Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tietääkö kukaan mistä voi ostaa Michel Montignac-tuotteita: suklaita, täysjyväkeksejä, hilloja etc. Etsin ko. tuotteiden maahantuojaa. Mahtaakohan kukaan tietää?
Eikö tuo ollut se idiootti joka vastusti hiilihydraattien ja rasvojen syömistä samalla aterialla.
Itse asiassa pitäisi olla yleisesti tunnettu tosiasia että rasvat hidastavat hiilareita.
Eli hitaista hilihydraateista esim. täysruisleipä voilla voideltuna on vieläkin hitaampi energian luovuttaja.
Samoin proteiini + rasva imeytyy hitaammin kuin pelkkä proteiini.
Tuohon listaan lisättäköön että kyseisen herran mielestä lounaalla tai millään muullakaan aterialla ei saisi juoda vettä. Vesi muka hidastaa ruuan imeytymistä ja ruoka ehtii "mädäntyä" vatsalaukkuun.
Tiedä sitten pitääkö moinen väite paikkaansa
Mutta eikös hh:n nostattamat insuliinitasot saa rasvan varastoitumaan helpommin? Rasva kyllä hidastaa hh:n imeytymistä, mutta sitä kannattaa nauttia maltilla hh-aterioila.Eikö tuo ollut se idiootti joka vastusti hiilihydraattien ja rasvojen syömistä samalla aterialla.
Mutta eikös hh:n nostattamat insuliinitasot saa rasvan varastoitumaan helpommin? Rasva kyllä hidastaa hh:n imeytymistä, mutta sitä kannattaa nauttia maltilla hh-aterioila.
Ja tämänkin informaation on minulle tarjonnut Hulkki + muut lähteet (tosin olen saattanut myös ymmärtää kaiken väärin).
edit:
Hulkin vastauspalstalta
"tutkimus on osoittanut jo kolmen gramman kalaöljyannoksen alentavan sokeripitoisen aterian aiheuttamaa insuliinivastetta merkittävästi."
En sitten tiiä onko vaikutus insuliinin eritykseen merkittävämpääkin huomattavasti merkittävämpi, jos voitelet kaikki leipäsi.
Aiheesta en tiedä juuri mitään, mutta kiinostaa sitäkin enemmän.
Pointti olikin jo se, että jo 3 gramman kalaöljyannos vaimentaa insuliinivastetta, joten pääasiassa päivän safkat voisi jakaa hh&prot ja rasva&prot -aterioihin. Näin voitaisiin vähentää joka tapauksessa erittyvän insuliinin vaikutuksia rasvan varastoitumiseen.Eikö tuo lainaus ole ymmärrettävissä niin että kalaöljy(rasva) estää insuliinin nousua???
Eli lisää syitä heittää voita leivälle...