Moottoripyörä?

HC76 sanoi:
Hämeenlinnastahan nuo myyjät puhuivat. On kyllä vittu hienoa jos joudun puol kesää venaa kilpiä. Ois myyjä EHKÄ voinu kertoa tällasesta tilanteesta. Vittuako mä sillä HD:lla teen kun se pölyyntyy kellarissa. Mutta maksamisen alotan tietenkin toki heti! :curs:

Toivotaan, että ne saa äkkiä sen päätöksen tehtyä, niin pääset ajelemaan. Toisaalta tällä hetkellä tullilla ei kai pitäisi kumminkaan ihan hirveitä jonoja olla, mutta tahtoo se Hämeenlinnan keikka vähän kauemmin kestää. Onneksi on paskat ilmat :jahas:

nigster sanoi:
Siis pelkät ne 10 perusturhaapaskanjauhantakyssäriä.

Täh? Mä suoritin viime vuonna A-kortin ja silloin teoriakokeeseen kuului noiden kysymyksien lisäksi diat. Tosin helppo se silti oli.

HarryG sanoi:
Laitanpa tähän threadiin... Mitäs mieltä olette?

Olen nyt selannut kaiken maailman myynti-ilmoitukset ja ynnä muut, koska tarkoituksena on ostaa vihdoin ja viimein se pärrä...

Kaikkien selailuiden jälkeen olen päätynyt Honda CBR 900 Firebladeen... Eli sellasta olisin haluamassa... Mitäs mieltä olette? Kannattaako ko. pyörän osto. Tiukan rahatilanteen takia, joudun turvautumaan noin vm:a 95-97 vehkeisiin, joita saa 6000-7000 Eurolla... Ajettu näillä vehkeillä on 50000 molemmin puolin...

Kannattaako tällainen ostos? Entäs rahoitus? Kannattaako se ottaa pankista vai esim. GEY-rahoituksella??

Muita kokemuksia pärrästä?
tutulla on 92 cbr 900rr. hyvä pyörä kaikinpuolin ja mun mielestä makoisa ajaa ja pirteäkin on jos on vaan kunnossa.

HarryG sanoi:
Laitanpa tähän threadiin... Mitäs mieltä olette?

Olen nyt selannut kaiken maailman myynti-ilmoitukset ja ynnä muut, koska tarkoituksena on ostaa vihdoin ja viimein se pärrä...

Kaikkien selailuiden jälkeen olen päätynyt Honda CBR 900 Firebladeen... Eli sellasta olisin haluamassa... Mitäs mieltä olette? Kannattaako ko. pyörän osto. Tiukan rahatilanteen takia, joudun turvautumaan noin vm:a 95-97 vehkeisiin, joita saa 6000-7000 Eurolla... Ajettu näillä vehkeillä on 50000 molemmin puolin...

Kannattaako tällainen ostos? Entäs rahoitus? Kannattaako se ottaa pankista vai esim. GEY-rahoituksella??

Muita kokemuksia pärrästä?

Ostin viime syksynä -98 Firebladen. Se on mun ensimmäinen pyörä, etten osaa verrata muihin mutta ei siitä mitään negatiivista sanomista ole: voimaa piisaa omiksi tarpeiksi ja ylikin. Hienon näköinen omasta ja monen muunkin mielestä.

Rahoitus ilman muuta pankista: halvempi ja joustavampi. Vituttaa kun itse tuli otettu rahoitus GE:ltä, mutta minkäs teit kun pyörä piti saada alle HETI :D

teri sanoi:
Mistäs olette ostaneet pärrän renkaat. Itellä olis 600cc Cbr:n etukumi menossa vaihtoon. Tutun liikkeestä saisin jonkun Michelinin töineen 170 eurolla.. Ainakin myyjä kehui renkaan laatua..

Itse tilasin saksasta, reifenversandista.

Toimituskuluineen setti Michelin Pilot Power -renkaita, koot 120/70ZR17 + 190/50ZR17 tuli maksamaan 250 eur + laitto irtovanteille tasapainotuksineen yhteensä 30 eur. Summa summarum siis 280.

Huh...kortti tuli. Inssi kesti joku 20 minuuttia, kun tää tutkinnon vastaanottaja sano, että ei kuulemma tarvii enempää nähdä. Käsittelykin meni ilman virheitä ja ei edes hirveemmin jännittyny. Lähinnä oli sellanen keskittynyt itsevarma olo.

Nyt takana n.70km lenkki kottaraisella ja voi juma ku se tärisee. Hankala ajaa missään, kun se kävis parhaiten lämä pohjassa :D Noh, kaivarin maisemat tuli käytyä kattomassa jne. Korvatulpat on pakolliset tuolla vehkeellä.

Ihan mahtifiilis!

neutraali sanoi:
juu, dioista en itsekään aikoinaan pitänyt ollenkaan. onneksi niitä ei tarvinu tässä a-kokeessa tehdä.

Ihme, että ne diat on jätetty pois. Niissä sentään oli ihan oikeesti jotain haastetta. Ite mm. reputin A1 kortin teoriaosuuden aikoinaan just niihin dioihin ekalla kerralla. Olis varmaan pitäny treenata kerran tai kaks ennen sitä koetta. Vitutti aika huolella, vaikkei rahallisesti paljon vaikuttanutkaan. Kortti vaan viivästyi. Noi ABCDE-kysymykset nyt on ihan perseestä, aivan sama onko niitä vai ei.

