Moottoripyörä?

Mikäs tuossa niin iskee? retropyöräkö tuo on? Vanha 900 Hornettihan on melkein samanlainen tuon nakuversion kanssa :)

Onhan tuo vähän tuota kasari-retroa väritykseltäänkin :D Iso pyörä kanssa.. Eihän tuo liiku ihan niin ku bläkkäri mutta vääntöä kuulemma piisaa. Pitäis päästä tyypitteleen :kuola: Tollaset perinteisen näköset pyörät vaan jotenkin iskee kovaa. Asiaan tietty vaikuttaa kun faijalla on CB1100f vm-83 josta tuo CB1300 ikään kuin periytyy. MIKÄÄN pyörä ei oo kuullostanu tähän mennessä edes puoliksi niin hyvältä kun tuo faijan pyörä :kuola: Kunnon vanha ilmajäähytteinen kaasari vehje. Jyrkempää nokkaa ja muuta pientä viriä löytyy ja vanha Yoshimuran putkisto :rock: 108heppaa siitä takapyörälle tuli aikoinaan kuulemma kun penkitettiin. Alunperin koneessa vissiin jotain 100 hevosen luokkaa.

Vastaava pyörä tuossa --> YouTube - CB1100F

Noniin, ajokausi avattu täälläkin :dance:. Pääsin hakemaan pyörän vasta klo kahden jälkeen ja aurinko oli jo laskenut, mutta ihme kyllä ei tullut edes kylmä. Oli siistiä taas ajaa, mitä nyt heti kerkes turhautua taas noihin nopeusrajoituksiin :D. Hanskoista kun oli puhe, niin mainitaan että itse käytän tämmösiä, ja ihan kivasti tarkenee. Samoilla hanskoilla oon ajanu koko kauden, mutta on vähän turhan kuumat hellepäivinä.

Tuli tosta CB:stä mieleen kaverin isän pyörä, Kawasaki "kun 4 sylinteriä ei riitä" Z1300. Kyseinen pyörä on vielä tyhjillä vaimentimilla, karu vehje :). Youtube klippi vastaavasta.

Onhan tuo vähän tuota kasari-retroa väritykseltäänkin :D Iso pyörä kanssa.. Eihän tuo liiku ihan niin ku bläkkäri mutta vääntöä kuulemma piisaa. Pitäis päästä tyypitteleen :kuola: Tollaset perinteisen näköset pyörät vaan jotenkin iskee kovaa. Asiaan tietty vaikuttaa kun faijalla on CB1100f vm-83 josta tuo CB1300 ikään kuin periytyy. MIKÄÄN pyörä ei oo kuullostanu tähän mennessä edes puoliksi niin hyvältä kun tuo faijan pyörä :kuola: Kunnon vanha ilmajäähytteinen kaasari vehje. Jyrkempää nokkaa ja muuta pientä viriä löytyy ja vanha Yoshimuran putkisto :rock: 108heppaa siitä takapyörälle tuli aikoinaan kuulemma kun penkitettiin. Alunperin koneessa vissiin jotain 100 hevosen luokkaa.

Vastaava pyörä tuossa --> YouTube - CB1100F

On kyllä hyvät hevoset irronnut pyörästä. No kyllähän tuollainen vois periaatteessa olla sellainen pyörä minkä joskus vähän vanhemmalla iällä vois hankkiakin :)

Hanskoista kun oli puhe, niin mainitaan että itse käytän tämmösiä, ja ihan kivasti tarkenee. Samoilla hanskoilla oon ajanu koko kauden, mutta on vähän turhan kuumat hellepäivinä.

Itelläni on kesällä samat hanskat ja ei noilla alle +10 todellakaan pärjää, tai näpit on todella jäässä. Itelläni on paksummat hanskat alle +10 asteen keleille. Mutta silti tulee näpeistä saatanan kylmä. Ajovarusteita on paljon päällä niin muualta ei tule kylmä.

Noniin, ajokausi avattu täälläkin :dance:. Pääsin hakemaan pyörän vasta klo kahden jälkeen ja aurinko oli jo laskenut, mutta ihme kyllä ei tullut edes kylmä. Oli siistiä taas ajaa, mitä nyt heti kerkes turhautua taas noihin nopeusrajoituksiin :D. Hanskoista kun oli puhe, niin mainitaan että itse käytän tämmösiä, ja ihan kivasti tarkenee. Samoilla hanskoilla oon ajanu koko kauden, mutta on vähän turhan kuumat hellepäivinä.

