Moottoripyörä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Voi hitsit, mää oon nyt vuoden tauon jälkeen taas roikkumassa tässä ketjussa. Vuosi sitten ostattelin kolmekymppislahjaksi itselle polkupyörän motskarin sijaan. Kaksipyöräisen kumminkin :) Nyt on mimmikin alkanut kriiseilemään vaikka ikää on vasta 28. Tultiin siihen tulokseen että lähetään ensi vuoden keväällä ajamaan kortit molemmille.

Mutta itse aiheeseen, meillä on sellainen yhtälö että 162 ja 182 pitkille kuskeille pitäisi haarukoida yhteistä pyörää. 1300XJR jota aiemmin kuolasin on hieman kysymysmerkki. Tiedän parikin pariskuntaa joilla on yhteisenä GSF Bandit 1250A. Mutta tuo vaimon istuinkorkeus saattaa molemmissa pyörissä "hieman" rajata mahdollista sopivuutta. Oletteko olleet samanlaisen ongelman äärellä, millaista pyörää tässä kannattaisi alkaa hakemaan? Viragot ja muut on matalia mutta itse en halua customia. Tai no ehkä jotkin Triumphit saattaisi mennä tyylin puolesta. Ehkä.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Voi hitsit, mää oon nyt vuoden tauon jälkeen taas roikkumassa tässä ketjussa. Vuosi sitten ostattelin kolmekymppislahjaksi itselle polkupyörän motskarin sijaan. Kaksipyöräisen kumminkin :) Nyt on mimmikin alkanut kriiseilemään vaikka ikää on vasta 28. Tultiin siihen tulokseen että lähetään ensi vuoden keväällä ajamaan kortit molemmille.

Mutta itse aiheeseen, meillä on sellainen yhtälö että 162 ja 182 pitkille kuskeille pitäisi haarukoida yhteistä pyörää. 1300XJR jota aiemmin kuolasin on hieman kysymysmerkki. Tiedän parikin pariskuntaa joilla on yhteisenä GSF Bandit 1250A. Mutta tuo vaimon istuinkorkeus saattaa molemmissa pyörissä "hieman" rajata mahdollista sopivuutta. Oletteko olleet samanlaisen ongelman äärellä, millaista pyörää tässä kannattaisi alkaa hakemaan? Viragot ja muut on matalia mutta itse en halua customia. Tai no ehkä jotkin Triumphit saattaisi mennä tyylin puolesta. Ehkä.

Eikös ainakin muutamaan pyörään saa eri kokoisia satuloita? Jos istuinkorkeus on ainoa ongelma niin ehkä kahdella penkillä voisi sen ratkaista, matalan penkin ehkä voisi myös teettää. Jossain mopoissa on myös penkissä pari säätökohtaa mutta en muista heti oliko se säätöväli iso vai marginaalinen.

Esim. Honda CBF 1000 "Ilman työkaluja penkin saa säädettyä kolmeen korkeuteen: 78, 79,5 ja 81 senttiä."

BMW 800 ST on myös saatavissa erikoismatala tehdaspenkki.

edit. ei ne kustomit välttämättä super-helppoja ole kevyelle naiselle käsitellä kun painoa on helposti päälle 300kg. Siinä ei välttämättä matala penkki auta kun tota malmia siirtää.
 
Zone-sarja -42%
Voi hitsit, mää oon nyt vuoden tauon jälkeen taas roikkumassa tässä ketjussa. Vuosi sitten ostattelin kolmekymppislahjaksi itselle polkupyörän motskarin sijaan. Kaksipyöräisen kumminkin :) Nyt on mimmikin alkanut kriiseilemään vaikka ikää on vasta 28. Tultiin siihen tulokseen että lähetään ensi vuoden keväällä ajamaan kortit molemmille.

Mutta itse aiheeseen, meillä on sellainen yhtälö että 162 ja 182 pitkille kuskeille pitäisi haarukoida yhteistä pyörää. 1300XJR jota aiemmin kuolasin on hieman kysymysmerkki. Tiedän parikin pariskuntaa joilla on yhteisenä GSF Bandit 1250A. Mutta tuo vaimon istuinkorkeus saattaa molemmissa pyörissä "hieman" rajata mahdollista sopivuutta. Oletteko olleet samanlaisen ongelman äärellä, millaista pyörää tässä kannattaisi alkaa hakemaan? Viragot ja muut on matalia mutta itse en halua customia. Tai no ehkä jotkin Triumphit saattaisi mennä tyylin puolesta. Ehkä.


Itse en kyllä uskaltaisi tyttöystävälleni antaa ensipyöräksi alle kumpaakan noista, sen verran hänestä välitän. Jo matalilta kierroksilta käytössä olevat ~100hv ja 100Nm ovat aika vaarallinen yhdistelmä ihan aloittelijan käsissä ja aika kookkaista+painavista pyöristäkin vielä puhutaan. Toki onhan ne kaikki väärissä käsissä vaarallisia ja päästä ja kaasukahvasta se on kiinni, mutta silti. Katselisin varmaan autokoulujen kotisivuilta, millaisilla pyörillä opettavat; todennäköisesti niiden on todettu olevan hyviä monenpituisille ihmisille.

Luultavasti käy niinkuin suksia valitessa; kun pitää saada "hyvä" sekä perinteiseen että luistelutyyliin niin ostaa kombin ja saa välttävän molempiin. Eli kumpikaan ei ole oikein tyytyväinen ratkaisuun ja niinä muutamana oikeasti hienona kesäpäivänä sitten tapellaan kumman vuoro on ajaa ja kuinka pitkä lenkki.

Oliskohan joku 600cc hyvä? Alakierroksilla ei tapahdu mitään ja on aika turvallista vääntää kahvasta, mutta jos haluaa kiihtyvyyttä ja vauhtia niin tietentahtoen täytyy kivuta sinne yläkierroksille? Eli ei niin herkästi "vahingossa" karkaa käsistä? Emmätiä, vaikee kysymys.
 
Aloittelevalle naiselle joku ER-5 olisi tykeintä mitä edes ajattelisin. Toisaalta jotkut mimmit on aika vauhtimatoja että ite kai sen parhaiten tunnet.
 
Aloittelevalle naiselle joku ER-5 olisi tykeintä mitä edes ajattelisin. Toisaalta jotkut mimmit on aika vauhtimatoja että ite kai sen parhaiten tunnet.

Mä ajoin Er-6:lla kortin ja uskaltaisin kyllä suositella aloittelevalle naiselle; onhan sillä jo alkeet hallussa kuitenkin autokoulusta ja tod. näk. vieläpä samanlaisen pyörän sarvista. Itseasiassa oon tyttöystävälleni puhunut, että sellainen käydään ainakin koeajamassa kun hänelle tulee ajankohtaiseksi kortin hankkiminen. Ketterä ja helppo ajaa ainakin kaupungissa ja taajamissa. Tehotkin riittää suomen nopeusrajoituksiin ihan mainiosti. Opettelis ite ajamaan sillä ja jättäis sitten vaimon käyttöön kun ostais itselle jonkun tehokkaamman ;) Olen 183 pitkä ja muistaakseni ajoasento oli ihan ok. Tai sitten olin vain niin mehuissani ajamisesta etten tajunnut sen huonoutta..

Mutta kai tässäkin asiassa pätee vähän sama kuin vaatteissakin: Mies ei valitse naisen pyörää vaan nainen itse. Kysele häneltä, mikä on hyvännäköinen ja millaisen hän haluaisi ja lähesty tuosta näkökulmasta ongelmaa; tarjoaisiko hänen "tyyppiset" pyörät sulle mitään? Sitte jos mimmin mielipyörät alkaa olla luokkaa 1000 gikseri tai 1290 Superduke niin ottaa välittämis-kortti käteen ja hieman kertoa niiden pyörän luonteesta, sillä oletuksella että itse tiedät.
 
Eilen nasahti 215e pikavoitto liian pienestä rekkarikilvestä :face:

kilpi1.webp
 
Se on varmasti niin että meidän eka pyörä on minulle "huono kompromissi". Mutta lyhemmän kuskin ehdoilla tietenkin joudutaan siinä menemään ja turvallisuusnäkökulma myös. Luulen että vaimo saattaisi kallistua ulkonäön puolesta pikkucustomin puoleen. Pitäisi vaan olla semmoinen että päästään tuskattomasti kahdestaankin ajamaan.

Hyviä pointteja ja ehdotuksia teiltä. Pitää käydä livenä katselemassa minkä tyylinen pyörä alkaa eniten miellyttämään.
 
Suzuki SV650? Pikkutwinissä olisi varmaan vääntöä kakspäällä ajeluun ja miellyttää molempien silmää. Näyttäisi saavan suht helposti riittävän matalaksi ja olis varmaan mullekin silti sopivahko kompromissi. Helposti käsiteltäväksi kehuttu myös.
 
