Moottoripyörä?

Kyllä se busa radallekkin tosiaan sopii nätisti. Kallistusvaraa ei ehkä ole ihan niin paljon kuin kyykymmissä pyörissä.. Mutta eipä siitä tainnut kukaan ohi tullakkaan, vaikka ei vedä suoria kaasu pohjassa.. hitaassa ryhmässä :nolo: :D

Jos oikeasti olisin liian rikas, niin melko varmaan hommaisin jonkinlaisen pikku kyykyn rata-ajoa varten. Sen verran kivaa puuhaa se on.
Minkälaisia nopeuksia sulla tuli suorilla? Ehtikö yhtään tiirailemaan mittaria?
 
Jos ajelee tuollai peilit kiinni niin hyvä apu ajoasennon löytämiseen on koittaa hilata pää tuohon abot peilin tasolle, niin tulee roikuttua tarpeeksi myös yläkropan osalta. Monesti näkee että mennään poikittain siinä pyörän päällä kun takapuolen siirtää aina puolelta toiselle mutta yläkroppa unohtuu. Itselläkään ei oikeen kunnon ratapyörää ole mutta onpahan sitte selitys jos ei kierroajat miellytä, oma vikahan se ei voi olla missään nimessä:D Haaveissa olisi kanssa ostaa joku oikeen ratapyörä jos toi talous tosta vielä kohenisi joskus

Ei kannata tuosta katsoa mun ajoasentoa mutkassa. Tuo kun on Kemoran eka vasempaan niistä pidemmistä ja tiukemmista mutkista ja ollaan vielä aika pitkällä, vasta hieman myöhemmin aloitetaan kääntymään tiukemmin. Hain tuon mutkan aika kaukaa, kun tuntu saavan huomattavasti mukavemman mutkanopeuden..
 
Minkälaisia nopeuksia sulla tuli suorilla? Ehtikö yhtään tiirailemaan mittaria?

Ööö.. En nyt mitään maksimeja hakenut missään vaiheessa, suositus kun tuolla .orgin ajoissa oli pitää suoranopeudet isoilla pyörillä kohtuullisina, että mutkissa nopeemmat ja suoralla hitaammat pääsis ohitte.

Katsomon suoran loppupuolella oli helposti 200-220km/h jos huvitti ajaa (mittari kalibroitu). Lisääkin olis saanu, mutta en viitsi ottaa riskiä ja vetää mutkaa pitkäksi. Alastarossa kerran vedin pääsuoran jälkeen nurmikolle reilusti yli satasta, kun vedin suoran "täysiä". Onneksi siinä on se kiihdytys suora vierellä.. :D Sen jälkeen olen pitänyt suoranopeudet "kohtuullisina".

edit: lisäksi jostain syystä "arastelen" sitä kemoran katsomon suoran jälkeistä mutkaa, en tiedä miksi, tiedän että siitä pitäs busalla päästä pitkästi yli 140km/h vauhdilla, mutta itse en juuri päälle 120 siihen kehtaa tulla....vielä.
 
lisäksi jostain syystä "arastelen" sitä kemoran katsomon suoran jälkeistä mutkaa, en tiedä miksi, tiedän että siitä pitäs busalla päästä pitkästi yli 140km/h vauhdilla, mutta itse en juuri päälle 120 siihen kehtaa tulla....vielä.

Itseä kanssa hirvitti kanssa nuo pääsuora-katsomosuora ja katsomosuoran jälkeiset kurvit kun pitäisi ajaa niin prkleen kovaa ja siittä kun sit lähtee niin kanssa lähtee... mutta pikku hiljaa tuli lisää luottoa pyörään ja jossain 3päivän kohilla tänä kesänä rupesi ajokulkemaan niihinkin. Itsellä on onneksi niin tehoton pyörä että voi laskea suorat surutta täysiä niin pysyy hyvä rytmi päällä ja "jarrumerkit" toimivat kun aina se about saman verran kyytiä kun sinne mutkaan tulee.
 
Itseä kanssa hirvitti kanssa nuo pääsuora-katsomosuora ja katsomosuoran jälkeiset kurvit kun pitäisi ajaa niin prkleen kovaa ja siittä kun sit lähtee niin kanssa lähtee... mutta pikku hiljaa tuli lisää luottoa pyörään ja jossain 3päivän kohilla tänä kesänä rupesi ajokulkemaan niihinkin. Itsellä on onneksi niin tehoton pyörä että voi laskea suorat surutta täysiä niin pysyy hyvä rytmi päällä ja "jarrumerkit" toimivat kun aina se about saman verran kyytiä kun sinne mutkaan tulee.

Viimeisellä kerralla kemorassa (eka tänä vuonna ja toinen kerta ikinä) alkoi jo vähän tuon 2. mutkan kanssa tulemaan sinuiksi, eka mutka hirvittää vielä, kun vähän sokea mutka on.
 
Tulipa kierrettyä tänään taas Kemoraa. Kyllä siinä hermo lepää ja maalliset asiat unohtuu, kun saa pistää radalla menemään.

