Moottoripyörä?

Minä en edes ymmärrä Gold Wing -kuskeja. Jos pitää matkaa ajaa niin mieluiten autolla. En kylläkään ole koskaan Gold Wingiä ajanut mutta prätkällä ei mieli tee matkaa taitaa on se sen verran leppoisampaa istua ilmastoidussa autossa, kevyet vaatteet päällä ja radiota kuunnellen. Ei haittaa vaikka välillä tulisi vettä taivaalta. Viime kesänä oli prätkä enkä tainnut yhtään yli 100 km lenkkiä tehdä.

Ymmärrän kyllä niitä jotka pitävät prätkällä matkustamisesta mutta itse olen sen verran mukavuudenhaluinen, että menen mielummin autolla.
Oikeastaan täysin samanlaisia ajatuksia on mullakin. Taitaa nuo meikäläisenkin yhtäjaksoisesti ajetut pätkät olla juurikin tota luokkaa.

Ei ole tosiaan prätkällä matkustaminen meikäläisen juttu. Autolla reissut, mopolla kruisailut ym.

Gold Wing -kuskeja en ymmärrä minäkään, tosin olisin kyllä valmis sellaisella vaikka 100 km:n tyypit ottamaan (tähän mennessä Gold Wing kokemukset ovat rajoittuneet muutaman kilometrin testiajoihin).

tät en ole ikinä ymmärtänyt, kuka helvetti nyt muutenkaan matkaa motarilla ajaa? siinähän menee kaikki hyvät tiet sivu suun.

korkeintaan siirtymiä, jos ei sopivia pienempiä teitä ole, voi motarilla ajaa.

no, en kyllä ymmärrä ihmisiä juurikaan missään muussakaan asiassa...

No sehän riippuu siitä, miksi sen motukan on hankkinut. Itsellä on pyörät ollut auton korvaajana kesällä yms, joten jos jonnekin on asiaa, niin toki sitä nopeinta reittiä mennään.

Asiahan on täysin eri, jos ajelu on hupia varten. Silloin ei erkkikään jaksa moottoritien pauhussa ajella, mielummin ajaa pikkuteitä yms.

Säästää, jos taxfree hinta on halpa...

www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenkilot/02_Autoverotus/index.jsp ja sieltä sovelletut plaaplaa taulukot muistaakseni... nyt näyttäs olevan sivut nurin... etit vaan samanmoisen pyörän mitä oot kattonu, ja tarkistat veromäärän taulukosta. Nekin on noin lukuja, mutta eivät varmaankaan paljoa heitä. Uskon että liike varmaan jotain välistä ottaa, mutta senkin suunilleen näkee kun tarkastelee verotaulukoita.

Pyörän voi ostaa myös tax free katsasttetuna. Mihin ne verot maksetaan ja millä aikavälillä :D tyhmä kun olen.

Eilen en enää voinut vastustaa ajohaluja, paskaisista teistä huolimatta... Tein kuitenkin lupauksen että vasta ens viikolla uudestaan... Ei jaksais pestä pyörää kokoajan... PASKAT!!!! BAANALLE!!
062802moto_prv.gif

No sehän riippuu siitä, miksi sen motukan on hankkinut. Itsellä on pyörät ollut auton korvaajana kesällä yms, joten jos jonnekin on asiaa, niin toki sitä nopeinta reittiä mennään.

Asiahan on täysin eri, jos ajelu on hupia varten. Silloin ei erkkikään jaksa moottoritien pauhussa ajella, mielummin ajaa pikkuteitä yms.

Tarkoititko nopeimmalla reitillä nyt autoa vai moottoripyörää? Moottoripyörä ei ainakaan ole nopein, jos ajattelee lähtöä *muistelee ajonpukuun pukeutumista yms.*. Ja piru kun kaupassa käyntikin oli puuroa ajokamoissa, ja ostosten survominen reppuun :jahas:

No joo pyörää tekis mieli taas :hyper:

prkl akku menny paskaks talven aikana. ei ota sisään mitään. päivän yrittäny ladata..
Et kai vaan jättänyt sitä paikoilleen talveksi? Aina kannattaa irroittaa akku ja säilyttää se lämpimässä talven ajan. Jos teit näin ja siltikään ei onnaa niin sitten se onkin eri asia.

pyörä on lämpimässä. tosin akku oli tosiaan kiinni. piti käynnistellä välillä sitä talven aikana kun sopivasti duunin varastossa säilytän mutta aina jotain tuli.. sit se vaan jäi.

mutta onneks se rupes pelittämään.

Et kai vaan jättänyt sitä paikoilleen talveksi? Aina kannattaa irroittaa akku ja säilyttää se lämpimässä talven ajan. Jos teit näin ja siltikään ei onnaa niin sitten se onkin eri asia.

Tai vaihtoehtoisesti käydä käyttämässä sitä noin 2kk välein.
Itse meinaan tänään hakea pyörän ajoon, toivottavasti ei ole pakkasta kun ajelen tallilta kotiin.

Varoituksen sana kaikille uusille ja miks ei vanhoillekkin motoristeille. Älkää helvetissä ajako kuorma-auton vieressä kehäteillä tai muillakaan teillä, missä menee 2 kaistaa samaan suuntaan. Sinne kuorma-auton peileihin jää niin isoja katveita, että sinne jää autotkin piiloon.
Tänään roikku joku sankari mun auton vieressä, mutta onneks kypärä vilahti, kun pälyilin niitä kuolleita kulmia ennen kaistanvaihtoa.
Eli ajakaa ohi tai ajakaa kontin/lavan takalaidan luona, jos haluatte ajella vielä jatkossakin.

Siinä ei paljon enää mussuteta, et kuorma-autoilijan vika, jos 20 000kg on "vähän" tönässy.

Varoituksen sana kaikille uusille ja miks ei vanhoillekkin motoristeille. Älkää helvetissä ajako kuorma-auton vieressä kehäteillä tai muillakaan teillä, missä menee 2 kaistaa samaan suuntaan. Sinne kuorma-auton peileihin jää niin isoja katveita, että sinne jää autotkin piiloon.
Tänään roikku joku sankari mun auton vieressä, mutta onneks kypärä vilahti, kun pälyilin niitä kuolleita kulmia ennen kaistanvaihtoa.
Eli ajakaa ohi tai ajakaa kontin/lavan takalaidan luona, jos haluatte ajella vielä jatkossakin.

Siinä ei paljon enää mussuteta, et kuorma-autoilijan vika, jos 20 000kg on "vähän" tönässy.

Totta joka sana, tosin eipä kantsi ajella henkilöautojenkaan katveissa.

Tuli ratkaistua toi akku ongelma vähän kalliimmalla tavalla.

kawasaki 6r -06 vaihtu busa -05..

huoh.. oli jo vähän ikäväkin busaa vaikka kiva leikkiä tollasella sirkkelillä välillä.

no hemmetti.. mentiin kaverin kanssa liikkeitä pyörimään ku sillä on lievästi sanottuna jumalaton prätkä kuume. ihan ku zeus tai joku pakana jumala olis lyöny mua takaraivoon ku käännyin liikkeen sisällä.. taivaallinen valo koristi jonon päässä olevaa busaa. (ikkuna katossa vissiin siin kohdas) myyjä heitti hyvän tarjouksen, tingin ja se oli sit siinä.

kaveria vituttaa ku sillä se kuume edelleen jatkuu ku ei vielä saanu hommattua pyörää :)

no hemmetti.. mentiin kaverin kanssa liikkeitä pyörimään ku sillä on lievästi sanottuna jumalaton prätkä kuume. ihan ku zeus tai joku pakana jumala olis lyöny mua takaraivoon ku käännyin liikkeen sisällä.. taivaallinen valo koristi jonon päässä olevaa busaa. (ikkuna katossa vissiin siin kohdas) myyjä heitti hyvän tarjouksen, tingin ja se oli sit siinä.

kaveria vituttaa ku sillä se kuume edelleen jatkuu ku ei vielä saanu hommattua pyörää :)

:hyvä: Kovin tuttua.. Itsekkin menin pari vuotta sitten ihan huvikseni katselemaan pyöriä ja varusteita tammikuussa. Lähdin kotiin ja käännyin takaisin tekemään kaupat busasta.. En ole katunut. :)

haha aika hyvä.

ei näitä laitteita tartte katua.. ihmettelen vaan et miks en sillo ostanu toista busaa ku vakuutuksesta rahat sain.

vedin auton kanssa vähän yhteen ja ostin auton vakuutusrahoilla. olis pitäny hommaa vaan toinen busa samantien.

edellisen hommasin ku autoliikkeessä olin asioilla ja just tuli sisään vaihdossa. piti samantien ruveta vääntämään kauppoja siitäkin..

ihmeellisesti nää menee :)

Alkaa näin ajokauden alussa pyöräpyreksia olemaan luokkaa hengenvaarallinen ja joku pyörä on kesäksi saatava. Onko porukoilla kokemuksia 600 Hornetista? On tullut joskus aikoinaan kevarilla päristeltyä ja nyt viime kesänä isän matkabemulla, eli täysin aloittelija en ole. Miinuksia ja plussia Hornestista? Loppuvatko tehot kesken 2kk jälkeen, eli pitäisikö säästää ja katsella vaikka 900cc Hornetia loppukesästä? 600cc ovat Nettimotossa 4000€+ ja 900cc 7000e+?

Mun mielestä 600 Hornetti on hieman eloton ja jotenkin vaisu. Helppo ja leppoisa ajettava tosin, oli sitten kyseessä 600 tai 900:nen. Eli jos Hornetin välttämättä haluaa, niin mä lähtisin melkein suosittelemaan 900:sta. Jos taasen joku kyykky on mahdollinen vaihtoehto, niin voit hyvin lähteä 600:lla liikenteeseen, niissä sentään piisaa luonnetta hieman pidemmälle kuin Hornetin vastaavassa.

Back
Ylös Bottom