Moottoripyörä?

Kertokaas kokemuksia ja ajatuksia tällaisesta tilanteesta.
Olen tässä prätkää ostamassa ja näyttäs nettimotossa olevan yksi sopiva myytävänä.
No ongelmana tämä : ilmoituksessa kaveri ilmoittaa olevansa pyörän toinen omistaja , sähköposti vastauksessa kirjoitti olevansa eka omistaja.:wtf:
Myyjä sanoo työskentelevänsä Itävallan suurlähetystössä mutta asuu muka oulussa.
Kaveri on ulkomaalainen ja kirjoittaakin enklantia. Nimi myynti-ilmoituksessa on eri kuin kaverin sähköposti osoitteen nimi.
Pyörä tax free ja aika sopivan hintainen. Kuvissa näyttää pyörän takana olevan auton rekkari olevan jenkki/joku ihan muu maa =) , mutta ei suomi.
Eli onko kyseessä kusetus yritys ja pitää jättää tämä homma väliin.
Mitä mieltä olette ja onkos yleistä kusetus näissä moottoripyörä kaupoissa??
 
Selvä hommahan toi on. Noita on välillä sekoilemassa palstoilla noita alihintaan "myyviä" kusettajia. Se haluaa sulta käsirahan tai muun ennakkomaksun ja katoaa sitten horisonttiin. Eli unohda suosiolla.

Jos sulla on tekemisen puutetta niin ehdottelepa kaverille että poikkeat vaikka huomenna käymään tai että kaverisi tulee katsomaan pyörää paikan päälle. Samalla voit sivulauseessa mainita että samallahan tulee sitten rekisteröinti- ja luovaripaperit tarkistettua. Tässä vaiheessa alkaa todennäköisesti tulla tuutin täydeltä hevonpaskaa miksi juuri nyt ei sovi.
 
Selvä hommahan toi on. Noita on välillä sekoilemassa palstoilla noita alihintaan "myyviä" kusettajia. Se haluaa sulta käsirahan tai muun ennakkomaksun ja katoaa sitten horisonttiin. Eli unohda suosiolla.
Tai tahtoo "ennakko -ja rahtimaksun" ja saat muka koeajaa kun pyörä on toimitettu sulle. Eli kuten IronMind jo totesi, varsin tyypilliseltä kusetukselta haisee. En koskisi pitkällä tikullakaan.
 
Pistin kaverille juuri postia että mites järjestetään tuo koeajo ja paperien tarkistus.
Katsotaan nyt mitä sanoo , mut on aika vitun outoa että asuu oulussa ja töissä helsingissä , työmatka 600km =)
No katsotaan mitä tapahtuu ja tottakai mä lyön sille rahat vaikka etukäteen tilille ;)
 
Joo on se unohdettava kyseinen pyörä. Harmi , oli niin luotettavan tuntuinen kauppakumppani :D
Kyseinen kaveri nyt laittoi tällaisen viestin :
I've interested and i found a greaat solution.I found a shipping company called GeoTrust (see www.geotrust.com ),and they will act like a third part in our deal.It means that you will pay them my bike,they will delivery you my bike,i will receive your money. It's simple and secure for both of us .And you could test my bike 5 days before you decide to buy it.

The transaction will be like this:
1. I will go with the bike to GeoTrust.
2. They will inform you that they have the bike and you must pay for it .Because they don't know if you exist or not at the address they will make the delivery, they will ask for a refundable guarantee (600eur of the bike's worth).
3. You will send them the payment and they will relese you the bike.
4. You will receive the bike and have 5 days time to test it and check it .
5. At the end of these days you are forced to make your decision: keep the bike and pay the rest of 2200eur to GeoTrust or refuse the bike and have your money back (the 600eur guarantee).

I will receive the money only after your decision.

Ei helvetti mikä jätkä , todella onneton kusetus yritys.

Ja haussa Honda CBF 600 N , eli jos jollain myytävänä....wink wink ;)
 
No öljyt kannattaa ehdottomasti vaihtaa ennen talviseisontaa. Akun ottaisin suosiolla irti ja tyhjentäisin, vaikkapa hehkulampulla. Talven aikana sitten pari kertaa lataa ja purkaa.

Tähän täytyy palata, vaikka vanha onkin. Lyijyakkua ei saisi ikinä vetää tyhjäksi asti. Mitä suuremmassa varaustilassa lyijyakku pysyy, sitä paremmin se säilyy, eli jonkinlainen säilytyslaturi on lyijyakulle parasta.
 
Tähän täytyy palata, vaikka vanha onkin. Lyijyakkua ei saisi ikinä vetää tyhjäksi asti. Mitä suuremmassa varaustilassa lyijyakku pysyy, sitä paremmin se säilyy, eli jonkinlainen säilytyslaturi on lyijyakulle parasta.