Olis mielenkiintoista kuulla selitykset siihen, miksi dioja ei enää käytetä?

Uncle Sam sanoi:
Ihme, että ne diat on jätetty pois. Niissä sentään oli ihan oikeesti jotain haastetta. Ite mm. reputin A1 kortin teoriaosuuden aikoinaan just niihin dioihin ekalla kerralla. Olis varmaan pitäny treenata kerran tai kaks ennen sitä koetta. Vitutti aika huolella, vaikkei rahallisesti paljon vaikuttanutkaan. Kortti vaan viivästyi. Noi ABCDE-kysymykset nyt on ihan perseestä, aivan sama onko niitä vai ei.

no inssi kompensoi sitä. nykyään on 6pakollista ajo tehtävää mitkä pitää suorittaa, ennen ei ollu ku kaks.

Mut eikös noi diat ole vielä, jos ei oo ajokorttii alla, kun lähtee suorittaan A:ta. Mä sain semmosen käsityksen, että B:n haltijoille pelkästään ei olis noita dioja.

Uncle Sam sanoi:

No esim. mulla oli ollu ajokortti lähemmäs 12 vuotta ennenkun hain tota prätkäkorttia. Ois se ollu vähän turha noita dioja uudestaan alkaa kattelee. Diat tulee jos ei ole ennestään ajokorttia.

Vielä vähemmän ymmärrän miksi se 10 kpl:n monivalintakoe pitää tehdä. Siitä ei ole MITÄÄN hyötyä. :rolleyes:

HC76 sanoi:
Vielä vähemmän ymmärrän miksi se 10 kpl:n monivalintakoe pitää tehdä. Siitä ei ole MITÄÄN hyötyä. :rolleyes:

Niinpä. Siinä oli joku 4 puolikompaa, jotka ei nyt oikeestaan liittyny mitenkään mihinkään. Eräskin kysymys oli: "Mitä A-kortilla saa ajaa?" A-liikennetraktoria, B-pientä henkilöautoa, C-moottorikelkkaa. Ja tuohon tyyliin oli kolme muutakin kysymystä. Loput 6 oli sitten aiheeseen liittyviä, mutta lähinnä mieleltään vajaa voi niihin väärin vastata. Miten sinä pienentäisit kaarteessa ulosajon risikiä? A-hiljentäisit vauhtia, että kerkeät havannoimaan paremmin, B-ajaisitko vastaatulijoiden kaistalle ottaen paremman ajolinjan mutkaan vaiko C-Vetäisit mutkan sladissa tyylikkäästi kumi palaen?

Testisi on hyväksytty. 53€ kiitos...Money talks.

HC76 sanoi:
Tosta taitaa olla vaan 17€ se kirjallisen osuus, mutta silti ihan turhaa.

Tuleekos siinä joku muu maksu mukaan? Mulla on kyllä nyt ihan semmonen kuva, että ton 53€ se multa velotti siellä konttorilla.

Myth sanoi:
Tuleekos siinä joku muu maksu mukaan? Mulla on kyllä nyt ihan semmonen kuva, että ton 53€ se multa velotti siellä konttorilla.

Joo, ne velottaa sen 53 egee siinä kirjallisten yhteydessä mutta siinä on myös inssi jne kulut mukana. Tai ratamaksu tai mikä lie. Näin muistelisin.

Kirjalliset on 17€ ja inssi 36€, eli ne sisälty molemmat siihen 53 eekkeriin. Laskeskelin niin tasan 548€ tuli mulla maksamaan kortti, passikuvat jne mukaan laskettuna. Helmikuun puolella kerkisin ilmoittautumaan, Tampereella ajoin...

HC76 sanoi:
No esim. mulla oli ollu ajokortti lähemmäs 12 vuotta ennenkun hain tota prätkäkorttia. Ois se ollu vähän turha noita dioja uudestaan alkaa kattelee. Diat tulee jos ei ole ennestään ajokorttia.

Okei, luin noi tekstit vähä nopeasti. Käsitin, että A1 kokeessa ei olisi enää dioja.

Jaakoppi sanoi:
Kirjalliset on 17€ ja inssi 36€, eli ne sisälty molemmat siihen 53 eekkeriin. Laskeskelin niin tasan 548€ tuli mulla maksamaan kortti, passikuvat jne mukaan laskettuna. Helmikuun puolella kerkisin ilmoittautumaan, Tampereella ajoin...
on isot erot korttien hinnoissa, mulla tulee maksaan kaikkineen kuluineen 753e+passikuvat 5e=758e

laittakaa muutkin hintoja mitä on tullut maksamaan a-kortti,niin saadaan vähän vertailla näitä koulujen hintoja. hyvää bisnestä taitaa autokoulun pitäminen olla :)

Täällä Porissa (landella niin ku helsinkiläiset varmaan sanoisivat) maksaa kortti n. 800 euroa. Tänään pääsin just inssin läpi :rock: JEEEEEEEEEESSSSSS!!!

Back
Ylös Bottom