Moottoripyörä?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kyllä on melko vaikeaa myydä pyörää. Pitkään ollut myynnissä ja suomen halvimpaan hintaan. Ei edes kyselyitä pahemmin. Jotain typeriä yrityksiä vaan muutama. Täytyy koittaa varmaan keväällä sitten tai vaihdan.

Jep. Ei oikein mee kuulemma kaupaks..
 
304890_4503879961539_768211077_n.jpg

"kone on lähtöjään bandiitista ja on -87 750 gigserin rungossa.." Uuh mama!
 
Uuh mikä laite. Kuinka monta ahdettua pyörää mahtaa suomesta löytyä?
Paha sanoa, mutta yllättävän paljon niitä musta näkyy nykyään. Voisin heittää vaikka lonkalta, että pitkälti ainakin toistasataa tieliikennekäytössä ja kisavehkeet päälle. Nettimotosta nopeasti hakusanoilla "turbo" ja "ahdettu" löytyi myynnistä n. 20 pyörää.
 
Kyllä on melko vaikeaa myydä pyörää. Pitkään ollut myynnissä ja suomen halvimpaan hintaan. Ei edes kyselyitä pahemmin. Jotain typeriä yrityksiä vaan muutama. Täytyy koittaa varmaan keväällä sitten tai vaihdan.

Nosta hintaa. Halvat on epäilyttäviä.
 
Voi vitun vittu meni viikonloppu ihan päin persettä enkä ehtinyt koko autotalliin pyörää laittaa.
Olimpas unohtanut että olin lupautunut lähteä käyttämään avokkia ikeassa..... vittu siellähän se meni koko saatanan lauantai päivä ja sunnuntai meni sitten niitä paskoja kootessa.
Noh mikäs siinä kun ajattelin että arkena sitten. Vaan paskan vitut työhommat meni vituiksi ja joudun koko saatanan viikon kyyhöttää persreikä Raahessa hommissa.
On muuten sellainen persläpi tämä raahe että tänne ei tois pahinta vihollistakaan.
 
Koettakaapa saatana myydä turbopyörä... "saat kakstonnii käteen ja tuun huomen hakee" tai "otatko vaihos 125 dt:n/honda monkeyn/bemarin". Kiinnostuneet laittaa mulle privaa, jos haluaa oikeesti hyvin tehdyn turbon.

Omasta pyörästä en nyt mainitse mitään, kun tulee joku bemaristi ja ajaa perään.
 
Nyt melkein kehtaa sanoa että pyörä on valmis. Pientä viilailua vielä, mm. mittariston johtohelvetti piiloon, vähän kittiä + maalia rungon takaosaan, penkin kiinnitys ym. pientä. Takavilkkujen kiinnitys ja vilkkurele/vastukset on vielä selvittämättä.

Kertauksen vuoksi vielä "ennen" kuva ja sitten tuoreimmat! :)

WP_000167.jpg


NOKIA%20Lumia%20800_000688.jpg


NOKIA%20Lumia%20800_000692.jpg


Vaan eipä ole vielä ajossa.. Ehkä ensi viikolla sitten. :P
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kiitti! Sain paperihommat hoidettua ja pyörä on nyt ajossa. :rock:

Laturin kanssa vielä jotain häikkää kun ei meinaa jaksaa pyörittää starttia.

Ajelulla Ruissalossa
NOKIA%20Lumia%20800_000694.jpg
 
Erehdyin eilen koittaan kaverin ratapyörää GSX-R 1000. Parani kierrosaika 6 sekuntia verrattuna omalla pyörällä ajettuun vaikka ajoin vaan 9 kierrosta :D

Nyt vaan pitäis rahaa saada jostain semmoseenkin. Ei viittisi vaan katupyörää myydä pois kun sielläkin on mukava ajella välillä...
 
On vaan kahdenlaisia motoristeja, sellaisia jotka on kaatunu ja sellaisia jotka tulee kaatumaan. Vasta kun kuuluu ensimmäiseen ryhmään ymmärtää kunnolla mitä se tarkottaa. Onneks oli vaan pikkulipat, eikä nokkakolari rekan kanssa. Jännä juttu kun kaatuminen tapahtuu ihan arkisessa ajossa, kun sitä vähiten odottaa, eikä hölmöillessä (mitä on tullut harrastettua vähän liikaakin)

Eli äsken ajellessa lähestyin risteystä, eturengas lukkoon ja sitten liukuessa pitkin asfalttia mietittiin et mitä vittua just tapahtu.
Hölmöys tietty ensisijainen syy kaatumisel mut pienet asiat yhdessä sitä edesautto.. Motossa vaihtokuntoinen eturengas ja tiellä oli vesivana asfattiväen säiliöautosta. Lähestyin n. 60kmh risteystä, katsoin vasemmalle hyvissä ajoin tuleeko autoja ja samalla aloin jarruttaa ihan kevyesti, en huomannu et olin keskellä vesivanaa jolloin etupyörä alkoi luistaa ja samantien kumoon.

