Monta grammaa on rkl öljyä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Carbon
  • Aloitettu Aloitettu
Monta grammaa sisältää ruokalusikallinen rypsi/oliiviöljyä?

Ja sitten ihmettelen mitä lisäätte tonnikalaan kun syötte sitä suoraan purkista? Vetelen tässä parhaillaan 185g tonnikalapurkkia :urjo:
Makua helpottaa kyllä se että olen lisännyt siihen rkl rypsiöljyä...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joidenkin laskureiden mukaan se on 15g, mutta ei meillä ainakaan niin isoja ruokalusikkoja ole, kun punnitten ruokalusikallisen öljyä digitaalipuntarissa niin se näyttää n.5g, enkä mä tonnariin lisää juuri ikinä mitään, raakana vaan naamaan, joskus laitan lirauksen rypsäriä tai oliiviöljyä.

Carbon sanoi:

En tiedä, mutta kuinka monta oliivia vastaa öljylusikallisen rasvahappo jne. sisältöä? Sattui tuollainen tukkuämpäri noita kaappiin ja lähes pelkkää rasvaahan oliivit näkyvät olevan, tislaillaanko öljyn valmistuksessa miten paljon noita tiivistemuotoon?

Ja sitten ihmettelen mitä lisäätte tonnikalaan kun syötte sitä suoraan purkista? Vetelen tässä parhaillaan 185g tonnikalapurkkia :urjo:

Osta niitä laadukkaita paloja äläkä mitään jauhettuja tarjoushiutaleita. Pitäisi maun olla hieman parempi. Ja jos ei raakana mene niin parin ruisleivän väliin vaan kunnon satsi niin johan uppoaa.

IronMind sanoi:
En tiedä, mutta kuinka monta oliivia vastaa öljylusikallisen rasvahappo jne. sisältöä? Sattui tuollainen tukkuämpäri noita kaappiin ja lähes pelkkää rasvaahan oliivit näkyvät olevan, tislaillaanko öljyn valmistuksessa miten paljon noita tiivistemuotoon?

Osta niitä laadukkaita paloja äläkä mitään jauhettuja tarjoushiutaleita. Pitäisi maun olla hieman parempi. Ja jos ei raakana mene niin parin ruisleivän väliin vaan kunnon satsi niin johan uppoaa.

Jees, yritän tässä kaksi viimeistä ateriaa vetää vaan proteiinia ja rasvaa, ei hiilareita. Eli tokaviiminen ateria on tää tonnikala ja siihen öljyä, ja juuri ennen nukkumaanmenoa protskudrinkki ja siihenkin rkl öljyä. Joskus tuntuu että eihän tässä mytään tonnikalaa vedetä, vaan puhdasta suolaa. Yritän kyllä parhaani mukaan puristaa pois vedet.
Mikä tonnikala on parasta? Rainbow on kuulemma huonoa. Itse olen ostanut Eldoradon paloja vedessä.

Carbon sanoi:

=>itse laitan sekaan makua antamaan tabasco!

Tylerd sanoi:
Joidenkin laskureiden mukaan se on 15g, mutta ei meillä ainakaan niin isoja ruokalusikkoja ole, kun punnitten ruokalusikallisen öljyä digitaalipuntarissa niin se näyttää n.5g, enkä mä tonnariin lisää juuri ikinä mitään, raakana vaan naamaan, joskus laitan lirauksen rypsäriä tai oliiviöljyä.

Ei se voi 15g olla koska ruokalusikkamitta on 15ml, ja 1ml öljyä painaa 0,9g eli ruokalusikkamitallinen on 13,5g. Ja ruokalusikat ovat eri kokoisia merkistä riippuen.

Carbon sanoi:
Jees, yritän tässä kaksi viimeistä ateriaa vetää vaan proteiinia ja rasvaa, ei hiilareita. Eli tokaviiminen ateria on tää tonnikala ja siihen öljyä, ja juuri ennen nukkumaanmenoa protskudrinkki ja siihenkin rkl öljyä. Joskus tuntuu että eihän tässä mytään tonnikalaa vedetä, vaan puhdasta suolaa. Yritän kyllä parhaani mukaan puristaa pois vedet.
Mikä tonnikala on parasta? Rainbow on kuulemma huonoa. Itse olen ostanut Eldoradon paloja vedessä.

abban tonnikala vedessä parasta,
kylläkin tyyristä melkein 2egee purkki mut hyvää..
sit oon muuten vetänyt mitä oon saanut paitsi hiutale muodossa mitään,
esim. euroshopper hiutaleet haisee ihan kissan kuselle.. :urjo:

Carbon sanoi:
Mikäs siitä Rainbowsta tekee huonon?

Jep, virallinen ruokalusikkamitta on 13,5 gemmiä ja tollanen aika yleinen Hackmanin perusruokalusikka vetää noin 8 geetä.

edit. Niin, pistä raejuustoa sen tonnikalan sekaan niin siitä tulee suoraan sanoen hyvää. Sellanen puolet ja puolet suhde on ihan sopiva.

Carbon sanoi:
Ja sitten ihmettelen mitä lisäätte tonnikalaan kun syötte sitä suoraan purkista? Vetelen tässä parhaillaan 185g tonnikalapurkkia

Mitä lisäätte sian vereen, kun juotte sitä suoraan sian kurkusta?

Se on eines, jota ei ole tarkoitettu sellaisenaan syötäväksi. Siis teet siitä salaatin, makaroonimössön,,, jne. Helepottaa elämätä.

Joo, ne hiukan kalliimmat tonnarit paloina ovat paremman makuisia kuin ne tarjoushiutalekamat.
Rainbowta minä ainakin syön, varsinkin niitä maustettuja. Tillillä maustettu on aika hyvä. Nehän on jossain teollisuusöljyssä, mutta so not.

ljm sanoi:
Ei se voi 15g olla koska ruokalusikkamitta on 15ml, ja 1ml öljyä painaa 0,9g eli ruokalusikkamitallinen on 13,5g. Ja ruokalusikat ovat eri kokoisia merkistä riippuen.
Ok, aika moni ravintoaine laskuri härveli vaan ilmoittaa, että rkl on 15g, ja tossa mun digitaalissa on jotain pientä sanomista kun punnittee tollasia pienempiä painoja vaikka näyttääkin gramman tarkkuudella, mulla on kahta eri kokoo olevia Hackmanneja ja tolla isommalla koitin ja näytti sen mitä tossa sanoin..... Hongkongin vaaka rules :lol2: :offtopic: muuten hyvä vaaka kun mennään hiukka isompiin painoihin :thumbs:

Carbon sanoi:
Ja sitten ihmettelen mitä lisäätte tonnikalaan kun syötte sitä suoraan purkista?

Kumma juttu, ei mullekaan oikein maistu pelkiltään, mutta raejuuston kanssa se on NAM :hyper:

Makua antamaan voi vielä heittää vaikka curryä, broilerimaustetta, grillimaustetta, ananaspaloja, porkkanaraastetta, tomaattia, tai mitä käteen sattuu.

Carbon sanoi:
mitä lisäätte tonnikalaan kun syötte sitä suoraan purkista?

mustapippuria
punasta chiliä
tabascoa
sitruunaa
valkosipulia

Jotain noista (mikä nyt sattuu ekana osuun käteen kaapista) lisään kun syön tonnikalaa illalla ennen nukkumaan menoa. Antaa kummasti makua eikä tule hiilareita..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom