Moottoripyörä?

Totta kai kirpasee. Myyntitiliin sitten johonkin liikkeeseen, jos "pelottaa" sen verta, ettei usko tuon ed. mainitun paperin voimaan ja omaan arvioon kuskin taidoista. Maksaa sekin, muttei itse tarvii huolehtia mistään.

http://www.biketown.fi/06/myyntitili/myyntitili.htm

Kyllä tuo sopimuspaperi on ihan hyvä idea, vaikkakin bonuksien suhteen ongelma ei täysin poistu; bonusten menetys nykyisestä 600-kuutioisesta laskettuna on hieman eri luokkaa kuin jos sen laskee 1000-kuutioisesta, johon olen vaihtamassa.

Kiitoksia Dymondille neuvoista!
 
Kyllä tuo sopimuspaperi on ihan hyvä idea, vaikkakin bonuksien suhteen ongelma ei täysin poistu; bonusten menetys nykyisestä 600-kuutioisesta laskettuna on hieman eri luokkaa kuin jos sen laskee 1000-kuutioisesta, johon olen vaihtamassa.

Kiitoksia Dymondille neuvoista!

Ihan mielenkiintoinen huomio oli kun soittelin vakuutusyhtiöön noista vakuutuksista, että 1000-kuutioisissa oli joissakin halvemmat vakuutukset kuin pienemmissä pyörissä. Oisko ollut kyse gsx-r:ristä. Siis kyse oli kaskoista. Eikös noiss liikennevakuutuksissa vaikuta se teho/paino suhde nykyään joten voisi luulla, että tonnisessa olisi kovemmat vakuutukset. Sanoivat tuolle isojen pyörien vakuutusten halvemmuudelle syyksi, että vanhemmat ajavat isommilla ja täten sattuu vähemmän haavereita. Hintaero ei kylläkään ollut kuin 10€/vuosi mutta halvempia olivat silti.
 
Nyt on sitten kortti ihan virallisesti isoon pyörään. Ajoin inssin kawan jollain er-6n:llä?! Melkoisen tylsä peli kuristuksista johtuen, mutta ihan ok ajettava. Homman loputtua ajoin vielä autokoululle 900cc Buellilla. Vääntöä aivan tolkuttovasti ja koko vehje tärisee kuin traktori.. :)
 
Mussa on varmaan jotain vikaa.. Sade ei haittaa mitään.. Joskus tulee jopa vedettyä kunnon varusteet niskaan ja lähdettyä ajelemaan sateeseen. Ihan vain piruuttaan.. :david:

tuli vain mieleen, kun kävin tankilla sateessa, jatkakaa
 
Ihan mielenkiintoinen huomio oli kun soittelin vakuutusyhtiöön noista vakuutuksista, että 1000-kuutioisissa oli joissakin halvemmat vakuutukset kuin pienemmissä pyörissä. Oisko ollut kyse gsx-r:ristä. Siis kyse oli kaskoista. Eikös noiss liikennevakuutuksissa vaikuta se teho/paino suhde nykyään joten voisi luulla, että tonnisessa olisi kovemmat vakuutukset.
Veikkaanpa että kovimmat teho-painosuhteet -- ja sitä kautta kovimmat vakuutusmaksut -- on tiukemmissa 600-kuutioisissa. Kun mennään tonnisiin, paino lisääntyy samaa tahtia kuin tehokin...
 
Veikkaanpa että kovimmat teho-painosuhteet -- ja sitä kautta kovimmat vakuutusmaksut -- on tiukemmissa 600-kuutioisissa. Kun mennään tonnisiin, paino lisääntyy samaa tahtia kuin tehokin...
Tuo nyt on kohtuullisen potaskaa. Tontut painaa märkänä ~20 kg enemmän, mutta niissä on luokkaa 40 hevosta enempi takapallolla. Tämä siis oikeista punnituksista ja dynotuksista, valmistajien mainoshype kertoo ehkä jotain muuta.
 
Suzuki sv 650 s

Pyöräkärpänen pääsi puraisemaan näin kevään kynnyksellä ja pallottelen tässä vähän moponostoajatuksia päässäni. Aikaisemmat pyörät crossipyörien ja piikkien lisäksi oli Kawan ZZR 600 vm. -91 ja Honda CB 500 vm. -73 (joka sittemmin pöllittiin ennen vakuutustarkastusta...)

Nyt haluaisin jotain olemukseltaan ehkä vähän edellisten välimuotoa, eli tehoa saisi tässä vaiheessa olla ZZRää vähemmän, mutta pikkutuuttia enemmän, eli puhuttaisiin jostain 60-80 hp fillarista. Tämä ihan sen takia, että sais taas rauhakseen totutella ajamaan kymmenen vuoden tauon jälkeen. Uutta fillaria voi miettiä sitten kesän, parin jälkeen. Hintaa sais olla noin. 5000e. Mielummin alle kuin yli.

Etenkin noi vähän vanhemmat matkasportit näyttää musta aika sämpylöiltä ja moni tuntuu musta vähän raskaalta. Uudessakin fillarissa sais kuitenkin olla vähän katetta, että olis vähän pitemmätkin reissut mahdollisia. Käyttötarkoituksena olisi yksin ja avovaimon kanssa ajella sellaisia 100-1000 kilometrin reissuja tässä kesällä ja tietysti pöristellä kaupungin kesäöissä.

