Moottoripyörä?

Kun tuohon custom kyselyyn ei paljon tullut vastauksia, niin kysyn mielipiteitä kyykkypyörien merkeistä. Suzuki, honda, kawasaki vai yamaha?? Ja miksi? Italialaiset ei tule kysymykseen. Itse suosisin suzukia, koska kuullut paljon hyvää ja suomen ostetuin.

Se joka näyttää parhaalta omaan silmään, tuntuu parhaalta istua ja pidentää kikkeliä riittävästi. Merkkiuskovaisia löytyy joka merkille ja yhtälailla jokaiselle merkille löytyy vastustajia, kaikki yhtä hepposilla perusteilla.

Se joka näyttää parhaalta omaan silmään, tuntuu parhaalta istua ja pidentää kikkeliä riittävästi. Merkkiuskovaisia löytyy joka merkille ja yhtälailla jokaiselle merkille löytyy vastustajia, kaikki yhtä hepposilla perusteilla.

:D kikkeliä pidentämään mä pyörää oonkin hankkimassa. Ja sitten siinä sivussa vois sillä pärrätä töihin ja ihan huvikseen. Kai noilla kaikilla pärrillä oppii ajamaan kun opettelee. Terveisin... oon testannut mopoa 18 v. sitten. :hyper:

Kaikkea siis oppii (ajamaan) eli onkohan tuo pyörän hankkiminen lähinnä kiinni siitä mikä silmää miellyttää (ja kikkeliä)? :hyper:

Tähän on olemassa yksi oikeakin :D vastaus: Nesteen Futura Greeniä talveksi tankkiin.

Ei kai sillä ole väliä mitä bensaa siellä on. Mun käsityksen mukaan sekä kuiva tankki että ihan täysi tankki on ok. Kaikkein huonoin on se jos siellä on litra tai kaksi pohjalla, saattaa kerätä kosteutta, ruostuttaa tankin eikä edes lähde väljästyneellä bensalla enää käyntiin.

Kaikkea siis oppii (ajamaan) eli onkohan tuo pyörän hankkiminen lähinnä kiinni siitä mikä silmää miellyttää (ja kikkeliä)? :hyper:

Kyllä. Itsellesihän pyörää olet hankkimassa, mieti mitä siltä odotat, mitä sillä tulet ajamaan, ja siitä sitten kartoittamaan vaihtoehtoja.

Kyllä. Itsellesihän pyörää olet hankkimassa, mieti mitä siltä odotat, mitä sillä tulet ajamaan, ja siitä sitten kartoittamaan vaihtoehtoja.
Nimenomaan. Se, mitä sä sillä teet (siis ajotyyli ja matkat ym.) pitäisi vaikuttaa suuresti pyörän valintaan. Ulkoisesti miellyttävä ja hyvä ajettava ovat/pitäisivät olla ne suurimmat kriteerit. Toki on myös ihmisiä joiden on pakko saada esim. Ducati (tähän en edes keksi syytä miksi).

Itselle ainakin pyörän valinta oli melkoinen prosessi, onneksi se tuli aloitettua n. 1½v ennen kortin ajamista. :D Pitkään olin ostamassa nakupyörää, alunperin jopa Ducatin Monsteria. :rolleyes: Jossain välissä himoitsin myös kyykkypyörää, kunnes tulin järkiini. Lopulta tuli sitten ostettua FZ6S, koska se sopii ajoasennoltaan ymv. ominaisuuksiltaan omiin ajeluihini parhaiten. Niin ja kyllähän tuokin liikahtelee mukavasti, kun vaan muistaa nostaa kierrokset sinne 8000rpm tuntumaan. :evil:

Aaah.. Kausi jatkuu kovaa tahtia, tänään kemoralla muutaman kymmentä kierrosta tuli tahkottua. Uskomattoman hyvä asfalttinen rata (ainakin verrattuna alastaroon). Kilometrejä päivän aikana siirtymisten kera lähemmäs 400.

On se vaan niin kivaa.. :evil:

Ei kai sillä ole väliä mitä bensaa siellä on. Mun käsityksen mukaan sekä kuiva tankki että ihan täysi tankki on ok. Kaikkein huonoin on se jos siellä on litra tai kaksi pohjalla, saattaa kerätä kosteutta, ruostuttaa tankin eikä edes lähde väljästyneellä bensalla enää käyntiin.

Kyllä sillä on väliä. Bensa kerää itseensä myös kosteutta jolloin sen palaminen huononee. Tuossa Pienkonebensassa lisäainetta joka estää kosteutta. Tosin prätkäliikkeistä saa myös tavallisen bensan sekaan sekoitettavaa lisäainetta, maksaa about vitosen pullo.

