Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Mitä mieltä kulumisesta? Viallinen rengas vai väärät aurauskulmat tms.?

Kyseinen rengas on sarjan uusin, ajettu 3 kesää ja 25-30 tkm. Muut (vanhemmat ja enemmän ajetut) renkaat suht ok kunnossa. Sarja laitettu keväällä Euromasterilla alle, joten voisi kuvitella, että olisivat ilmoittaneet, jos olisi ollut vikaa.

IMG_0263.JPG
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä mieltä kulumisesta? Viallinen rengas vai väärät aurauskulmat tms.?
Aika selvästi näyttäisi olevan kulmat vinossa. Onko minkä auton alla ollut, ja missä? Veikkaan että olisivat kyllä Euromasterilla sanoneet, jos olisi huomattavan kulunut ollut silloin tms., kyllä niille massi kelpaa :D
 
Aika selvästi näyttäisi olevan kulmat vinossa. Onko minkä auton alla ollut, ja missä? Veikkaan että olisivat kyllä Euromasterilla sanoneet, jos olisi huomattavan kulunut ollut silloin tms., kyllä niille massi kelpaa :D

Peugeot 207, ajelua lähinnä pääkaupunkiseudulla. Onko mielestäsi huonolaatuinen rengas suljettu pois? Hämmentää toi, että kesän aikana sujahtanut huomaamatta slicksiksi. Kaipa täytyy noi kulmat käydä tarkistamassa.
 
Onko mielestäsi huonolaatuinen rengas suljettu pois?
Itsellä muutama kesä sitten kului ihan uudet renkaat etuakselilta tuohon kuntoon myös, kahdesti. Auraukset oli silloin aivan päin kuusia, eikä renkaissa itsessään mitään vikaa. Toki autolla ajettiin kesässä se +20tkm.
Tietenkin kulumiseen vaikuttaa myös ilmanpaineet, mutta ei nekään yksistään tuollaista tee. Eivät kuitenkaan mitkään uusiorenkaat ole? Joka tapauksessa suosittelen oikein paljon kulmien säätöä, säästyy mahdollisesti ainakin ne talvirenkaat!
 
Peugeot 207, ajelua lähinnä pääkaupunkiseudulla. Onko mielestäsi huonolaatuinen rengas suljettu pois? Hämmentää toi, että kesän aikana sujahtanut huomaamatta slicksiksi. Kaipa täytyy noi kulmat käydä tarkistamassa.

Selvästi kulmat pielessä, kulunut toisesta laidasta enemmän. Jos olisi huono rengas, niin olisi se huomattu kulumisena jo aiemmin.
 
Kyllä tuossa taitaa yhdistyä pyöränkulmat ja liian pieni paine. Tosiaan toisesta reunasta syönyt enemmän mikä viittaa auraukseen tai haritukseen ja toisaalta taas kulunut keskeltä aivan kaljuksi mikä viittaa liian pieniin rengaspaineisiin.
 
Onko kaikki puslat ja tukivarsisysteemit varmasti ok?

Arvaatko, etten tiedä? :) Parin viikon päästä katsastus, eiköhän noi selviä siellä. Toisaalta, jos tehtiin nelipyöräsuuntaus, niin jotenkin optimistisena ajattelee, että osattaisiin osoittaa (muunkin) aiheeseen liittyvän vian suuntaan. Tyhmää positiivisuutta, kenties.

Voisko olla vaan paska rengas, virheellinen kumi sattunut kohdalle?

Tämä oli mun eka (ja varsin suoraviivaisesti päätelty) ajatus, kun kuitenkin on kyseessä erikseen myöhemmin hankittu rengas. Kaipa kumi kannattaa lähettää tehtaalle tutkittavaksi, ellei muuta järkevää/perusteltua selitystä löydy.
 
Olen menossa koeajamaan King Cabia jossa on automaattilukot. Miten käytännössä testaan, että ne toimivat niinkuin pitää?

