Crossfitin idea on hyvä, mutta treenit eivät todellakaan edes lähellekään optimaalisesti kehittäviä. Juuri ja juuri uskallan niitä edes kehittäviksi sanoa. En todellakaan suosittele. Tee itse omat ohjelmasi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä Turussa ainakin löytyy hyviä crossfit saleja ja en nyt tuosta hintavasta tiedä. 60e/kk, ei mitään liian suurta riistoa mielestäni
Joo ei kun 2x salin hintanen. Laitteisto kuitenkin varmaan 3x halvempi
Valitettavasti nuo eivät takaa yhtään mitään. Etenkään mikään hieroja tai edes fysioterapeutin koulutus. Eikä kamppailu- tai punttitausta tee ihmisestä hyvää valmentajaa tai kerro esim. olympianostojen osaamisesta mitään. Vielä vähemmän nämä "XXX hurahti crossfitiin 2010 ja on sertifioitu crossfit-valmentaja". Vähintään itse vaatisin, että salilla on valmentajana joku entinen/nykyinen painonnostaja, jos siellä olympianostoja tehdään. Tai sitten pitää muuten olla aika perhanan vakuuttava. Ja valmennuksesta vastaavalla/ohjelmoijalla tulisi olla jotain näyttöjä siitä osaamisesta, eikä vain jotain viikonloppukurssia.... Samoin jos valmentajalla on Puntti//kamppailu/urheiluhierojan tausta uskaltaisin väittää aika suorilta että treenit ovat hyviä..
...
Valitettavasti nuo eivät takaa yhtään mitään. Etenkään mikään hieroja tai edes fysioterapeutin koulutus. Eikä kamppailu- tai punttitausta tee ihmisestä hyvää valmentajaa tai kerro esim. olympianostojen osaamisesta mitään. Vielä vähemmän nämä "XXX hurahti crossfitiin 2010 ja on sertifioitu crossfit-valmentaja". Vähintään itse vaatisin, että salilla on valmentajana joku entinen/nykyinen painonnostaja, jos siellä olympianostoja tehdään. Tai sitten pitää muuten olla aika perhanan vakuuttava. Ja valmennuksesta vastaavalla/ohjelmoijalla tulisi olla jotain näyttöjä siitä osaamisesta, eikä vain jotain viikonloppukurssia.
Etenkin, jos siis olet valmis maksamaan kymmeniä tai satakin euroa kuukaudessa siitä, että saat ohjattua harjoittelua.
No aika usein pitkän linjan urheilijat tietävät mitä ihmisen kropalla voi tehdä ja mit'ä ei, Urheiluhierojat taas kohtaavat vammoja joita syntyy vääristä tekniikoista jonka takia usein he ovat ylitarkkoja liikeratojen kanssa..
Ja huomattavasti ennemmin mä tollaselle salille menen kuin salille jossa valmentaa ihminen joka aloitti c.fitin alkeiskurssilla 2vuotta sitten ilman mitään urheilutaustaa tai tietoa ihmisen lihasten toiminnasta. Vaikkei se mitään takaakkaan.
Jännä muuten että c-fittiä mollataan sen takia että liikkeet tehdään väärin, kuitenkin hemmetin usein salilla näkee normi punttipenttien tekevän liikkeet päin persettä ja taitaa punttisali olla se yksi suurimmista vammauttajista harrastusten puolella, Voisi varmaan melkein suositella 90% ihmisistä ettei menisi kuntosalillekkaan ettei vaan satu mitään.
Kyllä punttipenojen väärästä tekniikasta aika paljon käydään keskustelua. Punttisali on yksi turvallisimmista lajeista se on fakta. Tunnetko paljon sunnnuntai kävijöitä, joille oikeasti on sattunut jotain.
Sanotaanko näin että tiedän omasta punttipiiristäni ketkä ovat käyneet vuosia salilla tasan 1 ihmisen jolta ei ole operoitu kirurgisesti mitään ;) Mulla polvi leikattu, olkapäät olisivat tarvinneet puukkoa.. Kaverilla leikattu polvesta olkapäihin asti suunnilleen kaikki, toisella kaverilla leikattu kertaalleen olkapää.. Ja en kyllä usko sun faktaasi, olen nimittäin varma että pystyn kaivamaan netistä tilaston jossa todetaan punttisalin olevan 1 suurimmista miesten urheiluvammoja aiheuttavista paikoista.
Sunnutai kävijöistä? Taustalla on yleensä juuri joku pomppimis laji joka pamahtaa salilla. Juostu pallon perässä tai heitetty olkapäät pilalle. itse alotin salilla ja loukkaantumisia ei ole. Kilpailen sm tasolla.
No joo mullakaan ei hirveästi ole sunnuntai kävijöitä tuttuna kun ystäväpiiri koostuu lähinnä urheilijoista..
Mutta väitän edelleen faktana että perus Suomalaisen miehen mielenlaatu+punttisali ja neuvojen kelpaamattomuus aiheuttavat vähän saatanasti vammoja. Mäkin aloitin salilla ja olen sitä katunut paljon ;) juurikin siitä syystä ettei ollut järkeä siloin.
Kyllä vaan :D