Moottoripyörä?

Moporeissu alkanut jo hyvä tovi sitten. Pariisissa tällä hetkellä, vielä reilu viikko mopoilua jäljellä. Huomenna suunnataan kohti sveitsiä/eteläranskaa..

Ok, pakko siis käskeä kaveri tuonne heittämään, julkisiin ei viitsi lähteä nahkoissa ja kypärän kanssa. :D

BTW, mites tollanen 600 kyykky eroaa ajollisesti nakuista? Vai voiko tuota mitenkään järkevästi selittää? Ajoasento on ainakin epämiellyttävä mitä kylmätyyppejä on pikaisesti testannut mutta millainen ohjattuvuus, kaasu, jarrut, kytkimet jne noissa on?

Ja ais niin, kortti tuli tännekin juhannusviikolla heti ensiyrittämällä ilman virheitä. :) Vain se pyörä enää puuttuu ja nyt olisi kyllä pakko moinen lelu saada kun kesäloma alkoi eilen. :hyper:

Ajokokemusta nyt R6:lla reilut pari viikkoa. Mukava ajaa, tarkka, tunnokas, mutta hiljaa kun ajelee kaupungilla niin käsillehän tuo käy. Ja motarilla ajaessa tuuli riepottelee aikalailla kypärää.

Kävin juuri ostamassa Stormilta Dainesin nahkatakin coretex puvun kaveriksi, joutuivat tilaamaan sen kun ei kokoa löytynyt heti. :( Lisäksi otin Dainesin lyhytvartiset kengät samanmerkkisten saappaiden seuraksi. Ensi viikolla pääsee niitä testaamaan, kunhan ilmat olis lämpimät :hyper:

Kävin juuri ostamassa Stormilta Dainesin nahkatakin coretex puvun kaveriksi, joutuivat tilaamaan sen kun ei kokoa löytynyt heti. :( Lisäksi otin Dainesin lyhytvartiset kengät samanmerkkisten saappaiden seuraksi. Ensi viikolla pääsee niitä testaamaan, kunhan ilmat olis lämpimät :hyper:
Juu, mikäs sen hienompaa kuin nahkarotsi ja stadissa ajelemassa, tai muualla missä on helvetisti valoja tai joutuu muuten vaan pysähtelemään kuumalla ilmalla. Tulee meinaa aika helvetin kuuma siinä, muutenhan se on ihan ehdoton varuste:rolleyes:

Tässä olikin jo puhetta varusteista, onko kellään kokemuksia hanxin tuotteista? ja jos joku tietää jonkun sivuston missä olisi jokin kypärä vertailu olisi hieno homma!

Juu, mikäs sen hienompaa kuin nahkarotsi ja stadissa ajelemassa, tai muualla missä on helvetisti valoja tai joutuu muuten vaan pysähtelemään kuumalla ilmalla. Tulee meinaa aika helvetin kuuma siinä, muutenhan se on ihan ehdoton varuste:rolleyes:
Joo, mutta on se silti viileempi ku moni gore tai tixtex.

Yritin jossain vaiheessa katella josko olis löytyny vaaleana värinä jotain mesh-takkia mutta mustia nekin oli melkeen kaikki mitä olis voinu muuten kuvitella ostavansa. Eipä se verkkokangas auta siihen auringonpaisteessa paikallaan olemiseen niin paljoa, jos ite takki on pikimusta. A*:lla taitaa 1 takki olla mikä olis melkeen kokonaan valkonen/vaalean harmaa. (edit: muistin senkin väärin, suurimmaksi osaksi musta oli.)

Joo, mutta on se silti viileempi ku moni gore tai tixtex.

Yritin jossain vaiheessa katella josko olis löytyny vaaleana värinä jotain mesh-takkia mutta mustia nekin oli melkeen kaikki mitä olis voinu muuten kuvitella ostavansa. Eipä se verkkokangas auta siihen auringonpaisteessa paikallaan olemiseen niin paljoa, jos ite takki on pikimusta. A*:lla taitaa 1 takki olla mikä olis melkeen kokonaan valkonen/vaalean harmaa. (edit: muistin senkin väärin, suurimmaksi osaksi musta oli.)
Totta, mun mielestä toi mun kangas gore takki on kyl viileempi kun se mun alpinen nahka minkä hain sillon...mut musta on kyllä paskamainen väri kun tuntuu et se imee kaiken lämmön ja valon itteesä...

Jos nahkatakkeja meinaatte ostaa niin Fc-moto.de on ehdoton siinä. Reilusti halvemmat hinnat kuin suomesta ja tavara tulee kotiovelle asti postiennakkolla. Posti maksut yht 9,50€.
Oon tilannu aikasemminkin sieltä Alpinen nahkapökät.
Kaverin kaa uusitaan varusteet ja tilattiin 2 ICON:in takkia 2 Alpinen Smotohanskat ja 1 Arles Nessin Smotopuku. Suomen hintoihin verrattuna säästöö tuli about 1100€

Totta, mun mielestä toi mun kangas gore takki on kyl viileempi kun se mun alpinen nahka minkä hain sillon...mut musta on kyllä paskamainen väri kun tuntuu et se imee kaiken lämmön ja valon itteesä...
Oukei, mulla tixtex on kuumempi.

Jos nahkatakkeja meinaatte ostaa niin Fc-moto.de on ehdoton siinä. Reilusti halvemmat hinnat kuin suomesta ja tavara tulee kotiovelle asti postiennakkolla. Posti maksut yht 9,50€.
Oon tilannu aikasemminkin sieltä Alpinen nahkapökät.
Kaverin kaa uusitaan varusteet ja tilattiin 2 ICON:in takkia 2 Alpinen Smotohanskat ja 1 Arles Nessin Smotopuku. Suomen hintoihin verrattuna säästöö tuli about 1100€
Tuosta mestasta löytyy negatiivista(kin) palautetta vaikka ja kuinka, tsekkaa esim. moottoripyora.org:in foorumeilta.

Soitin vakuutusyhtiöihin kyselläkseni tehokkaan moottoripyörän vakuutuksista.

Tulos oli niin käsittämätön, että en voi uskoa sitä todeksi:

R1:sen täyskasko:
- Pohjola, vuosimaksu 70 % bonuksilla 704 euroa
- IF, vuosimaksu 70 % bonuksilla 2395 euroa!!!

IF:ssä täyskaskon vuosimaksu ilman bonuksia olisi siis noin 8000 euroa. En uskonut korviani, mutta usean tarkastuksenkin jälkeen piti kuulemma paikkaansa. Vakuutusasiamies oli niin ihmeissään itsekin, että lupasi palata asiaan, jos löytää laskelmasta virheen.

Voiko tuo pitää paikkaansa?

Ostin Dainesin nahkatakin, kaikinpuolin täydellinen takki. Mutta alaselkähän noissa takeissa jää välillä paljaaksi. Mitenkäs olette sen ratkaisseet? Lähinnä lyhyitä matkoja ajaessa. Pidemmillä matkoilla on korkeammat ajohousut jalassa!

Ostin Dainesin nahkatakin, kaikinpuolin täydellinen takki. Mutta alaselkähän noissa takeissa jää välillä paljaaksi. Mitenkäs olette sen ratkaisseet? Lähinnä lyhyitä matkoja ajaessa. Pidemmillä matkoilla on korkeammat ajohousut jalassa!

Dainesen nahkatakkeihin on saatavilla semmoinen jatkokappale kuin ZIP. Hintaa oli viime vuonna parikyt euroa ja ainakin mulla auttoi hyvin tuohon ongelmaan. Tulee siis vetoketjulla kiinni takin alaosaan.

Liitteet

• Prod01339_03022.webp
    Prod01339_03022.webp
    4 KB · Katsottu: 165
Oliko vakuutusyhtiöiden välillä yhtä suuri ero?

Luin vähän huolimattomasti tuon postauksesi, en huomannu että kyselit eroa. Mulla tuo 5500 € oli liikenne+kasko yhdessä. Karulta kyllä vaikuttaa tuo saamasi IFin laskelma, vaikka olenkin pitänyt ko. lafkaa riistäjänä.

-05 vaihdoin IFistä Turvaan ja ajokuukauden maksu putosi 220->160 €, bonukset vain kaskossa 70% (liikenne 0%). En kyllä muista paljonko oli liikennevakuutukset osuus tuossa kuukaudelle jyvitetyssä, mutta hyvin putosi maksut ja tuli vielä kaupan päälle ratavakuutus jota ei IFin versiossa ollu.

Sisältääkö sulla tuo pohjolan 704 € myös liikennevakuutuksen?

Dainesen nahkatakkeihin on saatavilla semmoinen jatkokappale kuin ZIP. Hintaa oli viime vuonna parikyt euroa ja ainakin mulla auttoi hyvin tuohon ongelmaan. Tulee siis vetoketjulla kiinni takin alaosaan.

Tollasen käynki huome hakeen! Kiitosta vinkistä! :thumbs:

Juuh toi zip on hyvä, käytössä ollut koko kesän. Itelle myyjä laittoi pussiin mukaan.

Eikös noi ifin pärrävakuutusmaksut alentuneet tälle vuodelle reippaasti? Hetken se oli "riskialtteille" pyörille käsittämättömän kallis, mutta olen saanut sen kuvan että ovat muuttaneet systeemiä.

Luin vähän huolimattomasti tuon postauksesi, en huomannu että kyselit eroa. Mulla tuo 5500 € oli liikenne+kasko yhdessä. Karulta kyllä vaikuttaa tuo saamasi IFin laskelma, vaikka olenkin pitänyt ko. lafkaa riistäjänä.

-05 vaihdoin IFistä Turvaan ja ajokuukauden maksu putosi 220->160 €, bonukset vain kaskossa 70% (liikenne 0%). En kyllä muista paljonko oli liikennevakuutukset osuus tuossa kuukaudelle jyvitetyssä, mutta hyvin putosi maksut ja tuli vielä kaupan päälle ratavakuutus jota ei IFin versiossa ollu.

Sisältääkö sulla tuo pohjolan 704 € myös liikennevakuutuksen?

Ei sisällä, yhteensä noin 1100 euroa Pohjolassa (bonukset 55 ja 70). Mutta pelkkä kasko siis IFissä 2400 euroa 70 bonuksilla. Älytöntä...

^

Mutta eihän se ole tyhmä joka pyytää. :D

Nykyään kyllä mukava tämä tehopainosuhde juttu, kun on mopottimen kuivapaino 220+ ja tehoa vaan 106 hv -> vakuutukset koko vuodeksi ~700 € 25/70 bonuksilla. Mutta eipä tällä yhdistelmällä kolmea sataa pääsekään...

No mutta nyt kilometrejä keräämään, joita tälle kaudelle tullu kohta 6000. :rock:

Back
Ylös Bottom