Monta punnerrusta minuutissa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja XxZ
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo..intin kuntotestissä meni 68 punnerrusta, ja jäi vielä aikaakin, ettei turhaan itteensä rasittanu ku oli viä muitaki tuloksia saatava. Aika sutkuttamista oli kyllä. Ei mitään hajua mitä nykyään menisi. Tota Banzukea katsonut välillä ja nauranut joidenkin punnerruksille, lähinnä naurettavan näköistä heilumista ja suurimmalla osalla kauhea aaltoliike. :D
tosiaan niitä banzuken nylkytyksiä ei ees voi sanoa punnerruksiksi.

tosiaan niitä banzuken nylkytyksiä ei ees voi sanoa punnerruksiksi.

Aivan. Banzukessa ne kaikki vaan heiluttaa sitä päätään niin että se osuu siihen laskuriin ja näin se voi näytää kauempaa punnertamisella mutta ei todellakaan sitä ole.

Mikäs mahtaa olla poikien punnerrustekniikka. Täydellisen puhtaita rinta maahan ja suorille käsille 80/min kuulostaa aika hurjalta.

Mikäs mahtaa olla poikien punnerrustekniikka. Täydellisen puhtaita rinta maahan ja suorille käsille 80/min kuulostaa aika hurjalta.

No voihan se normitavikselle olla. Mutta esim. monet kamppailulajien urheiljat veivaavat noita 5-vuotiaasta saakkaa niin olisihan se ihme jos ei parikymppisenä menisi tuo 80/min. Olisi häpellistä pitemminkin jos ei saisi :)

Itse sain intin lihaskuntotestissä 58 punnerrusta minuutissa, rinta maahan joka toistolla. Loppupäästä himmailin kun täydet pisteet sai muistaakseni 50 punnerruksella minuutissa. Kamppailun harrastamisen aloitin vasta intin jälkeen, sitä ennen taustalla oli käytännössä pelkkää punttisalia viimeisen puolentoista vuoden ajalta (jota ennen kylläkin erilaisia joukkuelajeja yms lapsesta asti). Eli kyllä toi 80 toistoa/min on omasta mielestä ihan uskottava tulos täydellä liikeradallakin, jos vaan on vähänkin enemmän punnerrellut.

Oma ennätys on 98 minuutissa. Laskettuna siten että laskijalla käsi levynä lattiassa.
Armeijassa (aikanaan) tein 94 minuutissa kaverin laskiessa. Testiä valvonut kapteeni ei uskonut tulokseen ja halusi että punnerran uudestaan. Kun kaikki muut testit oli suoritettu oli uusinnan aika. Kapteeni itse suoritti laskemisen ja pari kaveria vielä varmisti laskennan sivusta.
Toisella kerralla punnerruksia tulikin sitten 98.

Edelleen 13 vuotta myöhemmin tulos ei tippunut mihinkään. Joskus aioin osallisua johonkin skapaan mutta suoritustapa on niin hölmö kuin olla voi - otsalla hakataan johonkin laskurityynyyn. Näin isopäiselle miehelle se olisi liian helppoa.

käsittämättömiä lukemia omaan 70 vrtna. paljo oma paino ja paljo nousee ns "penkistä" ?

Itse sain intin lihaskuntotestissä 58 punnerrusta minuutissa, rinta maahan joka toistolla. Loppupäästä himmailin kun täydet pisteet sai muistaakseni 50 punnerruksella minuutissa. Kamppailun harrastamisen aloitin vasta intin jälkeen, sitä ennen taustalla oli käytännössä pelkkää punttisalia viimeisen puolentoista vuoden ajalta (jota ennen kylläkin erilaisia joukkuelajeja yms lapsesta asti). Eli kyllä toi 80 toistoa/min on omasta mielestä ihan uskottava tulos täydellä liikeradallakin, jos vaan on vähänkin enemmän punnerrellut.

