Moottoripyörä?

Aamuyhdeksältä tipahti kilvet ja rekisteriote luukusta! ;) Wippii! Nyt ruuvaamaan noit kiinni ja sit bulevardille säikyttelee mummoja.

It´s a fine day to dieeee :rock:

Itä-Helsingissä otetun kortin hinnaksi tuli n. 570€. Jouduin ottamaan yhden ajokerran (a´32€) ylimääräistä. Mutta siis maaliskuun jälkeen alottaneet maksaa sen 150e enemmän.

neutraali sanoi:
on isot erot korttien hinnoissa, mulla tulee maksaan kaikkineen kuluineen 753e+passikuvat 5e=758e

laittakaa muutkin hintoja mitä on tullut maksamaan a-kortti,niin saadaan vähän vertailla näitä koulujen hintoja. hyvää bisnestä taitaa autokoulun pitäminen olla :)

Mulla 580 autokouluun + 40 kyttikselle + 50 katsastuskonttorille + 5 valokuviin = 675 e. :curs:

HC76 sanoi:
Aamuyhdeksältä tipahti kilvet ja rekisteriote luukusta! ;) Wippii! Nyt ruuvaamaan noit kiinni ja sit bulevardille säikyttelee mummoja.

It´s a fine day to dieeee :rock:

Tänään onkin hyvä päivä ajella! Mulla parissa päivässä tullu vajaat pari sataa kilometriä. Jos sitä tänäänkin kävis vähän lenkkii heittämässä.

Huomenna sit taitaakin olla toinen meininki...

neutraali sanoi:
on isot erot korttien hinnoissa, mulla tulee maksaan kaikkineen kuluineen 753e+passikuvat 5e=758e

Olin kyllä onnellinen ku talvella huomasin lehdestä että ne säännöt muuttuu = hinta nousee, ja kerkisin viälä vanhalla hinnalla. Pariin muuhunkin autokouluun soitin, ja halvimmasta päästä tuo oli muutenkin jonka sitte valittin.
Kaveri on Irlannis hommis, ja sano notta siälä saa A-kortin käymällä jossain turhanpäiväisis kirjallisis, ja maksaa kuullemma jotain 20-40€. Luulis että siäläkin on samat eu-säännöt, mutta näin se ainaki väitti.

Myth sanoi:
Tänään onkin hyvä päivä ajella! Mulla parissa päivässä tullu vajaat pari sataa kilometriä.

Pari lenkkiä jo käyny vetämässä. Hiton pirtee loppujen lopuksi toi HD, en ois uskonu :rock: Valoista ku lähtee ni ei huomaa ku on jo 80 lasiassa, heh! Hissukseenhan noilla tosin kuuluu ajella. :D

HC76 sanoi:

It´s a fine day to dieeee :rock: .

Hienoa, että sait kilvet! :rock: Baanalle vaan :D

Yyh, eilen ilmottauduin a-korttia suorittamaan, 713 eskomatiasta kaikkine kuluineen. Mut pakkohan se on hankkia. :)

HC76 sanoi:
Wippii! Nyt ruuvaamaan noit kiinni ja sit bulevardille säikyttelee mummoja.

Bulevardi on mun mummonsäikyttelyreviiriä :curs: :yoshimura:

Onnea kilpien saannista!

Jaakoppi sanoi:
Olin kyllä onnellinen ku talvella huomasin lehdestä että ne säännöt muuttuu = hinta nousee, ja kerkisin viälä vanhalla hinnalla. Pariin muuhunkin autokouluun soitin, ja halvimmasta päästä tuo oli muutenkin jonka sitte valittin.

Taisit olla Kalevan Autokoulussa? :) Itsekin huomasin ton lehdestä. Aloin heti soittelemaan ja Kalevan oli halvin/ainut missä alkoi helmikuussa.

Eilen oli läheltäpiti-tilanne:

tasa-arvoinen risteys, akka tulee oikealta, en tajua yhtään ettei sillä oo kolmiota, se ei tietenkään kato vasemmalle vaan, vaan kun oon kohdalla, lähtee tulemaan. Keula pysähtyy < puolen metrin päähän takarenkaasta. :eek: No, ehkä muistaa olla taas vähän skarpimpana.