Tuli tosta CB:stä mieleen kaverin isän pyörä, Kawasaki "kun 4 sylinteriä ei riitä" Z1300. Kyseinen pyörä on vielä tyhjillä vaimentimilla, karu vehje :). Youtube klippi vastaavasta.

Anteeksi offtopic, mutta missä aurinko laskee jo kahdelta?

Itelläni on kesällä samat hanskat ja ei noilla alle +10 todellakaan pärjää, tai näpit on todella jäässä. Itelläni on paksummat hanskat alle +10 asteen keleille. Mutta silti tulee näpeistä saatanan kylmä. Ajovarusteita on paljon päällä niin muualta ei tule kylmä.
Riippuu näköjään sitten henkilöstä, kun itse olen pärjäillyt. Tai sitten ajelet huomattavasti pidempiä ajorupeamia kuin minä.

Anteeksi offtopic, mutta missä aurinko laskee jo kahdelta?
Huppista :D Tarkoitus oli siis kirjoittaa, että aurinko oli mennyt pilveen...

Mites onnistuu kevarin hankinta saksasta noin käytännössä? suomeen tuonti? mitä kuluja tulee hinnan päälle? mitä kaikkea siis pitää huomioida? onko siinä mitään järkeä?

E: onko saksan pärrissä joku 80km/h rajoitin ja mitäs sille voi tehdä?

Mites onnistuu kevarin hankinta saksasta noin käytännössä? suomeen tuonti? mitä kuluja tulee hinnan päälle? mitä kaikkea siis pitää huomioida? onko siinä mitään järkeä?

E: onko saksan pärrissä joku 80km/h rajoitin ja mitäs sille voi tehdä?
Ei, liikaa vaivaa ja liian vähän säästöä

Muut ei selkeästi aja yhtä vitun kovaa kun sinä niin kyllä muut varmasti noilla pärjää :D

Tarinoita vanhan pyörän fiksauksesta..

Ollaan eläkkeelle siirtyneen isännän kanssa fiksailtu vanhaa viime syksynä hankittua vm. -86 matkaenskaa tässä viimeisen viikon verran. Tavoite olisi saada vapuksi ajoon. Pyörä on ollut vissiin viimeisen kymmenen vuoden aikana kulkupalkintona ja vähällä ajolla, ja näkyypi vähän huolloissa.. Tänään vaihdettiin öljyt, ja melkoisen kasan paskaa olivat öljy ja öljynsuodatin (valmistusmerkintä lokakuu 1991) kerännyt itseensä, ilmeisesti kun ilmansuodatinta ei oltu pahemmin putsailtu. Samalla on vaihdeltu lamppuja ja mm. putsattu kilven valo, joka oli niin paskainen että luultiin että se on hajalla :D

Kaasarin/käymisen kanssa on ollut ongelmia, mitä nyt on setvitty, pääsyyllinen on ilmeisesti imun vaijeri. Oli ongelmaa että pyörä ei starttaa/tyhjäkäy kunnolla, ja öljyn seassa oli melko määrä bensaa - ihmeteltiinkin että mitä vitun nestettä täältä propusta tulee, kun on mustaa ja vesimäistä, ennenku hokattiin että se täytyy olla vanhaa, bensansekaista öljyä. Tsekkailtiin kaasari ja hoksattiin että imun vaijerin muoviset kiinnitysholkit ovat molemmista päistä menneet paskaksi, ja kaapeli itsessään o jumissa kuoren alla kans. Ilmeisesti sitten ei mennyt imu pois päältä kunnolla ja holvasi bensaa kaasariin. Nyt sitten koetetaan saada vaijeria luistamaan ja askarrella uudet holkit, tyhjäkäynti parani heti kun otettiin imuvaijeri irti ja laitettiin pelkkä imun neula jousineen paikalleen. Laitetaan nyt siksi aikaa joku patentti, että saa sormin vetämällä vaijerista imua halutessaan.

Voi ei, taidan olla rakastunut. BMW K1200R. Taitaa mennä buell ja kawa vaihtoon tähän.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Vitun ruma pyörä tuo BMW K1200R. BMW ei yksinkertaisesti osaa suunnitella hyvän näköistä pyörää. Se uusi 1000 menettelee, kaikki muut ovat susirumia. Puhumattakaan siitä boxer-moottorista.

Back
Ylös Bottom