Sais taas tilailla renkaita mopoon. Tähän asti takana on ollu z6, pirellin diablo ja misukan pr3. Tämä pr3 on kyllä ollu mun ajoon kokolailla passeli rengas, kuluu reunoille asti, ei mee kantikkaaksi ja pitoa on myös kylmemmälläkin kelillä. Kilsojakin kestäny kohtalaisesti, varmaan menee vajaa 8tkm kun tuosta diablosta paisto rauta jo alle 4tkm ajolla...

Eli oisko ehdotusta seuraavaksi rengassarjaksi? Sais tilailla niin on sitte valmiina, kun vaihto tässä lähiviikkoina tulee ajankohtaiseksi. Aika samat mietteet kun saksan miehellä, eli joko uus pr4, pirellin angel gt tai sitte sama kun nyt on alla eli pr3. Toisinsanoen sais kestää kilsoja edes tämän pr3 kumin verran. Onko raadilla jotain muuta vaihtoehtoa heittää? Pyöränä edelleen z1000.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ylläolevasta pähkäilystä selvisi helpolla! Eilisellä lenkillä rengas puhki ja parilla välitäytöllä nilkuttelin sitte kotia.. Tänään aamusta hain sitte paikalliselta renkaan, kun ei oikein viitti täs vaihees alkaa tilailemaankaan mitään kun oon moottoripyörällä kotipaikkakunnalla reissussa :D Oishan tuo saattanu paikkapullollakin mennä, mutta kun oli jo niin loppu rengas niin en viittiny sitte alkaa sotkemaan vannetta vaahdoilla. Uudeksi kumiksi tuli diablo strada, 144€ vanteelle laitettuna ja tasapainotettuna
 
Tälle kaudelle on tullut ajettua vajaa 6500 kilsaa, kiitos Euroopan turneen noin kuukausi sitten. Oli upea ajaa kaksi- ja kolminumeroisia teitä Saksa-Hollanti-akselin yläpuolella, näki kunnon pöndeä välillä. Pyörään laitoin alle keväällä misukan Pilot Road 4 GT:t, kun paikallinen liike teki tarjouksen josta ei voinut kieltäytyä. Takanen on kulunut vain 2 milliä noilla kilsoilla, tuntuu käsittämättömältä. Tosin kuluminen kiihtynee kilsojen kertyessä..
 
Viime keväänä rohkaisin mieleni ja tartuin härkää sarvista: moottoripyöräkortin ajoin valmiiksi toukokuussa ja fillarin olin jo ostanut paria kuukautta aikaisemmin. Kaverit kun hoksasivat, että lähellä on vanha 1200 i/ö -nakubandit kaupan melko edullisesti. Ostettiin se pois ja kipparoitiin kuntoon. Huoltoja piti tehdä paljon ja kaljaa kului, mikä oli hauskaa sinänsä, kun tallissa häärättiin monta päivää ja iltaa. Kyllä tänä kesänä on tullut jo tonnisotalla ajettua!

Alkuun suunnittelin jotain 600-750 -kokoista nakupyörää, mutta onneksi hankin kuitenkin isolohkon. Vääntöä riittää, eikä ohittaessa ole aina kiire pykältää pienempää jos ei oikein halua urheilla.
 
Vieläkö tänä kesänä motoristit ovat törmänneet mökäratsioihin?

Itse hankin Busan E-hyväksyttyihin slipareihin db-killerit pari kesää takaperin ratsioiden pelossa. Hieman houkuttaisi ottaa pois, koska ääni on ilman huomattavasti parempi. On kuitenkin fiksusti ajaen täysin sivistynyt, matala ääni ilman killereitäkin, eli ei häiritse naapureita. Toki killereidenkin kanssa voi elää.
 
Enpä oo ikinä törmännyt. Mutta kaupungissa ja taajamaassa vähän kiltimmin kun ajaa, niin ei tuu sanomista.

Yöaikaan myös rauhassa, niin ei immeiset herää :p
 
Toi mökäratsia itteekin vähän jännittää... Multa löytyy ei e-hyväksytty slipari, joka on viel lyhennetty alkuperäsestä :D Ei löydy vakioänkkäriäkään.
 
E-merkatut hommasin kun putket vaihdoin heti uuteen pyörään, ei tarvi jännitellä sitten. Lähtishän noista vielä mekkalaa jos killerit ruuvais pois mutta painonsäästö + ulkonäkö + matalammat hyvät äänet oli itselle se pointti niin ei maksa vaivaa enempää mekastaa.

Tehdaslisävarusteista olisi saanut Akran sliparit 2500€ :hyper: :face: Leo Vincet olikin sitten joku 900€
 

Suositut

Back
Ylös Bottom