Ok, kiitokset tästä tiedosta! Tarkoitus olisi laittaa pyörä seisomaan alkavalla viikolla. Alkaa olemaan hyvät ajokelit ohi. Eipä silti, tulihan tuolla tänäänkin vastaan useampi hurja pyörällä :D.
 
Huomenna pyörä talviteloille. Ilman isompia havereita meni tämäkin kausi, jossain alppikylän huoltoaseman pihalla pyörä kellahti sivulaukun varaan nollavauhdista, pieni jälki laukkuun.

Kauden saldo taas kerätään kasaan..
- About 12tkm
- Tuli ajettua Pariisissa, Monacossa, Alpeilla ja Saksan baanoilla.
- Lentokentällä tutkalukemiksi 303 ja 305km/h.
- Muutama veto varttimailia, 10,3s paras aika.
- Paljon hauskuutta radalla ja kadulla.

Ensi vuonna taas jotain uutta.. :evil:
 
Mistähän mää löytäsin mahdollisimman halvalla näin talvenkin lähestyessä jonkun 450-650c supermoton? nettimoto ja motot.net kateltu mut mitä ny tuolla on nii jotai husabergejä 9 tonnii ja kotareita 8 tonnii että ei ihan noin kallista välttis tarvis... joku raatoki kelpas jossa moottori toimis ni vois laitella sitä sitte talvel hienoks ku maaliskuussa iskee tuo 18v :).
 
Nyt on mopo pistetty paloiksi, ainoa keino että malttaa olla ajelematta. Armoton suunnittelu (Lue: :kippis1: ) käyntiin ja nettikaupat huutamaan.
 
Kesällä tuli ostettua tollanen
zx36ti2.jpg


Talviteloilla ollut jo jonkin aikaa ja lievän tuunauksen alla.


Asiasta seuraavaa, vuokraamiseen !!
Kun on mikroauto ajelua tyyliin 10€ 15min, niin onko jossain (mielellään Länsi-Suomen alueella) motocross tai enduro pyörien vuokrausta, tyyliin radan / ajo mahdollisuuden vieressä.

Täälläpäin on yksi sellainen paikka jossa pääsee ajelemaan minicrosseilla, mutta himottaisi päästä ajelemaan isopyöräistä, eikä oikein ole kavereitakaan joilla olis monttupyörää.

Vuokraisitko jopa sinä, prätkää minulle ?
 
Asiasta seuraavaa, vuokraamiseen !!
Kun on mikroauto ajelua tyyliin 10€ 15min, niin onko jossain (mielellään Länsi-Suomen alueella) motocross tai enduro pyörien vuokrausta, tyyliin radan / ajo mahdollisuuden vieressä.

Lopella järjestetään endurosafareita. Hinnoista ei ole tietoa, mutta firma taisi olla motojysky. Ei ainakaan Suomessa vuokra-ajokkien pito olisi millään tavalla kannattavaa. Hinnat ainakin olisivat kovat, koska joka ajon jälkeen pyörät on huollettava. Jos esimerkiksi 2-tahti piikkiä vuokrattaisiin, niin esimerkiksi mäntä on 20 ajotunnin jälkeen jo finaalissa. Sitten voidaan ottaa esimerkkinä, että kaveriporukka tulee ajamaan ja annat niille 450 kuutioiset ja ekakertalaisina lähdetään ajamaan kilpaa. Ei jeesus siitä tulisi vaan ruumiita.
 
Perjantaina tuli ajettua vielä tollanen reilu 300km:n siivu. Kyllä se on nyt myönnettävä että liian kylmä siellä on ajella. Eksoottinen näky varmasti kun lammet ja ojat teiden varsilla jäässä ja yksi kahjo tekee kyykyllä matkaa. :D
Perillä oli jo sit -2°C. Hyvä ettei ollut lämpömittarii pyörässä. Ois voinu alkaa vauhti hirvittää jos ois tienny et tienpinta saattaa olla jäässä.
Nyt on baikki sit talviteloilla, jatketaa yhteistä taivalta reilun neljän kuukauden päästä.
 
En itse tehny muita talvisäilytystoimenpiteitä, kuin otin akun irti. Näin pyörä ei luultavasti kestä niin pitkään kuin huolellisesti kaikki toimenpiteet tehden, mutta ei jaksa stressata. Eihän autojakaan huolleta lähimain niin paljoa kuin prätkiä, vaikka niillä ajetaan ympäri vuoden.
 
En itse tehny muita talvisäilytystoimenpiteitä, kuin otin akun irti. Näin pyörä ei luultavasti kestä niin pitkään kuin huolellisesti kaikki toimenpiteet tehden, mutta ei jaksa stressata. Eihän autojakaan huolleta lähimain niin paljoa kuin prätkiä, vaikka niillä ajetaan ympäri vuoden.

No erona nyt onkin juuri se, että auto on koko ajan ajossa mutta pyörä seisoo yli puoli vuotta tallissa. Aika dorkaa ylpeillä sillä, ettei pidä huolta pyörästään.
 
Back
Ylös Bottom