Moottoripyörä?

PikkuEetu sanoi:
Mut eikös se niin ole, että ahdin määrää tahdin
Ja kilosta alkaa ilo, mut kahesta riemu..(turbo miesten mukaan )

Kyllähän se näin taitaa mennä;) . Sairaita nää turboprojektit on, sillä kaveri on nyt turbottamassa vanhempaa Gixeriä ja tarkotus saada takarenkaalta 300hp ennen kesää. Itsellä rupee jo 150hp pelillä olemaan hymy siinä rajamaissa että onko se enää hymyä vai pelon tuomaa virnettä. Ei noita vehkeitä pitäis liikenteeseen enää päästää. Näin se vaan tuppaa olemaan, että kesä minkä hirviön sarvissa tahansa ei tunnu enää seuraavana kesänä missään:evil:
 
Tanu sanoi:
Ai jumalauta mikä vekotin! Paljonkohan maksais asennukset?

4k eurosta tuntuu lähtevän kunnon turbot (saa varmaan jostain halvemmallakin), ruotsista saa aika hyvin tilattuu. Puhaltimen säätäminen se suurin homma sitten on. Ammattitaitoiselle nyrkkipajalle asennutettavaks, merkkiliikkeessä maksat ittes kipeeksi.
 
Ei tietenkään merkkiliikkeesee. Joku osaava seppä, mikä tietää hommista ja sillä on pelit ja penkit. Rupes muuten kuumottamaan aika pahasti kun katto ton pätkän..
 
Mut näinhän se on, et alkukesästä vakio pärrä tuntuu, et sekin kulkee.
Mitä pitemälle kesä etenee, sitä hitaammalta se tuntuu..
Näin ainaki mulla oli R1 kohalla. (Oma pyörä ei ollu ihan vakio..144hp takafillarilta, dynossa mitattu)
Tunnetusti nälkä kasvaa syödessä.
 
En osaa keulia vielä, ni ei noi oikein kuumota. Vielä! Toi menee muutenkin vähän overiks. Kyllä se 636 saa riittää vielä ensi kesäksi, ajokokemusta vasta viime elokuusta, joten opittavaa on paljon!
 
Mut näinhän se on, et alkukesästä vakio pärrä tuntuu, et sekin kulkee.
Mitä pitemälle kesä etenee, sitä hitaammalta se tuntuu..
Näin ainaki mulla oli R1 kohalla. (Oma pyörä ei ollu ihan vakio..144hp takafillarilta, dynossa mitattu)
Tunnetusti nälkä kasvaa syödessä.

Minkäs vuotinen Raimo sulla oli, kun ei tuon enempää anna takasesta?
 
Mut näinhän se on, et alkukesästä vakio pärrä tuntuu, et sekin kulkee.
Mitä pitemälle kesä etenee, sitä hitaammalta se tuntuu..
Näin ainaki mulla oli R1 kohalla. (Oma pyörä ei ollu ihan vakio..144hp takafillarilta, dynossa mitattu)
Tunnetusti nälkä kasvaa syödessä.

Ja kun tuo loppukesän fiilis tulee niin sitten käykin äkkiä pahasti. Itellä ainakin kaikki "kalsarit vaihtoon" tilanteet tuli just loppu kesästä, kun ei tahtonu enää muistaa, että kyllä siinä pyörässä on edelleen voimaa ihan yhtä paljon kuin alkukesästä. Syystä tai toisesta 600cc pärrällä vastaavaa ilmiötä ei tullut esiin kauden loppupuolella..
 
Perkele kun ei kehtaa kokeilla! Sitku heittää lipat, ni vituttaa huolella! Kerran vahingossa keulin kaasulla sillai kunnolla, vähän huolimaton asento ja hana auki. Lähti keula taivaalle.. Paikaltaan lähtökin pitäis opetella kunnolla. Kesällä kellottamaan varttia ja huippuja lentokentälle.. :)
 
Perkele kun ei kehtaa kokeilla! Sitku heittää lipat, ni vituttaa huolella! Kerran vahingossa keulin kaasulla sillai kunnolla, vähän huolimaton asento ja hana auki. Lähti keula taivaalle.. Paikaltaan lähtökin pitäis opetella kunnolla. Kesällä kellottamaan varttia ja huippuja lentokentälle.. :)