Omaa silmää miellyttää toi vanhempi Suzukin sv 650 s, johon linkki alla. Kyselisin mielipiteitä ja mahdollisia käyttökokemuksia tosta fillarista. Kiitos jo etukäteen.

http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?reg_no=CK-743

Niin, toisena vaihtoehtona on tässä vaiheessa pyörinyt Suzuki GSF 600 S "Bandit".

http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=411901
 
Viimeksi muokattu:
Tuo nyt on kohtuullisen potaskaa. Tontut painaa märkänä ~20 kg enemmän, mutta niissä on luokkaa 40 hevosta enempi takapallolla. Tämä siis oikeista punnituksista ja dynotuksista, valmistajien mainoshype kertoo ehkä jotain muuta.

Ei niissä ole eroa kuin 10kiloa nykypäivänä ja sanoisin et lähempänä 60hv enemmän takapallolta. Kyllä se tonnisissa vakuutusmaksut on vaan huippuluokkaa..just katoin vahinkokeskuksen sivuilla,niin siellähän pari viime vuotista r1:stä on jo lunarissa..Äkkiseltään sanoisin että tonnisia menee eniten lunareihin ja useimmat kuskit niissä ei todellakaan ole kokeneita:D
 
Ei niissä ole eroa kuin 10kiloa nykypäivänä ja sanoisin et lähempänä 60hv enemmän takapallolta. Kyllä se tonnisissa vakuutusmaksut on vaan huippuluokkaa..just katoin vahinkokeskuksen sivuilla,niin siellähän pari viime vuotista r1:stä on jo lunarissa..Äkkiseltään sanoisin että tonnisia menee eniten lunareihin ja useimmat kuskit niissä ei todellakaan ole kokeneita:D
mulla ei sattunu silmään ensimmäistäkään R1:stä...
 
Noniin, nyt se sitten napsahti!

Eilen ajelin muina miehinä rajoituksen mukaan, kunnes eteen kurvasi auto. Voitte varmaan arvata mitä tapahtui? No, päin mentiin, niin että kolina kävi. Allekirjoittanut lensi mukavan voltin tangon ja auton takakulman yli rähmälleen keskelle baanaa. Pyörä tuli pienen kuperkeikan lähestulkoon samaa reittiä perässä ja liukui myös keskelle tietä.

Pyörä, melko rusina - lähinnä keulan alueelta ja vasemmalta kyljeltä. Mikään kate ei tainnut jäädä täysin ehjäksi. Melko customoitu gixxeri siis saatiin aikaiseksi.

Kuljettaja, eli minä - EI MITÄÄN! Voitteko kuvitella, ajat autoa päin eikä sinulle käy mitään. Eilen oli rystynen kipeä ja toinen polvi, mutta enää ei juuri mitään. Vaatteet meni hieman vituiksi, muttei paljoa.

Eteen kurvannut auto meni luonnollisesti takakulmasta melko ruttuun, mutta sillä ei ole tässä kohtaa juurikaan mitään merkitystä.

Vitutus on melko voimakas, sillä eipä sitä tiedä koska saa uuden pärrän alle... Näin tällä kertaa. PRKL! :curs:
 
Noniin, nyt se sitten napsahti!

...
Ai saatana. :( Hyvä ettei kuitenkaan miehelle käynyt mitään, se on tärkeintä. Auton vika ilmeisesti, kolmionko takaa tupsahti?
 
Tossa tilanteessa varmaan luulee, että nyt se on menoa. Helvetin hyvä tuuri, ettei käynyt kuinkaan! Miten kovaa sä siihen autoon kumautit?
 
Noniin, nyt se sitten napsahti!

Ai vittu.. Mutta, muovia ja rautaa saa rahalla, olennainen eli henki ja (fyysinen) terveys kumminkin tallella.

Nyt ei muuta kuin vakuutukset käyttöön, uutta peliä alle ja elämä jatkuu.
Koska lähdetään koeajamaan pyöriä? ;)

edit:
Melko customoitu gixxeri siis saatiin aikaiseksi.

Hyvä, että huumoriki vielä pelaa.. :)
 
Ai saatana. :( Hyvä ettei kuitenkaan miehelle käynyt mitään, se on tärkeintä. Auton vika ilmeisesti, kolmionko takaa tupsahti?
Auton vika, se kääntyi tien yli vasemmalle, mä tulin suoraan vastaan ja siitä kylkeen. Ukko varmaan ajatteli, että ehtii pois alta tjsp. Ei se oikein itsekään tiennyt...
Tossa tilanteessa varmaan luulee, että nyt se on menoa. Helvetin hyvä tuuri, ettei käynyt kuinkaan! Miten kovaa sä siihen autoon kumautit?
Jep, kyllä siinä sen verran ehti ajattelemaan, että "voi vi**u, nyt kolisee...". Mitähän mulla oli vauhtia, about 50 km/h ennen jarrutusta. En kyllä paljoa ehtinyt loppupeleissä hidastaa, että kai mä jotain 30-40 km/h siihen kylkeen mossahdin (paha oikeastaan sanoa, ei paljoa ehtinyt mittaria katsoa :)).
TJJ sanoi:
Koska lähdetään koeajamaan pyöriä?
Kohta. ;)

Pakko kyllä myöntää, että törkeä tuuri kävi kun mitään suurempaa ei sattunut. Rahalla saa ja mopolla pääsee.
 
Pakko kyllä myöntää, että törkeä tuuri kävi kun mitään suurempaa ei sattunut. Rahalla saa ja mopolla pääsee.

Niin järkyttävä munkki, että tuonne "persona muy impotent" tilalle sun täytyy laittaa jotain "Lucky bastard" tyyppistä..
 
Back
Ylös Bottom