Moottoripyörä?

Jaahas missäs päin maailmaa sitä oikeen päristellään? :jahas: :rolleyes: :hyper:



En ole kateellinen :dance2:
 
Jees, minkäslaisella pyörällä sielä Sveitsissä oikeen päristellään? Oot varmaan tietty maininnu sen täs ketjussa jossain vaiheessa mut ei nyt kehtaa ruveta tonkimaan :D
 
Aiaiaiaiaiai kun alkaa tieltä lumet sulaa ja gixeri vaan tallissa möllöttää. Kyllä alkaa polttelee niin, että korvissa soi ja kypärää on jo sovitettu 10 kertaa :D
 
Hehheh :D Vois mennä itekki tota böördiä huoltelee tänään jotta se varmasti ois kunnossa ku SE HETKI koittaa :rock: :hyper: :rock:
 
Onkos moni bongaillu jo Suomen teillä isompia moottoripyöriä (kevareita ei lasketa)? Mä näin jonku isomman pärrän jo viime sunnuntaina huristelemassa. Sillä hetkellä tuli päätettyä, että tänä viikonloppuna täytyy vähintäänkin savut ottaa ulos omasta Banditista. :D Kattoo jos uskaltais pientä lenkkiäkin käydä heittämässä.
 
Onkos moni bongaillu jo Suomen teillä isompia moottoripyöriä (kevareita ei lasketa)? Mä näin jonku isomman pärrän jo viime sunnuntaina huristelemassa. Sillä hetkellä tuli päätettyä, että tänä viikonloppuna täytyy vähintäänkin savut ottaa ulos omasta Banditista. :D Kattoo jos uskaltais pientä lenkkiäkin käydä heittämässä.

24412_2346719026526_1206546387_100403603_1208892_n.jpg


Oman pyöräni bongasin :D 60km tuli mittariin jossa varmaan 30% liikaa hillittömän sutimisen takia. On se vaan jumalauta hienoa puuhaa :rock:
 
Keskiviikkona näin jonkun kotarin smoton, mutta se onkin ainut. Viime viikonloppuna piipahdin Tukholmassa, ja siellä näin useamman, eikä ihme kun keli oli paljon parempi.
 
Ei tarvinnut paljoa noilla katuslikseillä edes koittaa ajaa tuota ekaa 40 metriä, työntö hommiksi meni eikä silti meinannut päästä eteen päin :D

Asennetta! :rock: Pahimmat metrit vaikka työntämällä että pääsee kuivalle :D Mut ei hätää! Sää näyttää lupaavalta kesää ajatellen! Reilusti plussan puolella ja vesisateita ni lumet saa kyytiä perkele! :whip:

Komea Honda muuten! ;)
 
Nonii tuli pistettyä ekaa kertaa tänä vuonna mylly käyntiin. Ihan iloisesti hörähti, vaikka akku on koko talven ollut paikallaan. :) Ei uskaltanu kyllä mennä lenkkiä heittämään, kun olisi ensin tarvinnut selviytyä jyrkähköstä mäestä, jossa mukava 10cm loska-/jääkerros. Mutta ensi viikolla täytyy sitten vaikka lapioida koko mäki jos se sen vaatii, että pääsee ajelemaan. :D
 
24412_2346719026526_1206546387_100403603_1208892_n.jpg


Oman pyöräni bongasin :D 60km tuli mittariin jossa varmaan 30% liikaa hillittömän sutimisen takia. On se vaan jumalauta hienoa puuhaa :rock:
Kerros pientä raporttia tuosta pyörästä?

- Ajettavuus
- Moottori
- Vaihteet
- Teho/vääntö
- Hallittavuus

Jotain tuollaista... Tosin kohta se sitten selviää itsekin, kun pääsee koeajamaan uusia ehdokkaita tälle kaudelle. Lähinnä kiinnostaa, että kannattaako edes vaivautua testaamaan ja harkitsemaan moista.
 
Kerros pientä raporttia tuosta pyörästä?

- Ajettavuus
- Moottori
- Vaihteet
- Teho/vääntö
- Hallittavuus

Jotain tuollaista... Tosin kohta se sitten selviää itsekin, kun pääsee koeajamaan uusia ehdokkaita tälle kaudelle. Lähinnä kiinnostaa, että kannattaako edes vaivautua testaamaan ja harkitsemaan moista.

Itse kävin viime keväänä koeajamassa lähestulkoon kaikki isot nakupyörät ja itselle ainakin istui tämä parhaiten käteen, ei superdukekaan huono ollut mutta itse hommasin mielummin rivikone vehkeen kun vituttaa kaksi mukisissa se helvetin tärinä ja moottorin kunnollisen vetoalueen kapeus. Vetoalueella en nyt tarkoita mitään parhaan väännön aluetta vaan aluetta jolla moottori ei tärise niin paljoa että paikat tippuvat hampaista :D

Ajettavuus on mielestäni loistava, pyörä on todella kevyt viedä mutkasta toiseen olematta silti hermostunut pikku luisteluissa ja muissa "tilanteissa". Ajoasento on tiiviin oloinen kuten kuuluukin olla ja pyörä tuntuu sirolta ajaa. Vakiona oli iskunvaimennus vaan säädetty ainakin vähän raskaammalle kuskille ja nopeaan ajoon aivan liian löysäksi mutta pikku säätöjumpalla sain mielestäni ihan hyvän siittäkin, täytyy ensi kesänä katsoa mihin se riittää kun tulee lisää ratapäiviä alle.

Moottori on tuollaiseen pyörään ihan jees vetää 1500rpm alkaen puhtaasti ja voimaa tulee lineaarisesti lisää ilman mitään kummempia kuolleita kohtia. Ylhäältä ei toki revi niin raivokkaasti kuin 40hp tehokkaampi kilokyykky mutta omaan makuun ihan tarpeeksi itselle tärkeämpää on tuo tasainen voimantuotto. Vaihdelaatikko toimii niin kuin sen pitääkin polkimen liike on suht lyhyt ja ylöspäin pykälät menevät mukavasti ilman kytkintäkin, joka on kanssa vaijerikytkimien kanssa pelanneelle selkeä parannus edellisiin vehkeisiin nähden.

Rataa kerkesin kiertämään vain yhden päivän ja sekin ahvenistolla. Vaikka vauhti oli suht rauhallista jäi hommasta ihan hyvä maku pyörä teki sen mitä siltä pyysikin kallistusvaroja lukuun ottamatta mutta eiköhän nekin saa kuntoon kun repii vakio änärin pois ja mitoittaan sitten jalkatappien tuntosarvet uudestaan. Kaiken maailman pomperoinnit ovat todella helppoja. Eturenkaan saa kytkettyä ylös helposti kahdella ekalla vaihteella vakioväleillä ja kolmosella ollaan ihan siinä rajoilla että tuleeko se sieltä vai ei, varmaan tulisi jos vähän lyhentäisi välejä, ja kun eturengas on kytketty ylös se on myös helppo pitää sielä kiitos tasaisen moottorin ja toimivan vaihdelaatikon :D Kumiakin polttaa pyydettäessä parilla ekalla vaihteella ilman jarrulla keventämistä ja pyörä on rauhallinen viedä pikku voimasladissa.

Jos on varaa vain yhteen moottoripyörään niin tämä on ihan hyvä kompromissi bomberin leikkimiseen, ratailuun, ja nurkissa pyörimiseen. Ja kyllä tuolla matkaakin ajaisi jos saisi tavaraa vaan mukaan jotenkin itselle ihan sama kun en moista haureutta harrasta. Laatu ja viimeistely on sitä mitä hondalta voi odottaakkin. Ei muuta kuin rohkeasti koeajolle, itse ainakin yllätyin todella paljon kun odotukset eivät kovin korkealla olleet noiden japanilaisten nakupyörien kohdalla vuosi sitten.
 
Se on nyt auki. Vähän oli liukasta.

Nyt kun saisi lämpimät kelit, niin pääsis tota keulan nostamista ja takakumin polttamista opettelemaan.
 
Back
Ylös Bottom