Kokeilua kokeilua :) . Siitä se lähtee. Kaasulla keulinta tosin ei sitä oikeaa keulimista ole, mutta edes jotain sinnepäin. Omalla ninjalla kun "opin" tuon kaasulla noston, aloin tekemään sitä vähän liikaakin. Usein valoista oli mukava lähteä tyyliin ensin liikkeelle, sitten kaasu pois ja kunnon kääntö hanasta ja johan oltiin keula pystyssä. Välillä jopa ihan hyvän pituisia onnistu.

Ainoa kerta, jolloin oli lipat lähellä, oli kun lähdin tempasee ylös lievässä mäessä. Sillo meinas mennä ympäri, mutta tasaisella ei ikinä ollut hätää, että ympäri olisi mennyt.
 
Tasaisella tosiaan harvemmin tulee mitään "läheltä piti" -tilanteita tuon keulimisen kanssa. Itselläkin ainoa "ohomeinasinkeuliaympäri" -tilanne tuli myös nimenomaan pienessä ylämäessä.

Äkkiä siihen tottuu, ja kohta ei enää "pelkää" sitä keulan nousemista.
 
nigster sanoi:
Kaasulla keulinta tosin ei sitä oikeaa keulimista ole, mutta edes jotain sinnepäin.

Näin o. Se vasta makeeta on kun vauhtia korkeintaan 40km/h, keula osoittaa kohti kuuta ja takajarrulla niiaillaan pyörä takaisin alle 90 asteen kulmaan.;)
 
Näin o. Se vasta makeeta on kun vauhtia korkeintaan 40km/h, keula osoittaa kohti kuuta ja takajarrulla niiaillaan pyörä takaisin alle 90 asteen kulmaan.;)

Korjataan nyt sen verran, että mä en tota sun quottaamaa tekstiä kirjoittanut, vaan Arkunnaula.

Arkunnaula sanoi:
Kokeilua kokeilua . Siitä se lähtee. Kaasulla keulinta tosin ei sitä oikeaa keulimista ole, mutta edes jotain sinnepäin. Omalla ninjalla kun "opin" tuon kaasulla noston, aloin tekemään sitä vähän liikaakin. Usein valoista oli mukava lähteä tyyliin ensin liikkeelle, sitten kaasu pois ja kunnon kääntö hanasta ja johan oltiin keula pystyssä. Välillä jopa ihan hyvän pituisia onnistu.

Ainoa kerta, jolloin oli lipat lähellä, oli kun lähdin tempasee ylös lievässä mäessä. Sillo meinas mennä ympäri, mutta tasaisella ei ikinä ollut hätää, että ympäri olisi mennyt.
 
Näin o. Se vasta makeeta on kun vauhtia korkeintaan 40km/h, keula osoittaa kohti kuuta ja takajarrulla niiaillaan pyörä takaisin alle 90 asteen kulmaan.;)


Kyll keuliminen oli mukavaa..
Valoista oli mukava lähtee ja vääntää pikku hiljaa lisää "urkua" ja antaa keulan kohota..:)
Kakkosella nous kanss pikku härnäyksellä..
Oli isolla tiellä "hienoa" vetää 150-200km/h valot kohti taivasta :D
 
Paikaltaan lähtökin pitäis opetella kunnolla. Kesällä kellottamaan varttia ja huippuja lentokentälle.. :)

tuo on vaikea laji.. lähettää ilman keulimista...
onnistuu ainoastaa rajusti kytkintä luistattamalla lähdössä.
vaikea oppia, mut kun oppii, lähtee viivalta aika nopeasti :) :thumbs:
 
tuo on vaikea laji.. lähettää ilman keulimista...
onnistuu ainoastaa rajusti kytkintä luistattamalla lähdössä.
vaikea oppia, mut kun oppii, lähtee viivalta aika nopeasti :) :thumbs:

Ihan iisii, kaasu pohjaan vaan ja menoo.
T:Kawa ZXR750 100hp/225Kg+kuski:jahas:
 
Back
Ylös Bottom