No tämä selvisi koeajolla. Ajoin sellaiseen hateloon, että ilman lukkoja ei varmasti olisi pois tullut. Hintakiista jäi harmittavat 300 €. Periaatteiden miehet oli asialla ;)
 
Olisikohan joku Audin omistava perehtynyt aiheeseen.

A4 B8 (2009) on Concert 3? mankka. Minun tapauksessa autossa on ne basic 8 kaiutinta (80W). Onko noissa kaikissa mankoissa bluetooth vai ei? Ajotietokoneessa on TEL-valikko, jossa lukee vain "Telephone is not installed". Googlasin neuvon että yhdistäminen pitäisi suorittaa heti kun kytkee autoon pelkät virrat päälle. Soitin etsii yhteyksiä vain vähän aikaa sen käynnistämisen jälkeen?. Galaxy Note 4:n bluetooth ei löydä autoa. MMI:n valikoistakaan ei löytynyt mitään yhteyksien asetuksia.

1. Eli voiko tuo Audin MMI näyttää "puhelinsivun", mutta kaikissa Concerteissa ei olekaan bluetoothia sisällä?
2. Hansikaslokerossa on iPodille/iPhonelle tarkoitettu liitäntä. Onko kellään kokemusta noista kolmannen osapuolen palikoista, joilla saisi bluetoothin kytkettyä tuohon Audin omaan MMI systeemiin? Esimerkiksi tämä http://www.viseeo.com/ugC_ShowroomItem_Detail.asp?hidShowKindID=3&hidShowID=22
Käsitin tuon niin että vain Applen tuotteilla voi selata puhelimen omaa musiikkikirjastoa auton nappuloilla. No musiikkia en säilö puhelimessa vaan kiinnostaisi tietää, voinko tuolla WMA3000 avulla puhua puhelimeen ja suoratoistaa (Spotify) ääntä auton kaiuttimista? Silloin oma ääni menisi tietenkin puhelimen mikistä vastaanottajalle.

3,5mm AUX pitäisi olla näissä vehkeissä keskikyynärnojan lokerossa, mutta AUXin paikalla on vain "tulppa". Edellinen omistaja ei ole tarpeeksi raksinut lisävarustelistaa...

FM-lähettimet ovat viimeinen vaihtoehto niiden huonon äänenlaadun vuoksi.

Ymmärtääkseni myös tuota Audin bluetoothia voi käyttää vain puhelimen handsfreenä eikä esim suoratoistoon. Ja varmasti kaikki Audin omat jälkiasennukset maksaa maltaita...

Pahoittelut sekavasta tekstistä, toivottavasti joku osaa neuvoa.
 
Bluetooth on lisävaruste, soitin voi näyttää sitä muttei toiminnallisuutta ole. Ainakin 2013 vuoden A4:seen ei saanut tuollaista Tune2airia toimimaan ilman sähkövirityksiä, koska autossa ei ollut navia. Audin oma bt on vaan handsfree ja kun merkkiliikkestä kysyin onnistuuko jälkikäteen suoratoiston asennus niin eivät osanneet auttaa.
 
Kävin Vantaalla SK-autosoundilla koittamassa tuota WMA3000A.ta. Toimii ainakin mun puhelimella normaalisti ja näkyy auton näytölläkin. Kyselin myös upgradea koko kaiutinsysteemiin, hyvä palvelu kyseisessä paikassa!
 
Kenelläkään kokemuksia ohjelmoinnista autossa, jossa DPF? Teho vai eko-ohjelma ja onko tullut ongelmia? Onko katsastukset onnistuneet? Muitakin kokemuksia voi kertoa.
 
Mites tuommoiset n. 10 vuotta vanhat sitikan C vitoset. Haukkaisiko siinä kuinka paskaa jos semmoista käyttikseksi ottaisi? Näkyy parilla tonnilla olevan kaupan reilusti.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom