Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Yksi hyvä pätkä on Ii - yli-Ii. joen vartta kummankin puolen on aika kivaa tietä! Lisäksi Ruukin ja raahen välistä löytyi erittäin mainiota tietä, mutta joka paikkaan tulee kyllä matkaa Oulusta pikkasen :( ja Yli-kiimingistä "keskustan" jälkeen kääntyy oikealle tie 836 Joka muistin mukaan oli oikein kivaa mutkaa Viimestä en vanno varmaksi, pitää viikolla käydä ajamas
Eteläpuolta Maalismaantietä olen ajanut pari kertaa, pitääpä ajaa pohjoispuolta seuraavaksi. Tuo Puolangantie 836 oli kanssa yllättävän hyvä pätkä.
Joo tarkenee ajella mutta yllättävän hyvin oma helle-takki on pelittänyt näillä keleillä, ilma virtaa hyvin läpi. Nyt on hyvä tarkkailla flektien toimintaa. Omassa tuntuu pamahtavan päälle karvan alle 100-asteessa puhaltimet mikä on ehkä alempana kun kuvittelin, pitänee tavata se tarkka lukema jostain. Tosin lämmöt ei sitten siitä lähde nousemaan, hyvä jos hiukan päälle 100 on käynyt lämmöt. Kyllä se ainakin pitäs kuulla kun tupla-flektit käynnistyy.
Tsekkaapa huviksesi miten paljon moottorin lämmöt vielä nousee kun olet sammuttanut moottorin. Se on yllättävän paljon. Riippuu tietty pyörästä mutta erään pyöräni moottorin lämmöt nousi 110 asteeseen jos sen sammutti silloin kun flekti pyöri. No flektipäällä en juuri koskaan mitään pyörää sammuta ainakaan tietoisesti. Turhaa lämpörasitusta kannentiivisteelle ja moottorille yleensäkin.
Tsekkaapa huviksesi miten paljon moottorin lämmöt vielä nousee kun olet sammuttanut moottorin. Se on yllättävän paljon. Riippuu tietty pyörästä mutta erään pyöräni moottorin lämmöt nousi 110 asteeseen jos sen sammutti silloin kun flekti pyöri. No flektipäällä en juuri koskaan mitään pyörää sammuta ainakaan tietoisesti. Turhaa lämpörasitusta kannentiivisteelle ja moottorille yleensäkin.
Onkos muuten näissä uudemmissa vehkeissä jotain elektronista termostaattia? Jos ei, niin mun logiikan mukaan lämpöenergia tasaantuu kyllä eri paikoissa olevien nesteiden kesken(jos o mekaanine/perinteinen termostaatti), ettei tarvis tollasista sammuttamisenjälkeisistä lämmönnousuista välittää... Ja btw: Mistäs kohtaa se lämpö mitataan yleensä? Kennoista vai jostain lohkoista?
Ja jottei nyt ihan turha viesti(no on tää kyllä silti turha), nii itellä lähtee flekti huutaan muistaakseni 103:ssa asteessa ja sammuu jossain 100 tai 98 asteessa. Hyvin pitää alhaalla lämmöt, vaikka seisois ruuhkassa ja ois helle.
Perustuisko se lämmön tasaantuminen siihen, että annetaan ajon jälkeen koneen vielä käydä niin että öljyt ja nesteet kiertää ja lämpö tosiaan tasaantuu? Millainen on elektroninen termostaatti prätkissä? Luulis että perinteinen pienellä viiveellä toimiva, mekaaninen, on pitkässä juoksussa paljon luotettavampi ja riittävän tarkka.
Gikserissä manuaalin mukaan 107 käynnistyy ja 100 lopettaa huutamisen, oman kokemuksen perusteella 105 ja 102.
Perseestä ollu ajokelit tällä viikolla. Eilen kävin aamupäivästä ajamassa ja voi saatana sitä hien määrää. Kyllä näillä keleillä pitäis istua veneessä eikä mopon päällä.
Mitkä on sun mielestä sopivat kamppeet helteelle? T-paita ja shortsitko? Seuraavaksi nautitaan, kun puoli persettä on fuusioitunut asfaltin kanssa. Ai niin, ei kannata kaatua...