Moottoripyörä?

Miksi muuten MV Agusta F4 kyykyt näyttää olevan selvästi harvinaisempia liikenteessä kuin esim. neljän ison Japanilaismerkin kyykyt? Hinta hieman kalliimpi. Laatu? Ajettavuus?
 
Katoin tuolta, että listahinta olisi 23k€, mutta siihen lisätäänkin vielä autovero 7k€ joten kokonaishinta onkin 30k€. Eli onhan tuo 1,5 kertaa kalliimpi hankintahinnaltaan.
 
Joo, ei sitä moni ole valmis maksamaan lähes tuplaa hintaa pyörästä joka on kehitetty 90-luvulla. Varsinkin kun puolella hinnalla saa Gixxerin joka pyyhkii Agustalla lattiaa menopuolella ja jossa tulee kerran pariin vuoteen uusia viilauksia.

Onhan se tietty legendaarinen merkki ja aikoinaan ollut ihan nättikin, mutta alkaa olla hiukka vanhahtava peli tuo F4 jo. Ilmeisesti Agustalla kehitysbudjetit aikalailla jäissä kun tuuppaavat samaa kamaa tehtaalta vuodesta toiseen.
 
Pyyhkiikö japskit F4 312 1078RR:llä lattiaa? Moottorihan tuossa on kait kuitenkin aika hyvä suorituskyvyltään 190hv/12200rpm ja 124Nm/8200rpm, huiput yli 300km/h.

Ei nuo muutkaan Italialaiset, Ducati ja Aprilia, ainakaan täälläpäin ole kovin yleisiä. Ducatit on helvetin kalliita. Tuo uusi Aprilia RSV4 on ilmeisesti helvetin suorituskykyinen ja suht järkevissä hinnoissa vielä. Ja on muuten ainakin meikän mielestä helvetin hieno. Hienompi kuin mikään japskien 1000-kuutioinen.

http://www.motorcycle-usa.com/27/3106/Motorcycle-Article/2009-Aprilia-RSV4-Factory-First-Ride.aspx
 
Pyyhkiikö japskit F4 312 1078RR:llä lattiaa?

Arvaisin että taviskuskin alla kyllä. Kokemusta ei tuosta 1078RääRää:stä mulla ole, mutta kovasti ovat haukkuneet alustaa ja pyörän yläpainoisuutta. Eli tuskin pärjää muualla kuin suorilla ja heti kun tulee kunnolla mutkia vastaan niin japonian ihmeet katoavat horisonttiin.

En ole itsekään mikään japsien ystävä niiden corollamaisuuden takia, mutta tuossa Agustassa ei oikein kyllä ominaisuudet ja hinta kohtaa. Esim. tuossa RSV4:ssä saa jo rahalle paljon enemmän vastinetta. Siinä tosin taas pyörän fyysinen koko istuu paremmin alle 160cm kuskeille.
 
Kurkkaas tuosta miltä pyörä näyttää tavan 180cm suomalaisen alla:
http://www.apriliaclubfinland.com/Assets/Photos/Appara092009/target2.html

Jostain syystä ihmiset ovat vuosi vuodelta isokokoisempia ja vuosi vuodelta esiteltävät pyörät taas pienempiä. Näin 190cm+ ukkona tuo vituttaa aivan suunnattomasti että kaikki makeat laitteet ovat niin pieniä.

Jos rakennetaan moottoripyörä siten että sillä on mahdollisuus pärjätä esim. superbike karkeloissa kannattaa se tehdä tuollaisen 160cm ukkelin fysiikalle sopivaksi koska sellaiset marakatit tuola maailmalla kilpaa ajavat, sanoivat suomalaiset kuluttajat asiasta mitä tahansa. Ja saahan pyörään vaihtaa erimallista cliparia ja jalkatappeja saa siirreltyä sentti pari sinne tänne saa jo ihmeitä aikaan.


Itselle tosin sopii paaljon paremmin nuo uudet todella kompaktit pyörät käteen kuin 2000-luvun alun vehkeet. Esim. uusi bleidi tuntuu tosi ketterältä ja näppärältä pyörältä ja saa kaikki 2000-luvun alun kilokyykyt tuntumaan ihan matkalahnoilta itsellä tosin mittaa vain 176cm.
 
Ihan kiva kevari tuo näyttää olevan:jahas:

e. Eikös rossilla ole mittaa yli 180cm?
Weight: 67Kg.
Height: 182cm.

Ilmoittavat jotkut rossin fanisivut. Rossi on tosin motogp luokan pisimpiä kuskeja esim pedroosasta lukee "Pedrosa is 1.58 metres tall (5'2") and weighs 51kg (112 lb or 8 stone)" ja lorenzo "Height, 170 cm. Weight, 55 kg" tai kallio "Heigth/Weight: 165cm / 58kg" Näillähän sinäänsä ei ole noiden katupyörien kanssa mitään tekemistä mutta eiköhän sielä superbike puolella ole aika samaa kalibeeria kuskit.
 
Weight: 67Kg.
Height: 182cm.

Ilmoittavat jotkut rossin fanisivut. Rossi on tosin motogp luokan pisimpiä kuskeja esim pedroosasta lukee "Pedrosa is 1.58 metres tall (5'2") and weighs 51kg (112 lb or 8 stone)" ja lorenzo "Height, 170 cm. Weight, 55 kg" tai kallio "Heigth/Weight: 165cm / 58kg" Näillähän sinäänsä ei ole noiden katupyörien kanssa mitään tekemistä mutta eiköhän sielä superbike puolella ole aika samaa kalibeeria kuskit.
Heh, offtopiccia kerrakseen, mutta huh huh mitä tikkuja ukot :)
 
DucatiSport1000_2005_12x9.jpg

Tämä on kyllä aika :kuola::kuola::kuola::kuola:
 
Jostain syystä ihmiset ovat vuosi vuodelta isokokoisempia ja vuosi vuodelta esiteltävät pyörät taas pienempiä.
Tämä on kyllä totta. Olin tuossa kotopuolessa pyörää puunaamassa ja siihen tuli joku vanha sukulaismies. Katteli vaan että onneksi et mitään tappokonetta ostanu vaan tollasen pienen vain.

Huoltoasemalla oli mies pienen pojan kanssa. Näki mun pärrän niin tokaisi: "motskari!" isä pojalleen: "juu siinä on pojalla toi on tollanen pieni mopo"

Ekaan tokaisin vaan että tässä pienirattaisessa on kyllä enemmän potkua ku tossa sun kartanovolvossa. :D
 
Tämä on kyllä totta. Olin tuossa kotopuolessa pyörää puunaamassa ja siihen tuli joku vanha sukulaismies. Katteli vaan että onneksi et mitään tappokonetta ostanu vaan tollasen pienen vain.

Huoltoasemalla oli mies pienen pojan kanssa. Näki mun pärrän niin tokaisi: "motskari!" isä pojalleen: "juu siinä on pojalla toi on tollanen pieni mopo"

Ekaan tokaisin vaan että tässä pienirattaisessa on kyllä enemmän potkua ku tossa sun kartanovolvossa. :D


:D Mikä pärrä sulla sitten on?

Oliskohan pärrät pienentynyt sen takia että saadaan niistä kevyempiä.
 
Back
Ylös Bottom