Moottoripyörä?

Mahtaako tuo MV Agusta F4 312R jäädä tänäkin vuonna japsien lyömätömäksi mitä tulee huippunoputeen?Radallahan se on jo pessyt kaikki kiloset jaappanilaiset.Ei taida uusi Busa eikä 14-satanen Zetori päästä edes imuun vaikka rajoittimt otettais pois! :) Onko kukaan(mikään lehti) missään kokeillut uutta Busaa mitä se menee vakiona vain rajoitin poistettuna?Olis vain kiva tietää kun kyllästyttää kuunnella Esson baarin "tietäjiä" ;)
 
Mielenkiinnolla odotan, että 312R tulis lentokentälle kokeilemaan kulkuaan. Toistaiseksi kaikki nopeusajot viime vuosina on menty Busien johdolla. Vaikka laskisimme turbobusat pois.

Mutta asiaan. Itsehän käytän Arain pottaa ja siinä saa vaihdella visiiriä tarpeen mukaan, täällä näytti olevan tarvikevisiirejä jotka on liukuvalla tummennuksella. Onko kellään kokemusta tuollaisesta?

Niin ja ei kannata ehdottaa Schuberttia, ei sovi mun kuulaan.. Ja aurinkolasit ei mahdu potan alle.
 
Harkitsen pyörän ostoa kesäksi ja semmoinen asia mietityttää, että kuinka monta kilometriä pyörät yleensä toimivat luotettavasti.

Itselläni on kiikarissa 2000-2002 vuosimallin Suzuki SV 650. Olettaen, että huollot tehdään ajallaan, niin kuinkahan monta kilometriä ko. mallilla voisi olla elinaikaa?
 
Kantsii kattella nettimotosta että kuinka paljon ajettuja yksilöitä ko. mallia löytyy. Oma mielipide on että 100000 on aika maaginen raja mopolle, tosin esim. CBR 1000 F:llä on jyrätty todistetusti yli 200 k.

Riippuu tietty aika paljon viritysasteesta, kys. suitsassa se on vielä aika maltillinen. Minkään pomperin 50 t ajettuun R1:seen en koskis tikullakaan..
 
Suositelkaapas hyvää kypärää katukäyttöön. Sopiiko customkuskille umpikypärä? Aivan himoaja musta ei ainakaan alkuun tule, koska ajelen isän pyörällä :D mitään 700 euron kypärää en kyllä osta.
 
Suositelkaapas hyvää kypärää katukäyttöön. Sopiiko customkuskille umpikypärä? Aivan himoaja musta ei ainakaan alkuun tule, koska ajelen isän pyörällä :D mitään 700 euron kypärää en kyllä osta.

Miksi ei sopisi umpikypärä custom kuskille? Parempi se on kuin sellainen avopotta+huivi+aurinkolasit, niin ja ne kaikki kärpäset siellä suusssa :D. Hyvä peruskypärä olisi vaikkapa Shoei Raid II. Itselläni on sellainen ja tyytyväinen olen ollut. Ei ole mikään melukammio jne. Maksaa noin puolet tuosta 700€, riippuen siitä haluaako esim tummaa visiiriä mukaan. Ei muuta kuin kokeilemaan eri vaihtoehtoja. :thumbs:
 
Riippuu tietty aika paljon viritysasteesta, kys. suitsassa se on vielä aika maltillinen. Minkään pomperin 50 t ajettuun R1:seen en koskis tikullakaan..

Tuo voi olla ihan viisas päätös. Mutta tuota bomberifoorumia ahkerasti myös selanneena voin ilmottaa, että monen niiden pyörät on paljon paremmassa kunnossa kuin ihan peruslahnat. Äijät kun ruuvaa ja kasaa niitä vehkeitään joka talvi täysin atomeiksi.
 
Tuo voi olla ihan viisas päätös. Mutta tuota bomberifoorumia ahkerasti myös selanneena voin ilmottaa, että monen niiden pyörät on paljon paremmassa kunnossa kuin ihan peruslahnat. Äijät kun ruuvaa ja kasaa niitä vehkeitään joka talvi täysin atomeiksi.

