Moottoripyörä?

Oujea, pärrä tuli ostettua viime viikolla :rock: Nyt sitten vaan odotellaan, että lumet sulaa ja pääsee pöryyttelemään! Voi tätä odottamisen tuskaa :D
 
Järkyttävä prätkäkuume täälläkin jo. En haluu ees ajatella miten kova hinku on sitten huhtikuun lopulla. Pitäisiköhän sitä tehä radikaali temppu ja myydä auto. On se kyllä perseestä olla sitten pelkän pyörän varassakin. Onkos täällä miten monta jannua kenellä on pelkkä pyörä ?

Mulla. Pyörä on ihan harrastuspeli, koulut vielä kesken joten en tarvitse autoa..
 
Täälläkin on revitty hiuksia päästä ja pelihousuista lahkeet, kun viimeisen kahden viikon aikana lunta pukannu 20-30 senttiä. Luojan kiitos nyt ollu 2 päivää plussakeliä ja näyttää loppuviikkokin olevan samaa. Ehkä se kesä vielä tuleekin.. :dance:

Ai niin.. Kesän euroopan turneelle ensimmäiset laivaliput ostettu.. :hyvä:

edit: tuohon pelkän pyörän kanssa elämiseen. Itse vietin yhden kesän käytännössä pelkän pyörän kanssa. Suht hyvinhän tuota pärjäs, kun asui lähellä kauppoja, eikä tarvinnu mitään isompaa kuljetella. Ja kyllä kesät muutenkin menee 95% pyörällä. Pikku sateet ei haittaa, pienet kauppareissut sujuu pyörällä ihan yhtä hyvin kuin autolla. Kunnon reppu, tankkilaukku tai takalaukku on suositeltava kyllä jos autoa ei ole käytössä.
 
... Kunnon reppu, tankkilaukku tai takalaukku on suositeltava kyllä jos autoa ei ole käytössä.

Olisikos jotain reppua, mikä olis hyvä pärräkäytöön? Kun noita vaihtoehtoja on muuten aika miljoonasti. Itellä tulee pärrään takalaukku ja pieni tankkilaukku, mutta joku sateenpitävä reppu tarttis vielä hommata.
 
Miten toimia kun olen kadottanut prätkän rekisteriotteen? Tajusin että olen ajellu koko viime kesänkin ilman rekisteriotetta, vituttaa noi lippulaput muutenkin. Pitääkö tollasta kantaa mukanaan aina ku ajelee, vai tuleeko sanktiota pollarilta?

t. tyhmä HD-kuski
 
^

Mene katsastuskonttorilta hakemaan uusi, maksaa jonkun euron. Ja kyllä, pitää olla rekisteriote mukana, kuin myös ajokortti.
 
^Miehelle joka kysyy, että pitääkö rek.ote olla mukana on ihan perusteltua kertoa, että myös kortti pitää olla. :D

Hitto, taas tässä uhkaa käydä niin, että pyörä ei "ehdi valmiiksi" ennen kuin vasta sitten kun ajokelit on jo pitkälti ollu päällä. Jos jättäis kaiken tekemäti on se toinen vaihtis, vaikkei kyse ookkaan kuin muutamasta pikkujutusta. :D

edit: Varsinainen asia meinas unohtua, onko kellään tietoa/kokemusta noista automaagisista ketjunvoitelijoista, mm. Scottoiler?
 
Olisikos jotain reppua, mikä olis hyvä pärräkäytöön? Kun noita vaihtoehtoja on muuten aika miljoonasti. Itellä tulee pärrään takalaukku ja pieni tankkilaukku, mutta joku sateenpitävä reppu tarttis vielä hommata.