Ainut oikea tapa on täyttää tankki piri pintaan ja lisätä sinne sekaan lisäainetta. :)

Kun tuohon custom kyselyyn ei paljon tullut vastauksia, niin kysyn mielipiteitä kyykkypyörien merkeistä. Suzuki, honda, kawasaki vai yamaha?? Ja miksi? Italialaiset ei tule kysymykseen. Itse suosisin suzukia, koska kuullut paljon hyvää ja suomen ostetuin.

Itse kun olen jokaisen noiden merkkien tonnikyykkyjä testaillut, niin itse ainakin päätyisin Suzukiin.
Gikserillä ajo on vaan ihan perkeleen kivaa ja vaivatonta.

Olen nyt "joutunut" ajamaan pari viikkoa putkeen K4 giksulla kun omassa pyörässä on vikaa, ja aika hymyssä suin tulee tykiteltyä. :D

Oma lista varmaan menisi järjestyksessä:
Suzuki
Yamaha
Honda
Kawasaki

Nämä siis uudemmissa pyörissä, vanhemmista kyykyistä en osaa sanoa.

Ja tämä on siis vain mikä musta tuntuu parhaalta, kuten tossa aiemmin on jo sanottu, niin itse se pitää mennä tyyppailemaan ennen kun voi tietää mikä itselle sopii.

tonnista gikseriä on tullut itsekin kokeiltua. vuosimallia en muista mutta +2000luvun vehje kuitenkin. mutkiin pyörä menee kuin itsestään. gikserillä mutkiin ajaminen lujaakin on todella vaivatonta. pyörä ikäänkuin nuolee mutkat. todella helppo pyörä hallita vähäiselläkin ajokokemuksella.

tonnista gikseriä on tullut itsekin kokeiltua. vuosimallia en muista mutta +2000luvun vehje kuitenkin. mutkiin pyörä menee kuin itsestään. gikserillä mutkiin ajaminen lujaakin on todella vaivatonta. pyörä ikäänkuin nuolee mutkat. todella helppo pyörä hallita vähäiselläkin ajokokemuksella.

kuka vaan nyt saa pyörän mutkaan mutta eriasia miten sieltä tullan pois:D joo ääni täältäkin gixerille menee muuten paremmin kuin kawasakit ym... testattu on:lol2: ja oliko niitä muitakin merkkejä kuin suzuki???:hyper:

Tässä toinen sivusto, joka pistää ajattelemaan. Luultavasti vanha mutta hällä väliä: http://home1.gte.net/res0ak9f/bike.htm
Sisältää gorea joten ei heikkohermoisille.

1accident30.jpg

Mikä toi on mikä on menny ikkunasta läpi?? Näyttää vähän joltain koiralta tms.. eikai se ny kummiskaa oo pyörän kuski?:eek:

Nyt on pyörässä kiinni uusi Akrapovicin koko putkisto. Aika kivasti vaikutti tehoihinkin. Takapyörältä 13hp/11nm parannus vakioputkistoon.

Ei voi vielä mopoilukeskustelu kuolla! Mihin aikaan loppuu pakkislaisten prätkäkausi? Itsellä menee pyörä seisontaan ensi kuun lopussa, jos ei IF:llä ennen sitä tule tarjottavaksi ympärivuotista vakuutusta.

Ei voi vielä mopoilukeskustelu kuolla! Mihin aikaan loppuu pakkislaisten prätkäkausi? Itsellä menee pyörä seisontaan ensi kuun lopussa, jos ei IF:llä ennen sitä tule tarjottavaksi ympärivuotista vakuutusta.

kortti hyllyllä ja etukumi puhki...

heti pyörä ajoon taas kunhan saan uuden kumin hoidettua...

Niin no vuosi sitten tuli saatua kortti vasta tähän aikaan ja hommattua ensimmäinen pyörä. Silloin tuli ajettua lokakuun loppuun,oli keli melkein mikä tahansa,vaikkei edes kaikkia kunnon ajovarusteita vielä ollut. Kaitpa se oli sitä uutuuden viehätystä. :D
Jotenkin vain ei nyt innosta juurikaan enää syyskeleillä ajella,vaikka varustepuoli onkin jo kunnossa ja vakuutuksetkin on ympärivuotiset. En sitten tiedä,ehkä syynä on jo pienoinen kyllästyminen pyörään/reitteihin. Mieli tekisi kovasti uutta ja isompaa,mutta eipä ole vielä moneen vuoteen varaa.:(

Noh jos sitä tänään kävisi kokeilemassa miltä se ajo maistuu. Kirpeässä ja aurinkoisessa syyssäässä on kyllä jotakin hienoa,mutta niitä päiviä sattuu vain niin harvakseltaan jolloin itselle sopisi niin että päiväsaikaan pääsisi ajelemaan.

3 vkoa vielä on ajoaikaa, sitten pyörä menee talveksi unille ja viritettäväksi.. :evil:

Back
Ylös Bottom