Toinen on rataa kierretyissä pyörissä, hyi että sellasia rääkättyjä romuja. kumman ostat, pyöräfanaatikko_rataperse_jormalta samanverran ajetun pyörän kuin uusmotoristi_pekalta(ei koskaan keulittu eikä rääkätty), joka vain ajaa ja ajaa, vaihtaa jopa öljyt kerran kesässä. kun jorma taas vaihtaa öljyjä vähänväliä, huoltaa alustaa jnejne ja muutenkin pitää pyörästä tunnolisemmin huolta, jotta voisi nauttia täysin sen kaikista ominaisuuksista radalla kieli poskella... tässä vaiheessa pekkakin on vaihtanut kettingit ja rattaat kun niistä kaikki hampaat katosivat ja matkateko jäi kesken. Siinä samalla vaurioitti muitakin osia ympäriltä... :david:
 
Toi on kyllä totta että monilla on mielipiteet justiinsa "Toi keulii pyörällänsä ja polttaa sillä kumia ja muutenki rääkkää sitä" Kumminkin tuommoitteet pyörät on usein paremmassa kunnossa kun normi motoristin pyörät.
Nämä hurjastelijat kun korjaa ja rassaa pyöriänsä justiinsa paljon ahkerammin kuin yllä onkin jo mainittu.
 
Ja lunta sataa ja viikoksi luvataan pakkasta. Saatana. Hyppään kohta ikkunasta. Tulis se ilmastonlämpeneminen jo tännekkin asti. :curs:
 
Mahtaako tuo MV Agusta F4 312R jäädä tänäkin vuonna japsien lyömätömäksi mitä tulee huippunoputeen?Radallahan se on jo pessyt kaikki kiloset jaappanilaiset.
Kyllähän tuo Agusta pesee menossa tuon mun kakkosmopon eli 1000RR:n (1000 RR:n kokoputkistosta ja 156 RWHP:stä huolimatta) aika kevyesti, mutta silti vahvasti epäilen ettei ihan Busan lukemiin mennä tuolla 1800 m jne. kiihdytyksissä. Isompi pata antaa kuitenkin paremmin vääntöä ja sitkeyttä ja niistä on kovasti iloa tuollaisessa kiihdytyksessä ja onhan busassa esim. huippuihin paremmin optimoidut katteet. Tälläinen 189 cm hujoppi ei kunnon suojaa noista Agustan katteista saa.

Ei taida uusi Busa eikä 14-satanen Zetori päästä edes imuun vaikka rajoittimt otettais pois! :) Onko kukaan(mikään lehti) missään kokeillut uutta Busaa mitä se menee vakiona vain rajoitin poistettuna?Olis vain kiva tietää kun kyllästyttää kuunnella Esson baarin "tietäjiä" ;)
Tosiaan, veikkaan että busa ja Zetori suoralla ehtii kyytiin suht. ok. Mutkaradalla Agusta sitten ottaa kuusinkertaisena sen takaisin minkä suoralla häviää jos häviää ;)

Lentokentälle ois tulevana kesänä tarkoitus Agusta viedä, jos vaan aikataulut ja kelit osuu suhtkoht. kohdalleen.
 
Tosiaan, veikkaan että busa ja Zetori suoralla ehtii kyytiin suht. ok. Mutkaradalla Agusta sitten ottaa kuusinkertaisena sen takaisin minkä suoralla häviää jos häviää ;)

Lentokentälle ois tulevana kesänä tarkoitus Agusta viedä, jos vaan aikataulut ja kelit osuu suhtkoht. kohdalleen.

Joo kyllä agusta on radalle ja busat/zetorit stripille, eihän niitä turhaan sinne kiihdytyspuolen hemmot taluta :) Hienoa nähdä että joku viitsii sijoittaa näihin hieman harvinaisempiinkin pyöriin, ei tarvi alkaa kiillottelemaan vanteiden reunoja jotta olisi jotain erilaista kuin naapurin jaskalla ja tepolla :thumbs: Tännepäin pitäisi jossainvaiheessa tulla ducati desmosedici, sen näkemistä livenä odotellessa :kuola:
 
Paljonko on Agustaan ilmoitettu tehoa/painoa?

Max. horse power - r.p.m. (at the crankshaft) 134 Kw (183 HP) at 12400 - Lim. 13000 r.p.m.

Max. torque - r.p.m. 115 Nm (11.5 Kgm) at 10000 r.p.m.

Dry weight F4 R 312: 192 Kg (423.3 lb) - F4 R 312 1+1: 193 Kg (425.5 lb)
 
Back
Ylös Bottom