Moottoripyörä?

Pitkähkö räärää-käyttöön optimoitu swingi estää keulimista aika tehokkaasti. 157 hepoa renkaalla märkänä noin 200-kiloisessa mopossa (ratariisuttu CBR 1000 RR vm 2004) + 90 kg kuski eikä kyllä mitenkään hillittömästi pyri pystyyn ja silloinkin kun powerilla nousee niin tulee kyllä maltilla, nätisti ja helposti hallittavasti. Entinen vuoden 2002 CBR 900 RR oli paljon kovempi pyrkimään pystyyn ja nosti kadulla satunnaisesti ihan vahingossa vaikka tehoa oli luokkaa 25 heppaa nykyistä vähemmän.
 
No on tollasellakin se puunkierto melko tuskien taival verrattuna 100kg luokan pyörään. Ihan hyvä että tollasessa on huoltovälit pitkät, nimittäin tota saa purkaa ihan huolella perushuoltoihinkin mitä noissa enskoissa ja crosseissa saa tehdä joka ajokerran jälkeen.
 
Se keuliminen kannattaa opetella kytkimellä vaikka riittäisikin poweria kaasulla nostoon. Paljon siistimmän näköistä ja vauhtia ei tarvitse niin paljoa kuin kaasulla keuliessa, jolloin kone pitää kierrättää sinne tehoalueen rajoille, jotta kaasusta lähtisi...
 
Tähän miunkin pyörään kun laittas crossi-stongan, ni luulisin että olis keuliminen helpompaa. Ajoasento muuttuu pystymmäksi. Tosin sit sitä pitäis rakentaa muutenki. En tykkää figtereista, kyykky on se miun juttu.. :)
 
Tieltä välillä eksyville bemari tuo uuden enskan
http://bmwfinlandpinter01.ergointeg...l=G+650+Xchallenge&karosseri=G+650+Xchallenge
vieläkö jostain sais rahat tohon. Aika outoa että muut valmistajat ovat lopettaneet isompien enskojen myynnin. Tai löytyyhän jotain joka paikan pyörää mitkä painaa 200kg ei niillä paljon metsään mennä.

Oikein mainoskuva :urjo: :

bilde.asp


Siinä sitä on viilattu photarilla taustaan 'liikettä', kun ei muuten oo osattu :eek: :D
 
Mistäköhän saisin pyörääni kopan siihen "takapenkin" päälle? Ns. ankanpyrstö! Netistä ei löydy millään! Pitäisi kai käydä merkkiliikkeessä kysymässä, mutta ottaako ne maltaita mokomasta palikasta?
 
Mistäköhän saisin pyörääni kopan siihen "takapenkin" päälle? Ns. ankanpyrstö! Netistä ei löydy millään! Pitäisi kai käydä merkkiliikkeessä kysymässä, mutta ottaako ne maltaita mokomasta palikasta?

Jos kawaan etsit niin Sumekolta löytyy. Hintaa taisi olla satasen verran jos en aivan väärin muista. Stormillakin noita on löytynyt useisiin pyöriin, mutta alkuperäis osa on aina alkuperäisosa.
 
Jukkah sanoi:
Tässä sitten tanulle ja nigsterille (ja muillekkin) neivoja miten keulitaan.
Joo kiitos vaan, mutta tuskin noita tulen tarvitsemaan (ei sillä että ihan noin osaisin sentään edes keulia). Sitäpaitsi, ei sitä keulimista videolta opi.
 
Joo kiitos vaan, mutta tuskin noita tulen tarvitsemaan (ei sillä että ihan noin osaisin sentään edes keulia). Sitäpaitsi, ei sitä keulimista videolta opi.

Nigster:Tais mennä mun pointti vähän ohi sulta.
Pointti oli, että tossa on pari hyvää neuvoa miten homma lähtee ja sit vaa treenaamaan, jos kiinnostaa.:rolleyes:
(tanu ainakin kerto, että olis kiva oppia keulimaan, joten susta en tiedä)

Keuliminen on siistiä kun oppii:D

Sportman: varmasti keulii molemmat kaasulla ja helposti. Ja kytkimellä keulii mikä vaan. Jos nyt ajat 600, niin mun mielestä suoraan tonninen,
se on vain hauskempi:rock:
 
Keuliminen on siistiä kun oppii:D
Allekirjoittanut opetteli pikkuhiljaa. Mielummin vähän syrjässä, ettei kylällä ota lippoja:nolo:
Kerta kertalta tuli rohkeutta lisää nostaa sitä tassua korkeamalle ja korkeammalle. (vaikka muutaman kerran säikäyttikin kunnolla :D)
Matkat piteni, kun sai keulan tietyn kulman ylitse, sittenhän se melkein pysy siellä "itestään" :)

niin mun mielestä suoraan tonninen,
se on vain hauskempi:rock:
Ei mikää järki syy pistä ostamaan tonnista, se on kyllä totta.
Tonnisella on vaan niin sairaan mukava leikkiä :D
 
Vääntö on järkisyy... ohitukset sujuu 2 +pakaasit päällä ilman turhia vaihteluja pienemmälle :D

No joo, tietty, jos on vaik kaks ja reissailee..
Mut minäki poikamiehenä, ni kyll se oli se leikkiminen se pääasia :rock:
 
Back
Ylös Bottom