Moottoripyörä?

Valmistusmääräkään ei päätä huimaa, 100kpl. Siinä on toinen pyörä Ducati Desmosedicin rinnalla, joita ei tule joka nakkikiskan kulmalla vastaan :)
 
Onko porukalla millaisia mielipiteitä/kokemuksia vm.03-07 tonnisista (R1, GSX-R, blade, 10r)
Suunnilleen fifty-fifty matka ja kaupunki ajoa. Ehkä muutaman kerran vois radallekkin eksyä.
Onko jotain ongelmia/tyyppivikoja jossakin?

vm.03 R1 on itsellä kokemusta, mutta ei yhtään vertailu pohjaa muihin merkkeihin.
 
Pätevän näköinen vehje. Pitää laittaa itsekkin harkintaan, kun vanha reppu alkaa lahoamaan. Myös Haltilta on näköjään mopoilijoille tarkoittetua reppua tarjolla. Tämä.
Ite sain just ton Haltin Diam Moton. Hyvältä vaikuttaa. Remeleissä on sellaset lenkit lepatusta estämään. Läppärille on sellanen erillinen pehmustettu suoja, ja koneen saa ilmeisesti joko repun kyljestä sisään tai kiinnitettyä tarratsydeemillä sinne isoon osaan, niin että se pysyy paikoillaan vaikkei olisi laukku täyteen pakattuna.

Aika jämäkkä "runko" ja yllättävän iso - myös ulkomitoiltaan - joten kun siitä on olemassa se kompaktimpi versio myös, Ride, niin kandee ehken tarkistella kumpi on omaan käyttöön se parempi.

edit: kiitoksia Punakuonolle :D
 
Mitä tarkoittaa tämä tax free hinta moottoripyöräliikkeissä?

Jos tax free hinta on n.5000e ja normihinta 7500e. Niin mitä se on suomeksi kirjoitettuna :D Kumpi tulee halvemmaksi, tms. Mitä pitää tehdä tax free hintaiselle pyörälle?
 
Mitä tarkoittaa tämä tax free hinta moottoripyöräliikkeissä?

Jos tax free hinta on n.5000e ja normihinta 7500e. Niin mitä se on suomeksi kirjoitettuna :D Kumpi tulee halvemmaksi, tms. Mitä pitää tehdä tax free hintaiselle pyörälle?
Tax free-hinnassa ei ole veroja maksettu. Sellaisella voi ajaa veroja maksamatta vaikka radalla mutta jos meinaat liikenteeseen saada pitää maksaa verot, katsastaa ym...
 
Tax free-hinnassa ei ole veroja maksettu. Sellaisella voi ajaa veroja maksamatta vaikka radalla mutta jos meinaat liikenteeseen saada pitää maksaa verot, katsastaa ym...

No paljokohan ne tulee maksamaan. Säästääkö siinä jos ostaa tax free pyörän ja maksaa ite verot. Vai ottaako liike paljo välistä siinäkin, jos ne maksaa verot?
 
No paljokohan ne tulee maksamaan. Säästääkö siinä jos ostaa tax free pyörän ja maksaa ite verot. Vai ottaako liike paljo välistä siinäkin, jos ne maksaa verot?

Säästää, jos taxfree hinta on halpa...

www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenkilot/02_Autoverotus/index.jsp ja sieltä sovelletut plaaplaa taulukot muistaakseni... nyt näyttäs olevan sivut nurin... etit vaan samanmoisen pyörän mitä oot kattonu, ja tarkistat veromäärän taulukosta. Nekin on noin lukuja, mutta eivät varmaankaan paljoa heitä. Uskon että liike varmaan jotain välistä ottaa, mutta senkin suunilleen näkee kun tarkastelee verotaulukoita.
 
Kumpi intruder 1400 vai shadow 1100?? :)

Intikalle ääni täältä ja 1800 olis aika munakas :D


edit. siinä perustelut
570048_b_8d006d254613d502.jpg

ja on ne vakionakin hienompia ku varjot...
 
