Montako reidenkoukistusliikettä samassa treenissä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalle2
  • Aloitettu Aloitettu
Tismalleen, mutta kun ihmiset eivät ymmärrä teorian ja konkretian eroja tavoiteltaessa maksimaalista kehitystä OMALLA kohdalla. "Supermassat" huutelevat sitä ja tätä, mutta eniten kehittyvät ne jotka ovat hiljaa ja painavat duunia eli laittakaa ne vähäiset kalorit koneella istumisen sijaan sinne kovien treenien jatkoksi ja siinä on se paras teko mitä voitte tehdä itsellenne.

Juuri näin, mutta mun mielestä on ainakin kiva kerätä sitä teoreettista tietoa, koska se on perusta sille miten käytännön toiminta rakennetaan. Tietenkin osa teoreettisesta tiedosta on joskus harvoin virheellistä, kuten ruuan ravinnon rasvojen vaikuttaminen yksilön kolestroliarvoihin, joka mitä luultavimmin on todellisuudessa perintötekijöistä kiinni, toisin kuin lääkevalmistajat ovat ohjanneet. (<-mistäköhän ton repäsin:D)

Itse kuitenkin näen viisaimpana keinona lähteä liikkeelle (aloittelijavaiheessa) teoreettiselta pohjalta rakennetulla ohjelmalla. Treeniuran edetessä voidaan kokeilla useita eri metodeja ja löytää juuri itselle se kaikkein kehittävin/paras vaihtoehto, jolla voidaan taata oma kehitys. (Turhaa lähteä rakentamaan omia treenimetodeja heti aloittaessa, vaan turvautua vanhoihin hyviksi todettuihin tapoihin)

Sitä vain ihmettelen, että pekonikääpiö sijoittaa eristävät liikket raskaiden perusliikkeiden edelle. Ja perustelut eivät ole vielä eksyneet mun silmiin. No, mutta mä olen vain lukenut Massaa! Voimaa! -kirjan kannesta kanteen ja treeniä takana 2kk, joten ei tarvitse huomioida. Ja eihän tässä ole kukaan väittänyt, että koukistukset lentävät romukoppaan ja ovat täysin turhia? Minä ainakaan. Koukistuksien ei vain kuuluisi olla takareisitreenin runko.

Heh, tätä minä juuri tarkoitin...
Voi luojan säikeiset perseet sentään! Antakaa jumalauta armoa ja menkää sinne salille tekemään niitä kinkkunaruja, kuin teidän elämä riippuisi siitä! En jaksa ruveta vääntämään mitään, sillä kukaan ei kuitenkaan hyödy näistä keskusteluista mitään. Korkeintaan egon kasvua tapahtuu, mutta sitä ei voi edes ansioluetteloon laittaa. End of case ja legendaa lainatakseni: Rahkaa baby rahkaa!:haart:
Eikös tässä olla keskustelufoorumilla, jossa on tarkoitus argumentoida? Jos keskustelu pysyy asiallisena, niin miksi se pitäisi keskeyttää? Ei pahalla, mutta tuo kuulosti jo melko tekopyhälle. :piis:

Jep jep. Jos ei osaa vapailla painoilla tehdä liikkeitä oikein, niin senkun vaan hinkkailee niitä laitteita. Mutta ihan turha tulla selittämään, että niilä kehittyisi paremmin. En ole kyllä kuullut yhdestäkään menestyneestä voimailijasta tai kehonrakentajasta, joka ei vapaita painoja treenissään käyttäisi.

Juuri näin, mutta mun mielestä on ainakin kiva kerätä sitä teoreettista tietoa, koska se on perusta sille miten käytännön toiminta rakennetaan. Tietenkin osa teoreettisesta tiedosta on joskus harvoin virheellistä, kuten ruuan ravinnon rasvojen vaikuttaminen yksilön kolestroliarvoihin, joka mitä luultavimmin on todellisuudessa perintötekijöistä kiinni, toisin kuin lääkevalmistajat ovat ohjanneet. (<-mistäköhän ton repäsin:D)

Itse kuitenkin näen viisaimpana keinona lähteä liikkeelle (aloittelijavaiheessa) teoreettiselta pohjalta rakennetulla ohjelmalla. Treeniuran edetessä voidaan kokeilla useita eri metodeja ja löytää juuri itselle se kaikkein kehittävin/paras vaihtoehto, jolla voidaan taata oma kehitys. (Turhaa lähteä rakentamaan omia treenimetodeja heti aloittaessa, vaan turvautua vanhoihin hyviksi todettuihin tapoihin)
Samaa mieltä. Ja miksi ihmiset luulevat aina, että teoreettinen tieto on jotenkin poissa treenistä? Päin persettä voi treenata, tietää asioista tai ei. Mutta sellainen henkilö, jolla on paljon teoriatietoa, treenaa suuremmalla todennäköisyydellä myös oikein (=kehittyy enemmän).

Kuntosalitreenaus on varmasti yksi niistä harrastuksista, jossa treenataan eniten väärin. Salitreeni aloitetaan varmaan lähes aina ilman mitään (edes hiukan asiantuntevaa) valmentajaa. Sitten ollaan ensimmäisen vuoden ja 20kg painonlisäyksen jälkeen itse lähes asiantuntijoita, kun ollaan saatu nostettua penkkitulosta 20kg.

sä Geisha voit vaikka tehä kaikki noi koukistukset "pääliikkeinä", mutta se poista sitä tosi asiaa, että SJMV on parempi ku noi koukistukset. Itse pidän tässä tapauksessa SJMV:tä täysin pääliikkeenä ja koukistuksilla pumppaan jos on tarvista enää.

Kyllä sillä taitaa kumminkin jonkinlaista merkitystä olla, jos verrataan istuen tehtävää koukistusta ja vaikkapa maaten tehtävää. Lonkkanivelen asento muuttuu aivan erilaiseksi, ja sillä on merkitystä takareiden lihasten kannalta. En osaa sanoa kumpiko parempi, mutta hieman erilaisia joka tapauksessa.

No joo, onhan tuo varmaan totta, mutta huomattavasti tärkeämpiäkin asioita on. On toki hyvä valita se itselleen paras masiina, mutta ei silti kannata perustaa reisitreeniään vain erilaisiin masiinoihin, joiden erot ovat kuitenkin aika pienet.

sä Geisha voit vaikka tehä kaikki noi koukistukset "pääliikkeinä", mutta se poista sitä tosi asiaa, että SJMV on parempi ku noi koukistukset. Itse pidän tässä tapauksessa SJMV:tä täysin pääliikkeenä ja koukistuksilla pumppaan jos on tarvista enää.

Itse kyllä pumppaan suorin jaloin vetoakin, eihän se mikään maksimivoimaliike ole. Ronniekin teki videollaan 120 kilolla, vaikka muissa liikkeissä hurjat malmit käytössä.

Tärkeintä että lihaksen koko kasvaa, muulla ei niin väliä ole.

Back
Ylös Bottom