Moottoripyörä?

Noh.. vauhtia ei edes ollut paljoa 134@80. Tämmöstä sattuu paremmissakin piireissä :) Ensi kesänä kyllä hommaan semmosen pyörän mikä kulkee sen 300km/h. Tuo vanha vätys ei kule kun 255km/h perkele.
 
Noh.. vauhtia ei edes ollut paljoa 134@80. Tämmöstä sattuu paremmissakin piireissä :) Ensi kesänä kyllä hommaan semmosen pyörän mikä kulkee sen 300km/h. Tuo vanha vätys ei kule kun 255km/h perkele.

no aika hyvät sanktiot meinaat et tulee noin pienillä nopeuksilla:wtf:
mä vedin tos joku aika sitte 146@80 alueella.
Kortti pois 2kk ja 680€ sakkoja.
 
Soitin vakuutusyhtiöihin kyselläkseni tehokkaan moottoripyörän vakuutuksista.

Tulos oli niin käsittämätön, että en voi uskoa sitä todeksi:

R1:sen täyskasko:
- Pohjola, vuosimaksu 70 % bonuksilla 704 euroa
- IF, vuosimaksu 70 % bonuksilla 2395 euroa!!!

IF:ssä täyskaskon vuosimaksu ilman bonuksia olisi siis noin 8000 euroa. En uskonut korviani, mutta usean tarkastuksenkin jälkeen piti kuulemma paikkaansa. Vakuutusasiamies oli niin ihmeissään itsekin, että lupasi palata asiaan, jos löytää laskelmasta virheen.

Voiko tuo pitää paikkaansa?

Kävin eilen IF:ssä kyseleen vakuutustarjouksen tulevaan FZ1:een.
Täyskasko + liikenne vuodessa vain 3900 euroa.
Tänään vaihdoin yhtiötä kaikkien vakuutusten osalta. Huomasin maksaneeni kaikessa vähän ylimääräistä IF:lle..

Laskelman tehnyt nainen haki paikalle myös jonkun vanhemman naisihmisen, joka varmisti, että oikeinhan tuo on. Teho-paino suhde kuulemma ratkaisee.
Nuorempi kehoitti ystävällisesti kyselemään myös muualta...
 
Tapiolassa 30/60 bonuksilla Super Duken liikenne+täyskasko on ~1300E/v. Mielestäni ihan ok, tosin pyörässähän ei ole mitenkään älytön teho-painosuhde.
 
Vakuutuksista sen verran että kun kävin uudelle tulokkaalle (speed triple -05) kyselemässä tarjoukset kaikista lafkoista niin fennia jysäytti liikenne + kasko 12,5ke/vuosi "ovh:ta" ja 30/70 bonareilla sen reilu 4,5k.. Veritas tarjos saman setin tuntuvasti alle tonnin. Valinta oli vaikea.
 
ton on pakko olla joku virhe.. ei saatana voi olla noin paljoa

mulla on turvassa 30/70 pikkasen alle tonnin tällä hetkellä. IF teki ystävällisen tarjouksen parin tonnin korville samoilla bonareilla.
 
Testasin Triumph Tigeria ja ylläri, ett alko taas tekee mieli jotain enduroa. Joku Suzuki Dr tms. ois ihan kiva lelu. Toisaalta tosi vähän tulee ajettua, vaikka joku pyörä ois käytössä.
 
Taas pienenä muistuksena tuosta vilkun käytöstä. Tänään kun olin autolla liikenteessä kääntymässä kolmion takaa, ajeli päätietä hiljalleen ohi joku keski-ikäinen customi tyyppi vilkku oikealle näyttäen. Onneksi tajusin motoristina vähän aikaa katsoa ja ohihan tuo ajoi. Kännyin sitten perään ja sama meno jatkui kohtuu pitkään vaikka yritin vähän valoja vilkutella.

Muistakaa siis tarkistella tuota, autoilijan on ihan liian helppoa huomata se vilkku ja kääntyä eteen.. Sitten taas haukutaan kuinka kotilokuski ajoi kolmiontakaa suoraan eteen.
 
Mitenkä ihmiset öljyävät moottoripyörän ketjun, joka on lähes kokonaan pakoputken alla (esim. Hayabusa) piilossa? Ketjusprayta on käytännössä mahdotonta saada ketjun sisäpinnalle, joka olisi paras toimintatapa.

Oletteko tyytyneet rasvaamaan "ulkopinnat"?
 
Taas pienenä muistuksena tuosta vilkun käytöstä. Tänään kun olin autolla liikenteessä kääntymässä kolmion takaa, ajeli päätietä hiljalleen ohi joku keski-ikäinen customi tyyppi vilkku oikealle näyttäen. Onneksi tajusin motoristina vähän aikaa katsoa ja ohihan tuo ajoi. Kännyin sitten perään ja sama meno jatkui kohtuu pitkään vaikka yritin vähän valoja vilkutella.

Muistakaa siis tarkistella tuota, autoilijan on ihan liian helppoa huomata se vilkku ja kääntyä eteen.. Sitten taas haukutaan kuinka kotilokuski ajoi kolmiontakaa suoraan eteen.

Vaikeasti luettavaksi kirjoitit tekstisi, mutta joo vilkku jää joskus vahingossa päälle. Se kun ei mene itsestään pois päältä kuten autoissa.
 
Mitenkä ihmiset öljyävät moottoripyörän ketjun, joka on lähes kokonaan pakoputken alla (esim. Hayabusa) piilossa? Ketjusprayta on käytännössä mahdotonta saada ketjun sisäpinnalle, joka olisi paras toimintatapa.

Oletteko tyytyneet rasvaamaan "ulkopinnat"?

Ketjurasvari hoitaa sen homman.. ;)

Ilman rasvaria, rehdisti vain turvalleen maahan ja ruiskimaan.
 
Onko kellekkään tullut ongelmia esim. Husaberg 650fs moton kanssa kun poiliisit ovat pysäyttäneet, kun otteessa lukee 6kw vaikka todellisuudessa ihan muuta:)? Eihän siinä mikään järjenjättiläinen tartte olla että tajuu ettei se rätkän teho ole sama mitä papereissa...
 
Väärinpäin.
Customit on nahkahomopojille...
Kyykyt on koville jätkille...
(OT, Kipin iloksi :))
 
Väärinpäin.
Customit on nahkahomopojille...
Kyykyt on koville jätkille...
(OT, Kipin iloksi :))

No eiköhän jätkä tullu tänne sit :)

Kiva ku kyykkypyörät osa nostaa varovasti kättä custom miehille, mutta ne vaan päästää kädet ja jalat suorina ohi :D
 
Katos, jos ne ei osaa ajaa yhdelllä kädellä... Heti oltais ojassa. :)
 
Back
Ylös Bottom