Moottoripyörä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tai sellanen rannelepuuttaja kahvaan kiinni, jos siitä ois apua. Ellei ilman onnistu.

Hyyyyvin onnistu! :D

image.webp

Rapatessa roiskuu, kirjaimellisesti.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Yksi hyvä pätkä on Ii - yli-Ii. joen vartta kummankin puolen on aika kivaa tietä! Lisäksi Ruukin ja raahen välistä löytyi erittäin mainiota tietä, mutta joka paikkaan tulee kyllä matkaa Oulusta pikkasen :( ja Yli-kiimingistä "keskustan" jälkeen kääntyy oikealle tie 836 Joka muistin mukaan oli oikein kivaa mutkaa :) Viimestä en vanno varmaksi, pitää viikolla käydä ajamas :)

Eteläpuolta Maalismaantietä olen ajanut pari kertaa, pitääpä ajaa pohjoispuolta seuraavaksi. Tuo Puolangantie 836 oli kanssa yllättävän hyvä pätkä.
 
Eteläpuolta Maalismaantietä olen ajanut pari kertaa, pitääpä ajaa pohjoispuolta seuraavaksi. Tuo Puolangantie 836 oli kanssa yllättävän hyvä pätkä.

Eilen tuli ajettua oulu - Ii -yli_Ii, sitten kohti pudasjärveä ja kuusamontietä ouluun päin hetken matkaa, joloksentietä ylikiiminkiin, sitten tuo tie 836 ja utajärvelle, utajärven itäpuolelta kormuntietä kohti kylmälänkylää ja sieltä sitten muhoksen kautta ouluun. Tuossa kormuntiellä on 5-6kilsaa soraa mutta ei ollu paha ajaa ainakaan eilen. Tuon tien päästä kun kääntyy oikealle ahmastielle niin alkaa varsin mainiota mutkaa taas hetkeksi :) on siinä ennen muhosta paljon suoraakin, mutta ei tarvi valtateitä sentään ajella. Mielestäni tuossa oli varsin onnistunut ~300 kilometrinen tänne seudulle :) Oon niin hetken asunu näillä seuduilla että joku paikallinen vois tietää paremmin :D

Niin ja raahessa päin tosiaan tuo kastellintie ja tuomiojantie kannattaa ajella kans ehdottomasti :) Siitäkin saa lenkin kun ajaa liminka-lumijoki-siikajoki-revonlahti-ruukki-tuomiojantie, 1-2km 8-tietä kastellintielle, vihantiin- rantsilaan ja vaikka tyrnävä-kempele-oulu :) En nyt päästä osaa sanoa onko tuo miten pitkä, varmaan koko illaksi ois ajoa ja suht vähän isoja teitä :)
 
Noo nuo oli esimerkkejä pitkästä päivälenkistä vaikkapa vapaapäivälle, tai jos on koko ilta aikaa käytettävissä. Toki sitä nyt voi väliltäkin kääntyä takasin ja lyhyempiäkin pyrähdyksiä tehä :)
 
Taajamissa aika tuskaa ajella näillä keleillä, tänäänkin +28. Eilen vaihtelin moottoriöljyt + suodattimen ja tänään putsailin ja rasvailin ketjut.
Sunnuntaina ~300km lenkki Füsseniin ja Kempteniin pikkuteitä pitkin. Luvattu sopivaa +22 asteen keliä :) Alkaa pyörä tuntua kompaktimman kokoiselta ja ajonautinto paranee yhteisten kilometrien kertyessä.

Pyysin tarjouksen 6tkm huoltoon kaikkien nesteiden vaihdolla syksyksi, 240 euroa.
 
Joo tarkenee ajella mutta yllättävän hyvin oma helle-takki on pelittänyt näillä keleillä, ilma virtaa hyvin läpi. Nyt on hyvä tarkkailla flektien toimintaa. Omassa tuntuu pamahtavan päälle karvan alle 100-asteessa puhaltimet mikä on ehkä alempana kun kuvittelin, pitänee tavata se tarkka lukema jostain. Tosin lämmöt ei sitten siitä lähde nousemaan, hyvä jos hiukan päälle 100 on käynyt lämmöt. Kyllä se ainakin pitäs kuulla kun tupla-flektit käynnistyy.
 
Joo tarkenee ajella mutta yllättävän hyvin oma helle-takki on pelittänyt näillä keleillä, ilma virtaa hyvin läpi. Nyt on hyvä tarkkailla flektien toimintaa. Omassa tuntuu pamahtavan päälle karvan alle 100-asteessa puhaltimet mikä on ehkä alempana kun kuvittelin, pitänee tavata se tarkka lukema jostain. Tosin lämmöt ei sitten siitä lähde nousemaan, hyvä jos hiukan päälle 100 on käynyt lämmöt. Kyllä se ainakin pitäs kuulla kun tupla-flektit käynnistyy.

Tsekkaapa huviksesi miten paljon moottorin lämmöt vielä nousee kun olet sammuttanut moottorin. Se on yllättävän paljon. Riippuu tietty pyörästä mutta erään pyöräni moottorin lämmöt nousi 110 asteeseen jos sen sammutti silloin kun flekti pyöri. No flektipäällä en juuri koskaan mitään pyörää sammuta ainakaan tietoisesti. Turhaa lämpörasitusta kannentiivisteelle ja moottorille yleensäkin. :)
 
Tsekkaapa huviksesi miten paljon moottorin lämmöt vielä nousee kun olet sammuttanut moottorin. Se on yllättävän paljon. Riippuu tietty pyörästä mutta erään pyöräni moottorin lämmöt nousi 110 asteeseen jos sen sammutti silloin kun flekti pyöri. No flektipäällä en juuri koskaan mitään pyörää sammuta ainakaan tietoisesti. Turhaa lämpörasitusta kannentiivisteelle ja moottorille yleensäkin. :)

Joo pitääpi katsoa mielenkiinnosta. Jonkun kaupunkiajon jälkeen ne lämmöt voikin olla korkeella jos heti nappaa virrat pois ajon jälkeen.
 
Tsekkaapa huviksesi miten paljon moottorin lämmöt vielä nousee kun olet sammuttanut moottorin. Se on yllättävän paljon. Riippuu tietty pyörästä mutta erään pyöräni moottorin lämmöt nousi 110 asteeseen jos sen sammutti silloin kun flekti pyöri. No flektipäällä en juuri koskaan mitään pyörää sammuta ainakaan tietoisesti. Turhaa lämpörasitusta kannentiivisteelle ja moottorille yleensäkin. :)

Onkos muuten näissä uudemmissa vehkeissä jotain elektronista termostaattia? Jos ei, niin mun logiikan mukaan lämpöenergia tasaantuu kyllä eri paikoissa olevien nesteiden kesken(jos o mekaanine/perinteinen termostaatti), ettei tarvis tollasista sammuttamisenjälkeisistä lämmönnousuista välittää... Ja btw: Mistäs kohtaa se lämpö mitataan yleensä? Kennoista vai jostain lohkoista?

Ja jottei nyt ihan turha viesti(no on tää kyllä silti turha), nii itellä lähtee flekti huutaan muistaakseni 103:ssa asteessa ja sammuu jossain 100 tai 98 asteessa. Hyvin pitää alhaalla lämmöt, vaikka seisois ruuhkassa ja ois helle.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onkos muuten näissä uudemmissa vehkeissä jotain elektronista termostaattia? Jos ei, niin mun logiikan mukaan lämpöenergia tasaantuu kyllä eri paikoissa olevien nesteiden kesken(jos o mekaanine/perinteinen termostaatti), ettei tarvis tollasista sammuttamisenjälkeisistä lämmönnousuista välittää... Ja btw: Mistäs kohtaa se lämpö mitataan yleensä? Kennoista vai jostain lohkoista?

Ja jottei nyt ihan turha viesti(no on tää kyllä silti turha), nii itellä lähtee flekti huutaan muistaakseni 103:ssa asteessa ja sammuu jossain 100 tai 98 asteessa. Hyvin pitää alhaalla lämmöt, vaikka seisois ruuhkassa ja ois helle.

Perustuisko se lämmön tasaantuminen siihen, että annetaan ajon jälkeen koneen vielä käydä niin että öljyt ja nesteet kiertää ja lämpö tosiaan tasaantuu? Millainen on elektroninen termostaatti prätkissä? Luulis että perinteinen pienellä viiveellä toimiva, mekaaninen, on pitkässä juoksussa paljon luotettavampi ja riittävän tarkka.

Gikserissä manuaalin mukaan 107 käynnistyy ja 100 lopettaa huutamisen, oman kokemuksen perusteella 105 ja 102.
 
Perustuisko se lämmön tasaantuminen siihen, että annetaan ajon jälkeen koneen vielä käydä niin että öljyt ja nesteet kiertää ja lämpö tosiaan tasaantuu? Millainen on elektroninen termostaatti prätkissä? Luulis että perinteinen pienellä viiveellä toimiva, mekaaninen, on pitkässä juoksussa paljon luotettavampi ja riittävän tarkka.

Gikserissä manuaalin mukaan 107 käynnistyy ja 100 lopettaa huutamisen, oman kokemuksen perusteella 105 ja 102.

Mietin tossa vaan nesteitä. Kyllähän ne ainakin hiukan kiertää ilman, että kone pyörii, olettaisin. Lämmin vesi nousee ylemmäs ja kylmä alas... En kyllä tiiä miten käytännöissä menee näillä isoilla kunnon mopoilla. Monttukoneista kun otetaan vesipumput pois käytöstä, kun rässitään jääradalla esimerkiksi. Ja tosiaan, kyllä se lämpö hiljalleen tasaantuu ihan lohkojen seinissäkin jne., mutta se tuskin on tässä pointtina. En tiiä onko elektronisia termostaatteja ees olemassa, mutta jos ois, niin sitä ohjattais sitte mopon älyn kautta.
 
Tänään sain viimestä silausta vaille 530 kotarin kasaan ja smotot alle. Oli se taas mukavaa päästä ajeleen katukumeilla tiellä. :rock:
 
M_atti kiusaa nyt kyllä ihan huolella meitä suomessa ''mopoilevia''. Per..le näyttää niin nätiltä, että ei tässä auta kuin katsella kuvaa ja... :kuola:
 
Perseestä ollu ajokelit tällä viikolla. Eilen kävin aamupäivästä ajamassa ja voi saatana sitä hien määrää. Kyllä näillä keleillä pitäis istua veneessä eikä mopon päällä.

Ei kai ny oikeasti voi lämpimästä ajokelistä sanoa, että on perseestä. Ajokamppeet kelin mukaan ja nauttimaan :cool:
 
Zone-sarja -42%
Mitkä on sun mielestä sopivat kamppeet helteelle? T-paita ja shortsitko? Seuraavaksi nautitaan, kun puoli persettä on fuusioitunut asfaltin kanssa. Ai niin, ei kannata kaatua...

Mulla ainakin saa ajokamppeista tuulikalvot irti ja kun availee ne "ilmastointiluukut" niin ajoviima hoitaa jäähdytyksen.
 
Aika lämmin oli Alastarollakin, lauantaina huiteli lämmöt 29-32c.. Hiki virtas eikä kuskissa riittänyt virtaa kovinkaan paljoa. Aika tasaisen varmaa talven jäljiltä ajaminen kuitenkin oli vaikkei montaa nopeaa kierrosta per setti jaksanut.
Lauantaina settien parhaat, eka setti oli siis ensimmäiset ratakierrokset kesälle:
1.32.97
1.30.54
1.30.63
1.30.63
1.30.60
1.30.66
Sunnuntaina tuli sade ja yks kolmen nopean kierroksen ajelu:
1.30.25...

Eli pari sekuntia viime vuoden vauhdeista vielä jäljellä. Vaikka alle 1:30 ei päästy, niin positiivista on että aika tasaisen tappavasti tuli nakutettua nuo kierrosajat, kaikissa seteissä ~sekunnin sisällä kierrokset (aina kun sai yksin ajaa) :D

Tossa vielä tylsää videota, no on siellä loppupuolella joku edessäkin ajelemassa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Suositut

Back
Ylös Bottom