Jännää muuten.. En saa millään polvea maahan busan selästä, vaikka roikun kuinka. Varpaat sen sijaan raapii asfalttia vähän väliä.. :D Vaikka jalka on päkiän varassa tapilla..

Periaatteessa riittää että on toinen kannikka penkillä ja toinen kurvin puolella pois penkiltä (eli ajopuvun perssauma on penkin laidan kohdilla max. Ei pitäis tarvita roikkua tuon enempää jos varpaatkin kerran varpaatkin ottaa maahan, varsinkin jos pidät päkiää etkä kantapäätä tapilla.

Jos roikut enemmän niin on vaikea työntää polvea "ulos" : reisi menee enemmänkin pyörän suuntaisesti ja polvi osoittaa etuviistoon eikä kohti asfalttia, poispäin pyörästä. Hankala selittää mutta jos kokeilet vaikka kun mopo on parkissa niin ymmärrät mitä tarkoitan.
 
Periaatteessa riittää että on toinen kannikka penkillä ja toinen kurvin puolella pois penkiltä (eli ajopuvun perssauma on penkin laidan kohdilla max. Ei pitäis tarvita roikkua tuon enempää jos varpaatkin kerran varpaatkin ottaa maahan, varsinkin jos pidät päkiää etkä kantapäätä tapilla.

Jos roikut enemmän niin on vaikea työntää polvea "ulos" : reisi menee enemmänkin pyörän suuntaisesti ja polvi osoittaa etuviistoon eikä kohti asfalttia, poispäin pyörästä. Hankala selittää mutta jos kokeilet vaikka kun mopo on parkissa niin ymmärrät mitä tarkoitan.

Ja jos sillä roikkumisella haetaan muutakin kuin sitä polvipalaa sinne maapalloon niin kannattaa keskittyä enemmän tohon yläkroppaan mikä painavampana ja korkeammalla pyörässä sijaitsevana vaikuttaa paaaaljon enemmän kuin alakropan asento siihen pyörän käyttäytymiseen ja kallistusvaran riittämiseen. jos nyt kukaan ymmärsi mitä tarkoitan :D
 
Ja jos sillä roikkumisella haetaan muutakin kuin sitä polvipalaa sinne maapalloon niin kannattaa keskittyä enemmän tohon yläkroppaan mikä painavampana ja korkeammalla pyörässä sijaitsevana vaikuttaa paaaaljon enemmän kuin alakropan asento siihen pyörän käyttäytymiseen ja kallistusvaran riittämiseen. jos nyt kukaan ymmärsi mitä tarkoitan :D

Joo, kyllä tuon yläkropan vaikutuksen huomaa tälläinen amatöörikin. Ja onneksi on jo jonkin verran oppinut mihin pitää katsoa ja missä yläkroppa roikkuu. Luulenkin, että mun "varpaat raapii maata, polvi ei" "ongelma" johtuu pari vuotta vanhoista ajohousuista, jotka on mystisesti kiristyneet vuosien varrella ja rajoittaa varsinkin sivusuunnassa jalkojen liikettä melko runsaasti. :dance:
 
Kyl mä yritän syyskuun ajella.. ja samalla voisin kysyä vinkkejä hyviin talvisäilytyspaikkoihin Turun lähistöllä.
 
Joskus joulukuussa EHKÄ. On sopivasti toi talvisäilytyspaikka ihan tossa omassa autotallissa niin siittä se aina lähtee ajoon jos kelit sallivat vaikka olisi helmikuu:thumbs:
 
Jaahas tais sittenkin mennä oma pyörä talviteloille jo :jahas:

Aikamoista mekkallaa rupesi konehuoneen puolelta kantautumaan tyhjäkäynillä, joku metalli sielä laahaa toista vasten mutta muuten toimii ihan jees ei tärise, tehot tallella ja ei pöllyyttele savua. Tänään kerkesin kurkkaamaan kannen sisään mutta ei löytynyt mitään jännää sieltä täytyy huomenna jatkaa tutkimuksia mutta tuskin on ihan heti takaisin ajossa on sellainen kutina perseessä :lol2:
 
Jaahas tais sittenkin mennä oma pyörä talviteloille jo :jahas:

Aikamoista mekkallaa rupesi konehuoneen puolelta kantautumaan tyhjäkäynillä, joku metalli sielä laahaa toista vasten mutta muuten toimii ihan jees ei tärise, tehot tallella ja ei pöllyyttele savua. Tänään kerkesin kurkkaamaan kannen sisään mutta ei löytynyt mitään jännää sieltä täytyy huomenna jatkaa tutkimuksia mutta tuskin on ihan heti takaisin ajossa on sellainen kutina perseessä :lol2:
Kannattaa ihan suosiolla lopettaa kausi nyt ja rauhassa tutkia kone. Kyllä talvella harmittaa, jos nyt hätäilet ja ajat koneen hajalle. Kustannukset voi nousta tosi radikaalisti, jos isoa tuhoa tulee.
 
Back
Ylös Bottom