Moottoripyörä?

jussi` sanoi:
Taisit olla Kalevan Autokoulussa? :) Itsekin huomasin ton lehdestä. Aloin heti soittelemaan ja Kalevan oli halvin/ainut missä alkoi helmikuussa.

Itteasias olin autokoulu ilvekses. En nyt muista soitinkokaan Kalevan autokouluun, mutta ainakin pariin paikkaan tuon ilveksen lisäksi kilautin ja niis olis tullu maksamaan kaikkineen jo yli 700€...

:hyper: Jeah!! Kortti taskussa. Tänään meni ekalla inssi läpi. Käsittelykokeessa piti ottaa pujottelu uusiksi, kun kävi jalka maassa. Takas ajelulle.....

tuossa varmasti tuli jo kohtuullisesti painetta kun piti uusiksi ottaa:). hyvin kestit paineet näköjään:thumbs:, ite oisin varmasti tunaroinut tuossa vaiheessa.

Integrandi sanoi:
Siis kyllä tuohon ilmaiseen pysäköimiseen vai paskapuheseen? :)
:)

Oulussa pyörästä ei tartte maksaa mitään tikettejä, joten kyllä sillä voi autoilta varata paikkoja ilmaiseksi. Lisäksi on annettu myös lupa parkata sellaisiin paikkoihin mihin autoa ei mahdu tunkemaan.

Prätkäparkkien lisäksi siis.

Miksi muuten se suosituin mopoparkki torinrannassa ei oo merkattu mopoparkiksi kyltillä, vaikka muut on? On se ihan virallinenkin vielä.

:haart:

500cc 2t supermopo pihassa :kuola:

Kävin just puunaamassa antiikkiratsun ja tollanen romu sieltä hämähäkin seittien alta paljastui.

Viimeksi muokattu:
Myth sanoi:
Niinpä. Siinä oli joku 4 puolikompaa, jotka ei nyt oikeestaan liittyny mitenkään mihinkään. Eräskin kysymys oli: "Mitä A-kortilla saa ajaa?" A-liikennetraktoria, B-pientä henkilöautoa, C-moottorikelkkaa. Ja tuohon tyyliin oli kolme muutakin kysymystä.

Jep, valehtelematta multa kysyttiin, millä seuraavista saa ajaa pyörätiellä:
A) polkupyörällä,
B) sivuvaunuttomalla moottoripyörällä
ja C-vaihtoehto oli jotain tyyliin katsastamattomalla autolla.

phy73 sanoi:
:hyper: Jeah!! Kortti taskussa. Tänään meni ekalla inssi läpi. Käsittelykokeessa piti ottaa pujottelu uusiksi, kun kävi jalka maassa. Takas ajelulle.....

Jep, jep, eilen mentiin täysin samalla kaavalla. Jotenkin vähän hätäisesti taisi tulla lähdettyä siihen pujotteluun, ja olin sammuttaa pyörän heti ekalla tolpalla. :nolo: Siinä toisessa vedossa tuntui lievää painetta, mutta ekalla yrityksellä tuli kortti tännekin.

eilen oli eka ajo kerta ja täytyy sanoa, että se pujottelu sellaisella tipu askel nopeudella on yhtä vittua. hiki valui lorona päästä kun olin niin hermona kun ei meinannut oikein luonnistua ja se autokoulun äijjäkin oli kokoajan äänessä. sanoinkin sille että oo jo hiljaa ja anna mun rauhassa yritttää tätä:curs:. pitää reenata tuota kyllä omalla pärrällä.

neutraali sanoi:
hiki valui lorona päästä kun olin niin hermona kun ei meinannut oikein luonnistua ja se autokoulun äijjäkin oli kokoajan äänessä. sanoinkin sille että oo jo hiljaa ja anna mun rauhassa yritttää tätä:curs:.

Hohohoo! Voin kuvitella vitutuksen määrän. :D Hommaa se kortti niin pidetään pakkiksen kokoontumisajot.

Kellään kokemuksia Yamaha XT660R (tai vaikka 660X) 2004 eteenpäin mallista? Nyt lähtee Fazeri vaihtoon, loppusuoralla XT, KTM LC4 (E/Adventure)sekä BMW F650GS D.

En kaipaa mitää kommentteja "vittu mitä mopoja..." tms. Kaipaan lähinnä käyttökokemuksia. Tiedän, että ykspyttynen nelarienska ei ole mikään raketti, mutta hiekkatielle ja polulle potkua piisaa liikaakin ja 90% muustakin ajosta on kaikea muuta, kuin rpm 10 000 + kierroksilla ajamista.

sadisti sanoi:
Onpa komeessa kunnossa! :rock: Oletko joutunut paljonkin rakentelemaan?

Ostin tämän pyörän valmiiksi museorekisterissä. Tosin pyörä edellinen omistaja oli ollut sellainen pajakalle että tässä riittää puuhaa ensi talveksi vaikka pyörä on ulkonäöllisesti siisti. Sellaisia virityksiä ja epäkunnioitusta pyörää kohtaa että meinas itku päästä kun näin filllarin ekan kerran. Uudet mittarit ostin jo Ebaystä. Ne oli mm. rikki, tiivisteet vuotaa, kaikki ristipäät lyöty koneestä pyöreiksi, tankin korkinlukitus sökö, tasasuuntaaja loppu, eturengas pahasti epätasapainossa, ketjusuojasta vedetty rälläkällä pala pois kun sitä ei oltu osattu laittaa oikein paikaalleen, sähköt vedetty päin per****ä, kaasarin säädöt pahasti pielessä jne.
Tämän on tosin jo kolmas samalla koneella oleva honda mulle, joten suht tuttu pyörä on :)

Kakku sanoi:
Toi ON hieno, kuhan lopetet vain noi romu-puheet.:D

Hoho, no pitää vähän vetää takaisin. Eilen kävin tampereella ja takaisin ilman ongelmia. Tosin kaasarinsäätöjä pitää vielä tarkastaa; vedin vitosella kaasu pohjassa pienen pätkän ja ei saanut kierroksia aivan tappiin asti. Ei kyllä kukaan menny ohikaan silloin :D

Mullakin on "tuutti" homehtumassa varastossa. Startin rullat vaan rikki eikä kiinnosta etsiä uusia.. Täysin alkup. kunnossa. Käy ja kukkuu.

Eilen kokeilin tota Kawan z750:iä. Makee peli. Hinta / hauskuus -suhde kohdallaan.

edit. tuolta jollekkin mopon mallia. :kuola:

edit2. toi kawa oli siis nyt uusinta mallia..

nevahood sanoi:
Mullakin on "tuutti" homehtumassa varastossa. Startin rullat vaan rikki eikä kiinnosta etsiä uusia.. Täysin alkup. kunnossa. Käy ja kukkuu.

Eilen kokeilin tota Kawan z750:iä. Makee peli. Hinta / hauskuus -suhde kohdallaan.

Tyyppi vika, mulla kaikissa pyörissä ollu sama homma. Löytyy muuten vaikka Brandtilta suoraan hyllystä ne rullat. Mutta lähtee se polkemallakin käyntiin.

Oli yhden kesän tollanen kawakin. Kiva peli ja varsinkin hintaan nähden hyvä ajettava ja sopivasti tehoa. Ainoa miinus oli se tärinä tietyillä kierroksilla, varsinkin motarilla mulla puutu kädet. Sekin tietenkin ohitettavissa lisäämällä nopeutta :D

Back
Ylös Bottom