Noh, perus lipat mitää ei sattunu, ainoastaan lonkka mustana. Onneks oli kunnon kamat, kyynär ja olkasuoja iskeyty maahan niin et kevlarkankaat repes. Niin ja kypärään tietty damagee. Mopoon ei tullu juurikaan mitään!! Takarenkaan pultti, ohjaustangon pää ja jalkatappii hankaumat. Takajarrupoljin väänty. Katteisii ei mitää. Ajoin noin 20km kotii, ajettavuuteen ei tullu mitää. Kiva kaatua supermotol eikä kyykyllä:D

Olihan seki aika mätkäys kaatuu (vaan) kuudestkympist, no ohan toi tosi korkee mopo. Mut en haluu testata 160 vaudist. Onneks tosiaan oli kaikki ajokamat, monesti tulee ajeltua kauppaan farkuis ja hupparis
 
^ perinteinen "etunen alta". ABS jarruilla tuostakin olis menty ilman kaatumista. Itsellä ABS mopo, mutta vaihtamassa ehkä pyörään ilman noita, koska gixxeri kiikarissa, kun vaan saa oman myytyä. Kyllä ilman ABS joutuu olemaan tarkempi. Abseilla voi aika huoleti jarrutella.
Hyvä, ettei pahemmin käynyt.
 
^ perinteinen "etunen alta". ABS jarruilla tuostakin olis menty ilman kaatumista. Itsellä ABS mopo, mutta vaihtamassa ehkä pyörään ilman noita, koska gixxeri kiikarissa, kun vaan saa oman myytyä. Kyllä ilman ABS joutuu olemaan tarkempi. Abseilla voi aika huoleti jarrutella.
Hyvä, ettei pahemmin käynyt.
Eikö noissa abseissakin ole omat vaaransa? Autokoulun opettaja puhui, että jossain bemarin pyörässä ei toiminu absit hiekalla ja muutama kuljettaja oli rysäyttänyt huolella pitkäks.
 
Eikö noissa abseissakin ole omat vaaransa? Autokoulun opettaja puhui, että jossain bemarin pyörässä ei toiminu absit hiekalla ja muutama kuljettaja oli rysäyttänyt huolella pitkäks.

Joo. Absit on suunniteltu lähinnä asvaltti tms ajoon. Hiekalla ne pidentää jarrutusmatkaa. Onhan niitä pyöriäkin, mistä abs saa kytkettyä pois päältä, lähinnä näitä pyöriä millä ajetaan vaihtelevissa maastoissa. Itse kun ajelee 99,9% asvaltilla, niin absit on melkoinen turvallisuus lisä. Huoleti saa jarrutella märälläkin.

Youtuubista löytyy paljon havainnollistavia videoita millainen ero on esim. märällä äkkijarrutus abseilla ja ilman.

Kyllä itse ottaisin mieluiten abs-jarruilla, koska ajotyylini ei ole touring vaan aika hätäistä ja repivää ja tilanteita saattaa tulla eteen. :) ei onneksi vielä...
 
On se ihme vehje tuo CX500. V2 ja huipputehot jossain hieman ennen punarajaa (10500), silti mukava vääntö jo alhaisilla kierroksilla. Vaihteet vaihdan "jo" jossain 5-6krpm, mutta tänään piti vähän kokeilla miten kulkee ja on se perkele sähäkkä siellä yläkierroksilla vaikka on 34v vanhaa tekniikkaa. Ei ne harrikat taida kiertää ihan näin iloisesti kun Honda, joka suorastaan tykkää korkeista kierroksista. :)

Ei kehtaa kauhean lujaa päästellä, on minusta melkoinen tissiposki tullut kevariaikojen jälkeen...
 
HD (Buell) mieshän tästä villiintyy, muistuttaa että hondalla eräs insinöörikin ajaa buellilla (sama joka suunitteli Wingin moottorin ja joidenkin customien), ja tokaisee: "Ei taida Honda sutia tyhjäkäynnillä! nii i, ei taida!"

Mutta vakavasti, juu ei, toi buell joka on "virittetty" HD:n kone, iskee rajoittimelle jo 6500rpm, joskus jopa aiemmin (rajoitin seilaa koneen lämpöjen mukaan)
 

Suositut

Back
Ylös Bottom