ite just kotiutunu ja intin testissä sai täydet pisteet, ku veti 38 punnerrusta ja kaverin nyrkki rintakehän alla. tiiä sit missä ite oot inttis viettäny, mutta kuulostaa aika karulta tuo 50 rinta maahan --> täydet pisteet. toki tuo 38 kuvailemallani tyylillä on taas liian helppo täysiin pisteisiin. itellä meni niitä muistaakseni 72 minuutissa.

e: uudestaan lukiessani huomasin, että et sanonut, että testissä olisi vaadittu rinnan maahan osumista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oman skaalan mukaan puhtaita täyden liikeradan punnerruksia menee päivästä riippumatta keskimäärin 60 minuutissa. Nopeammalla tahdilla ei minunkaan käsittääkseni ole mahdollista suorittaa kyseistä liikettä alusta loppuun saakka fuskaamatta jossain kohtaa.

Lisätään edelliseen vielä sen verran, että pidän nopeampaa tahtia lähes mahdottomana 80-kiloiselle kaverille. Totta kai 60-70 -kiloinen kamppailulajien harrastaja on aivan eri viivalla tuon matalan painon ja korkean suhteellisen voiman ansiosta.

Mitäs hittoja tuo paino tuohon vaikuttaa jos on vain tarpeeksi hapenottokykyä ja voimaa työnnellä. Ei mitään. Suhteellista voimaa voi olla painavimmilakin kavereilla ja jopa reilusti enemmän.
.

Bloodsport: kokeilehan vaikka ihan itse punnertaa 10 sekunnin ajan puhtaita niin kyllähän nyt ton aikaa jaksaa vetää yli 1/sekunti. Harjoitellessa teen täyden liikeradan toistoja, kun taas testeissä yleensä on koroke tai kaverin nyrkki alla. Tosiaan en ole minuutin testiä tehnyt, mutta edellisen kerran rinta nyrkkiin- testin tulos 62kpl puolessa minuutissa. Mainittakoon vielä etten treenaa salilla ollenkaan vaan sovellan ja treenaan omalla painolla/painoliivillä.

No niin, olen ehkä väärässä. Mutta ehdottoman kovat rispektit niille, jotka kykenevät tekemään tuon yli 60 toistoa minuutissa. Ja ihan mielenkiinnosta tein 10 sekunnin ajan ääripuhtaita toistoja ja 12 meni. Ehkä mulla vaan on hitaat geenit, eikä puhuta aina pelkästään niiden lihasten hitaudesta :D

Vanha ketju, mutta hyvä liike joten kaivellaanpas tätä ylös kun Google mut tähän ketjuun johdatti.

Punnerruksissa kun omaa tasoa yrittää suhteuttaa kenenkään muiden tuloksiin tai intin taulukoihin, niin hämää se ettei punnerrustekniikat ole mitenkään vertailukelpoisia. Mä punnerran niin että rinta koskee maahan joka punnerruksella ja mikään muu ei koskekaan. Intin kuntotestissä punnerrettiin niin että kaverin nyrkki oli rinnan alla, mun mielestä se on aivan huijaamista. Ei kukaan penkkiäkään tee niin että lopettaisi 10cm ennen rintaa, ja tuollaisia vajaaksi jätettyjä on tosi paljon helpompi nytkyttää kuin täydellä liikeradalla.

Minkäslaisia lukemia porukka siis saa vedettyä (ilman aikarajaa tai vaikka minuutissa) kunnon rinta maahan-punnerruksia?

edit: Itse saan kokonaista 22. Saa nauraa.

Viimeksi muokattu:
Joskus sain sen 100pushups.com ohjelman mukaan tehtynä 100 putkeen. Nykyään menee kai 40-50 kpl, en ole maksimeita testannut, mutta kyllä niitä tulee tehtyä säännöllisesti.

Hyvä pointti tuossa kyllä, että tekniikoita on hitosti erilaisia. Mielestäni suurin osa on lähinnä itsensä huijaamista, jos tekee vajaita. Mutta joskus nekin palvelee tarkoitusta, esim. ihan vaan lihaskuntomielessä / sykkeen nostatukseen / muuhun voi tehdä muutakin, kuin peruspuhdasta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom