aina yhtä linjakkaita, 1000RR putoaa siihen välimaastoon. Messujen erikoisin anti oli satulan alla olevat ropellit Benellin (TNT?) mallissa? Oliko sinne sitten laitettu syyläri?
 
Olen vaihtanut zx-6r:n (-06) vakioäänenvaimentimen akran pönttöön. vielä vaihda ilmansuodattimen ns. paremmin hengittävään (ja pestävään).

Olen pähkäillyt että virtausten "parannuttua" saattaa käydä liian laihalla, vai miten??
KUINKA tarpeellista on käydä säädättämässä pyörä uusiksi?
Lähistöllä on 4 paikkaa, joista yhdessä on dyno. Kuinka hyvin tollaset merkkiliikkeet saa säädettyä ilman dynoa?
Säätö ei ole tuolla "virityksellä" pakollinen, mutta itse
kävisin dynottamassa pyörän ja samalla sen sitten säädetäisiin tasaiset tehokäyrät.
jos kokoputkiston laittaa ni kattoisin et on pakollinen toi säätö.

en omaa fillariakaan mene nyt säädättämään ku änkkärit vaan vaihdan.
Mulla ainakin Busa paukkuu moottorijarrutuksissa, kun on noi pöntöt vaihdettu. Eli virtauksen parantuminen sotkee hiukan perusseoksilla käyvää konetta.

Toki kyse ei ole mistään vakavasta jutusta. Itsekin säädättäisin käyrät tasaisiksi kuten Tomppa82 jo tossa mainitsi.
 
Messut jäi tänä vuonna väliin. Viime vuonna tuli mentyä. Oman pyörän myin isälleni kuluneena talvena ja oman uuden pyörän osto saa odottaa vielä vuoden. Saa onneksi ensi kesän ajaa iskän pyörällä, kun se ei paljon enää ajele. Oli hyvä kauppa. Kevättä ja ajokelejä siis odotellen.. Nyt onkin kova kuntokuuri päällä taas kesää kohti.
 
Mulla ainakin Busa paukkuu moottorijarrutuksissa, kun on noi pöntöt vaihdettu. Eli virtauksen parantuminen sotkee hiukan perusseoksilla käyvää konetta.

Toki kyse ei ole mistään vakavasta jutusta. Itsekin säädättäisin käyrät tasaisiksi kuten Tomppa82 jo tossa mainitsi.


nojoo.. taidan sit omaa boksia vaan säädättää.
 
Joko alkaa kärpänen on purassut, että pääsisi nopeasti vaan ajelemaan? Itsellä houkuttelisi kaluston päivitys vaan aika nihkeästi pyöriä saa nyt myytyä/vaihdettua :( Kuinka monelta muuten löytyy vaihdenäyttö omasta pyörästä ja miten se on toiminut? Se olisi varmaan seuraava prokkis sitten hommata sellainen..

Oispa kevät/kesä :haart:
 
Kuinka monelta muuten löytyy vaihdenäyttö omasta pyörästä ja miten se on toiminut? Se olisi varmaan seuraava prokkis sitten hommata sellainen..

Vaihdenäyttö on, toimii hyvin. Melko tarpeeton yleensä, radalla ja nopeusajoissa jotain riemua siitä on, muuten menee sarjaan "ihan kiva lelu".
 
Alkaa mennä hermot tähän pyörävalintaan... Mopoa pitäisi vaihtaa uudempaan. Kipu hintarajana pidän suunnilleen 10ke.

Kyykky pitää olla ja sitten se 150hp+, 1000rr ja busa ovat nyt olleet tässä syynin alla. Jokseenkin varmaan kantsisi ottaa kikserit mukaan vielä katselmukseen. En vaan oikein hahmota noista vuosimallien pääpiirteisiä eroja. 03-04 ovat ilmeisesti samaa ja 05-07 suunnilleen samaa? Kawa ja yamaha vähän etoo jostain syystä.

Käyttö on lähinnä niin että ajan kelillä kuin kelillä kaikki mahdolliset ajot mopolla ja välillä mutkapätkiä veteleen. Välillä sitten 700-1000km viikonloppureissuja ja mukaan pitäis mahtua semmoiset vajaan viikon kamppeet. Oon pärjänny 42 litran laukulla ok vanhalla mopolla, mahdollisesti pehmeet vaihtoehdot tulis uuteen mopoon.

Kyytiläistä korkeintaan vähän pikkupörräilyssä mukana.

En oo päässy testaan tonnikyykkyjä, niin tohtiikohan tollaista ostaa ilman koeajoa.
 
Alkaa mennä hermot tähän pyörävalintaan... Mopoa pitäisi vaihtaa uudempaan. Kipu hintarajana pidän suunnilleen 10ke.

Kyykky pitää olla ja sitten se 150hp+, 1000rr ja busa ovat nyt olleet tässä syynin alla. Jokseenkin varmaan kantsisi ottaa kikserit mukaan vielä katselmukseen.

Käyttö on lähinnä niin että ajan kelillä kuin kelillä kaikki mahdolliset ajot mopolla ja välillä mutkapätkiä veteleen. Välillä sitten 700-1000km viikonloppureissuja ja mukaan pitäis mahtua semmoiset vajaan viikon kamppeet. Oon pärjänny 42 litran laukulla ok vanhalla mopolla, mahdollisesti pehmeet vaihtoehdot tulis uuteen mopoon.

Noilla ehdoilla etsisin vanhan mallin busaa. Hinta/teho/ajomukavuus/monipuolisuus suhteet kohdillaan, 10ke hintaluokkaan löytyy paljon vaihtoehtoja liikkeistä. Ajohauskuus on sitten varmaan makuasia, fyysisessä koossa melko radikaali ero noihin kilokyykkyihin verrattuna jotka on tietysti kevyempiä heitellä radalla/mutkatiellä, mutta pitkän matkan ajomukavuus varmasti keskimäärin parempi.

Itsellä tulee nyt busan jälkeen keskimääräisen kilokyykyn päällä fiilis, että mikä v***n mopo tämä rimpula oikein on, kun busan päällä tuntuu istuvansa ISON moottoripyörän päälle. Ja kyllä busakin mutkaan taittuu, kun näyttää sille kuka on pomo. :whip: :D

ai miten niin busafani?

Kesää odotellessa..
 
Noilla ehdoilla etsisin vanhan mallin busaa. Hinta/teho/ajomukavuus/monipuolisuus suhteet kohdillaan, 10ke hintaluokkaan löytyy paljon vaihtoehtoja liikkeistä. Ajohauskuus on sitten varmaan makuasia, fyysisessä koossa melko radikaali ero noihin kilokyykkyihin verrattuna jotka on tietysti kevyempiä heitellä radalla/mutkatiellä, mutta pitkän matkan ajomukavuus varmasti keskimäärin parempi.

Itsellä tulee nyt busan jälkeen keskimääräisen kilokyykyn päällä fiilis, että mikä v***n mopo tämä rimpula oikein on, kun busan päällä tuntuu istuvansa ISON moottoripyörän päälle. Ja kyllä busakin mutkaan taittuu, kun näyttää sille kuka on pomo. :whip: :D

ai miten niin busafani?

Kesää odotellessa..
Radalle tuskin kauheesti täältä periferiasta tulee lähettyä...

Kyllähän se varmasti busa ehkä liukkaimmin noihin vaatimuksiin menee, ja se tässä onkin ollut päävaihtoehtona... Mietin vaan onko se liian kompromissi vaan noitten pitempien reissujen takia ja vie turhaan hauskuutta sitten mutkapätkiltä. Tosin busakin on vanhaa raatoa valovuoden edellä joka suhteessa. Varmaankin ensimmäisenä perää nostan sellaisesta niin sitten ainakin notkenee...

On vaan noi busanistit niin pirun lämpöisinä, ettei niiltä oikein saa objektiivisia mielipiteitä. ;) Jokseenkin myös olisi ihmetyttää kun ylivuotisia myytiin halvalla 08 niin silti pyynnit on aika kohtuu kovia vanhalla kopalla tuolla vm 01-06 välillä. Täysputki sais olla mopossa paikallaan, en jaksa alkaa kerätä vakioryönää ja etsimään yoshimuria.

Yksityiseltä se melkein kannattaa ostaa kun en tarvi rahoitusta yms ja vanha on myity. Ellei sitten liikkeissä ala paniikkimarkkinat kun vaihdokit jää taantumassa taloon.

busia:
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=718148
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=721586
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=719648

kiksuja:
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=706618
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=721351
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=624954

1000räärää
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=717996
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=718622

joo-o... Emt, eniten kyllä inhoon sitä että laittaa 9ke pyörään ja vaihtaa sitten jo ostettaessa paskana olevista ohjauslaakereista eteenpäin kaiken ja pyörän arvo on 2 vuoden päästä 5ke.
 
Kyllähän se varmasti busa ehkä liukkaimmin noihin vaatimuksiin menee, ja se tässä onkin ollut päävaihtoehtona... Mietin vaan onko se liian kompromissi vaan noitten pitempien reissujen takia ja vie turhaan hauskuutta sitten mutkapätkiltä. Tosin busakin on vanhaa raatoa valovuoden edellä joka suhteessa. Varmaankin ensimmäisenä perää nostan sellaisesta niin sitten ainakin notkenee...

Kompromissihan se busa on. Mielestäni varsin onnistunut kompromissi, kaikki onnistuu hyvin, vaikka ei se missään ole paras. Kilokyykky on takuulla parempi mutkalla. Sitten omista välityksistäsi riippuen väitän busaa todennäköisesti mukavemmaksi "arkiajossa". Raskaampana ja pidempänä vakaampi, kilokyykky on kyllä sitten äkäsemmin nokka pystyssä..

Ei muuta kuin fiilistelemään liikkeisiin, kylmät tyypit sanoo jo paljon..

On vaan noi busanistit niin pirun lämpöisinä, ettei niiltä oikein saa objektiivisia mielipiteitä. ;)

Luulet vaan.. :D
 
Joko alkaa kärpänen on purassut, että pääsisi nopeasti vaan ajelemaan? Itsellä houkuttelisi kaluston päivitys vaan aika nihkeästi pyöriä saa nyt myytyä/vaihdettua :( Kuinka monelta muuten löytyy vaihdenäyttö omasta pyörästä ja miten se on toiminut? Se olisi varmaan seuraava prokkis sitten hommata sellainen..

Oispa kevät/kesä :haart:


Acumen vaihdenäytön asensin just. Mulla on joku pakko-oire runkata niitä vaihteita 40-60 alueella ja päätin lopettaa sen arpomisen (että onko 2. vai 3. .... 4. vai 5. ..) :david:

todellakin tulis se 4.5. , silloin reissusta takas suomeen ja ajoon :whip:
 
Alkaa mennä hermot tähän pyörävalintaan... Mopoa pitäisi vaihtaa uudempaan. Kipu hintarajana pidän suunnilleen 10ke.

Kyykky pitää olla ja sitten se 150hp+, 1000rr ja busa ovat nyt olleet tässä syynin alla. Jokseenkin varmaan kantsisi ottaa kikserit mukaan vielä katselmukseen. En vaan oikein hahmota noista vuosimallien pääpiirteisiä eroja. 03-04 ovat ilmeisesti samaa ja 05-07 suunnilleen samaa? Kawa ja yamaha vähän etoo jostain syystä.

Käyttö on lähinnä niin että ajan kelillä kuin kelillä kaikki mahdolliset ajot mopolla ja välillä mutkapätkiä veteleen. Välillä sitten 700-1000km viikonloppureissuja ja mukaan pitäis mahtua semmoiset vajaan viikon kamppeet. Oon pärjänny 42 litran laukulla ok vanhalla mopolla, mahdollisesti pehmeet vaihtoehdot tulis uuteen mopoon.

Kyytiläistä korkeintaan vähän pikkupörräilyssä mukana.

En oo päässy testaan tonnikyykkyjä, niin tohtiikohan tollaista ostaa ilman koeajoa.

Keväällä kun lumet sulaa niin rohkeasti koeajolle vaan sen verran erilaiset pelit kyseessä jos busaa ja kilokyykkyä vertaa että ei sitä voi kukaan muu sanoa miten juuri sinulle sopii. Busa on kyllä kieltämättä mukava ja leppoisa ajettava reissussa mutta järkyttävän kankea mutkapätkällä ja radalla verrattuna kilokyykkyihin.
 