(vois silti muuten vilkuilla muuallekin kuin oikealle vaikkei olekaan kolmiota) :thumbs:

Siloposki sanoi:

tasa-arvoinen risteys...

Tervetuloa moottoripyöräilyn maailmaan. Kolmio tai ei niin monta kertaa kesässä joku aistirajoitteinen tunkee kylmästi kotteronsa sivutieltä eteen.

Kaikille ei vain moottoripyörän hahmo rekisteröidy ollenkaan vaan kuvittelevat puskevansa vapaalle tielle. Säikyimmät akat sitten viimein prätkän pari metriä ennen kohtaamista havaitessaan iskevät liinat kiinni auto poikittain siinä tiellä. Suosittelen suhtautumaan kaikkiin tien laidassa vuoroaan odotteleviin sillä mielellä että se saattaa hyvinkin tulla eteen, jolloin pientä jarru- ja koukkausharjoitusta on tiedossa.

Joo, niin sitä on normisti katellutkin. Voi vaan olla aika tappavaa, kun ei tapahdu pitkään aikaan mitään, ja alkaa käymään liian rutiiniksi...

Siloposki sanoi:

tasa-arvoinen risteys, akka tulee oikealta, en tajua yhtään ettei sillä oo kolmiota, se ei tietenkään kato vasemmalle vaan, vaan kun oon kohdalla, lähtee tulemaan. Keula pysähtyy < puolen metrin päähän takarenkaasta. :eek: No, ehkä muistaa olla taas vähän skarpimpana.

(vois silti muuten vilkuilla muuallekin kuin oikealle vaikkei olekaan kolmiota) :thumbs:

Mitä suotta päätään kääntelemään, se vasemmalta tullut maksaa, jos kylkeen ajaa ;) . Siis silloin, kun oikealta tulevalla ei ole kolmiota :kippis1:

Clayman sanoi:
Mitä suotta päätään kääntelemään, se vasemmalta tullut maksaa, jos kylkeen ajaa ;) . Siis silloin, kun oikealta tulevalla ei ole kolmiota :kippis1:

Sehän lohduttaa sitten pyörätuolissa kun joku tulee esim. jollain hummerilla puoleenväliin ohjaamoa.:kippis1:

Ostin eilen todella hyväkuntoiset nopeus- ja rundimittarit Ebaystä. 76 taalaa + rahti päälle. Uusi nopeusmittari ois maksanut vain 550 egee :jahas:
Kivempi ajella kohta kun ei tartte enää antaa poliisien kertoa väliaikatietoja nopeudesta.

Clayman sanoi:
Kavereille on kiva näyttää, miten mopolla ajetaan :)

http://www.break.com/movies/brokebikefoot.html

http://www.break.com/movies/motocrash30.html , tässä kyllä repesin aika huolella.

Jep, tuossa ylemmässä videossa huomaa hyvin minkä takia ne kunnon ajokamat on keksitty. Olis varmaan välttynyt tuolta, jos olisi ollut kunnon ajosaappaat. Ei mitään ihanaa kuvaa, mutta tekee hyvää välillä katsoa kaikille "ei mulle mitään käy ku kato mä osaan tän jutun" motoristeille.

Alempi video oli kyllä vitun tyhmä... mitä se yritti? Paino takana, hana auki ja kytkin ylös kokonaan kerralla???

Mites jengi hoitelee mopoillessa parkkimaksut jos niille on tarvetta? Jätättekö lapun jotenkin pyörään kiinni vai heitättekö taskuun ja sillä voitte myöhemmin todistaa maksaneenne jos sakko tulee. Prätkäparkkejahan löytyy, mutta ei läheskään aina. Eräs mopojannu sanoi, että prätkällä saa parkkeerata ilmaiseksi vaikka se veisi tilaa koko sen autolle tarkoitetun ruudun verran...varmasti :anssi:

Integrandi sanoi:
Mites jengi hoitelee mopoillessa parkkimaksut jos niille on tarvetta? Jätättekö lapun jotenkin pyörään kiinni vai heitättekö taskuun ja sillä voitte myöhemmin todistaa maksaneenne jos sakko tulee. Prätkäparkkejahan löytyy, mutta ei läheskään aina.

Lappu taskuun... Kiekkoahan pyörässä ei tarvitse käyttää.

Back
Ylös Bottom