Kerros pientä raporttia tuosta pyörästä?
- Ajettavuus
- Moottori
- Vaihteet
- Teho/vääntö
- Hallittavuus
Jotain tuollaista... Tosin kohta se sitten selviää itsekin, kun pääsee koeajamaan uusia ehdokkaita tälle kaudelle. Lähinnä kiinnostaa, että kannattaako edes vaivautua testaamaan ja harkitsemaan moista.
Itse kävin viime keväänä koeajamassa lähestulkoon kaikki isot nakupyörät ja itselle ainakin istui tämä parhaiten käteen, ei superdukekaan huono ollut mutta itse hommasin mielummin rivikone vehkeen kun vituttaa kaksi mukisissa se helvetin tärinä ja moottorin kunnollisen vetoalueen kapeus. Vetoalueella en nyt tarkoita mitään parhaan väännön aluetta vaan aluetta jolla moottori ei tärise niin paljoa että paikat tippuvat hampaista :D
Ajettavuus on mielestäni loistava, pyörä on todella kevyt viedä mutkasta toiseen olematta silti hermostunut pikku luisteluissa ja muissa "tilanteissa". Ajoasento on tiiviin oloinen kuten kuuluukin olla ja pyörä tuntuu sirolta ajaa. Vakiona oli iskunvaimennus vaan säädetty ainakin vähän raskaammalle kuskille ja nopeaan ajoon aivan liian löysäksi mutta pikku säätöjumpalla sain mielestäni ihan hyvän siittäkin, täytyy ensi kesänä katsoa mihin se riittää kun tulee lisää ratapäiviä alle.
Moottori on tuollaiseen pyörään ihan jees vetää 1500rpm alkaen puhtaasti ja voimaa tulee lineaarisesti lisää ilman mitään kummempia kuolleita kohtia. Ylhäältä ei toki revi niin raivokkaasti kuin 40hp tehokkaampi kilokyykky mutta omaan makuun ihan tarpeeksi itselle tärkeämpää on tuo tasainen voimantuotto. Vaihdelaatikko toimii niin kuin sen pitääkin polkimen liike on suht lyhyt ja ylöspäin pykälät menevät mukavasti ilman kytkintäkin, joka on kanssa vaijerikytkimien kanssa pelanneelle selkeä parannus edellisiin vehkeisiin nähden.
Rataa kerkesin kiertämään vain yhden päivän ja sekin ahvenistolla. Vaikka vauhti oli suht rauhallista jäi hommasta ihan hyvä maku pyörä teki sen mitä siltä pyysikin kallistusvaroja lukuun ottamatta mutta eiköhän nekin saa kuntoon kun repii vakio änärin pois ja mitoittaan sitten jalkatappien tuntosarvet uudestaan. Kaiken maailman pomperoinnit ovat todella helppoja. Eturenkaan saa kytkettyä ylös helposti kahdella ekalla vaihteella vakioväleillä ja kolmosella ollaan ihan siinä rajoilla että tuleeko se sieltä vai ei, varmaan tulisi jos vähän lyhentäisi välejä, ja kun eturengas on kytketty ylös se on myös helppo pitää sielä kiitos tasaisen moottorin ja toimivan vaihdelaatikon :D Kumiakin polttaa pyydettäessä parilla ekalla vaihteella ilman jarrulla keventämistä ja pyörä on rauhallinen viedä pikku voimasladissa.
Jos on varaa vain yhteen moottoripyörään niin tämä on ihan hyvä kompromissi bomberin leikkimiseen, ratailuun, ja nurkissa pyörimiseen. Ja kyllä tuolla matkaakin ajaisi jos saisi tavaraa vaan mukaan jotenkin itselle ihan sama kun en moista haureutta harrasta. Laatu ja viimeistely on sitä mitä hondalta voi odottaakkin. Ei muuta kuin rohkeasti koeajolle, itse ainakin yllätyin todella paljon kun odotukset eivät kovin korkealla olleet noiden japanilaisten nakupyörien kohdalla vuosi sitten.