Alkaa mennä hermot tähän pyörävalintaan... Mopoa pitäisi vaihtaa uudempaan. Kipu hintarajana pidän suunnilleen 10ke.

Kyykky pitää olla ja sitten se 150hp+, 1000rr ja busa ovat nyt olleet tässä syynin alla. Jokseenkin varmaan kantsisi ottaa kikserit mukaan vielä katselmukseen. En vaan oikein hahmota noista vuosimallien pääpiirteisiä eroja. 03-04 ovat ilmeisesti samaa ja 05-07 suunnilleen samaa? Kawa ja yamaha vähän etoo jostain syystä.

Käyttö on lähinnä niin että ajan kelillä kuin kelillä kaikki mahdolliset ajot mopolla ja välillä mutkapätkiä veteleen. Välillä sitten 700-1000km viikonloppureissuja ja mukaan pitäis mahtua semmoiset vajaan viikon kamppeet. Oon pärjänny 42 litran laukulla ok vanhalla mopolla, mahdollisesti pehmeet vaihtoehdot tulis uuteen mopoon.

Kyytiläistä korkeintaan vähän pikkupörräilyssä mukana.

En oo päässy testaan tonnikyykkyjä, niin tohtiikohan tollaista ostaa ilman koeajoa.
Keväällä kun lumet sulaa niin rohkeasti koeajolle vaan sen verran erilaiset pelit kyseessä jos busaa ja kilokyykkyä vertaa että ei sitä voi kukaan muu sanoa miten juuri sinulle sopii. Busa on kyllä kieltämättä mukava ja leppoisa ajettava reissussa mutta järkyttävän kankea mutkapätkällä ja radalla verrattuna kilokyykkyihin.
Weeboomin spekseillä Busa olis varmasti oikea valinta. Mulla on ollu kiloGixxer ja nykyään Busa. Busa on mun mielestä ihan eri planeetalta. Huomattavasti mukavampi ajaa mun mielestä ja tuo jamppaxin mainitsema "jäykkyys" on makuasia.

Busan jarruja monet haukkuu, mutta kyllä se pysähtyy mukavasti, kun niiden "pehmeyteen" tottuu.
 
Acumen vaihdenäytön asensin just. Mulla on joku pakko-oire runkata niitä vaihteita 40-60 alueella ja päätin lopettaa sen arpomisen (että onko 2. vai 3. .... 4. vai 5. ..) :david:

todellakin tulis se 4.5. , silloin reissusta takas suomeen ja ajoon :whip:


Mitäs tuollainen vempain maksaa ja miten se asennetaan? Pitääkö olla joku mallikohtainen vai löytyykö joku universal?
 
Kiekat saat puolalta ja nopeuden sähköiseen lukuun on ainakin Acumenilla lisäkikkare kaupan pyöriin joissa on wanhan kansan vaijerimittari.

Edit. Siis jos siinä pyörässä ei oo kiekkamittaria. Jos kiekkamittari löytyy niin signaali jossakin karvassa varmasti matkaa ja siitä sen voi ryöstää.

Edit2. Tämä siis se nopeusanturiviritelmä:
http://www.acumen-electronics.co.uk/product/Speedo_Upgrade_Kit_30101
 
Hayabusa

Mites uuden bussin omistajat! Minulla aiemmin ollut xx ja nykyisin 06vm 1000-gsx-r. Kun nyt toi parempi puolisko on vihdoin lupautunut, että ensi kesällä reissaillaan ja hän kyydissä. Niin onko busan uusin peli paras ns. "kompromissi"? Kuitenkin pitäisi olla sporttisuutta ja kyyditys mahdollisuutta.
 
...Kun nyt toi parempi puolisko on vihdoin lupautunut, että ensi kesällä reissaillaan ja hän kyydissä. Niin onko busan uusin peli paras ns. "kompromissi"?
Kompromissi, joo. Eiks se paras vaihtoehto olisi että parempi puolisko ajaisi itse? ;)
 
Back
Ylös Bottom