Tänään näytti mopot seinäjoella tulleen kivien alta esiin.. Paitsi mulla.. nyyh, vielä viikko..
 
Vielä kun muutaman päivän malttaisi odotella. :itku: Ei tarviis heti olla paskaa pesemässä kun pyörä käy tallin ulkopuolella.

Ei malta.
 
Mitä eroa käytännön ajettavuudessa noilla R6 ja R6R:llä on?
Oikeastaan sama ero kuin yöllä ja päivällä.

Nojoo, käytännön ajossa ei juurikaan mitään. R6 on varmaan mukavampi ihan perus kruisailussa, joskaan ei R6R:ssä ole todellakaan mitään moitteen sijaa, mutta uskon "perusmallin" olevan ns. leppoisampi ajettava. Vähänkin jos mennään lujempaa (ja varsinkin mutkapätkällä) tulevat R6R:n ominaisuudet esiin (mm. kevyempi ja nopeampi ohjattava, paremmat jarrut ja herkumpi kone). Matka-ajoon eli ts. moottoritieajoon noista ei juuri ole, ainakaan omasta mielestäni. Siihen tarkoitukseen on eri vehkeet.
 
Matka-ajoon eli ts. moottoritieajoon noista ei juuri ole, ainakaan omasta mielestäni. Siihen tarkoitukseen on eri vehkeet.

tät en ole ikinä ymmärtänyt, kuka helvetti nyt muutenkaan matkaa motarilla ajaa? siinähän menee kaikki hyvät tiet sivu suun.

korkeintaan siirtymiä, jos ei sopivia pienempiä teitä ole, voi motarilla ajaa.


no, en kyllä ymmärrä ihmisiä juurikaan missään muussakaan asiassa...
 
tät en ole ikinä ymmärtänyt, kuka helvetti nyt muutenkaan matkaa motarilla ajaa? siinähän menee kaikki hyvät tiet sivu suun.

korkeintaan siirtymiä, jos ei sopivia pienempiä teitä ole, voi motarilla ajaa.
En minäkään, mutta sen verran kun olen ajanut, ei se kovin miellyttävää ole. Gold wing kuskit erikseen, sitäpaitsi sellaisella se voisi jopa olla ihan kohtuu mukavaakin.

no, en kyllä ymmärrä ihmisiä juurikaan missään muussakaan asiassa...
En myöskään.
 
Dodi, näyttäs se oikea kevät vähitellen puskevan päälle.

Eilen oli ekaa kertaa oma pyörä paketissa hyvien säiden aikaan samanaikaisesti, joten eihän muuta voinut kun lähteä räppäilemään vähän.
Aika paljon oli muuten pääkaupunkiseudulla pyöriä liikkeellä.

Vielä pitäs kevätöljynvaihto duunata niin voisi vapain mielin ajella. :D
 
En minäkään, mutta sen verran kun olen ajanut, ei se kovin miellyttävää ole. Gold wing kuskit erikseen, sitäpaitsi sellaisella se voisi jopa olla ihan kohtuu mukavaakin.

En myöskään.
Minä en edes ymmärrä Gold Wing -kuskeja. Jos pitää matkaa ajaa niin mieluiten autolla. En kylläkään ole koskaan Gold Wingiä ajanut mutta prätkällä ei mieli tee matkaa taitaa on se sen verran leppoisampaa istua ilmastoidussa autossa, kevyet vaatteet päällä ja radiota kuunnellen. Ei haittaa vaikka välillä tulisi vettä taivaalta. Viime kesänä oli prätkä enkä tainnut yhtään yli 100 km lenkkiä tehdä.

Ymmärrän kyllä niitä jotka pitävät prätkällä matkustamisesta mutta itse olen sen verran mukavuudenhaluinen, että menen mielummin autolla.
 
Back
Ylös Bottom