Itsellä on ollu käytössä ihan Haltin pienehkö reppu. Tukeva, saa kiinni vyötäröltä, helppo kiriä tiukaksi paketiksi, hylkii hieman vettä. Jos jotain valittamista hakisin, niin melkonen määrä remeleitä tuosta lepattaa tuulessa ja joskus läiskii jaloille tai olkapäihin. Mutta hyvin toimii kaupunki ajossa, pidemmällä matkalla suosin tankkilaukkua.
 
edit: Varsinainen asia meinas unohtua, onko kellään tietoa/kokemusta noista automaagisista ketjunvoitelijoista, mm. Scottoiler?

On. Itse viritin vuosi sitten pyörääni Pro-oilerin. Mielestäni fiksumpi systeemi kuin Scottoiler. Scotthan sylkee öljyn aina tietyin välein. Pro-oiler laskee renkaan pyörähdykset ja tietyn matkan välein sylkäisee öljyy ketjulle (vaihtoehtona muistaakseni on myös aikavälein).

Pyörässä säätöyksikkö josta tilanteen ja tarpeen mukaan voi lisätä ja vähentää syöttöä. Asentamiseen tarttee vähän kolvia ja tiedon missä pyörän nopeusmittarin signaali kulkee. Kunhan asennus on tehty kunnolla, niin vehje pelaa kuin junan vessa. Hinta kohtuu korkeahko, mutta täytyy sanoa, että pois en vaihtais, ja jos pyörä joskus vaihtuu, niin pro-oiler tulee myös seuraavaan.

Eli käytännössä.. Viime kesänä täytin ketjuöljysäiliön kerran, siinä ketjun huolto viime kesältä. Pyörää pestessä on muutama pisara öljyä aina takakatteessa ja vanteella, mutta mielummin pesen ne pari kertaa useammin, kuin rasvaan ketjua viikon välein.
 
Olisikos jotain reppua, mikä olis hyvä pärräkäytöön? Kun noita vaihtoehtoja on muuten aika miljoonasti. Itellä tulee pärrään takalaukku ja pieni tankkilaukku, mutta joku sateenpitävä reppu tarttis vielä hommata.

Kriega R35 ja R25. 3 kesää ollu R35:n reissukäytössä ja edelleen kunto hyvä. Hartioita painamaton "laskuvarjovaljassysteemi" plussaa. R35 ehkä normaaliin päivittäiseen kaupungissa pärräämiseen vähän turhan reilu eli R25 parempi duunimatkoille jne.

http://www.kriega.com/pages_uk/products/prodframeset.html
 
Kriega R35 ja R25. 3 kesää ollu R35:n reissukäytössä ja edelleen kunto hyvä. Hartioita painamaton "laskuvarjovaljassysteemi" plussaa. R35 ehkä normaaliin päivittäiseen kaupungissa pärräämiseen vähän turhan reilu eli R25 parempi duunimatkoille jne.

http://www.kriega.com/pages_uk/products/prodframeset.html
Mites ne semmoset kovat reput onko mistään kotoisin? Jossain stadissa olen niitä nähnyt, näyttää vähän sellaselta isolta suojalta selässä...tietääköhän kukaan.
 
Tänäaamuna tuli jo yksi Hondan vanha CBR vastaan. Tämä siis hieman 7 jälkeen. Tuntui jotenkin tyhmältä, tuossa kun oli kuitenkin vielä viikonloppuna lunta maassa.
 
Voi saakeli kun tuo pihatie nyt sulais... Isommat tiet jo käytännössä ajokunnossa :hyvä:

Te etelän vetelät... Täällä Kainuussa loskaa niin paljon ettei pääse autolla pihasta ilman nylkytystä. Ja kuume koeajoille olisi silti kova. Not fair, not fair...
 
oli tuossa kaveri pari viikkoa sitten kysellyt bike worldista vantaalta pyörää koeajoon, olivat myyjät lähinnä vittuilleet ettei vielä ole ajankohtaista,,

kelit olivat sinä päivänä olleet ihan kesäiset ja kaveri oli omalla uudehkolla pyörällään ajanut liikkeen pihaan.
 
Back
Ylös Bottom